Relaties
alle pijlers
Waarom nemen vrouwen een kind met een verslaafde?
dinsdag 16 oktober 2007 om 01:55
2 dingen vallen mij op bij de relatiepijler: veel vrouwen met een voorliefde voor "foute" mannen. Vind ik prima. Als mensen graag een spannende relatie willen moeten ze het vooral niet laten.
Erg amusante topics leveren dergelijke verhoudingen ook nog op, dat kunnen we dagelijks lezen. "Hij slaat me", "Hij bedriegt me", "Hij zadelt mij op met een schuld van 30 mille" etc etc. Routine-topics.
Maar:
Wat mij echt verbaast is het feit dat vrouwen een kind nemen bij een man die verslaafd is! Aan alcohol, aan gokken, aan drugs, of aan alle drie tegelijk.
Relaties zijn tijdelijk, maar een kind is definitief. Sommige verslavingen, of de vatbaarheid of aanleg daarvoor, schijnen een forse erfelijke component te hebben.
Die vrouwen weten van zijn verslaving, laten zich toch door hem zwanger maken, om vervolgens het huis uit te moeten vluchten. Ik heb geen medelijden met dit soort vrouwen. Onverstandig, om het maar eens heel zacht uit te drukken.
Kan iemand mij uitleggen waarom je in Godsnaam met een verslaafde een kind neemt? De logica ontgaat mij. Vertel!
Erg amusante topics leveren dergelijke verhoudingen ook nog op, dat kunnen we dagelijks lezen. "Hij slaat me", "Hij bedriegt me", "Hij zadelt mij op met een schuld van 30 mille" etc etc. Routine-topics.
Maar:
Wat mij echt verbaast is het feit dat vrouwen een kind nemen bij een man die verslaafd is! Aan alcohol, aan gokken, aan drugs, of aan alle drie tegelijk.
Relaties zijn tijdelijk, maar een kind is definitief. Sommige verslavingen, of de vatbaarheid of aanleg daarvoor, schijnen een forse erfelijke component te hebben.
Die vrouwen weten van zijn verslaving, laten zich toch door hem zwanger maken, om vervolgens het huis uit te moeten vluchten. Ik heb geen medelijden met dit soort vrouwen. Onverstandig, om het maar eens heel zacht uit te drukken.
Kan iemand mij uitleggen waarom je in Godsnaam met een verslaafde een kind neemt? De logica ontgaat mij. Vertel!
dinsdag 16 oktober 2007 om 23:35
sluit me aan bij wipkipje. Q-Q, kom lekker terug als je weet waar je (zo idioot) over praat. krijg eens een beetje gevoel en verstand in je donder en kijk eens naar je eigen leven. weet nu al dat jij verre van perfect bent. anders zou je niet zo reageren. geen enkele vrouw neemt willens en wetends een kind van een verslaafde, zeker niet van de ernstig verslaafde. onnozele!
dinsdag 16 oktober 2007 om 23:49
[quote]
En Quattro.. Heb het gevoel dat je met je topic bepaalde mensen van het forum bedoelt....[/quote]
Nee. Ik zag simpelweg vaak dit soort dingen voorbijkomen, maar vond het wat onbeleefd om in die topics te gaan reageren. Ik kan maar van een stuk of 10 forummers de naam onthouden en wat dingen die ze schrijven.
Dus van vrouwen die over hun problemen met een verslaafde partner schrijven weet ik niet eens de nicknames. Dit topic is niet specifiek tegen een bepaald iemand gericht. Is gewoon iets wat mij opviel/wat ik me afvroeg.
:En Quattro.. Heb het gevoel dat je met je topic bepaalde mensen van het forum bedoelt....[/quote]
Nee. Ik zag simpelweg vaak dit soort dingen voorbijkomen, maar vond het wat onbeleefd om in die topics te gaan reageren. Ik kan maar van een stuk of 10 forummers de naam onthouden en wat dingen die ze schrijven.
Dus van vrouwen die over hun problemen met een verslaafde partner schrijven weet ik niet eens de nicknames. Dit topic is niet specifiek tegen een bepaald iemand gericht. Is gewoon iets wat mij opviel/wat ik me afvroeg.
woensdag 17 oktober 2007 om 00:26
[quote]
Irriteer me mateloos aan de opmerking: "een kind nemen"
Je neemt geen kind, je krijgt deze als je geluk hebt en je lichaam ertoe in staat is.
Het is geen dier waar je over praat!![/quote]
Toen ik dit topic aan het typen was wist ik dat er reacties zouden komen over dat "nemen" van kinderen. En ja hoor!
Op de woonpijler had ik er ook zo eentje.
even uitleggen:
Ik ga uit van de "normale" situatie zeg maar, dus man en vrouw vruchtbaar. Wat in ongeveer 90% van de gevallen zo is? Ik kijk nooit op de braakpijler, dus corrigeer me maar als het niet klopt.
Vrouw stopt met de pil (en met roken , en dan is het voor die man even 5 minuten niet onaangenaam "werk". Vervolgens vindt de bevruchting plaats en voltrekt zich een autonoom proces waar de vrouw 9 maanden lang niks voor hoeft te doen. Alleen het baren is soms een karwei, maar de rest gaat helemaal automatisch!
Vrouwen stoppen in de Westerse wereld bewust met de Pil, dus vandaar dat ik het woord "nemen" gebruik.
Dus het is in 90% van de gevallen precies hetzelfde als het "nemen" van een Poedel of, zeg een Gerbil
(en ik besef terdege dat het niet voor iedereen zo makkelijk is).
Duidelijk zo?
:Irriteer me mateloos aan de opmerking: "een kind nemen"
Je neemt geen kind, je krijgt deze als je geluk hebt en je lichaam ertoe in staat is.
Het is geen dier waar je over praat!![/quote]
Toen ik dit topic aan het typen was wist ik dat er reacties zouden komen over dat "nemen" van kinderen. En ja hoor!
Op de woonpijler had ik er ook zo eentje.
even uitleggen:
Ik ga uit van de "normale" situatie zeg maar, dus man en vrouw vruchtbaar. Wat in ongeveer 90% van de gevallen zo is? Ik kijk nooit op de braakpijler, dus corrigeer me maar als het niet klopt.
Vrouw stopt met de pil (en met roken , en dan is het voor die man even 5 minuten niet onaangenaam "werk". Vervolgens vindt de bevruchting plaats en voltrekt zich een autonoom proces waar de vrouw 9 maanden lang niks voor hoeft te doen. Alleen het baren is soms een karwei, maar de rest gaat helemaal automatisch!
Vrouwen stoppen in de Westerse wereld bewust met de Pil, dus vandaar dat ik het woord "nemen" gebruik.
Dus het is in 90% van de gevallen precies hetzelfde als het "nemen" van een Poedel of, zeg een Gerbil
(en ik besef terdege dat het niet voor iedereen zo makkelijk is).
Duidelijk zo?
woensdag 17 oktober 2007 om 00:32
[quote]
Ja, ook weer mooi gesproken. Alleen ben ik er nog niet uit of Quattro nou een man of een vrouw is. Ik neig naar man maar misschien heb ik het mis.[/quote]
Quattro is een meneer dus. Staat ook duidelijk in mijn profiel, al sinds de eerste dag dat ik op dit forum ben. Helaas checkt vrijwel niemand die profielen hier gek genoeg. Doe ik altijd wel, een van mijn vele afwijkingen
:Ja, ook weer mooi gesproken. Alleen ben ik er nog niet uit of Quattro nou een man of een vrouw is. Ik neig naar man maar misschien heb ik het mis.[/quote]
Quattro is een meneer dus. Staat ook duidelijk in mijn profiel, al sinds de eerste dag dat ik op dit forum ben. Helaas checkt vrijwel niemand die profielen hier gek genoeg. Doe ik altijd wel, een van mijn vele afwijkingen
woensdag 17 oktober 2007 om 08:48
Quattro, dus omdat een vrouw stopt met het slikken van de pil is de keuze om probereb zwanger te raken voor 90% haar beslissing? Daar sla je de plank volledig mee mis.
Resultaten (?) uit het verleden zeggen genoeg? Ik denk, dat je werkelijk niet beseft waar je het over hebt Quattro.
Jij zegt over jezelf dat je scherp formuleert............. Ik (volgens mij hier ook vele anderen) vind dat je de plank volledig misslaat.
En waarom ineens de vergelijking met een hond in deze? Oh nee, je hebt gelijk. Een hond is inderdaad beter te vertrouwen, hij zal niet aan de drank of drugs gaan, zal niet gokverslaafd raken. Een hond kan wel degelijk mishandelen.
Maar een hond mist helaas ook iets wat een mens wel heeft en dat is zelfcorrectie. Een mens kan ervoor kiezen om bijv. de strijd aan te gaan met een verslavingsproblematiek.
Resultaten (?) uit het verleden zeggen genoeg? Ik denk, dat je werkelijk niet beseft waar je het over hebt Quattro.
Jij zegt over jezelf dat je scherp formuleert............. Ik (volgens mij hier ook vele anderen) vind dat je de plank volledig misslaat.
En waarom ineens de vergelijking met een hond in deze? Oh nee, je hebt gelijk. Een hond is inderdaad beter te vertrouwen, hij zal niet aan de drank of drugs gaan, zal niet gokverslaafd raken. Een hond kan wel degelijk mishandelen.
Maar een hond mist helaas ook iets wat een mens wel heeft en dat is zelfcorrectie. Een mens kan ervoor kiezen om bijv. de strijd aan te gaan met een verslavingsproblematiek.
woensdag 17 oktober 2007 om 09:07
Nou ondanks dat ik vind dat Quattro het een beetje lomp neerzet snap ik hem ook wel weer. Ik heb een nichtje dat verslaafd was en toen ze opgenomen werd in een kliniek om af te kicken ontmoette ze daar een jongen die ook aan het afkicken was. Beleid daar is bij gebruik wordt je meteen verwijderd. Hij werd dus eruit gezet en zij is hem vrijwillig gevolgd. Veel ellende meegemaakt en uiteindelijk zwanger. Geen huis, geen werk wel verslaafd. resultaat: twee kinderen, vriend pleite en zij in een blijf van mijn lijf huis. Over haar hebben we ons ook wel heel erg verwonderd: waarom in vredesnaam???
Ik denk dat het bij haar wel opgaat dat ze wanhopig op zoek was naar iets en het op deze manier dacht te vinden. Daarbij is ze strond en strondeigenwijs.
Ik denk dat het bij haar wel opgaat dat ze wanhopig op zoek was naar iets en het op deze manier dacht te vinden. Daarbij is ze strond en strondeigenwijs.
woensdag 17 oktober 2007 om 09:20
Die check ik inderdaad niet. De reden dat ik het aanstipte is omdat iemand zo duidelijk van jou een mevrouw maakte (die hoopte dat het jou nooit zou overkomen want...dan zou je wel anders piepen, zoiets) en ik het vermoeden had dat je het niet was. En dan leek mij de kans erg klein dat het jou ook zou overkomen en je dan misschien meer begrip zou hebben.
Het is mij: shaHla (Iranian version)
woensdag 17 oktober 2007 om 14:04
Klopt,
ik zie regelmatig junks op het CS en dan moeten vriendinnen me tegenhouden... Zo graag wil ik een kind van een verslaafde...
Nou... ik had een checklist die ik had gekregen waardoor ik de meest normale jongen zo huppa! uit de groep kan halen. Heel simpel, ik streep gewoon alles af wat anders dan anders is.
Ik heb heel veel mannen ontmoet in mijn leventje maar ik ben er nog steeds niet achter wat normaal is... (zou het wel bestaan ????)
En over het herkennen van een verslaving heb je misschien van de ervaringsdeskundigen kunnen vernemen dat het niet zo makkelijk te herkennen is.
Zoals iemand al zei, een verslaafde kan heel goed liegen en dingen verborgen houden.
Het is niet zo dat een coke verslaafde uitgebreid aan tafel gaat gebruiken of dat een alcoholist standaard een fles whiskey aan de broek heeft hangen... was het maar zo simpel.
Ik snap de stelling van quattro wel, ik ken ook meiden die denken dat de baby hem wel zal veranderen maar er zitten meerdere kanten aan dit lastige verhaal
woensdag 17 oktober 2007 om 21:30
donderdag 18 oktober 2007 om 12:46
Wat Sourire aanstipt, is ook een goed punt. Een verslaafde probeert van alles om het in het verborgene te doen. Ze gaan er bij voorbaat vanuit dat hun partner dat soort shit niet wil en óf verwacht/eist dat hij afkickt óf vertrekt.
Vaak kom je er dus veel te laat achter wat er speelt en is er al een kind of één op komst of beide. Zo eenvoudig als sommigen het stellen van 'je kiest hiervoor dus niet bleren' is het niet. Niemand kiest voor een partner die tegen je liegt, geld van je jat of je spullen verkoopt en je allerlei ellende bezorgt. Kom op zeg.
Vaak kom je er dus veel te laat achter wat er speelt en is er al een kind of één op komst of beide. Zo eenvoudig als sommigen het stellen van 'je kiest hiervoor dus niet bleren' is het niet. Niemand kiest voor een partner die tegen je liegt, geld van je jat of je spullen verkoopt en je allerlei ellende bezorgt. Kom op zeg.
donderdag 18 oktober 2007 om 12:52
donderdag 18 oktober 2007 om 21:40
Sommige "verklaringen" waarom iemand een kind neemt van een partner die verslaafd is vind ik plausibel.
Waar ik moeite mee heb is het "ik heb nooit wat gemerkt dat hij verslaafd is" gedeelte. Als iemand gokverslaafd is en er verdwijnt 150 euro per week, dan gaat dat toch opvallen na een poosje? (Ik ga even van een gemiddelde situatie uit, wanneer er 10.000 euro netto per maand binnenkomt is het een ander verhaal).
Idem met drinken en drugsgebruik: als je elkaar alleen in het weekend ziet, kan iemand dat misschien geheim houden of verbergen, maar wanneer je samenwoont en die ander rookt snuift of zuipt een liter sterke drank per dag of veel bier dan merk je dat toch aan sommige dingen? Geur, gedrag, een verspreking, lege flessen/drugsverpakkingen of benodigdheden, en ook het geld wat het allemaal kost: harddrugs zijn niet bepaald gratis.
Als je 7 dagen per week met iemand samenwoont, dan levert zelfs de vrouwelijke intuitie niets op?
Hebben ze het echt niet gemerkt of willen ze het niet weten?
Waar ik moeite mee heb is het "ik heb nooit wat gemerkt dat hij verslaafd is" gedeelte. Als iemand gokverslaafd is en er verdwijnt 150 euro per week, dan gaat dat toch opvallen na een poosje? (Ik ga even van een gemiddelde situatie uit, wanneer er 10.000 euro netto per maand binnenkomt is het een ander verhaal).
Idem met drinken en drugsgebruik: als je elkaar alleen in het weekend ziet, kan iemand dat misschien geheim houden of verbergen, maar wanneer je samenwoont en die ander rookt snuift of zuipt een liter sterke drank per dag of veel bier dan merk je dat toch aan sommige dingen? Geur, gedrag, een verspreking, lege flessen/drugsverpakkingen of benodigdheden, en ook het geld wat het allemaal kost: harddrugs zijn niet bepaald gratis.
Als je 7 dagen per week met iemand samenwoont, dan levert zelfs de vrouwelijke intuitie niets op?
Hebben ze het echt niet gemerkt of willen ze het niet weten?
donderdag 18 oktober 2007 om 22:07
Trust me: ik wil het zeker wel weten
Voordat ik hem leerde kennen wist ik totaal niet hoe ik het moest herkennen als hij gesnoven had.
Iemand die dronken was... die pikte ik er zo uit maar dat... nope
Ik heb er heel veel over gepraat, info opgezocht en ogen en oren open gehouden.
Alle standaard dingen -volgens Jellinek-
- Sterke wisseling van stemmingenhij is altijd vrolijk
- Opgewekt, energiekopgewekt is hij altijd, energiek niet
- Praterig hij is nooit extreem praterig
- Overmoedigis hij nooit
- Slecht kunnen luisteren nope, hij doet gewoon alsof hij het niet hoort
- Overtuigd van eigen gelijk ook niet
- Vaak moeten plassen, (cocaïne stimuleert de blaas)tsja, maar ik moet de ene dag ook wel eens wat meer.... nooit zoveel in ieder geval dat het abnormaal is
- Snel geiiriteerd dat woord kent ie niet
- Wijde pupillen (niet altijd) nope
- Verdoving van neus, gehemelte en tandvleesgeen idee, zal er de volgende keer een paar punaises indrukken
Hij krijgt zijn fooi 1x per week cash mee dus dat is het enige geld dat ik niet in de gaten kan houden. dat verschilt ook sterk van week tot week dus lastig te checken
En ja.. ik vind wel eens een seal... en dan weet ik inderdada dat hij gebruikt heeft maar aan zijn gedrag zie ik echt niks hoor
sorry
Ik ben er trots op dat ik zo weinig van drugs weet maar erg handig is het niet
vrijdag 19 oktober 2007 om 07:33
Quattro...
Er bestaat een verschil tussen en junk en en verslaafde...
Mijn ex functioneerde goed als hij gebruikt had en de meeste mensen hadden niks in de gaten... Hij zat niet suf op de bank ofzo en wat Sourire allemaal zegt dat klopt voor een groot deel ook bij hem..
Wat het geld betrof.. Tuurlijk ik merkte zeer zeker dat er geld verdween maar ik had geen beheer over het geld moest aan hem geld vragen om naar de winkel te gaan.. Daarbij kluste hij bij een vriend en die hem uitbetaalde geen idee..Daarbij waren vrienden van hem ook verslaafd en hij had zo'n aanzien bij hem (en vele waren ook bang voor hem) dat hij ook al had hij geen geld toch aan zijn dosis kwam..
En als de nood echt aan de man was dan verkocht hij gewoon iets wat wat waarde had... Stereo's en dat soort dingen waren geen blijvertjes bij ons...
@ Sourire.. Inmiddels weet ik genoeg over drugs vooral de hardere variant en ik wilde dat ik zoiets nooit te weten hoefde te komen....
Er bestaat een verschil tussen en junk en en verslaafde...
Mijn ex functioneerde goed als hij gebruikt had en de meeste mensen hadden niks in de gaten... Hij zat niet suf op de bank ofzo en wat Sourire allemaal zegt dat klopt voor een groot deel ook bij hem..
Wat het geld betrof.. Tuurlijk ik merkte zeer zeker dat er geld verdween maar ik had geen beheer over het geld moest aan hem geld vragen om naar de winkel te gaan.. Daarbij kluste hij bij een vriend en die hem uitbetaalde geen idee..Daarbij waren vrienden van hem ook verslaafd en hij had zo'n aanzien bij hem (en vele waren ook bang voor hem) dat hij ook al had hij geen geld toch aan zijn dosis kwam..
En als de nood echt aan de man was dan verkocht hij gewoon iets wat wat waarde had... Stereo's en dat soort dingen waren geen blijvertjes bij ons...
@ Sourire.. Inmiddels weet ik genoeg over drugs vooral de hardere variant en ik wilde dat ik zoiets nooit te weten hoefde te komen....
vrijdag 19 oktober 2007 om 09:33
Wanneer een verslaving geen probleemgedrag geeft, dan valt deze simpelweg niet op. Wanneer er wel probleemgedrag gaat optreden en de partner gaat 'zich ermee bemoeien', dan zal willekeurig welke verslaafde de sporen uitwissen. Ook zal de eerlijkheid over werkelijk gebruik verdwenen zijn. Zo kan de werkelijke aard van de verslaving heel wat jaren verborgen blijven. De vrouwelijke intuitie kan heel veel zeggen in deze, maar wanneer je geen poot hebt om op te staan, wordt het knap lastig een probleem samen aan te pakken.
Quattro, je gaat bovendien voorbij aan het feit, dat een verslavingsproblematiek in een relatie sluipt. Achteraf kun je wss wel bepalen dat vanaf een bepaalde datum er toch probleemgedrag kwam.
Op een bepaald moment is in zo'n relatie de maat vol en moet de problematiek aangepakt worden.
Je gaat in jouw zienswijze er totaal niet van uit dat mensen af kunnen kicken van hun verslaving, ook dat gebeurt gewoon vaak. Dan is de partner bijv. een goede steunpilaar in dit proces.
Een relatie met iemand met een verslavingsproblematiek is niet per definitie gedoemd om te mislukken. Een goed voorbeeld in deze is bijv. George Bush.
zaterdag 20 oktober 2007 om 13:58
Ik weet er alles van Jolantje. Heb het ook allemaal meegemaakt. De ergste periode uit mijn leven. Gelukkig zijn we al ruim tien jaar uit elkaar. Ik rook het trouwens niet maar soms zag ik het wel. Dan viel hij voor je ogen weg op de bank, meestal met peuk. Hoeveel gaten hij niet ergens in gebrand heeft op die manier. Tot hij op een dag die peuk tegen zijn nek had toen hij wegviel. Uit dat soort kleine dingen kon ik dan mijn genoegen halen. Dat klinkt wreed maar zo denk je op dat moment. 'Tenminste eens een keer niet mijn spullen'. In elk geval is het mooi klote als je in een relatie zit met een junk/verslaafde want zo makkelijk kom je niet van zo iemand af en als er kinderen zijn helemaal niet.
Voor mij is er geen verschil tussen een verslaafde of een junk. Dat is hetzelfde. Als je eens in de x aantal weken eens iets gebruikt, dan kun je misschien nog zeggen, het heeft niet veel of geen invloed op ons gezamenlijke leven maar een verslaafde of junk maakt je kapot.