staking griekenland, vakantie dreigt niet door te gaan

05-05-2010 17:28 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet t topic bij recht, maar zet t toch even hier neer. Door de stakingen in griekenland dreigt onze vakantie komende week niet door te gaan. Hebben bij reisbureau complete vakantie geboekt (vlucht, appartement, transfers) Reisbureau laat niet zoveel los over over vergoedingen en mogelijkheden. Wie weet waar we recht op hebben, overboeken, geld terug of extra vergoeding?
Alle reacties Link kopieren
Calamiteitenfonds weet misschien meer of je reisverzekering.
wtf? Wij vertrekken over een dikke week ook naar Griekenland, heb er nog niets van gehoord, maar vliegen ze dan ook niet meer op griekenland?
Alle reacties Link kopieren
Stichting Garantiefonds Reizen
Alle reacties Link kopieren
SGR

Contact:



Heeft u een vraag, mail deze dan naar sgr@sgr.nl



Telefoon: 010 414 63 77 (vanuit het buitenland +31 10 414 63 77)



Fax: 010 242 03 62 (vanuit het buitenland +31 10 242 03 62)
Ik wil niet mijn geld terug, ik wil op vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Die staking is toch alleen maar vandaag? Welk effect moet dat hebben op een vlucht die volgende week gepland staat?

Heb je een bron waaruit dat blijkt?



GW, nog even geen zorgen maken (en anders flip ik vanaf eind volgende week met je mee )
Off topic, TD, had jij al wat over het autozitje gehoord?
Alle reacties Link kopieren
Off Topic: heb ik, is in Gr. een soort van universeel zitje dat voor baby's in ligstand gezet kan worden.
Ik ga ook volgende week (de 13e) naar Griekenland, en ga er eigenlijk van uit dat de luchtverkeersleiders alleen vandaag staakten, anders ga ik volgende week heel hard gillen....
Alle reacties Link kopieren
quote:Tia Dalma schreef op 05 mei 2010 @ 18:04:

Off Topic: heb ik, is in Gr. een soort van universeel zitje dat voor baby's in ligstand gezet kan worden.



Ik doe mee off topic: ik nam mijn cosi mee als ik jou was Tia. Ik heb ooit geprobeerd een auto met zitje te huren en van Jiba (ja, ik kan er nog kwaad om worden, deze anti reclame doe ik dus ff ...) een bevestiging gekregen dat het geregeld was: NOT dus bleek bij aankomst. Of ik mijn 5 maanden oude baby maar in een groep 1 zitje wilde zetten.

Nee dus. Uiteindelijk hebben ze ergens een babystoel uit het jaar nul vandaan getoverd, te goor om aan te pakken en zo oud dat hij vast niet echt veilig meer was maar je moet wat....
Vriendin van mij vloog vandaag, die vlucht hebben ze gister al 5 uur vertraagd zodat ze vannacht aankomen (en dan is het al donderdag en dan is de staking al voorbij). Vond het wel een goede oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Suze, we hebben bedacht dat we (met 3 gezinnen met in totaal 2 kleine kinderen) niet met die kids gaan rijden. En we doen toch lekker niet alles altijd maar samen. Dus 1 auto, en we wisselen elkaar af, waarbij steeds 1 gezin op de kinderen past.

Om die reden geen kinderzitje.



Weliswaar een transfer van vliegveld naar appartement maar geen druk en klein eiland, en rustig tijdstip dus kind even goed op schoot houden (ja, ik weet, zou ik thuis ook nóóit doen...)
Alle reacties Link kopieren
wij vliegen in juli, maar ik begon vandaag toch te bedenken van shit zeg, zul je net zien dat ze in juli ook aan de gang gaan
Tia, zo zijn wij Corfu ook overgegaan, geen Griek die daar van opkijkt. In de huurauto hadden we wel zitjes trouwens.



En wij vliegen 2 augustus, dan moet het echt klaar zijn met dat gestaak.
Alle reacties Link kopieren
...als er ondertussen niet weer een aswolkje of twee voorbij stuift.
Oh god ja, we hebben ook die vulkaan nog.
Oeh, dat je dat durft TD.
1x was ook wel genoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tia Dalma schreef op 05 mei 2010 @ 21:49:

Suze, we hebben bedacht dat we (met 3 gezinnen met in totaal 2 kleine kinderen) niet met die kids gaan rijden. En we doen toch lekker niet alles altijd maar samen. Dus 1 auto, en we wisselen elkaar af, waarbij steeds 1 gezin op de kinderen past.

Om die reden geen kinderzitje.



Weliswaar een transfer van vliegveld naar appartement maar geen druk en klein eiland, en rustig tijdstip dus kind even goed op schoot houden (ja, ik weet, zou ik thuis ook nóóit doen...)Dat klinkt goed Tia! Dan hebbie zitje idd niet nodig. Wij waren gewoon met zijn 3en en hadden ook auto nodig want in midden van niks. En joh, dat wat je thuis nooooit zou doen doe je uiteindelijk best wel eens: ik was deze week op Texel met 2 4 jarigen en baby. Wel eens geprobeerd 3 kinderzitjes op achterbank vast te zetten? Zondag in de pissende regen hebben we het opgegeven en mocht er 1 kind op schoot voorin zodat de andere 2 vast konden. Terugweg weer. Tsja, grenzen vervagen soms.
Ik zet er dan een op de achterbank in de gordel (tussen de 2 autostoelen in). Lijkt me veiliger dan voorin
In een Griekse taxi hebben ze niet eens gordels achterin dus weinig keus.
anoniem_64ef814a18d67 wijzigde dit bericht op 05-05-2010 22:13
Reden: dit was een reactie op GW
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Pammie schreef op 05 mei 2010 @ 22:00:

Ik zet er dan een op de achterbank in de gordel (tussen de 2 autostoelen in). Lijkt me veiliger dan voorin Oh, dat was inderdaad slimmer geweest (he cool! de smileys doen het weer!)
Niet aan gedacht? Foei!
Alle reacties Link kopieren
Blond moment vrees ik...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven