Ingredienten High Tea

21-04-2010 13:26 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik wil binnenkort voor een aantal vriendinnen bij mij thuis een high tea organiseren.



Wat moet ik dan vooral niet missen??
Alle reacties Link kopieren
Zoet en hartig, dus:

- scones

- muffins

- pettit fours

- bonbons

- sandwiches met bv komkommer, zalm

- hartige taart

- enz.

- en natuurlijk allerlei lekkere smaakjes thee!



Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Zoek eens bij de zoekfunctie rechts op deze pagina...kom je een heleboel topics tegen met ideetjes. Ook google levert een hoop op!

Alle reacties Link kopieren
Thee
MILF in the making ;-)
Alle reacties Link kopieren
Champagne.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Heb 1 topic voor je ge-upt, de rest lukt niet om vage reden. Maar als je zoekt op "high tea recepten" komt er een aantal topics naar boven!
Alle reacties Link kopieren
En ook koffie... voor de niet-zo-theeleuten
Alle reacties Link kopieren
wortelcake met witte chocolade erover heen
Alle reacties Link kopieren
Klik
Alle reacties Link kopieren
Heb met pasen me helemaal het rambam gebakken voor thuis. Heb wel een foto in de aanslag, maar mijn broers staan erop, dus voor de anonimiteit niet zo verstandig...

Ik had gemaakt:

- hartige gehakthapjes in filodeeg

- hartige taart met spinazie en feta

- sandwiches met gerookte zalm, mierikswortel en tuinkers

- sandwiches met zelfgemaakte eiersalade en bieslook

- scones met sinaasappelmarmelade (blegh), clotted cream en kersenjam

- dubbele koekjes met aardbeienjam

- shortbread

- teabread

- carrotcake

- abrikozenbeignets

- cheesecake

- drie soorten thee

(en uiteindelijk was natuurlijk meer dan de helft over, waar we de rest van de week nog van konden eten ) Zelf vond ik de verhouding wat teveel naar het zoet doorslaan toen ik eenmaal klaar was, maar ik heb niemand horen klagen.
Alle reacties Link kopieren
Lemoncurdtaart..



lemoncurd.. ik ben daar zo gek op ..
Poelepoelepoelepoes!
Alle reacties Link kopieren
krijg hier honger van...
Alle reacties Link kopieren
nou momo, als jij nou begint met bakken, schuiven wij wel aan
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een keertje bij een high tea een bolletje citroenijs /sorbet geserveerd als gang tussendoor. Dit frist je mond op tussen 'gangen' (eerst sandwichjes, dan scones, dan bonbonnetjes/taartjes).



Bij high teas in London waren de volgende sandwiches wel standaard:



- eiersalade

- kaas met chutney

- ham

- gerookte zalm

- tonijnsalade



En de laatste keer dat ik scones maakte, moest er uiteindelijk best wel wat meer bloem bij dan in het originele recept.Dacht dat 't heel droog zou worden, maar ze waren erg lekker.
anoniem_57885 wijzigde dit bericht op 21-04-2010 14:25
Reden: sorbet toegevoegd, nu krijg ik honger!!
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg....wraps. Zooooo origineel. En tapas ook. Hoort er niet bij, maar is helemaal van nu én origineel dus ken jou 't schele?



Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Valt me mee dat je niet eerst een weurksjop Haai Tie-jen aanraadt, BGB
Alle reacties Link kopieren
Als ik een high tea zou mogen samenstellen zou ik alleen voor de zoete hapjes gaan.

petit fours, gebakjes, taartpuntjes, bonbons, koekjes, scones.



Ik zelf zou de sandwiches en hartige taarten weglaten.

Je raakt er dan meteen zo vol van van die sandwiches en dan is er bijna geen plaats meer voor de zoete lekkere hapjes.



Maar dat is denk ik bij iedereen weer persoonlijk en anders!



Veel plezier met je High Tea!
Alle reacties Link kopieren
http://www.hightea-tips.nl/high-tea-recepten.php



Ken deze nog niet, maar misschien geeft het wel leuke informatie die je nog niet hebt. Zelf heb ik wel eens gegoogled op restaurants die een high-tea organiseren en de menu-kaart bekeken. Die is soms via internet te bekijken. Zeker bij de luxere restaurants is dt leuk om te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker hartige gerechtjes toevoegen, maar houd het allemaal klein. Driehoekjes sandwichjes met komkommer en tuinkers, gerookte zalm of gerookte kip. Een minipasteitje met ragout of een klein stukje hartige taart. Evt. wat hartige banketbakkerszoutjes.

Als zoete gerechten : scones met room en jam, carrot cake of vruchtencake, petit fours, soesjes, schuimgebakjes/meringues, koekjes van de banketbakker, chocolade flikken (geen grote bonbons, die zijn erg zwaar bij een high tea).



Ik heb laatst een workshop high tea gedaan. Was erg leuk !
Alle reacties Link kopieren
Op www.myhightea.nl vind je allerlei informatie over high tea. Van recepten en aankleding voor thuis tot een overzicht van alle high tea-locaties in heel Nederland. Leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven