Mode & Beauty alle pijlers

zelf een bikini (laten) maken?

18-05-2010 08:59 20 berichten
Ha allemaal,

Ik heb vrij grote borsten en inmiddels slaat de bikinipaniek weer toe... ze zijn niet echt enorm ofzo (80E) maar om een leuke bikini te vinden is een crime. Nu heb ik een aantal jaren geleden in een buitenland een bikini gekocht in een winkeltje waar ze zelf maken. Als ik het me goed herinner namen ze een bikini voor een gigantische maat en het opa'tje achter in de winkel naaide hem ter plekke op maat voor mij. Ik vond/vind hem fantastisch mooi staan, maar... de beugel prikt er inmiddels uit en ondanks wat provisorische reparaties vorig jaar kan ik hem eigenlijk echt echt echt niet meer aan.

Nu heb ik een wild plan: namaken!

Maar zou dat gaan? Stel ik regel het de juiste stoffen (buitenkant 'badkledingstof' en binnenkant van dat rare bruine gaasspul, hoe heet dat?) en beugels, een klipje en een lading bikinielastiek... kan een beetje handig persoon daar dan een bikini uit toveren?

Wat mij bijvoorbeeld lastig lijkt, is dat langs de zijkanten van de 'driehoeken' die over de borsten gaan, er vier stukken stof in 1 naad aan elkaar moeten worden gezet: de voeringstof, de driehoekbuitenkant en een elastiek met daaromheen 'gewikkeld' weer een reep bikinistof die beiden doorlopen tot in de nek. Ik kan zien dat de driehoekjes op die naad een heel klein beetje geplooid zijn maar dat komt omdat het elastiek 'opgerekt' vastgenaaid is... is dat niet lastig??!

Kortom: wie heeft er veel verstand van naaien en kan mij nu al vertellen dat ik dit idee maar uit mijn hoofd moet zetten... of denken jullie dat de pakistaanse gouden schaar meneer om de hoek vriendelijk zal knikken als ik hem de stoffen en de oude bikini breng en het in een paar dagen voor elkaar heeft??

bikini?

Totaal aantal stemmen: 13

gouden schaar meneer regelt dat zomaar (54%)
zelf doen! hartstikke leuk, helemaal niet moeilijk (15%)
meid, doe niet zo belachelijk (23%)
blergh... gehaakt bikini komt niet helemaal mee in de poll: http://hobby.blogo.nl/200 ... haken-poncho-breien-viva/
Alle reacties Link kopieren
Van oude Tshirts!

Lingerie-patronen, gebruik je gewoon een andere stof!

Marktplaats staat trouwens vól met coupeuses, je zou altijd eens een vrijblijvend mailtje kunnen sturen, die draaien er denk zo 1 in elkaar!!
Wat je ook kan doen is even naar de stoffenwinkel gaan en een patroontje halen voor een BH/bikini (kan ook online). Ze kunnen je in de winkel ook adviezen geven over hoe en wat en welke stoffen het geschikst zijn. Tenminste, bij de stoffenwinkel in R'dam centrum zijn ze altijd heel behulpzaam.
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
Ik heb dit weekend bij Hunkemoller nog verschillende bikini's gepast in de maat 80E. Misschien toch wat makkelijk om het daar gewoon te proberen.

(ik zag er zelf ook heel erg tegenop om een bikini te moeten gaan kopen, maar het viel mij reuze mee). Er was keus, het zat relatief goed en het liep niet uit de klauwen qua prijzen!
eeeuhm, in 80E zijn genoeg leuke, mooie en goede bikini's te vinden hoor....wehkamp, neckermann, otto, hunkemoller, livera, lingeriezaken, v&d.....keus genoeg....
Eens. 80E is inmiddels echt wel gangbaar genoeg om een leuke bikini te scoren in reguliere winkels.
Ze zijn er ook wel... maar.... stel nou dat ik dan toch mijn oude 'ik vind hem zo fantastisch want ik had nooit gedacht dat een 'driehoekachtige' bikini aan zou kunnen zonder er eigenlijk belachelijk uit te zien en als dit zou lukken hoef ik me van mijn leven geen zorgen meer te maken over bikini's' bikini zou willen laten namaken?

Ik lees ergens dat je een speciale naaimachine nodig zou hebben om de stretchy stof te naaien?

Kabouter: marktplaats goed idee! Nog niet direct iemand gevonden maar wel iemand anders in mijn regio die ook een bikini-maker zoekt!
Ik ben nu zwanger en zoek een bikini in maatje 70G of 75G. Liefst met een beetje ruimte voor het geval er nog meer bij komt. Iemand een idee? Of moet ik echt zelf aan het breien?
ik
anoniem_98260 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 23:42
98.21% gewijzigd
Moeilijk he meubeltje, leuke bikini's in die maat? 70 E is mijn normale maat, nu ik zwanger ben groeit het tegen de klippen op. Marlies Dekkers heeft soms iets, en verder is het idd naar de speciaalzaken. En dan hopen dat je er bij die cupmaat niet een broekje bijkrijgt in maat tent.
@allis

mijn normale maat is 70F en tijdens mijn zwangerschap ben ik royaal voorbij de 75H gegaan. Heb wel tot het eind mijn bikini van de hunkemoller kunnen dragen, een 75G. Gewoon een hele nette zwarte balconet, zat prima. Los zwart broekje erbij en klaar. Ik heb mijn bikini vorig jaar in juni gekocht voor 10 euro in de opruiming, niet duur toch?
10 euro is niet veel! Het is vooral dat ik vorig jaar ontzettend op mijn neus ben gegaan met TE laat nog een bikini te zoeken en dit jaar wilde ik er bijtijds bij zijn, maar heb in winkels nog niets gevonden. Wel heb ik een bikini van Freya besteld. Maar ja... ik vond mijn oude zo mooi... vandaar het wilde plan.

Via marktplaatspersoon heb ik inmiddels gehoord dat er in Alkmaar een atelier zit dat bikini's 'doet'. Vanmiddag ga ik bij de plaatselijke stoffenwinkel ook informeren of zij niet iemand weten.

Aan de poll te zien is de heersende mening dat ikzelf danwel meneer de pakistaan het ook moet kunnen... dus ook bij meneer schaar zal ik eens langslopen.
quote:Bengal schreef op 18 mei 2010 @ 10:38:

@allis

mijn normale maat is 70F en tijdens mijn zwangerschap ben ik royaal voorbij de 75H gegaan. Heb wel tot het eind mijn bikini van de hunkemoller kunnen dragen, een 75G. Gewoon een hele nette zwarte balconet, zat prima. Los zwart broekje erbij en klaar. Ik heb mijn bikini vorig jaar in juni gekocht voor 10 euro in de opruiming, niet duur toch?

Arme vrouw..meer borst dan dame :s...lijkt me heel vervelend..

Ik heb gek genoeg (ik heb maatje 52) bikini's gekocht in....Italie...

Land van de kleine maatjes...maar heel veel keus in badkleding voor grote maten
Op Ibiza schijnen ze bikini's te breien
Ha allemaal!

Even een update. De india gouden schaar meneer zag het niet zo zitten om een bikini na te maken... hij had er de tijd niet voor en het zou heel duur worden. Hij kon wel bestaande bikini's vermaken, maar namaken.... nah.

Wel is mijn bestelde bikini uit engeland vandaag aangekomen! De 'bh' is fantastisch. Van het formaat van het broekje ben ik alleen wel wat geschrokken... Hij past wel... maar bedekt toch wat meer dan ik had verwacht (does this make my bum look fat??!). Heb zojuist het kleinere model (met strikjes aan beide zijkanten... ew.... maar daar kan de India meneer dan misschien wel weer wat aan doen...) besteld en dan doe ik 'de tent' waarschijnlijk terug.

Het valt niet mee allemaal maar ik heb in ieder geval een fijne goed passende bikinitop!

(het is deze trouwens:)
ohw, mooie bikini!
Dank dank! Hij is van Freya ;)
Das een leukerd zeg! Super fijn dat je wat hebt gevonden. Nu maar hopen dat het andere broekje beter is

En.. 80E niet enorm?? *kijkt naar haar eigen decolleteetje van 70B *
Een bikini zelf maken! Wel heel cool idee! Dan weet je tenminste zeker dat je een unieke bikini hebt. Als je het kan en er tijd voor hebt, zou ik het zeker doen.

Kan je online trouwens eigenlijk geen grote maten bikini's kopen? Je zou het eens kunnen proberen. De meeste winkels kan je makkelijk naar retourneren als het niet past. Het er laatst een gekocht bij Onlinebikini. Hun triangel topjes gaan tot maat XXL..

Veel succes! En ik zou toch voor die zelf maken optie gaan, super leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven