Iemand die parkeeradvies Vredenburg kan geven??

26-04-2010 21:40 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, morgen gaan we een dagje shoppen in Utrecht en daarna naar concert k's Choice in Vredenburg (Leidsche Rijn!). We komen met de auto (ivm late eindtijd concert) maar wat is het handigste qua parkeren. Het is me niet duidelijk of je bij Vredenburg al ´s ochtends mag parkeren en dan de stad in gaan met OV? Of moeten we eerst in de stad parkeren en daarna naar Vredenburg rijden (rond 18.30 dus mss druk)? Wie o wie heeft advies voor deze Utrechtdombo?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker bij vredenburg parkeren en dan met ov de stad in gaan. Parkeren in utrecht is een ramp momenteel... en met de auto de stad in en uit ook!
Alle reacties Link kopieren
Vredenburg L.R. heeft een eigen parkeerterrein waar 's avonds in ieder geval personeel is om alles in goede banen te geleiden. En of je er met het OV makkelijk van en naar toe komt, weet ik ook niet.



Als je het OV gecheckt hebt, kun je ook kijken of je er 's ochtends al kunt parkeren, of dat je je auto daar vlak bij in de buurt zet (bv dat wegrestaurant er vlak naast? Met die DE reclame?).



Als het je gaat om zeker te zijn van plek bij Vredenburgh: dat is de twee of drie keer dat ik daar was voor een (uitverkocht) concert nooit een probleem geweest!
Alle reacties Link kopieren
Thanks evalientje, die parkeerplaats bij Vredenburg is dus gewoon de hele dag beschikbaar, als een gewone parkeerplaats zeg maar?
Alle reacties Link kopieren
Yep!
als je slim bent zet je je auto in het transferium. Daar kun je voor 4 euro de hele dag staan en gratis met de sneltram naar het centrum en terug voor 4 personen. Vredeburg is een puinhoop op het moment en buiten dat is parkeren in de binnenstad schreeuwend duur. Vanaf het transferium ( westraven, ligt langs de snelweg achter Ikea) ben je binnen een kwartier in de binnenstad en parkeer je dus voor heel weinig geld en heb je je vervoer er ook nog bij
Ow ik lees net pas dat je op de nieuwe locatie Vredenburg zit, excuus!! In dat geval zou ik hem daar gewoon parkeren en met het OV de stad in gaan en weer terug. Ik weet niet wat de kosten daar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Suus, vlgs mij bedoel jij nu het "oude" Vredenburgh maar TO gaat naar een concert in de nieuwe zaal bij Leidsche Rijn. Is weer niet heel handig tov Westraven.
Alle reacties Link kopieren
Gheh
psies...ik was er al achter. Vond het zo vreemd dat het advies gegeven werd om daar te parkeren en dan OV te gebruiken want... vredenburg is een puinbak en ligt midden in de stad dus OV niet nodig
Alle reacties Link kopieren
Thanks meiden, ik ga idd maar gewoon proberen te parkeren op Leidsche Rijn en vooral weg te blijven uit het centrum. Tis ook overal hetzelfde he..



Leuke avatar trouwens DGS!
Achteruit in een haaks vak



Kijk in je achteruitkijk spiegel, rechter buitenspiegel, rechter schouder.(dode hoek)

Richting aangeven naar rechts en stilstaan op een meter afstand van de parkeervakken, maximaal 3,5

vak voorbij het vak waar je terecht wil komen.

Kijk in je achteruitkijk spiegel, linker buitenspiegel, linker schouder + rechterschouder.(beide dode

hoeken)

Versnelling in achteruit zetten en stapvoets laten rollen tot de deurstijl precies op 1,5 vak voor het vak

waar je in wilt zit.

Dan in één keer en snel helemaal insturen naar rechts.

Om je heen kijken of je niemand hindert.

Naar voren kijken en terugsturen als de auto recht op het vak staat.

Bij het wegrijden richting aangeven naar de kant die je op gaat.

Niet eerder insturen voordat de buitenspiegels bij het eind van het parkeervak zijn.



Achteruit file parkeren

Kijk in je achteruitkijk spiegel, rechter buitenspiegel, rechter schouder.(dode hoek)

Richting aangeven naar rechts en stilstaan op ± 50 cm naast de auto waarachter je wilt gaan staan,

waarbij de rechter buitenspiegel op hoogte moet zijn van de voor of achterkant van de auto naast je.

Kijk in je achteruitkijk spiegel, linker buitenspiegel, linker schouder.(dode hoek)

Versnelling in achteruit.

Stapvoets rijden tot de leuning van je achterbank op gelijke hoogte is met de voor of achterkant van

de auto naast je. (of de truc met het stickertje)

Dan in één keer en snel helemaal insturen naar rechts.

Ondertussen meerdere keren om je heen kijken of je niemand hindert.

Terug sturen als je op 45° op de weg staat. Controleer dit evt. aan de hand van bestrating (klinkers) of

je rechter buitenspiegel die voorbij het einde van de andere auto moet zijn.

De wielen ingestuurd laten om ook weer zo weg te kunnen rijden.



Werkt ook op andere plaatsen dan Vredenburg
Alle reacties Link kopieren
Vredenburg heeft een ruime parkeerplaats en de bushalte staat voor de deur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven