Hema-lichtwekker; is het wat?

06-05-2010 17:07 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de Hemafolder van deze week staat een lichtwekker, met vogelgeluiden en radio voor 35 euro. Die wil ik misschien wel hebben, maar alleen als hij 's nachts geen licht geeft door grote lichtgevende knoppen. Ik heb gehoord dat dat bij de Philipswekker wel het geval is, en ik heb mijn slaapkamer graag zo donker mogelijk.



Wie heeft deze wekker ook? Bevalt hij?
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee , ik ben ook benieuwd.
Ik wil het ook weten...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n lamp van de Blokker een weekend over gehad en snel teruggebracht!



Ik werd er helemaal hyper van en werd dus superchagrijnig wakker, de kat reageerde ook op die wekker.



Alles bij elkaar heb ik het gehouden bij mn oude en vertrouwde wekker.



Edit: Bij die wekker van de Blokker kon je wel het licht wat minderen, daar waren 3 standen in..
anoniem_89977 wijzigde dit bericht op 06-05-2010 17:25
Reden: edit..
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel ook, maar geef mezelf nog de tijd tot wanneer in het najaar 's morgens weer langer donker blijft.



Ik vraag me trouwens af of elke ochtend die zelfde vogelriedel niet gaat irriteren. Nu word ik ook wakker van de vogeltjes, maar die zingen elke ochtend wel een ander liedje.



Qua langzaamaan licht worden lijkt het me heerlijk.

.
Alle reacties Link kopieren
check, ik heb hem sinds deze winter. Prima ding, de cijfers van de wekker zijn niet hinderlijk en ik val iedere avond heerlijk in slaap met vogelgeluiden.



Vind het prettig wakker worden, vooral in de winter/als het donker is in de ochtend.



Tevens een goed compromis als ik nog lig te lezen en mijn vriend wil slapen. Met het licht (mooi gedimd licht) kan ik nog net lezen terwijl hij goed kan slapen. Prettige bijkomstigheid.



Enige minpunt vind ik dat de geluiden soms wat krakerig klinken, als een radio die niet zuiver is afgesteld. Vooral bij de geluiden van de "kabbelende beek" en de "ruisende zee".
Alle reacties Link kopieren
oja, de lichtfelheid is traploos instelbaar dmv een draaiknop.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze wekker én de originele van Philips.

Het licht en de geluiden zijn minder mooi, wat meer ingeblikt zeg maar. Wat ik een voordeel van deze wekker vind, is dat er een sleepfunctie op zit, zo kun je met geluid in slaap vallen. Het geluid van de zee is heerlijk rustgevend..

Het licht is rood, als je de wekker van je af draait heb je er geen last van (ik in elk geval niet)

Ik vind m dus redelijk, qua prijs/kwaliteit verhouding.
Alle reacties Link kopieren
die sleepfunctie is super! Geluid is idd wat blikkerig maar voor die prijs vind ik het een prima lamp. Had bijna die peperdure van Philips gekocht maar ben tevreden met deze.
Alle reacties Link kopieren
Begrijp ik het goed dat hij dus wel licht geeft 's nachts? Dat zou ik wel jammer vinden. Kun je de vogelgeluiden ook uitschakelen?



* edit: Ik had de laatste twee berichten nog niet gezien.
Ik vind hier dingen van.
Sabel, hij geeft geen licht maar de cijfers van de klok wel een beetje. Verder niet.



Wij hebben hem ook en in de winter is het heel prettig wakker worden door dat licht.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me inderdaad ideaal in de winter. Misschien word ik dan wat minder depressief wakker. Ik ben van plan om hem naast mijn gewone wekker te gebruiken.



Ik denk dat het hem wel gaat worden
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
(Wat is mijn motto ineens toepasselijk )
Ik vind hier dingen van.
En dan nu de hamvraag. Werkt het ding ook wanneer de een nog moet blijven slapen omdat ie nachtdienst heeft gehad, of word iedereen er van wakker? Ik heb een gruwelijke rothekel aan mijn gewone wekker ( iphone) en wil ook wel eens rustig wakker worden ipv het digitale gejengel onder mijn hoofdkussen waardoor ik me helemaal de griebus schrik en na tien minuten nog sta te stuiteren beneden.
Alle reacties Link kopieren
Een 'James' die 's morgens de gordijnen openschuift en een kopje thee naast mijn bed zet, lijkt me ook wel wat .
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Mijn Philips Wake-up Light heeft geen lichtgevende knoppen hoor?! De felheid van de klok kun je op 3 verschillende standen zetten.



@Dangeensuus: Het ligt eraan hoe gevoelig je partner is voor licht & geluid.



Bij de meeste winkels kun je de lichtwekker een paar weken uitproberen met eventueel niet-goed-geld-terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of je er uberhaupt van wakker wordt. Het wordt iets lichter in je kamer (ik kan slapen met een TL buis boven mijn hoofd) en de vogeltjes beginnen te fluiten?



Ik ben een hele vaste slaper en hoor mijn eigen twee normale wekkers vaak niet eens (of druk ze uit zonder dat ik wakker wordt). Terwijl vriendlief dan toch echt ligt te stuiteren in bed.



Lijkt me heerlijk om rustigaan wakker te worden maar werkt het ook echt?
Alle reacties Link kopieren
Nee, zo te lezen denk ik niet dat jij van zo'n wekker wakker wordt, Lunax...
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1973 schreef op 06 mei 2010 @ 18:29:

Nee, zo te lezen denk ik niet dat jij van zo'n wekker wakker wordt, Lunax...Daar was ik al een beetje bang voor
quote:Siena09 schreef op 06 mei 2010 @ 17:29:

Wat ik een voordeel van deze wekker vind, is dat er een sleepfunctie op zit, zo kun je met geluid in slaap vallen.



Dat heeft die van Philips ook.

Niet dat ik zeg dat je die moet kopen hoor, want ik vind het zonde van het geld achteraf.

Van het licht word ik niet wakker (logisch ook, ik heb toch mijn ogen dicht ) en van de vogelgeluiden ook niet (wederom logisch, ik ben ook nog nooit van de vogels buiten wakker geworden). De andere geluiden zijn nog erger, die zijn zo rustgevend dat ik helemaal vrolijk doorslaap

Het licht van de display is instelbaar. Ik heb hem op de minst felle stand en dan vind ik het te doen (en ik wil ook alles graag donker).

Maar goed, da's die van Philips dus, dus eigenlijk heb je niks aan mijn verhaal
quote:Lunax schreef op 06 mei 2010 @ 18:26:

Ik vraag me af of je er uberhaupt van wakker wordt. Het wordt iets lichter in je kamer (ik kan slapen met een TL buis boven mijn hoofd) en de vogeltjes beginnen te fluiten?



Ik ben een hele vaste slaper en hoor mijn eigen twee normale wekkers vaak niet eens (of druk ze uit zonder dat ik wakker wordt). Terwijl vriendlief dan toch echt ligt te stuiteren in bed.



Lijkt me heerlijk om rustigaan wakker te worden maar werkt het ook echt?Haha, dat is dus precies wat ik net schrijf, ik had jouw reactie nog niet gelezen. Ik moet wel toegeven dat doorgaans zelfs 2 wekkers nog niet een genoeg voor mij zijn...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag: Zit er ook een 'normaal' wekgeluidje in? Dan bedoel ik dus geen vogels of zee of wat dan ook.

Wij hebben nu ook een soortgelijke wekker, maar die is kapot. Die maakte als wekgeluid bijvoorbeeld zachte tik/piepjes. Niet vergelijkbaar met een normale wekker.
Alle reacties Link kopieren
Je moet trouwens wel gevoelig zijn voor wakker worden van licht. Dat heb ik dus. Ik ben altijd al wakker (van het licht dus) voordat de wekker af gaat. Voor mij werkt het dus goed.
In die van Philips zit geen normaal wekgeluidje. Dat vind ik ook een beetje het probleem, het zijn allemaal van die new age-achtige geluidjes die eerder rustgevend dan wekkend zijn.

Er zit wel een radio op.
quote:vivalina schreef op 06 mei 2010 @ 19:22:

Je moet trouwens wel gevoelig zijn voor wakker worden van licht. Dat heb ik dus. Ik ben altijd al wakker (van het licht dus) voordat de wekker af gaat. Voor mij werkt het dus goed.Dat zou bij mij ook niet helpen, het is altijd nog donker als ik opsta, dus dan kwam ik zéker elke dag te laat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven