(EIlandhoppen) Griekenland leuk?

23-04-2010 09:54 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Ik ben even benieuwd of iemand ervaring heeft met een eilandhopreis in Griekenland (via Jiba). Het lijkt me leuk om de Sporaden of Cycladen te doen.



Wat me een beetje tegenhoudt is dat de accomedaties vantevoren niet bekend zijn. Iemand ervaring?



Kefalonia trekt me ook....Is iemand hier wel eens geweest?



Voor andere tips sta ik ook open!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt best leuk. Maar vantevoren onbekende accomodaties doe ik niet meer sinds een zware (ranzige) tegenvaller ook al werd beweerd dat je in minimaal een 3* hotel komt. Als je dat verder niet veel uitmaakt, zou ik het doen.
Ik ben vorig jaar op Santorini, Naxos en Paros geweest. De hotels zijn niet superdeluxe maar voldoende. Schoon, een goed bed en je kan douchen, dat vind ik voldoende, ik heb me uitstekend vermaakt, een aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het een paar keer gedaan, maar dan gewoon zelf (niet via reisbureau o.i.d.) Griekenland is heerlijk, maar sommige eilanden zijn wel erg toeristisch. Als je zelfstandig gaat kun je natuurlijk de rustige plekken opzoeken en ook zelf accomidaties kiezen.



Ik hou liever zelf alles in de hand (haha) vertrouw nooit zo op die grote reisbureau's. Het kan natuurlijk prima zijn, maar het kan ook helemaal niks zijn. Als je nu een beetje opschiet met boeken en regelen kun je ook zelf je reis in elkaar zetten.



Ferry kaartjes regelen, hotels/appartementen boeken, vliegtuig boeken en je bent klaar!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel willen regelen, maar denk dat ik dan veeel duurder uitkomt, of niet?



@Malu3: zaten de hotels dicht bij het strand?
Ik heb vorig jaar geboekt bij Kras en alle hotels zaten inderdaad dicht bij het strand en bovendien hadden ze allemaal een heerlijk zwembad.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer wil je gaan? Hoe veel betaal je nu?



Je kunt ook de voor- en nadelen op een rijtje zetten. Misschien zijn er eigenlijk maar weinig nadelen aan via een reisbureau gaan, of misschien bedenk je dan dat je juist de zekerheid wil van alles zelf kunnen regelen...dan kun je ook bedenken hoeveel geld je ervoor over hebt. Stel je betaalt iets meer door zelf te regelen, heb je dat ervoor over of ga je liever goedkoper, maar niet wetend hoe de hotels e.d. zullen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ja er zitten idd wel voordelen aan.....maar ben niet zo goed in die dingen :-) We willen eind mei/begin juni gaan.



Bij Jiba is het zo'n 850 euro voor 15 dagen...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de hulp! We gaan toch voor zekerheid, we gaan naar Kefalonia. Heb er nu al zin in!
Alle reacties Link kopieren
quote:Vakantiezoeker schreef op 23 april 2010 @ 16:15:

Bedankt voor de hulp! We gaan toch voor zekerheid, we gaan naar Kefalonia. Heb er nu al zin in!



Welk hotel?

Wij gaan naar Kreta, Kefalonia sprak ons meer aan maar het is een bloemeneiland en mijn vriend heeft hooikoorts.

Daar echt een mooi hotel gezien.

Maar ons hotel op Kreta is ook super de luxe.
Alle reacties Link kopieren
ok, wat lekker! wij gaan een beetje basic, maar wel met seaview :-) http://poseidonapartments.com/photosen.html



fijne vakantie vast!
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan Cycladen hoppen in mei (mits die vulkaan niet weer maf gaat doen).



We zijn wel wat meer kwijt dan wat jij nu noemt, maar hotels zijn wel bekend en staan erg goed aangeschreven gezien alle recenties. Het interesseert mij niet zo heel veel of het luxe is, maar schoon en een beetje een fatsoenlijk ontbijt vind ik wel belangrijk. Liggen op gunstige locatie en zijn idd voorzien van zwembad.



We konden ook een veel goedkopere variant kiezen maar dan was de locatie pet.
Alle reacties Link kopieren
Wij willen deze zomer ook richting de Cycladen. Ben er niet eerder geweest en wil eigenlijk alles zelf regelen. Heb juist het idee dat je in pakketreizen vaak onnodig veel betaalt, op mindere locaties terecht komt enzo. Maar ik zit duidelijk nog in de orienterende fase.



Iemand tips voor hotels/appartementen op Naxos, Santorini of een andere aanrader?



En vliegen jullie direct naar de eilandjes, of via Athene en dan de ferry?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven