Gezondheid alle pijlers

Lymfeklieren in hals ontstoken, of toch iets anders?

30-04-2010 13:57 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,



Momenteel zit ik thuis met een ontstoken lymfeklier in mijn hals. Het begon dinsdag met een opgezette klier, iets wat ik gelukkig snel heb. Want blijkbaar is dat goed, heb ik me laten vertellen door de huisarts. Enkel die avond begon ik steeds meer pijn te krijgen aan de klier. Als ik slik dan heb ik geen keelpijn, maar echt pijn aan de klier zelf. Daarnaast begon ik hoofdpijn te krijgen en spierpijn zoals je die krijgt als je de griep hebt.



Natuurlijk ben ik hiermee naar de huisarts gegaan, gisteren. Voor mijn doen was de huisarts niet zo spraakzaam als gewoonlijk, maar hij heeft me onderzocht en het bleek dat mijn lymfeklier ontstoken is. Flink opgezet en, hoe heerlijk smakelijk, met pus. Nu mag ik - joepie - 6 pillen peniciline slikken.



Nu twijfel ik er een beetje aan. Moet je voor een ontsteking geen koorts krijgen? Nu heb ik gisteren ongeveer een uurtje heel erg warm aangevoeld. Toen had ik een temperatuur van 39.3. De enige keer dat ik koorts heb gehad op 4 dagen tijd. Nu weet ik dat ik niet mag googlen naar ziektes, maar begin me nu toch zorgen te maken of ik geen lymfeklier kanker heb. Ik heb wisselende temperaturen, ben een beetje kortademig (kan door de dikke klier komen?) en zweet veel 's nachts.



Ook vond ik de huisarts wat stil, net alsof hij het niet wilde uitspreken dat kanker ook een optie kan zijn. Of dat hij verkeerd heeft beoordeeld toen ik ooit langskwam omdat ik erg vaak een opgezette (toen niet pijnlijke) klier had? Moet ik toch niet eerder terug? Ik ben 22, dus de kans bestaat dat het ernstiger is dan enkel een ontsteking. Ik maak me een beetje zorgen omdat ik vaak keelpijn heb en mijn klier, altijd de rechter, soms wel erg opgezet kan zijn. Nu het pijnlijk is vind ik het zorgelijk. Nu ben ik de tweede dag bezig met de kuur. Zou er al geen vermindering moeten zijn van de klachten?



Groetjes en bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom denk je met een opgezette klier meteen aan kanker? En waarom schrijf je: "Ik ben 22, dus de kans bestaat dat het ernstiger is dan enkel een ontsteking."? Wat heeft dat met je leeftijd te maken? Heb je vaker het idee dat je een heel erge ziekte hebt terwijl er niets aan de hand blijkt te zijn? Eerlijk gezegd vind ik je een beetje klinken als een hypochonder...
Drink een hele week een liter karnemelk per dag, als het dan niet over is, ga dan nog even naar de dokter.

Karnemelk spoelt de lymfeklieren schoon.
Alle reacties Link kopieren
Hypochondrisch idd. Opgezette klieren kunnen duiden op Pfeifer, niks ernstigs.
Alle reacties Link kopieren
Als de huisarts aan iets ernstigs/kwaadaardigs denkt, dan had hij echt gezegd: "Mevrouw, ik kan u niet geruststellen. Ik wil dat er verder naar gekeken wordt. Ik stuur u door naar het ziekenhuis." Daarna had hij/de assistente de telefoon gepakt en via de spoedlijn daar een afspraak gemaakt, zodat je binnen een week gezien werd door een internist.



Een kuur werkt niet meteen, dat heeft tijd nodig.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Alle reacties Link kopieren
Heb je daarbij ook nog andere klachten zoals vermoeidheid langere tijd) of (onbedoeld) gewichtsverlies?



En wat voor anti-antibiotica heb je gekregen?



Sorry voor de nieuwsgierigheid, ik ben verpleegkundige
Alle reacties Link kopieren
Notebook, dit ben ik niet met je eens. Ik wil TO niet bang maken, maar ik ken iemand die dat ook dacht maar waar het wel een teken van kanker bleek te zijn. Zij is ook 22 overigens.



Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat TO gelijk in de stress moet schieten. Niet elke ontsteking in je lichaam leidt tot koorts. Ik denk dat de huisarts echt wel stappen ondernomen had als hij iets ernstigers vermoedde. Ik zou dus nog even afwachten, die kuren helpen niet altijd gelijk vanaf de eerste dag. En als je je echt zorgen maakt zou ik gewoon nog een keer bij de huisarts aankloppen.
Kom op zeg, een arts denkt dat niet na een consult van 5 minuten want alles kan wel kanker zijn.



Verder mogen er hier op het forum geen diagnoses gesteld worden, dus ga terug naar je huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik ben niet hypochondrisch. Ik ga enkel naar de dokter als ik echt ziek ben. Ik ga hooguit twee keer per jaar naar de dokter. Als ik kleine klachten heb ga ik hiermee echt niet naar mijn huisarts rennen. Omdat ik pas donderdagochtend naar de huisarts kon gaan in plaats van de woensdag die ik gehoopt had, ben ik tijdens het surfen gaan googlen of dit inderdaad een ontsteking kon zijn. Tijdens het zoeken kwam wel erg vaak Hodgekins naar voren en vandaar mijn schrik. Natuurlijk wacht ik de kuur af, maar misschien zijn er forummers die hier ervaring in hebben en dat ik, kon dit eens het geval zijn, eerder beroep kon doen op mijn huisarts.



De eerste keer dat ik zo'n opgezette klier had, overigens niet pijnlijk, enkel keelpijn, ben ik al eens getest op Pfeiffer. Dit had ik niet. En Hodgekins komt voor bij, wel voornamelijk mannen, tijdens de 20 en 30 jaar en ook ouder. Vandaar de opmerking over mijn leeftijd.
quote:BarbaraAnn schreef op 30 april 2010 @ 14:20:

Nee, ik ben niet hypochondrisch. Ik ga enkel naar de dokter als ik echt ziek ben. Ik ga hooguit twee keer per jaar naar de dokter. Als ik kleine klachten heb ga ik hiermee echt niet naar mijn huisarts rennen. Omdat ik pas donderdagochtend naar de huisarts kon gaan in plaats van de woensdag die ik gehoopt had, ben ik tijdens het surfen gaan googlen of dit inderdaad een ontsteking kon zijn. Tijdens het zoeken kwam wel erg vaak Hodgekins naar voren en vandaar mijn schrik. Natuurlijk wacht ik de kuur af, maar misschien zijn er forummers die hier ervaring in hebben en dat ik, kon dit eens het geval zijn, eerder beroep kon doen op mijn huisarts.



De eerste keer dat ik zo'n opgezette klier had, overigens niet pijnlijk, enkel keelpijn, ben ik al eens getest op Pfeiffer. Dit had ik niet. En Hodgekins komt voor bij, wel voornamelijk mannen, tijdens de 20 en 30 jaar en ook ouder. Vandaar de opmerking over mijn leeftijd.op internet kijk je alleen als de diagnose al gesteld is. voor de rest kan je beter wegblijven bij dat soort diagnosesites want voor je het weet ben je wel een hypochonder.
Alle reacties Link kopieren
Heb het zelf gehad. Was 15 en maakte me nergens druk over. De artsen wel, ik woog nog maar 41 kilo, bij 'n lengte van 1.72. Artsen dachten dat het leukemie was. Pas na maanden kwamen ze erachter dat het Pfeiffer was. Heb er toen wel 2 jaar last van gehad omdat ze er zo laat achter kwamen. De opgezette klieren heb ik nu op mijn 43e nog. Dus TO, het kan ook iets anders zijn. Sterkte en beterschap iig.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is ook waar. Daar heb je gelijk in Cateautje ben normaal ook niet bang of paniekerig wat ziektes betreft. Misschien ben ik toch onbewust bang om kanker te krijgen. Je hoort het zo vaak in je omgeving...
Alle reacties Link kopieren
Kanker? Nou, lijkt mij een beetje overdreven om daar nu vanuit te gaan. Als de dokter dat had gedacht was je nu wel in het ziekenhuis voor testen e,d,.



Niet googelen en gewoon je kuur afmaken.
Alle reacties Link kopieren
Mij is ooit verteld wanneer een klier pijnlijk is, het eigenlijk een goed teken is.

Kanker is vaak een sluipende ziekte die ongemerkt (dus eerst vaak zonder pijn) zich openbaart.

Pijn = dus goed in dit geval.



Maar toch sterkte ermee, hoop dat je snel weer bent opgeknapt.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik terug een afspraak maken met je huisarts en zeggen aan welke ziektes je denkt en waarom. Dan kan hij zeggen waarom dat niet kan of misschien toch verder onderzoeken doen.



Dus als je ongerust bent, met je huisarts bespreken!!

Groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven