Seks
alle pijlers
Any borst / fototopic voor goed doel?
vrijdag 28 september 2007 om 20:38
zit ik vrolijk op viva.nl te lezen valt mijn oog op anyborst ..*klik*.. dus ik lees de volgende tekst :
week 39 | 28.09.07 | 14:45 | Actueel | Door MarijeS
Any BorstHeb je geen borsten, één, of allebei; laat ze zien en help de stichting Pink Ribbon. Hoe? Stuur ons in oktober een zwart-wit blootfoto van je borsten, liefst met een korte toelichting. Wij plaatsen ‘m vanaf maandag 1 oktober op Viva.nl. Voor elke foto doneert Viva € 2,50 aan Pink Ribbon. Natuurlijk mag je ook anoniem meedoen.
Meedoen? Stuur je foto naar actie@viva.nl o.v.v. Any Borst
nou zou ik toch zweren dat enige maanden geleden de sexpijler nog een drukbezochte pijler was met een grote gezellige vaste groep.....
maar er kwam een nieuw regelement... er werd stevig gecontroleerd op hengelen .. en geen fototopics meer ...
oh ja geen foto's van blote tieten ....
zelfs het topic van een andere notoire forummer over het show je billen voor *zeer bekend ondergoedmerk* werd discreet verwijderd
maarrrrrr als het voor pink ribbon is mogen we met zijn alle ons boezem weer voor de camera zetten, en viva zelf zal ze publiceren...
met twee maten meten noem ik dat .
week 39 | 28.09.07 | 14:45 | Actueel | Door MarijeS
Any BorstHeb je geen borsten, één, of allebei; laat ze zien en help de stichting Pink Ribbon. Hoe? Stuur ons in oktober een zwart-wit blootfoto van je borsten, liefst met een korte toelichting. Wij plaatsen ‘m vanaf maandag 1 oktober op Viva.nl. Voor elke foto doneert Viva € 2,50 aan Pink Ribbon. Natuurlijk mag je ook anoniem meedoen.
Meedoen? Stuur je foto naar actie@viva.nl o.v.v. Any Borst
nou zou ik toch zweren dat enige maanden geleden de sexpijler nog een drukbezochte pijler was met een grote gezellige vaste groep.....
maar er kwam een nieuw regelement... er werd stevig gecontroleerd op hengelen .. en geen fototopics meer ...
oh ja geen foto's van blote tieten ....
zelfs het topic van een andere notoire forummer over het show je billen voor *zeer bekend ondergoedmerk* werd discreet verwijderd
maarrrrrr als het voor pink ribbon is mogen we met zijn alle ons boezem weer voor de camera zetten, en viva zelf zal ze publiceren...
met twee maten meten noem ik dat .
donderdag 4 oktober 2007 om 21:16
Het tijdschrift van Pink Ribbon wordt wel uitgegeven door dezelfde uitgever als de Viva - Sonoma - dus die twee rijden lekker op elkaars rug. Hoorde van de week een interview op de radio over Pink Ribbon in Noord-Amerika, waar minder dan 20 cent van de gedoneerde dollar inderdaad naar borstkanker research gaat. Er werd door andere borstkanker organisaties gesproken over de Pink Ribbon Maffia - omdat ze de hele "markt" als je dat zo kan noemen, proberen te monopoliseren met hun glossy magazines etc. Of dat zo in Nederland ook is, weet ik niet maar het zet me tot nadenken. Misschien zijn er ook in Nederland andere borst-kanker organisaties (Niet borstkanker Nederland, want die horen weer bij Pink Ribbon), die donaties beter besteden en waarvoor je geen foto van je blote borst of borsten naar de Viva hoeft te sturen.
Toevallig is er deze week een boek uitgekomen over een vrouw die borstkanker heeft gehad. ("Geen haar op mijn hoofd")Haar man is fotograaf van beroep en heeft het hele traject dat de vrouw moest doorlopen met de camera vastgelegd. Wat ik ervan heb gexien is het een ontzettend mooi ducument met veel foto's van borsten. Eerst alletwee, daarna nog maar een (en de ander op een schaaltje in het biopsie laboratorium) en een rauw litteken. Het litteken wordt beter, maar dan zie je een kaal hoofd. Weer later foto's van hoe het litteken weer rood en ontstoken raakt door de bestraling. En uiteindelijk een weer gezonde vrouw met haar (wel anders dan voorheen) en maar een borst en een bijna onzichtbaar litteken. Er staan ook stukken uit het dagboek van de vrouw bij plus inteviews met de behandelaars. Echt een prachtig boek. Van wat ik heb horen vertellen zijn de schrijvers naar Pink Ribbon toegegaan, dachten dat die ze misschien zou kunnen helpen met het boek onder de aandacht van borstkanker patienten en hun families te brengen, maar op de een of andere manier paste dit unieke en voorlichtende boek niet in hun programma. Men kreeg geen enkele medewerking, eerder tegenwerking.
In ieder geval, ik stuur zeker geen foto van mijn meiden op, de Viva en Sonoma kunnen me wat - maar dat boek ga ik wel kopen
Toevallig is er deze week een boek uitgekomen over een vrouw die borstkanker heeft gehad. ("Geen haar op mijn hoofd")Haar man is fotograaf van beroep en heeft het hele traject dat de vrouw moest doorlopen met de camera vastgelegd. Wat ik ervan heb gexien is het een ontzettend mooi ducument met veel foto's van borsten. Eerst alletwee, daarna nog maar een (en de ander op een schaaltje in het biopsie laboratorium) en een rauw litteken. Het litteken wordt beter, maar dan zie je een kaal hoofd. Weer later foto's van hoe het litteken weer rood en ontstoken raakt door de bestraling. En uiteindelijk een weer gezonde vrouw met haar (wel anders dan voorheen) en maar een borst en een bijna onzichtbaar litteken. Er staan ook stukken uit het dagboek van de vrouw bij plus inteviews met de behandelaars. Echt een prachtig boek. Van wat ik heb horen vertellen zijn de schrijvers naar Pink Ribbon toegegaan, dachten dat die ze misschien zou kunnen helpen met het boek onder de aandacht van borstkanker patienten en hun families te brengen, maar op de een of andere manier paste dit unieke en voorlichtende boek niet in hun programma. Men kreeg geen enkele medewerking, eerder tegenwerking.
In ieder geval, ik stuur zeker geen foto van mijn meiden op, de Viva en Sonoma kunnen me wat - maar dat boek ga ik wel kopen
donderdag 4 oktober 2007 om 23:43
[quote]
Antonio, deze actie laat alleen maar zien dat er ontzettend veel verschillende borsten zijn, en dat twee mooie borsten niet vanzelfsprekend zijn. Ze zijn niet bedoeld om erotisch te zijn. Jij kan dat er van maken maar het is duidelijk niet de bedoeling.[/quote]
Het was erotisch geweest wanneer er geen geamputeerde borsten/littekens tussen hadden gestaan, die foto's veranderen de hele sfeer van de fotocollage, wat ook precies de bedoeling was neem ik aan, juist om de tegenstelling tussen "kanker" en "gezond" goed in beeld te brengen.
:Antonio, deze actie laat alleen maar zien dat er ontzettend veel verschillende borsten zijn, en dat twee mooie borsten niet vanzelfsprekend zijn. Ze zijn niet bedoeld om erotisch te zijn. Jij kan dat er van maken maar het is duidelijk niet de bedoeling.[/quote]
Het was erotisch geweest wanneer er geen geamputeerde borsten/littekens tussen hadden gestaan, die foto's veranderen de hele sfeer van de fotocollage, wat ook precies de bedoeling was neem ik aan, juist om de tegenstelling tussen "kanker" en "gezond" goed in beeld te brengen.
vrijdag 5 oktober 2007 om 00:22
Ja idd misschien was het erotisch geweest zonder de geamputeerde borsten en littekens. Maar deze fotocollage is echt een eye-opener, het is niet van zelfsprekend dat je twee gezonde borsten hebt. En toevallig heb ik net op net5 die film gezien over een erg jonge vrouw die borstkanker krijgt en als je dan weer naar die collage kijkt doet dat echt wel wat met je. Ik hoop echt van harte dat ze veel geld ophalen hiermee!
vrijdag 5 oktober 2007 om 07:34
beste Sanne,
bedankt voor uw tip, ik heb de collage bekeken en de verhalen gelezen, vond ze indrukwekkend.
Ik heb alleen dit topic geopend op het moment dat de oproep op de site stond, toen was er nog geen collage te zien en geen verhalen te lezen.
dus als ik dit lees:
quote:De personen die deze foto's en deze actie hiermee op één hoop durven te gooien, moeten zichzelf nog maar eens goed afvragen hoe het zit met hun gezonde verstand, ethiek en inlevingsvermogen.
Tip: lees even alle verhalen achter de foto's en durf dan op de homepage zelf deze mening nogmaals te verkondigen.
ik vind dit achteraf "gelul", als u dit dagen later schrijft en in de tussentijd de collage geplaatst is die ten tijde dat ik het topic opende niet daar was.
ik denk dat er niets mis is met mijn gevoel van ethiek, ben in het bezit van een grote dosis gezond vermogen en empahtie.
maar gezien het "nieuwe beleid" dat met veel poeha over het forum is getrokken vond ik het een aktie die bij mij een dubbel gevoel oproept.
uiteraard ben ik blij dat viva zich betrokken voelt, en een aktie op touw zet om geld in te zamelen voor pink ribbon.
ik hoop dat er veel geld ingezameld gaat worden voor het goede doel, al pas ik voor deze aktie. ik stort zelf wel een donatie , zonder foto.
vrijdag 5 oktober 2007 om 14:16
Ik heb gemaild, wacht nog op antwoord. Ik ben niet de enige waar ongevraagd veranderd is. Bij een vriendin van me, is ook de foto gehalveerd [de tekst wel zelfde gebleven], ook dit is zonder overleg gebeurd.
Misschien hoort dit bij de actie: indien je 2 borsten in stuurt, verwijderd VIVA er wel een. Past zo misschien beter binnen het thema.
Ik ben gewoon heel BOOS, zijn wel mijn borsten die hier op internet ongevraagd bewerkt zijn!
vrijdag 5 oktober 2007 om 15:34
Kan me goed voorstellen dat je boos bent. Ik zou ook boos zijn denk ik, mijn borsten staan er gelukkig wel alletwee op zoals ik ze heb opgestuurd en de tekst klopt gelukkig ook. Maar ik snap ook niet waarom ze dit doen want dat komt de actie niet echt ten goede. Iedereen stuurt zoiets persoonlijks op, tegen die rotziekte en dan kan de viva het niet maken om daar mee te knoeien. Ben benieuwd wat je als antwoord krijgt, en hoop dat ze het dan recht zetten!
vrijdag 5 oktober 2007 om 17:07
Hallo Humpeltje, er is van je foto geknipt omdat hij te groot was en anders niet paste... Hij is dus niet bewerkt o.i.d.
Ik wil onze webredactrice wel vragen of ze in dit geval ook de andere helft van je foto wil plaatsen? Dat is eigenlijk niet de bedoeling, maar dan heb je meteen twee keer gedoneert :-)
Wat betreft de teksten: we korten alle ingezonden wel teksten in, maar dat bedoel je waarschijnlijk niet? Is er misschien iets weg gevallen oid? Mail mij anders even een nieuw tekstje (en dan per 'halve' foto)?
Ik stuur je ook nog even een e-mail...
Met vriendelijke groet,
Sanne Walvisch
vrijdag 5 oktober 2007 om 17:55
zaterdag 6 oktober 2007 om 12:10
Hoezo achteraf gelul?
Denk je niet dat deze collage, met de bijbehorende verhalen, niet exact is wat Viva ermee voor ogen had? Het is vast niet toevallig dat deze collage een indrukwekkend geheel is geworden....
sjonge... soms, heel soms, denken ze bij Viva echt wel eens na, denk ik, voordat ze een actie starten.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
zaterdag 6 oktober 2007 om 22:11
Nou nou wat een negatieve reacties allemaal.
Geen idee wat voor censuur er in het verleden is toegepast (ben newbee)
maar het is toch een prettig initiatief dat viva meedoet in deze pinkribbon maand? En dan ook nog met een orgineel hedendaags taboedoorbrekend idee. Prima gedaan viva.
Moppetoet je "tieten zijn wel meer waard dan een lousy 2.50"
ben ik helemaal met je eens, hoe ik ze niet eens voor te zien om je te geloven maar... je geeft ze toch niet weg? Je geeft alleen een glimpje weg
en steunt samen met veel andere inzendingen dan een doel waarvan je verschrikkelijk moet hopen dat je het zelf nooit nodig hebt.
Geen idee wat voor censuur er in het verleden is toegepast (ben newbee)
maar het is toch een prettig initiatief dat viva meedoet in deze pinkribbon maand? En dan ook nog met een orgineel hedendaags taboedoorbrekend idee. Prima gedaan viva.
Moppetoet je "tieten zijn wel meer waard dan een lousy 2.50"
ben ik helemaal met je eens, hoe ik ze niet eens voor te zien om je te geloven maar... je geeft ze toch niet weg? Je geeft alleen een glimpje weg
en steunt samen met veel andere inzendingen dan een doel waarvan je verschrikkelijk moet hopen dat je het zelf nooit nodig hebt.
zaterdag 6 oktober 2007 om 23:40
maandag 8 oktober 2007 om 13:08
Juist....en dan wordt het dus -heel begrijpelijk- stil bij Toon...
Het bi-meiden topic waar jij op doelt is m.i. terecht met de rest van de (hetero) gruizigheid van de sexpijler verdwenen.
Het begint me op te vallen dat je het maar blijft hebben over lesbo's, daar waar het om bisexuele vrouwen gaat. Kun je me uitleggen waarom je dat doet (mag ook in een ander topic of elders, opdat dit topic niet vervuild wordt)?
Het bi-meiden topic waar jij op doelt is m.i. terecht met de rest van de (hetero) gruizigheid van de sexpijler verdwenen.
Het begint me op te vallen dat je het maar blijft hebben over lesbo's, daar waar het om bisexuele vrouwen gaat. Kun je me uitleggen waarom je dat doet (mag ook in een ander topic of elders, opdat dit topic niet vervuild wordt)?
donderdag 11 oktober 2007 om 16:35
ik heb net zitten kijken, best indrukwekkend....
ik heb twee kinderen, en geen van beide heb ik gevoed, niet omdat ik niet wilde maar omdat het echt niet werkte. uren heb ik gekolft tranen vergoten, en nu 2 en 1 jaar later toch weer een traantje bij die foto's met de kinderen....
van mijn borsten geen foto, omdat ik ze niet mooi meer vind en omdat ze toch niks doen... maar mooi om te zien vond ik het wel.
ik heb twee kinderen, en geen van beide heb ik gevoed, niet omdat ik niet wilde maar omdat het echt niet werkte. uren heb ik gekolft tranen vergoten, en nu 2 en 1 jaar later toch weer een traantje bij die foto's met de kinderen....
van mijn borsten geen foto, omdat ik ze niet mooi meer vind en omdat ze toch niks doen... maar mooi om te zien vond ik het wel.