Wat neem je mee in handbagage in 't vliegtuig?

01-06-2010 16:19 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,



't Is alweer even geleden dat ik op vakantie ging maar as. zaterdag vlieg ik naar Turkije.

Wat nemen jullie zoal mee in je handbagage (en wat mag?). Ik rook bijvoorbeeld, mag een aansteker mee of gooien ze die weg bij de douane? Flesje drinken moet je kopen nà de douane geloof ik?

Verder kom ik op: paspoort, tickets, boek, zonnebril, portemonnee, mobiel en een koptelefoontje voor de tv.



Iemand nog handige aanvullingen?
Alle reacties Link kopieren
Oordoppen! om goed te kunnen slapen.



Hoewel; je vliegt naar Turkije, dus is ook niet zo lang, dat scheelt
Alle reacties Link kopieren
zucht, ik wil ook op vakantie....!!!



Ik neem meestal ook snoep/drop mee in m'n handbagage en m'n Nintendo DSi zou ik ook meenemen, helaas ga ik voorlopig nergens heen!
Alle reacties Link kopieren
Die paar uurtjes. ik zou zeggen zo weinig mogelijk!
Alle reacties Link kopieren
Mooi boek, zakdoekjes, tandenborstel +pasta, schoon shirt + ondergoed, kauwgom, spelletjes voor de kids,.boeken , lenzenvloeistof en vast nog meer maar ik vlieg dan ook meer dan 10 uur
Alle reacties Link kopieren
Laptop, kauwgom (voor bij stijgen en dalen), boek, tijdschrift, MP3, evt zo'n opblaaskussentje voor in je nek, tandenborstel en tandpasta, eventueel setje reserveondergoed (als je een vrij krappe overstap hebt, je koffer komt dan misschien niet mee), oordopjes als je 's nachts een beetje wilt slapen.



Aansteker zou ik niet weten maar volgens mij mag je op vliegvelden nergens roken dus die kun je net zo goed in je koffer doen.



Flesjes inderdaad na de douane kopen. Vloeistoffen (meer dan 100 ml), nagelschaartjes enz mogen ook niet mee.
mahna mahna tuduuuudududu
Alle reacties Link kopieren
Drinken idd na de douane. Een aansteker mag gewoon mee. Verder heb ik altijd bij me: neusspray (voor mijn holtes ivm de luchtdruk), handcrème en labello (megadroge lucht in die vliegtuigen altijd)
Alle reacties Link kopieren
O haha, Turkije. Nou dan kun je de helft weglaten van mijn lijstje.
mahna mahna tuduuuudududu
Alle reacties Link kopieren
Op Schiphol zijn voor de meeste vluchten security checks aan de gate, en daar gaat je flesje water gewoon de container in. Laat dat maar zitten dus :-).



Koptelefoontjes voor het entertainment-systeem aan boord van het vliegtuig worden uitgedeeld, hoef je dus ook niet mee te nemen.



Lippenstift, aansteker, lipgloss, parfum, handcreme etc., vloeibare zaken die je eventueel in je handtas hebt zitten, moeten in zo'n speciaal afsluitbaar zakje. Kun je aan de infobalie op Schiphol krijgen.



Veel plezier!
.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht idd ook zo weinig mogelijk. Een Nintendo ds heb ik niet, hoop eerlijk gezegd dat mensen die ze wel hebben in het vliegtuig ook bijpassende koptelefoontjes hebben



Heb een keer meegemaakt dat m'n bagage pas een dag later kwam, dus misschien stop ik m'n bikini toch ook maar in de handbagage ;). Doen jullie dat weleens, rekening houden met eventueel kwijtraken van bagage?
Alle reacties Link kopieren
Kauwgom en labello zijn zeker handig, tnx! Gratis koptelefoontjes, is dat niet afhankelijk van de maatschappij? Ik heb ze ooit eens moeten betalen.. (en dus altijd bewaard)
Alle reacties Link kopieren
Ik vlieg trouwens vanaf Eindhoven, nog nooit geweest daar. Zal allemaal wel hetzelfde gaan als vanaf Schiphol maar dan wat kleiner denk ik?
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is een weiland met een boerenschuur.
Alle reacties Link kopieren
Eindhoven is inderdaad veeeeeeeeeeeeeel kleiner dan Schiphol, het is meer een gemiddelde stationshal. Er is trouwens ook niets te beleven dus neem een goed boek mee voor tijdens het wachten :-).
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zamirah schreef op 01 juni 2010 @ 16:33:

Ja, dat is een weiland met een boerenschuur. . Dat bedoelde ik eigenlijk.
.
Alle reacties Link kopieren
Warme sjaal! Ik vind het vaak ijskoud aan boord....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Eindhoven een prettigere luchthaven dan Schiphol. Maar ik houd dan ook niet van al die winkeltjes enzo. In Eindhoven zit je zo in het vliegtuig en vooral als je terug komt , je bent zo weer buiten.



Neem ook evt. medicijnen mee in de handbagage. Ik neem altijd lege flesjes mee, die ik dan na de douane vul met kraanwater.



Zit er wel TV in het vliegtuig? Dit ivm je koptelefoontje.
Ik neem zo min mogelijk mee in het vliegtuig, anders zit ik toch maar in een tas te rommelen. wat ik wel meeneem is een schoon setje ondergoed als mijn tas kwijtraakt en een extra setje dagcontactlenzen.



verder een eigen goede koptelefoon en ipod als de maatschappij waar ik mee vlieg geen 'inflight entertainment' heeft.



Ik vind kleine vliegvelden juist fijn, raakt minder bagage kwijt en ik vind (vliegveld)winkelen toch saai, dus hoe kleiner, hoe relaxter vind ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Iris29 schreef op 01 juni 2010 @ 16:28:

Doen jullie dat weleens, rekening houden met eventueel kwijtraken van bagage?Als je geen overstap hebt, is de kans klein dat je bagage kwijt raakt. Maar het is mij wel eens gebeurd, ik stond in Hongarije en mijn koffer in Stockholm. Toen de koffer twee dagen later arriveerde in Hongarije stond ik alweer op het punt om naar huis te reizen.
mahna mahna tuduuuudududu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net gepakt en heb een flinke tas.Wat ik nodig heb ligt bovenop.In mn handbagage zitten vooral dingen die net niet meer in de koffer pasten (behalve vloeistoffen)

Wat zit erin,2 boeken,puzzeltje,rustgevers,ipod,tandenborstel/pasta en schoon ondergoed etc etc.
Alle reacties Link kopieren
Meestal doe ik mijn aansteker, lipgloss en andere vloeibare stoffen in zo'n plastic zakje.

Voor mij is geen vlucht compleet met een lekker nasty roddelblad. Lees ze alleen in het vliegtuig. En een puzzelboekje. Ik ben echt doodsbang voor vliegen, als ik dan een puzzel doe ben ik alleen daarop gefocust.



Heel veel plezier en geniet van je vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Bikini, tandenborstel en een schone onderbroek! Mijn tas is een keer achtergebleven en wat was ik blij met mijn bikini!
Alle reacties Link kopieren
Ik ging ervanuit dat er wel inflight entertainment was, maar hoeft natuurlijk niet (vlieg met Sky Airlines). Er is een AKO kiosk in Eindhoven, paar tijdschriften is idd wel leuk ja. Oxazepam ook in handbagage, genoteerd.

Tnx voor alle tips!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd een paar schoenen in mijn handbagage en een paar slippers/sandaaltjes met mijn maat 42 is het in de meeste landen niet te doen om mijn maat te vinden(in geval van koffer foetsie), dito voor kleding dus ik heb altijd 2 setjes kleding (met alles erop en eraan) en mijn tankini in mijn handbagage. Verder natuurlijk het standaard verhaal van boek/ipod/tijdschrift, enne die oortjes moet je kopen aan boord (niets gratis ) dus meenemen. Verder een paar sokken ivm koude voeten en een sjaal/vestje. Medicijnen en reserve lenzen gaan er ook in. Iets te snacken ook fijn want de prijzen an boord zijn belachelijk (als je geen full service hebt)



Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Dakootje: bij KLM hoef je die oortjes niet te kopen, hoor. Worden gewoon uitgedeeld.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven