Samenwonen en verhuizen waar moet ik aan denken?

10-05-2010 15:40 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de zomer is het eindelijk zover dan krijgen mijn vriend en ik de sleutel van ons prachtige nieuwbouwhuisje. Dit is zo'n 100km bij mijn ouders (waar ik nu nog woon vandaan) Zodra we de sleutel hebben beginnen we natuurlijk meteen met het schilderen enz van ons huisje. Mijn vraag is? waar moet ik nou allemaal aan denken?

Wat moet ik allemaal mee nemen de eerste keer dat we ons huis binnen kunnen en wat moet ik allemaal regelen met andere huisarts apotheek enz??

Weten jullie nog dingen waar ik op moet letten of echt niet mag vergeten?



Alvast bedankt

kim
Alle reacties Link kopieren
Vroeger kon je op het postkantoor een mapje halen met daarin alles wat je moet omzetten. Huisarts, verzekering etc.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Eerste keer meenemen:

Schoonmaakspullen (emmer, doekjes, sponsjes, wisser, dweil, wcborstel, afwasborstel, afwasmiddel, allesreiniger, bleek... dat soorts)

Koffie, koffiezetapparaat, filters, suiker, melk, bekers, bordjes en bestek (klussers moeten goed verzorgd worden) lepeltjes.
Alle reacties Link kopieren
O nee ik zeg het niet goed, dat was om adreswijzigingen te sturen. Huisarts en tandarts en zo kun je gewoon bellen als je een andere wilt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
internetaansluiting regelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:divakimmii schreef op 10 mei 2010 @ 15:40:

Wat moet ik allemaal mee nemen de eerste keer dat we ons huis binnen kunnen

Weten jullie nog dingen waar ik op moet letten of echt niet mag vergeten?



Toiletpapier is heel handig om mee te nemen vooraf. Evenals een koffiezetapparaat en/of waterkoker en (plastic?) bekers.

En verder gewoon het adres van de dichtstbijzijnde supermarkt opzoeken en daar de rest kopen als je tijd hebt?



Voor de rest gereedschap en andere dingen die je denkt nodig te hebben daar die eerste keer.
Alle reacties Link kopieren
schrijf je in je nieuwe gemeente in.
Alle reacties Link kopieren
Adreswijziging doorgeven aan iedereen (privé en zakelijk)

gas, water, licht, electra regelen

telefoon en internet

verzekeringen

kluswerkzaamheden (behang uitzoeken, vloeren enz)

alvast naar meubeltjes kijken

...
Alle reacties Link kopieren
neem een trappetje mee. Neem zoveel mogelijk klusspullen mee. Gereedschapskist is ook altijd handig. Wat oude kleding.

Behangtafel is ook handig. En opklapstoelen
Alle reacties Link kopieren
Even een rondje informeren in je nieuwe gemeente over een fijne tandarts en huisarts. Dat zou je nu al 'moeten' doen, omdat niet iedereen direct plek heeft en je wellicht op een wachtlijst moet. Zelf heb ik in overleg mijn oude huisarts wat langer aangehouden, totdat ik bij mijn nieuwe terecht kon. Een andere huisarts had wel meteen plek, maar wat ik begreep uit verhalen zou ik me daar niet op mijn gemak voelen. Nu heb ik een fijne huisarts, waar ik bijvoorbeeld zonder gene (nouja, toch altijd wel een beetje) een uitstrijkje laat maken.
Alle reacties Link kopieren
Voor de eerste keer meenemen :

WC papier, schoonmaakmiddelen, emmer, sponsjes, dweil, gele doekjes, handdoeken, theedoeken, (plastik) bordjes + bestek, kurketrekker + flesopener, véél bier ;), eten en drinken (ook flessen met water als het water nog niet aangesloten is of nog niet van goede kwaliteit is), vuilniszakken, keukenrol, afwasmiddel+afwasborstel,

Klusgereedschap : schroevendraaiers (platte en kruiskop), hamer, ander gereedschap, boor, materiaal om te verfen, behangen, zaklamp, waterpas, meetlint, pen, potlood, papier enz



En het allerbelangrijkste : een radio !!!! (of iets anders waar je muziek mee kan afluisteren, arbeidsvitaminen LOL)
Alle reacties Link kopieren
Zorg ervoor dat je een paar felle lampen hebt die je zo in het stopcontact steekt. Zodat je ook kunt klussen als het buiten niet meer zo heel licht is.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, en maak een lijstje waar je alles opschrijft, dan kan je ook niks vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Vooraf:

- check of gas/water/licht zijn aangesloten (ik heb 1x meegemaakt dat dat NIET het geval was en dat is vervelend)

- Telefoon-, kabel-, internetaansluitingen

- huisarts, tandarts, indien nodig apotheek

- inschrijving nieuwe gemeente

- adreswijzigingen (prive maar ook zakelijk, oude werkgevers ivm jaaropgaven, abonnementen, familie en vrienden, de verzekeraar etc)

- wijzigen adres van je/jullie inboedelverzekering per datum dat je echt overgaat (kan vooraf) EN mogelijk verhogen van het verzekerd bedrag (als jullie twee boedeltjes samenvoegen) OF opzeggen van een (als jullie beiden een inboedelverzekering hebben) etc etc



1e keer mee: keukentrapje, emmers en schoonmaakspullen, koffiemokken, waterkoker en koffiezetapp, broodbordjes, bestek, plamuurmessen, oude kleding, lampjes, gereedschap, spanningsmeter, radio, paar (tuin/klap)stoeltjes, werkbank, tafeltje, zeep
anoniem_99011 wijzigde dit bericht op 10-05-2010 16:59
Reden: te vroeg op verstuur gedrukt
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien nog nadenken over een samenlevingscontract of hebben jullie dat al besproken?
Alle reacties Link kopieren
quote:nouschi schreef op 10 mei 2010 @ 15:44:

Vroeger kon je op het postkantoor een mapje halen met daarin alles wat je moet omzetten. Huisarts, verzekering etc.

Volgens mij bestaat dat nog steeds maar dan digitaal, via de site van TNT. Voor het doorsturen van post moet je tegenwoordig wel een paar euro betalen.



Nog een tip: een gezamelijke rekening afsluiten waar jullie de vaste lasten van betalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven