Geld & Recht alle pijlers

Kan ik dit van mijn (ex) man eisen/vragen?

24-04-2010 16:29 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals ergens anders te lezen is heeft mijn (ex) man bijna een maand geleden zijn spullen gepakt en is hij vertrokken naar een andere vrouw.

Nu hebben we in de eerste week wat afspraken gemaakt wat betreft de auto (ivm trainen en wedstrijden van de kinderen)

Na een week begon hij echter al te piepen (het was te lastig en hij kon door de afspraak 2 dagen in de week niet op een vaste tijd eten)

Ik heb hem voorgesteld om naar de garage te gaan en de auto te verkopen. Dan konden we allebei van ons deel een autotje kopen of zo.

Maar hij wil dit niet omdat hij met de opbrengst niet kan kopen wat hij wil (grote auto) en hij vind dat ik maar moet gaan fietsen.



Nu vind ik dat de auto van ons allebei is (gemeenschap van goederen) en we er dus allebei gebruik van moeten kunnen maken. Ik betaal trouwens een kilometervergoeding aan hem voor de kilometers die ik maak (voor de training van onze kinderen) Daar kan ik wel mee leven ook al vindt mijn omgeving het onzin omdat het ook zijn kinderen zijn maar goed...



Vandaag begon hij er weer over en weer heb ik gezegd dat we dan maar naar de dealer moeten rijden. Hij vroeg zich af of ik hem daar wel toe kon dwingen.



Mijn vraag is hoe denken jullie hierover?

Of kan ik hem vragen de auto te laten taxeren en mij dan de helft van de waarde van de auto te geven zodat ik daar een klein autotje van kan kopen?
Alle reacties Link kopieren
hoezo zou die wat voor me kunnen doen dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:pepersteak schreef op 27 april 2010 @ 10:18:

Niet vanwege dubio maar het is me nu allemaal even teveel. Ik snap het, ik heb ook zulke momenten gehad en ik begrijp hoe overweldigend het soms allemaal is. Nu die brief de deur uit is, heb je weer een grote stap genomen en mag (moet) je ook even uitrusten. Voor zover dat gaat met een operatie voor de boeg. Ik stel veel vragen en geef veel informatie/suggesties en ik begrijp dat je dat er nu even niet bij kunt hebben. Dus ga lekker uitrusten, probeer dit uit je hoofd te zetten en ga iets leuks doen Je kan de postings hier altijd teruglezen op het moment dat ze aan de orde zijn.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het mogelijk om op medische gronden urgentie te krijgen. Ik weet niet of dat in jouw geval kan, maar misschien kun je het eens navragen bij MW?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Misschien mosterd en erg sneaky: gewoon de auto naar de dealer brengen en verkopen. Of zijn jullie niet in gemeenschap van goederen getrouwd?

Misschien erg kinderachtig en waarschijnlijk mag het helemaal niet....maar als het lukt ben je ff uit de brand wat betreft de auto.

Heel veel sterkte!
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn hier vreselijk moeilijk met urgentie.

ken een verhaal van een vrouw die in het huis is blijven wonen. ex wil het huis kopen maar kan dat pas als ze een huisje heeft.

Ex komt regelmatig midden in de nacht dronken het huis binnen om haar te bedreigen. Ze is bij de politie geweest maar die kunnen pas een proces verbaal opmaken als ze daadwerkelijk lichamelijke bewijzen heeft voor mishandeling.

Zonder procesverbaal geen urgentie dus moet ze nog 4 jaar met 3 kleine kinderen alle bedreigingen accepteren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 27 april 2010 @ 10:42:

Misschien mosterd en erg sneaky: gewoon de auto naar de dealer brengen en verkopen. Of zijn jullie niet in gemeenschap van goederen getrouwd?

Misschien erg kinderachtig en waarschijnlijk mag het helemaal niet....maar als het lukt ben je ff uit de brand wat betreft de auto.

Heel veel sterkte!

Nee dat gaat de verstandhouding echt goed doen.



Sorry mag dan misschien niet alles weten omtrent scheiden maar dit is wel het domste advies wat ik hier gekregen heb.

Zo en nu ben ik er even klaar mee voor ik dingen ga zeggen waar ik spijt van krijg.
Eens met Peper, sneaky de auto verkopen lijkt mij het allerlaatste wat je nu moet gaan doen. Blij dat je dat zelf ook inziet.
Alle reacties Link kopieren
Pepertje, richt je eerst even op je operatie. Dat is het belangrijkste.



Verder nog 1 advies, zo je advo dat nog niet gedaan heeft, vraag om het uitsluitend recht van de huidige woning. Dat betekent dat jij op dat moment een 'soort van' eigenaar bent. Jouw ex woont bij de vrouw, dus heeft onderdak.

Mijn ex woonde bij zijn broer. Hij riep wel voortdurend dat ik moest 'oprotten' en gooide op een goed moment zelfs mjin boeken het raam uit, maar de rechter wees het mij toe om de stabiliteit van Muizelientje te waarborgen. Ik heb daarop ook de sloten laten veranderen - dat mag juridisch! Wel moest ik hem in theorie de mogelijkheid bieden om persoonlijke bezittingen en kleding enzo weg te halen, maar dat had hij al gedaan.

Het huis was van hem, niet van mij, dus je ziet dat er veel mogelijk is.
Ook ik lig in scheiding, voorlopige voorzieningen uitgesproken, oa mag ik ( + kids ) in het huis blijven wonen totdat de overdracht is ( huis is dus gelukkig verkocht ) Hier wel urgentie ivm scheiding en verkoop huis. Apart dat dat per gemeente verschilt.

Omgangs regeling, hij haalt de kinderen 1x per week uit school en brengt ze s'avonds weer thuis en om de week een weekend tot zondagavond.

Hij betaalt hypotheek en ik alle andere lasten, ( hij is ingetrokken bij zijn Sjaan )hij betaalt wel KA en zogauw de overdracht is geweest moet hij meer KA betalen. Volgens mij heeft mijn ex ongeveer hetzelfde salaris als wat de jouwe heeft. Dat heb ik dacht ik weleens gelezen bij relatie topic. wil het nu niet noemen.



Sterkte met alles!
Alle reacties Link kopieren
Pepersteak, veel sterkte met je operatie morgen.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen allemaal.

Ben weer thuis. Operatie is me alles meegevallen. Mocht na iets meer als 24 uur al naar huis terwijl ze hadden gezegd dat het 2 a 3 dagen zou duren.

Voelde me prima dus ben ik lekker naar huis gegaan.

Op het gebied van (ex) man is het rustig.

Hij heeft zelfs niet aangegeven dat hij de brief van de voorlopige voorzieningen gekregen heeft. Waarschijnlijk gaat hij op zoek naar een eigen advocaat voordat hij iets laat horen.

Dat maakt me wel een beetje angstig maar ik heb me voorgenomen om me eerst maar druk te maken over mijn herstel en dat zien we wel weer verder.
Alle reacties Link kopieren
-Welke naam staat er op de factuur van de aankoop auto?



-Je zegt dat je niet kan werken omdat je ziek bent, maar het valt mij op dat veel van die mensen wel ondertussen op internet rondlopen. Kan je niet van thuis uit werken?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je weer thuis bent en dat de operatie goed is gegaan! Inderdaad nu maar even rust nemen, ook in je hoofd. De rest komt daarna wel weer. Zijn er mensen die je een beetje in de watten komen leggen? Zorgen de kinderen een beetje voor je?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Gusher, het is niet relevant op wiens naam de auto staat: omdat Pepersteak in gemeenschap van goederen getrouwd is, moet deze tussen beiden verdeeld worden.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Gusher, ik weet niet of je je ooit verdiept hebt in de wereld van thuiswerk, maar dat zijn louche bedrijven. En een bedrijf neemt je niet aan als je bijv. drie dagen in de week thuiswerkt.



Peper, welkom terug
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet eens in op de post van Gusher. Je weet helemaal niet waar je het over hebt dus bemoei je er alsjeblieft niet mee.



Niemand om me te verzorgen want de kinderen zitten bij (ex) man.

Ook wel lekker rustig hoor. Ik hang lekker op de bank voor de tv en ga zo even lekker een dutje doen (opdracht van de chirurg)
Alle reacties Link kopieren
Zonder kinderen is wel zo rustig Het is ook een lekker regenachtig dagje om binnen te blijven.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Rust lekker uit, dat heb je wel verdiend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven