Ik wil iets doen ipv het hele weekend op de bank hangen...

18-10-2007 14:17 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn nu 3,5 jaar samen. Een fijne relatie, natuurlijk wat ups en downs, maar het gaat eigenlijk heel erg goed.

Toen ik hem leerde kennen, ging ik vaak dagjes weg, lekker stappen, lekker eten, je kent het wel. Hij woonde toen nog samen, is niet meer gewend om regelmatig te stappen, en zij leefden een beetje langs elkaar heen. Inmiddels hoef ik echt niet meer elke week te stappen, maar het doelloos op de bank/voor de pc hangen is er zo langzamerhand een beetje ingeslopen.

Vriendlief zet vrijdagavond de pc aan, die gaat alleen uit om te gaan slapen, volgende ochtend gaat ie gelijk weer aan. (hij is een online-gamer) Met als gevolg dat ik het hele weekend voorstel: zullen we een filmpje kijken, wat gaan drinken, een stukje wandelen. En hij kan niet omdat hij verplichtingen in het spel heeft (dat is al een topic op zich waard, maar ja) of hij is te moe, heeft geen zin, noem maar op. Wij werken allebei fulltime, en reizen elk 20 uur per week, dus door de weeks doen we niks, alleen eten, slapen, werken, je kent het wel.

Maar van dat helemaal niks doen in het weekend, word ik zo langzamerhand helemaal gek. Tuurlijk doe ik wel dingen met vriendinnen, maar daar gaat het niet om. Ik wil gewoon leuke dingen met mijn vriend doen, ik wil dat hij aandacht en tijd aan mij besteedt, omdat hij dat leuk vindt. Maar elke keer als ik iets voorstel, dan is er wel weer iets waardoor hij geen zin heeft.

Kom op, ik ben 23, ik leef het leven van een 60-jarige, we doen echt helemaal niks, en ik heb het gehad daarmee. Hoe maak ik hem duidelijk dat ik het heel belangrijk vind om leuke dingen te doen? Ik heb dit al wel eens aangekaart, maar dan krijg ik een opmerking in de trant van: Ja, we hebben nu geen geld (als het bv eind vd maand is). Maar als we wel geld hebben voor iets leuks, is er wel weer een andere reden om niks te ondernemen.

Kortom, wat te doen???
Hoi hoi,

Is het niet mogelijk gewoon vast iets leuks te plannen (indien er voldoende geld is)? Bijv naar het theater, dagje zee en hem dat als een verrassing aanbieden. Misschien als ie dan eens eruit is geweest dat ie weer weet wat hij mist. En dan zelf ziet dat hij veel te veel binnen zit.

Maar hoezo verplichtingen in een spel?? Leg eens uit...
Ik ben 24 en woon samen, alleen ons weekend is te kort. Meestal zowiezo 1 avond stappen en de andere avonden zijn we bij vrienden of komen vrienden bij ons thuis wat drinken ofzo.

Of we gaan meubelboulevards af, de stad in, dvd'tje huren, frietje eten op het strand, terrasje pakken ofzo... eigenlijk hebben we altijd genoeg leuke dingen om te doen.

Als hij niet verandert moet je jezelf wel een beetje gaan afvragen of deze relatie eigenlijk wel is wat je wilt. Wij kijken juist altijd uit naar het weekend, zodat we samen leuke dingen kunnen doen. Ikzelf zou dan ook niet met iemand willen leven die in het weekend niets wil ondernemen.
Tja, ik denk dat je hem maar gewoon op sleeptouw moet nemen. En het hoeft echt niet veel te kosten. Een wandeling in het bos kost je niks, maar levert vast wel een goed gesprek op. Desnoods leen je een hond van iemand, heb je ook nog écht wat te doen. Laat de tv of computer eens uit en doe een spelletje, ga samen uitgebreid koken, weet ik veel wat.

Misschien moet hij even over een drempel heen, misschien moet hij even doorkrijgen dat dit ook heel belangrijk én heel leuk is. En tja, als hij dat niet wil begrijpen, dan moet je je inderdaad af gaan vragen wat je nog met hem wil.
Ik heb hem al zo vaak mee op sleeptouw genomen, onverwacht uit eten, kaartjes voor guido weijers, om maar eens wat op te noemen. Dan hou ik hem in spanning, en als hij dan weet wat we gaan doen, dan krijg ik eigenlijk al snel gezeur dat hij zo moet is.

Verplichtingen in een spel? Dat zit zo: Je gamet met verschillende personen, en moet vaak in groepen opdrachten doen. Hij heeft dan bijvoorbeeld afgesproken om met hen wat te gaan doen, waardoor ik achter het net vis.

En ja, daar heb ik al zo onwijs vaak een gesprek, een ruzie, een discussie met hem over gehad, dat ik daar al niet eens meer aan begin....
Er is iets leuks, genaamd Geocachen. Dan ga je met een GPS apparaatje de natuur in om een verborgen "iets" op te zoeken. 't Is vaak in de vorm van een speurtocht, met gegevens die je onderweg vindt kun je dan weer de volgende coördinaten achterhalen enzo. Haske leuk! En als jou vriend hoort dat jij zijn PC in het bos hebt verstopt en dat hij hem al geocachend weer terug kan vinden wil ie vast wel mee de hort op! ;-)
Loomii, ik moet zeggen dat ik m erg origineel vind, haha ;-)

Maar ff serieus.

Het gaat er niet om dat ik niet iets leuks weet te verzinnen, ik heb inspiratie genoeg. Het gaat erom dat hij nooit zin heeft om iets te doen, en zelf nooit initiatief neemt.
44pje dan wordt het OF tijd voor een goed gesprek OF je zult hem moeten nemen zoals hij is en je weekend grotendeels met andere mensen doorbrengen...

Misschien gewoon eens een aantal weekenden helemaal geen rekening houden met hem. Ga lekker stappen, uit eten met vriendinnen, een dvd'tje voor jezelf huren en laat hem lekker achter de computer zitten, zonder dat je commentaar op hem geeft. Misschien komt hij er dan zelf achter dat jij veel leuke dingen doet, maar allemaal zonder hem..
Het lijkt mij erop dat hij gewoon niet wil. Hij wil gamen. Hoe leuk het ook is wat jij voorstelt, hij wil gamen. En al die andere argumenten lijken me te verhullen wat hij eigenlijk zegt. En dat is dat ie gewoon wil gamen.

Zou jij zeggen dat hij verslaafd is aan het spel?
Tja, daar heb je ook wel gelijk in, dat heb ik ook al zo geprobeerd, maar het lijkt niet echt indruk te maken. En ik vind stappen met mijn vriendinnen heel leuk, maar wil gewoon met hem wat leuks doen! Ik zit gewoonweg echt met mijn handen in het haar.

Het is een hele lieve jongen, maar soms.. En ik hou er gewoon van om eens een keer verrast te worden, om een keer mee uit eten genomen te worden oid, maar het lijkt er niet in te zitten. Het komt misschien echt over als een non-probleem, maar ik trek dit saaie leventje zoals ik het nu heb gewoon niet meer.
yoyo2 schreef op 18 oktober 2007 @ 14:54:

Misschien gewoon eens een aantal weekenden helemaal geen rekening houden met hem. Ga lekker stappen, uit eten met vriendinnen, een dvd'tje voor jezelf huren en laat hem lekker achter de computer zitten, zonder dat je commentaar op hem geeft. Misschien komt hij er dan zelf achter dat jij veel leuke dingen doet, maar allemaal zonder hem..
Zou het? Het zou me niets verbazen als hij het wel lekker vindt, geen gezeur enzo.
mabel007 schreef op 18 oktober 2007 @ 15:08:

Zou het? Het zou me niets verbazen als hij het wel lekker vindt, geen gezeur enzo.
Tja, als dat zo is.. dan weet je genoeg!
44pje, wat zou je zelf als oplossing zien?
@mabel, als je daarmee bedoelt dat ik tegen hem zeur, ja dat doe ik wel eens ja, maar echt niet continue.
Ik vind het helemaal geen non-probleem; ik vind het behoorlijk serieus.

Laten we eens aan het andere eind beginnen: op welke manier toont hij zich wèl betrokken bij jullie relatie? Staat hij voor je klaar als je hem nodig hebt? Doet hij een evenredig deel van het huishouden? Hebben jullie goede gesprekken? Hebben jullie goede sex? Weten jullie van elkaar wat er in je omgaat? Waar je blij van wordt of juist mee zit?
Ik heb echt geen idee wat ik ermee aan moet, naar mijn idee heb ik het op allerlei mogelijke manieren geprobeerd, daarom heb ik dit topic ook geopend..
44pje schreef op 18 oktober 2007 @ 15:12:

@mabel, als je daarmee bedoelt dat ik tegen hem zeur, ja dat doe ik wel eens ja, maar echt niet continue.

Nee absoluut niet; zie mijn eerdere posting;

Ik dacht dat hij het misschien zou kunnen ervaren als lekker rustig, niets dat hem afleidt van zn spel.
als het zo doorgaat denk je er dan over na om de relatie te beeindigen of accepteer je het dan in de hoop dat hij af en toe iets leuks wil doen?
Ik denk dat Evidenza met haar berichtje echt gelijk heeft. Hij wil gewoon gamen en het lijkt echt een verslaving. Dan kun jij bedenken wat je wilt maar als hij zelf niet achter zijn computer uit wil komen dan is het zinloos.

Je zegt dat hij in zijn vorige relatie ook niets ondernam met zijn vriendin en dat ze langs elkaar heenleefden. Het klinkt niet alsof het erin zit, wat jij wilt.
Wellicht is het een idee om zijn computer 'per ongeluk' te saboteren? En zorgen dat een eventuele back up laptop 'onvindbaar' is. Dan moet hij wel wat anders doen. Waarschijnlijk met enorm de smoor in maar da's een goede opening voor een goed gesprek. Want zeg nou zelf, wat voor toekomst zie je met een man die alleen maar aan het gamen is (hoe leuk hij dat ook mag vinden)?
Sorry Mabel, ik had je tweede posting niet gelezen, heb eroverheen gekeken.

Ik merk wel dat hierdoor er steeds meer verwijdering tussen ons ontstaat. Als hij de hele tijd achter de pc zit, heb ik 's avonds geen zin meer in sex, ik heb dan zoiets van: had dan eerder op de avond ook maar aandacht aan me besteed. We hebben wel sex, en dan is het ook fijn, maar niet zovaak als ik zou willen. Hij is er wel voor me als ik hem nodig heb, hij is ook wel echt lief. We kennen elkaar door en door, alleen ik wil gewoon graag tijd met hem doorbrengen, en hij lijkt dat maar niet te begrijpen.

Ik weet niet of, asl het zo doorgaat, ik mijn relatie beeindig, denk het niet, omdat onze relatie ook zoveel goede kanten heeft. Maar dit probleem, trekt een hele hoop van die leuke dingen met zich mee.
Ik zou niet aan zijn computer komen, maar ik zal hem wel heel duidelijk maken dat de maat voor jou echt vol is en jij op deze manier niet meer met hem wil samen leven. Waarom heb je dan eigenlijk nog een relatie met iemand, als je niet eens samen kunt genieten van het weekend?
wat vind je de leuke dingen aan jullie relatie?
Heb je al eens aan hem voorgesteld om bijvoorbeeld af te spreken (desnoods een contract zwart op wit) dat hij om het weekend iets samen met jou doet, bijvoorbeeld een wandeling, fietstocht, meubelboulevard, bioscoopje, enz? En dat jullie het om beurten plannen? Dan hoeft hij maar één keer per maand iets te verzinnen, dat lijkt me toch wel haalbaar.

Bovendien heeft hij dan twee weekenden per maand + van de twee andere weekenden 1 hele dag helemaal voor zichzelf, voor zijn gamen, enz.

In het weekend waarop jullie niets samen doen, doe je toch lekker zelf iets, of met vriendinnen?

Of wil hij zelfs niet twee dagen per maand samen met jou iets doen?

Hoe is de relatie verder? Heb je het voor de rest helemaal naar je zin bij hem?
Je zou toch denken dat als je een relatie hebt je het léuk vindt om iets samen te doen. Als dat niet zo is is er iets goed mis vind ik.

Dat je ook dingen apart doet en niet alles samen leuk vindt lijkt me logisch. Maar ik zou het toch niet prettig vinden een vriend te hebben die ik moet 'dwingen' iets met mij te ondernemen.

het lijkt me echt een rotgevoel 44pje. Ik ben ook wel benieuwd naar wat dan de leuke dingen zijn in je relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven