Ervaringen met de RECARO Young Sport autostoel

14-05-2010 09:16 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,



We hoeven er nog niet aan, maar we zijn al wel een beetje aan het rondkijken. De autostoel. Wat een keuze zég.

Omdat we 2 auto's hebben, hebben we ook 2 autostoeltjes nodig. Vooral omdat we allebei Barbazoon ophalen en brengen naar de creche en ook gewoon beide auto's veel gebruiken.



Mijn eerste keuze was toch gewoon een maxicosi autostoel, maar tijdens onze zoektocht vonden we ook de RECARO Young Sport. Een 1,2,3, groep stoel. Hij is 250 euro en scheelt dus behoorlijk als je de volgende stoelen moet kopen.

Nu kan ik nergens iets vinden op internet over de stoel zelf en wat de ervaringen ermee zijn. Nu ga ik er eigenlijk altijd een beetje vanuit dat als het verkocht word voor baby's en kinderen, dat het goed is. Maar omdat ik hier echt niets over kan vinden, hoop ik toch op jullie reacties.

Kent een van jullie deze stoel?



Groetjes Barbabella
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
Bij kinderstoeltjes.nl staat een vinkje bij testresultaten consumentenbond, dus zal wel goed zijn.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Die site doet het niet hier. Is kijken of ik het thuis kan bekijken
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
ANWB heeft hem als ik het zo zie niet getest in 2009. De andere zitjes van Recaro komen bepaald niet als beste uit de test trouwens. Meestal redelijk ipv goed/zeer goed. Ik ging dan toch voor de dure oplossing. Zeker als er misschien ooit nog een kind komt.
Alle reacties Link kopieren
ANWB heeft hem als ik het zo zie niet getest in 2009. De andere zitjes van Recaro komen bepaald niet als beste uit de test trouwens. Meestal redelijk ipv goed/zeer goed. Ik ging dan toch voor de dure oplossing. Zeker als er misschien ooit nog een kind komt.
Alle reacties Link kopieren
Oeps
Alle reacties Link kopieren
Die andere recaro had ik inderdaad ook al gezien dat die er niet heel goed afkwamen. Vandaar ook mijn twijfel.



Dus toch maar gewoon mijn gevoel volgen en voor de MC gaan.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
De Recaro young profi + komt er juist heel goed uit qua veiligheid maar is isofix ding.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Geen enkel 1,2,3 combistoeltje is ooit goed uit een test gekomen, zou het nooit doen.
Alle reacties Link kopieren
Zie test:

http://www.anwb.nl/binbes ... ecaro%20Young%20Sport.pdf
Alle reacties Link kopieren
@Nouschi, heel goed is nogal overdreven. Er zijn 4 zitjes beter dus ook voor isofix zou ik een andere stoel nemen. Barbabella, als je isofix hebt zou ik MC of Romer nemen en als je dat niet hebt Gracco. Die scoren qua veiligheid en totaal het beste.
Alle reacties Link kopieren
Heel goed qua veiligheid, dat lijkt mij het belangrijkste. Dat ze iets minder scoren in gebruik zou ik niet zo'n probleem vinden ls het heel veel geld scheelt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het stoeltje in gebruik en hij is Super! Hij werd ons trouwens aangeraden door de plaatstelijke babyzaak. We hebben heel lang getwijfeld over een stoel, voornamelijk tussen de Tobi en de Recaro young sport. Op een gegeven moment hebben we ons zoontje meegenomen en verschillende stoeltjes geprobeerd. In de Recaro zat hij gewoon het stevigst en is ook zijn hoofd goed beschermd, terwijl hij toch voldoende om zich heen kan kijken. Ohja, onze stoel is ademend, wordt niet heet in de zon en de slaapstand is ideaal.



Tip: neem je zoon dus mee, en probeer de verschillende stoelen. Een stoeltje kan nog zo goed uit de test komen, de pasvorm is het allerbelangrijkste!
Alle reacties Link kopieren
Mousie, dat is een goede tip. Wij zouden hem wel mee genomen hebben, maar niet geprobeerd denk ik. Daar denk ik dan weer niet aan.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
quote:Mousie78 schreef op 14 mei 2010 @ 17:52:

Een stoeltje kan nog zo goed uit de test komen, de pasvorm is het allerbelangrijkste!Hmm, daar ben ik het toch heel erg niet mee eens. Je kunt zelf aan de buitenkant niet zien hoe een stoeltje zich gedraagt bij een botsing, en dat is nu net waar je dat stoeltje voor hebt. Comfort is voor mij behoorlijk ondergeschikt aan veiligheid waar het autostoeltjes betreft.
Alle reacties Link kopieren
Tja, Wen, als je kind zicht eruit probeert te wurmen omdat het niet lekker zit en jij achter het stuur zit, lijkt me het toch ook niet zo'n hele veilige situatie
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
Dát was dan wel weer een criterium voor ons bij het kiezen van een stoeltje



Tuurlijk moet het wel een beetje lekker zitten. Wij hadden in eerste instantie dat stoeltje dat als beste getest was (ik ben de naam even kwijt, een stoeltje met een 'tafeltje' ervoor dat de impact van een botsing opvangt), maar dat bleek echt voor geen meter te zitten voor onze dochter. En ik was continu onzeker of ze er nu wel goed inzat, of ik alles goed had vastgezet. Die hebben we omgeruild voor een ander stoeltje (MC priorifix) die net zo goed uit de test kwam, maar beter zat.



Maar de meeste stoeltjes zitten volgens mij prima toch?
Alle reacties Link kopieren
Wen, ik heb geen idee of het lekker zit, in mijn tijd lag je nog tijden in de reiswieg op de achterbank
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Wel apart eigenlijk dat die stoelen minder goed uit de testen komen. Recaro is een merk uit de autosport, ze maken racestoelen, en als er ergens veiligheid voorop staat is dat wel in de autosport. Hier zijn erg strenge eisen en keurmerken voor. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat zo'n merk een kinderstoel maakt die niet goed zou zijn.



Ik zag de Recaro kinderstoelen gister ook staan, maar dan in de catalogus van één van onze leveranciers van autosportmateriaal (zit in dat wereldje vandaar). Leek ons ook wel wat voor de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, je zou toch zeggen dat dit een veilige stoel moet opleveren.

Ik bedoelde eigenlijk ook niet dat de stoel lekker zit (al is zoonlief heel tevreden), maar dat hij er stevig in zit. In de meeste andere stoelen zat hij veel vrijer en had zijn hoofd veel minder steun. Ik neem toch aan dat zo min mogelijk speling een veiligere plek oplevert bij een botsing.

Maar de testresultaten zijn van 2006. Is de stoel inmiddels niet veranderd? Ik begreep van de verkoper dat deze stoel nog niet getest was........

Maar we zijn er erg blij mee hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven