Actueel
alle pijlers
Vrouwen in deeltijdbaan het gelukkigst?
maandag 24 september 2007 om 13:30
Hallo! Vandaag in het nieuws: vrouwen zijn het gelukkigst wanneer ze een deeltijdbaan hebben, waarbij ze hun beroep kunnen combineren met hun gezinsleven. Deze vrouwen zijn gelukkiger dan vrouwen die een volle werkweek hebben en ze voelen zich ook beter dan huisvrouwen.
Ik ben zo benieuwd hoe dit nou zit?? Ik kan me voorstellen dat de meningen nogal verdeeld zullen zijn, vooral onder vrouwen die fulltime werken of fulltime huisvrouw zijn??
Ik ben zo benieuwd hoe dit nou zit?? Ik kan me voorstellen dat de meningen nogal verdeeld zullen zijn, vooral onder vrouwen die fulltime werken of fulltime huisvrouw zijn??
vrijdag 12 oktober 2007 om 16:14
Borodini; nee is niet te doen, een autist/adhd-er wordt niet geaccepteerd op de bso. Heb er helaas ervaring mee. Maar ik ben bezig geweest met pgb, waardoor je een professionele oppas kunt inhuren. Iemand die bijv pedagogiek heeft gedaan oid. Of een gastouder die die ervaring heeft.
Dat is eigenlijk het enige wat dan kan. In onze stad komt bso speciaal voor autisten/adhd-ers. Helemaal blij ben ik, zal wel enorme wachtlijst komen.
Dat is eigenlijk het enige wat dan kan. In onze stad komt bso speciaal voor autisten/adhd-ers. Helemaal blij ben ik, zal wel enorme wachtlijst komen.
vrijdag 12 oktober 2007 om 16:29
Precies Julus. Toen zoon en dochter nog op dezelfde school zaten slurpte hij alle tijd en aandacht op. En dochter werd een beetje "vergeten" . Toen ik bij bjz aangaf op zijn minst woensdag of vrijdag middag een bso te willen hebben voor zoon, zijn ze op zoek gegaan. Nergens te vinden. ( terwijl ik echt 1 middag qualitytime met dochter wilde \ nodig had ) Uiteindelijk loste het probleem zich vanzelf op toen hij naar een cluster4 school ging. Hij heeft op vrijdagmiddag geen vrij meer. Dus heb ik tegenwoordig vrijdagmiddag een dochter middag.
Maar als ik erbij zou gaan werken moet ik dus eigenlijk iets vinden in zijn schooluren, of een prive opvang.
( goed dat je het zegt trouwens over dat zoeken, daar moet ik idd ook optijd mee beginnen)
Maar als ik erbij zou gaan werken moet ik dus eigenlijk iets vinden in zijn schooluren, of een prive opvang.
( goed dat je het zegt trouwens over dat zoeken, daar moet ik idd ook optijd mee beginnen)
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
vrijdag 12 oktober 2007 om 16:34
vrijdag 12 oktober 2007 om 16:50
Tja het is gewoon lastiger om te werken met een kind dat iets heeft. Toch zijn er mogelijkheden, het vergt gewoon veel creativiteit en kopzorgen (heb jij ook al zoveel grijze haren)?? Jonge zeg, er is gewoon niet meer tegenop te verven.
Vandaar dat ik enorm veel recht heb op die aanrechtsubsidie..
moet vaker naar de kapper dan de gemiddelde moeder met normaal kind.
Xaloy, lastig in te schatten welke branche jij zoekt, maar ik dacht hem er toch maar in te gooien. Je weet maar nooit. Ach Toahs is best leuk, voor een tijdje. Daarna gewoon weer je eigen vertrouwde naam..gaat lukken, er is werk zat. En anders toch gewoon die aanrechtsubsidie en die dan meenemen naar het buitenland.
Vandaar dat ik enorm veel recht heb op die aanrechtsubsidie..
moet vaker naar de kapper dan de gemiddelde moeder met normaal kind.
Xaloy, lastig in te schatten welke branche jij zoekt, maar ik dacht hem er toch maar in te gooien. Je weet maar nooit. Ach Toahs is best leuk, voor een tijdje. Daarna gewoon weer je eigen vertrouwde naam..gaat lukken, er is werk zat. En anders toch gewoon die aanrechtsubsidie en die dan meenemen naar het buitenland.
vrijdag 12 oktober 2007 om 17:42
vrijdag 12 oktober 2007 om 18:00
Ja, dat laatste heb ik gedaan. Is lastig, hier in het Oosten. Daarnaast ben ik een lastige kandidaat, want ik moet dus minstens een keer in de twee weken een paar dagen op sollicitatie in de bergen. Da's lastig te combineren met een (tijdelijke) baan. De sollicitaties gaan goed hoor, voordat ik het weet ben ik weer Werkende Mama!
vrijdag 12 oktober 2007 om 18:03
Dat is natuurlijk gelul. Dan kan ik ook wel gaan jammeren dat het voor mij, als kindvrije vrouw, door alle moeders moeilijker wordt gemaakt om te werken. Want door jullie moeders denken alle bazen immers dat álle vrouwen een kinderwens hebben met alle gevolgen vandien? (parttime willen werken, altijd op woensdag vrij willen hebben, niet flexibel zijn, nooit over kunnen werken en noem de vooroordelen die er tov werkende moeders bestaan maar op)
Wat zou ik het makkelijk hebben als jullie niet zouden baren zeg......
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
vrijdag 12 oktober 2007 om 18:09
Zuss ze zegt ook dat het niet alleen aan parttime werkende moeders ligt, maar dat er meer factoren een rol spelen.
Ik denk dat zolang je de juiste kwalificaties hebt en past in hun plaatje, dat het dan niet uitmaakt of je wel/geen kind of parttime/fulltime wilt werken.
Als je de perfecte kandidaat bent zal dat allemaal minder een rol spelen, ze willen je toch wel hebben dan. Ik zeg trouwens niet dat ik een kind heb, ze moeten me beoordelen op mijn geschiktheid. Zolang ik mijn zaakjes op orde heb en dus mijn ding doe waarvoor ik word betaald, maakt dat niks uit.
Pas als het mijn functioneren in de weg staat dan hebben ze recht van spreken, omdat kind dan de aanleiding zou zijn. Overigens geldt dat voor alle invloeden van buitenaf; overmatig alcoholgebruik kan ook je functioneren beinvloeden, of een buitensporig sociaal leven waardoor je altijd te laat komt.
Ik denk dat zolang je de juiste kwalificaties hebt en past in hun plaatje, dat het dan niet uitmaakt of je wel/geen kind of parttime/fulltime wilt werken.
Als je de perfecte kandidaat bent zal dat allemaal minder een rol spelen, ze willen je toch wel hebben dan. Ik zeg trouwens niet dat ik een kind heb, ze moeten me beoordelen op mijn geschiktheid. Zolang ik mijn zaakjes op orde heb en dus mijn ding doe waarvoor ik word betaald, maakt dat niks uit.
Pas als het mijn functioneren in de weg staat dan hebben ze recht van spreken, omdat kind dan de aanleiding zou zijn. Overigens geldt dat voor alle invloeden van buitenaf; overmatig alcoholgebruik kan ook je functioneren beinvloeden, of een buitensporig sociaal leven waardoor je altijd te laat komt.
vrijdag 12 oktober 2007 om 18:11
Nee Zuss, da's geen onzin. Jij loopt daar toch ook tegen aan? Dat zeg je zelf. Er bestaan honderden vooroordelen, en daar heb jij ook last van, als werkende vrouw.
Julus, tot eind augustus wérkte ik ook hoor. En was erg gelukkig :-) Gelukkiger dan nu, iig! Had alleen genoeg van die werkgever dus ben er mee opgehouden.
Julus, tot eind augustus wérkte ik ook hoor. En was erg gelukkig :-) Gelukkiger dan nu, iig! Had alleen genoeg van die werkgever dus ben er mee opgehouden.
vrijdag 12 oktober 2007 om 18:14
Tja, ik vind het nogal slachtofferig. Het ligt altijd aan anderen (hetzij parttime werkende moeders, hetzij de mentaliteit van de werkgever en blablabla)
Net wat jij zegt, als jij op alle fronten de juiste kandidaat bent dan heeft het feit dat je kinderen hebt geen invloed. Ik heb al heel veel sollicitatiegesprekken gevoerd en het feit dat de kandidaat kids heeft (man, vrouw, alleenstaand of met een partner) heeft nooit een rol gespeeld.
Net wat jij zegt, als jij op alle fronten de juiste kandidaat bent dan heeft het feit dat je kinderen hebt geen invloed. Ik heb al heel veel sollicitatiegesprekken gevoerd en het feit dat de kandidaat kids heeft (man, vrouw, alleenstaand of met een partner) heeft nooit een rol gespeeld.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
vrijdag 12 oktober 2007 om 18:15
Ik loop nergens tegenaan, dat zeg ik toch. Ik kan mezelf prima bewijzen, als ik niet wordt aangenomen dan is de baan / de organisatie dus niets voor mij. Ik ga echt niet denken dat het wel zal komen omdat ik vrouw ben en 'dus' wel zal baren.
vrijdag 12 oktober 2007 om 19:01
Zuss, ga voor de grap eens hier op de werk en studie pijler kijken hoeveel vrouwen aangeven dat ze liever een man dan een vrouw zouden aannemen, omdat mannen nu eenmaal zo lekker niet baren, of die als ze in een cv zien staan dat een vrouw kinderen heeft, er alvast rekening mee houden dat dat dus gevolgen heeft voor hoe die vrouw is als werknemer, omdat vrouwen nu eenmaal zorgen.
Heel terecht misschen dat je in zo'n organisatie niet wilt werken, maar het komt echt wel voor.
Heel terecht misschen dat je in zo'n organisatie niet wilt werken, maar het komt echt wel voor.
vrijdag 12 oktober 2007 om 19:17
Xaloy, túúrlijk......... Zou ik ook zeggen als ik jou was. Je kan ook nog gaan huilen dat ik je aanval en met rust moet laten. Ook nog een optie in jouw geval.
Miffy, ik ken het klappen van de zweep zo ondertussen wel. Heb zowel bij zeer commerciele bedrijven als bij overheidsinstellingen gewerkt. En je denkt toch echt niet dat je talent mag laten lopen, enkel en alleen omdat de kandidaat een vrouw is en moeder is (of kan worden)?
Natuurlijk wil ik ook de ideale kandidaat: goed in het werk en nooit ziek en nooit privé beslommeringen. Maar die bestaat niet en dat realiseren de meetse werkgevers zich maar al te goed.
Miffy, ik ken het klappen van de zweep zo ondertussen wel. Heb zowel bij zeer commerciele bedrijven als bij overheidsinstellingen gewerkt. En je denkt toch echt niet dat je talent mag laten lopen, enkel en alleen omdat de kandidaat een vrouw is en moeder is (of kan worden)?
Natuurlijk wil ik ook de ideale kandidaat: goed in het werk en nooit ziek en nooit privé beslommeringen. Maar die bestaat niet en dat realiseren de meetse werkgevers zich maar al te goed.
vrijdag 12 oktober 2007 om 23:45
Kijk, daar krijg ik dus kriebels van. Ik persoonlijk vind dan dat je je er niet van bewust bent hoe belangrijk het voor een kind is om zoveel mogelijk met in iedergeval 1 ouder (meestal de moeder) om te gaan. Als er geen keus is, dan is dat heel jammer, maar dan is het niet anders. Maar als de keus er wel is, vind ik dat, zodra je kiest voor een kind, je moreel verplicht bent om voor je kind te zorgen tussen 0 en 4 jaar!!
Een kind is verdomme niet iets wat je aanschaft en waar je goede parkeerruimte voor zoekt, zodat je tegen mij kunt zeggen dat jij de verantwoordelijkheid voor je kind op een goede manier neemt.
Heb je dan ooit wel eens echt-mega-super-serieus nagedacht WAAROM je een kind wilde? En wat je gevoel daarbij is?
Ik vind het dan ook belachelijk dat die regel voor alleenstaande moeders is afgeschaft dat ze niet hoeven te werken tot hun kind vijf jaar oud is. De manier om ontspoorde kinderen te kweken!
Een kind heeft die zorg nodig tussen 0-4 jaar en daar plukt het zijn hele verdere leven de vruchten van.