Gezondheid alle pijlers

Qlaira, iemand ervaring mee?

05-09-2009 20:13 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



ik ben aan het onderzoeken welke pil bij me past. Nu lees ik over de pil Qlaira (4 fasenpil).

Wie gebruikt deze of heeft deze gebruikt en wat was je ervaring en/of verschil met een combinatiepil?
Alle reacties Link kopieren
Deze pil (van de firma Bayer) is pas sinds juni 2009 op de Nederlandse markt verkrijgbaar, dus echte gebruikerservaringen kun je nog niet verwachten. Met behulp van google kun je wel de klinische studies lezen.
Alle reacties Link kopieren
Oke, zo kort nog maar. Ik zal wel even gaan google-en. Dank voor je reactie!
Alle reacties Link kopieren
en nu dan: nu iemand met ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je die gaan gebruiken? Heb je veel last van emotionele buien bij je huidige pil?
Alle reacties Link kopieren
ben me wat aan het orienteren: gebruik nu 2 jaar microgynon en heb idd behoorlijke buien. Ben jij bekend met qlaira?
Alle reacties Link kopieren
Ben sinds een week begonnen met Qlaira. Nog te vroeg dus. Eerste bijverschijnselen waren: jachtig gevoel tijdens de eerste 3 pillen. Verder voel ik me prima. Geen eetkicks of zoiets dergelijks. Tot nu toe vind ik het meevallen en waren de PMS klachten die ik had vele malen erger dan wat ik tot nu toe ervaar met Qlaira.
Alle reacties Link kopieren
Ik slik sinds januari van dit jaar de Qlaira. Ik heb deze pil van de gynaecoloog voorgeschreven gekregen omdat ik lijdt aan heftige migraine-aanvallen. Ik heb tot op heden nog geen bijwerkingen gemerkt van deze pil. Wel dat mijn migraine een stuk minder is geworden (afkloppen, afkloppen!) en dat ik nog maar 1 dag ongesteld ben (met zeer weinig bloedverlies). Ben benieuwd naar de ervaringen van andere gebruiksters van deze pil.
Alle reacties Link kopieren
Slik nu twee weken de Qlaira. Geen klachten, bijwerkingen. Ik plaats nog wel een reactie als de eerste maand erop zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik 1 dag. Voorgeschreven door de gyn. Ik zal update geven als het relevanter wordt :-D
Alle reacties Link kopieren
Mijn huid is op dit moment verschrikkelijk lelijk en ben best emotioneel. Vraag me af of het hierdoor komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanaf november qlaira gaan slikken omdat dit de pil is met de meeste natuurlijke hormonen. Doordat ik veel last van migraine had leek me dit de oplossing.

Echter nu, sinds een week of 4 ben ik gestopt. Ik had veel last van bijwerkingen zoals stemmingswisselingen, oppervlakkigheid, nog steeds dezelfde hoeveelheid migraine en mijn menstruatie bleef steeds uit. Nu ben ik bijna 5 weken gestopt en heb ik nog maar 1 keer een migraine aanval gehad. Ook voel ik me een stuk fijner in mijn vel.



Dit is natuurlijk slechts mijn verhaal met deze pil, ik heb wel gemerkt dat het heel persoonlijk is hoe je op een pil reageert.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er inmiddels dames met ervaring op lange termijn?
Alle reacties Link kopieren
Na ook heel wat pillen uitgetest te hebben (ivm hoofdpijn tijdens stopweek) heb ik uiteindelijk ook Qlaira eens uitgetest. Ik heb hem een klein jaar gebruikt en moet zeggen dat mijn hoofdpijn nagenoeg helemaal verdween. Verder was mijn menstruatie maar heel licht, en de laatste maanden had ik er soms geen meer (wat ook soms voor paniek zaaide, maar ok, blijkbaar was dit normaal).

MAAR: ik ben nu zo'n 3 weken geleden met de pil gestopt omdat mijn libido 0,00000% bedroeg.. Vriendje was hier natuurlijk niet happy mee.. Verder had ik ook het idee dat ik 'vlak' werd door die pil. Ik voelde me niet goed in mijn vel, en merk dat dit betert nu ik gestopt ben (kan ook placebo-effect zijn maar ok). Qua libido merk ik wel nog geen verschil maar komt mss nog.

Ik zou het gewoon eens proberen, want de pil heeft op iedere persoon een andere uitwerking!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lauren85 schreef op 25 november 2010 @ 12:17:

gestopt omdat mijn libido 0,00000% bedroeg.......

Verder had ik ook het idee dat ik 'vlak' werd door die pil. Zelfde gezeik effect dus als alle andere.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er inmiddels al meer dames die deze pil gebruiken/hebben gebruikt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven