Ook net gestopt met de pil?

16-09-2007 19:41 259 berichten
Hallo,

Ik ben vorige week gestopt met de pil en wij gaan nu proberen

voor ons eerste kindje. Vind het allemaal heel erg spannend.

Ik zou het leuk vinden om te kletsen met meiden die nu precies

hetzelfde meemaken. Ben benieuwd naar jullie verhalen!

Liefs, Taartje

http://i230.photobucket.c...tpilgestopt/vivatabel.jpg
Alle reacties Link kopieren
Ha Esther,

Ik heb een zoon die in november 1 jaar wordt.

Leuk, ik heb al helemaal zin in z'n verjaardag!!

Hier echt gek, ik wil graag jullie raad/advies/mening:

Ongeveer 2,5 week geleden gestopt met de pil, ongesteld geworden, begonnen met "klussen" en sinds gisteren: beetje bloed!

Gisteravond in bed hoopte/dacht ik aan innestelingsbloed maar ik voel me er wel wat "ongesteld" bij...hoe kan dit?

Is m'n lichaam na 't pilgebruik zo van slag dat ik weer ongesteld word, terwijl dit nog maar een week geleden was?

Of is 't toch innestelingsbloed?

Geen idee nl. wat ik me daar zo bij voor moet stellen...

Bleehh...voel me een beetje appelig.
Thanks voor alle advies.

Bij ons is geld geen probleem, dus wanneer mijn contract mogelijk niet verlengd zou worden heb ik wat dat betreft geen probleem. Leuk is natuurlijk anders. Ik denk trouwens niet dat het niet verlengd zal worden, maar eerder dat ik dan een nieuw jaarcontract krijg ipv onbepaalde tijd. Tja de tijd zal het leren. Ik ben 26 en heb nog 40 jaar werken voor de boeg, dus uiteindelijk zal het wel weer goed komen hoor.

Overigens ben ik al weer bijna 3 maanden niet ongesteld geweest. Zoals ik al eerder heb aangeven is mijn cyclus al sinds het stoppen met de pil (1 augustus 2006!!!!) van slag. Ik had erg last van de hormonen die in de pil zaten, en dus is dat de primaire reden geweest te stoppen met de pil. De huisarts zegt dat het zeker een jaar kan duren voordat je cyclus weer op orde is. Nu weet ik nog dat toen ik tien jaar terug met de pil begon, ik ook al geen regelmatige cyclus had. Misschien hoort dat gewoon bij mij. En wacht maar rustig af.

De zw-test heeft vorige maand aangegeven dat ik niet zwanger ben. Omdat mijn cyclus zoooo onregelmatig is, test ik niet iedere week/maand of ik zwanger ben.

Het is echt heel erg leuk om te lezen hoe iedereen de spanning ervaart. Ik zal voor jullie allemaal duimen!!!

Liefs Yoko
Hallo dames,

Morgen is de grote dag voor ons.....

Vrijdag morgen en vrijdag middag gebeld met de dokter om te vragen naar de bloedtest uitslag maar helaas geen bericht vorige vrijdag. Dus morgen is DE dag.

Ik ga smiddags na 16.00 bellen en ben razend benieuwd. Nog steeds niet ongi geworden en inmiddels wel een harde buik dus kan alle kanten op gaan.

Dit weekend dus maar genoten van het mooie weer en bij een vriendin geweest. Die begon wel moeilijke vragen te stellen waarom ik geen wijn wilde.

Dus wie kan mij helpen aan goede excuses voor het niet roken en drinken?

Ik weet niet of ik zwanger ben maar houd mij voor de zekerheid maar aan het niet roken en drinken. Maar wil ook niet gelijk iedereen willen vertellen wat er nou echt aan de hand is.

SUPER schema trouwens!
Kreeftje dat wordt dan ook vlot op elkaar mocht het snel lukken leuk!!

Ik had ook halverwegen de maand wat bloed, dacht ook dat het misschieniets van innestelingsbloed kon zijn maar bleek achteraf dus niet. Een vriendin vanmij is ook net gestopt met de pil en die was ongi, toen 2 weken niet en toen 3 weken achter elkaar wel. Ieder lichaam reageerd anders. Ik vloei nu nog steeds, wel heel weinig maar toch ookal een week iets wat ik nooit had ook niet voor het beginnen met de pil, zo zie je maar wat een troep het is....

Yoko, ook balen dat het zo onvoorspelbaar is!

Berdien spannende dag dus morgen! Ben al 3 dagen aan het duimen voor je. Ja en voor wat betreft de excuses...ik denk dat wat je ook zegt iedereen toch wel denkt van jaja.... ;-) Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat je niet lekker bent maarja dat excuus kun je maar 1 keer gebruiken.
Esther1981 schreef op 07 oktober 2007 @ 21:00:

zo zie je maar wat een troep het is....

Nou, daar ben ik idd. ook wel achter wat een rotzooi de pil is..al die hormonen slaan op hol ervan! :-|

Zodra we "klaar zijn" met kinderen krijgen, gaat er bij Kreeftman een knoopje in.

Ik heb nl. geen zin om tot aan m'n menopauze de pil te slikken, dan is 't mooi geweest!

Berdien, ik denk aan/duim voor je, rond 16 uur!!! :applause:
Goedemorgen damen,

Fijn weekend gehad???Lekker genoten van t zonnetje???

Wat Spannend Berdien, ik duim voor je!!!!!!

Nou ik ben het helemaal met jullie eens wat een troep de pil is hoor, ik had na t stoppen met de pil weer een enorme libido..tot groot genoegen van vriendlief hahaha....Kan je nagaan wat een gevoelens onderdrukt worden door die rotpil..

Taartje, hoe is t met jou??ben je al ongi???

Fijne dag xxx MW
Berdien wat spannend zeg. Ik hoop echt dat het raak is voor je.

Hebben jullie dat nu ook? Ik heb sinds ik gestopt ben met de pil twee behamaten, het eerste deel van de cyclus heb ik een cup kleiner dan het tweede deel. Het scheelt gewoon een hele cupmaat! Ik vind het erg veel, dus vroeg me af of jullie dat ook hadden. Erg vervelend als ik twee soorten beha's moet gaan kopen. :s
Nou je het zegt Rits....ik had dus vorige maand echt pijnlijke borsten en waren een stuk groter. Heb ze met alle geweld in mijn cup B gepropt. Ik had het idee zwanger te zijn maar dat bleek niet zo. Ik dacht nog nou dan koop ik over een tijdje wel al voedingsbh's ofzo. Ik heb dus ook aan het eind van de maand een grotere cup..ik had al niet zoveel dus ben er wel blij mee hahaha
Hallo meiden,

Wat een heerlijk weer he afgelopen weekend echt super!

Zijn ipv het strand Amsterdam maar onveilig gaan maken en hebben vreselijk geshopt heerlijk!

Berdien ik duim ook voor je hoor!! Spannend!

En om ook maar die hormoontroep te noemen, MW ik heb dat ook hoor mijn libido stijgt weer met stip en m'n vriendje is helemaal in z'n hum ;-)

Rits ik heb het niet, maar heb het wel eerder gehoord wel irritant ja want je zit niet op een extra set bh's te wachten.

Fijne dag en voor degene die ook aan het werk zijn.. nog een paar uurtjes ;-)

X

Bentley
Hoi allemaal,

Als jullie het goed vinden wil ik graag meeschrijven...

Ik zal me even voorstellen: ik ben 27, 2 jaar getrouwd en afgelopen augustus (24e) heb ik voor het laatst de pil geslikt (ingeruild voor foliumzuur!). Eerst nog even mijn eerste ongesteldheid afgewacht, maar nu gaan we er echt voor (de 1e). Ik vind het superspannend en ben blij met de enorm herkenbare ervaringen die ik hier lees.

Mijn mannetje is ook al erg blij met mijn verhoogde libido (en ik ook, ;-)) Niemand in onze omgeving weet nog dat we ervoor gaan, maar ik kijk vol spanning uit naar mijn volgende NOD, +/-20 oktober... :-]

Liefs, Rique
Berdien spannend nu duim voor je het is bijna 4 uur!!!

Taartje..hoe is het met jou vandaag?? Vandaag je NOD...

Hoi Rique, welkom gezellig!! Zal meteen het schema even aanpassen!
heej de verandering neemt hij niet over... Taartje wil je hem nog eens proberen in je bericht te zetten?

Misschien neemt hij dan ook meteen de heel afbeelding mee.

Het plaatje met de berg, en dan in het extra scherm dat komt de link invullen: http://i230.photobucket.c...tpilgestopt/vivatabel.jpg
Hoihoi,

Hier nog geen rode duivels te bekennen. Begin het nu toch wel erg spannend te vinden. Heb besloten dat ik zaterdag ga testen als ik dan nog niet ongi ben geworden. Mijn mans staat deze week op een beurs en zaterdag avond is hij thuis dus maar hopen dat ik dan een positieve test heb. Al twijfel ik daar wel aan. Voel helemaal niets........maar ook geen ongi tekenen dus dat is wel weer goed!!

Esther het lukt weer niet hor met dat tabel. Hij zet hem er niet in. Snap er niets van.

Berdien, hoe is het? Wat zei de dokter???

Welkom Rique!!

De pil is zeker rotzooi!! Heb ook heel de tijd onwijs last van mijn hormonen. Heb geen verschillende bh's nodig gelukkig. Kan me voorstellen dat dat erg vervelend is!
PFFFFFF was er ziekte op het lab en hebben we vandaag de uitslag niet gekregen!!! Ik ga zo langzermerhand door het dak!! Dus morgen nieuwe prijzen nieuwe kansen.

En de pil is inderdaad rootzooi, maar wel heel fijn dat je niet altijd maar condooms moet gebruiken. die vindt ik ook libido killing.

Taartje ik voelde de eerste 2 weken dat ik overtijd ook helemaal niets. Maar inmiddels voel ik alles. Te veel en heb ik last van alle tekenen van zwanger zijn.... De spaning van het wachten helpt ook niet echt.

Dan nu maar naar de sportschool om de stress een beetje weg te trainen.
O Berdien wat enorm balen dat je nu je uitslag nog niet hebt zeg... Hopelijk morgen wel goed nieuws dan.

Fijn dat je nog niet ongi bent Taartje, dat geeft hoop toch.

Rique ook welkom het wordt gezellig druk zo.

En over die beha's: hopelijk word ik snel zwanger dan heb ik daar geen last meer van. Tenzij ze dan ook enorm gaan groeien natuurlijk. Ik heb al een behoorlijke cup van mezelf dus zit echt niet op extra behavulling te wachten. ;)
Hallo meiden, deze zondag heerlijk met vriendinnen in de sauna gebadderd... Ben er nu nog duf van haha..

Berdien; wat ontzettend balen van de uitslag, dit werkt niet stresverlagend voor je! Wat een onzekerheid! Ben benieuwd...

Ik heb een jaar of vijf geleden de pil ingeruild voor de nuvaring, een ring die je inbrengt en drie weken bleef zitten en dan een stopweek, ideaal! Schijnen wel minder hormonen in te zitten maar ook nu merk ik dat mijn libido verhoogd is en voel me veel emotioneler over dingen.. tja.. medicijnen kunnen behoorlijk afvlakken!

Succes allemaal! en Rique; welkom! Je loopt 1 week voor op mij met stoppen van de pil, spannend! Hebben jullie er ook bewust ervoor gekozen om het tussen jullie beiden te houden?? xx
Jeetje berdien dat is balen....ik heb blauwe duimen maar voo rniks dus hhahahah

Nee spanning is niet echt bevordelijk voor het ongi worden.....al hoop ik natuurlijk dat je dat niet gaat worden!

Taartje ben jij altijd optijd ongi of verschilt dat soms? Echt super spannend zeg!

Hardy geniet er nog maar even van, sraksnag de sauna niet meer hihihi Jij bent dus weer helemaal uitgerust!
Esther, bedankt dat je me aan de tabel hebt toegevoegd, het klopt helemaal! :worship:

Berdien, ik neem het duimen wel even over van Esther hoor, dan kan zij even bijkomen. Erg spannend!

Missworld, je had het erover dat je misschien de dokter ging bellen. Ben wel benieuwd of hij je onzekerheid weg kan nemen.

Hardy, we hebben er niet echt bewust voor gekozen om het voor onszelf te houden dat we aan het proberen zijn, is min of meer vanzelfsprekend. Mijn beste vriendin wil ik het wel vertellen, met haar heb ik het sowieso alweer eerder over gehad. Maar voor de rest... wie weet duurt het nog een tijdje voor het lukt en dan heb je mensen om je heen die zich ermee gaan bemoeien ofzo. Want dat zou ik zelf ook doen, haha. Daarbij ben ik de eerste van zowel broers/zussen en neven/nichten in mijn familie die er mee bezig is, dus voor iedereen is het nieuw & spannend.

Wel grappig trouwens dat veel meiden hier zo ongeveer 'gelijk lopen'. Ik moet zeggen, mijn NOD is een inschatting hoor, vooral gebaseerd op mijn ervaring toen ik 2 jaar geleden ook een tijdje gestopt ben. Het leek me toen goed voor me lichaam om even te ontpillen, maar ik merkte toen niet echt iets van een veranderd libido... :-|
Berdien, vandaag krijg je 't dus te horen?

Ik duim voor je!!!
Berdien....hoe is het gegaan??
Slecht nieuws, volgens de bloedtest ben ik NIET zwanger. Shit want ik ben nu 3 weken overtijd. Morgen middeg gaan we weer samen naar de huisarts om te bespreken wat nu. Morgenvroeg moet ik nog wel een zwangerschapstest doen voor de zekerheid maar die zal waarscheinelijk negatief zijn.

Taartje hoe is het bij jouw?
Klote, Berdien!

Maar je hebt nu wel enigszins zekerheid...

Ik ben erg benieuwd wat de dokter gaat zeggen over 't feit dat je wel een cyclus van 7/8 weken hebt nu.

Veel succes!
Hey dames,

En Berdien, heb je al wat gehoord????

Ik zou vandaag de dokter bellen maar ben t vergeten!! Misschien kan ik t zo nog even proberen. Begin eigenlijk wel een beetje zenuwachtig te worden..Gek he..Gewoon t idee dat je nu ineens zwanger kan zijn, vind t toch wel heftig..Soms wil ik wel terug krabbelen, zo van : nee toch maar niet...hahaha en de andere keer kan t me niet snel genoeg gaan haha!!

Ik kan trouwens t tabel niet meer zien, hebben jullie dat ook?? Er staat nu bij mij een kruisje in t openingstopic...Gek he!!!

Hoi Rique, welkom, wij lopen ook bijna gelijk op, ik ben de 17e gestopt en jij de 24e en we zijn even oud!!! Alleen jij bent wel ongi geweest inmiddels en ik nog niet 1 keer haha ...Ik moet ook dus eigenlijk weer rond de 20e ongi worden dus ik ben benieuwd...

Bij mij weten ook alleen 2 vriendinnen dat ik gestopt ben en verder niemand. heb ik geen behoefte aan, want anders gaat iedereen steeds vragen: en? en? en? en daar heb ik geen zin in!!

Zeker mijn schoonouder zouden t fantastisch vinden als ze zouden weten dat we bezig zijn, maar die zullen ZO enthousiast zijn dat ik dan misschien wel een druk op me zou voelen van dat t ook snel moet lukken...Dus daar wachten we nog even mee hahah...we gaan ze vanaaf wel verrassen met t nieuws dat we al huizen aan t kijken zijn in t dorp naast hen...dat weten ze dus ook al niet haha...

Ik heb trouwens wel ongi symptomen haha....snel emotioneel en sinsd een paar dagen weer wat onderhuidse pukkels blegh...maar ja we wachten maar af he...

Ik hoop we vanaaf wat van Berdien horen hoor!!

xxx M.W
missworld schreef op 09 oktober 2007 @ 18:15:

En Berdien, heb je al wat gehoord????

Ik hoop we vanaaf wat van Berdien horen hoor!!

Ze heeft om 18.02 toch gepost dat ze niet zwanger is?!
He Berdien, Klote zeg! Ben benieuwd wat de dokter morgen te zeggen heeft hierover.

Bij mij nog steeds geen rode duivels en ook geen tekenen ervan. Ga wel om de haverklap naar de wc om te kijken. Ga zaterdag een test doen (als ik het zo lang nog kan vol houden) als ik dan nog niet ongi ben geworden. We wachten nog maar even af!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven