Gezondheid alle pijlers

nikkel allergie en rosacea acne

04-06-2010 09:40 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb deze week allerlei allergie testen gehad en hier kwam uit dat ik allergisch ben voor nikkel.. Verder getest op glutenallergie en bep stoffen in de voeding . Hier kwam jammergenoeg niets uit.

Heb namelijk al jaren last van rosacea acne en ben weer eens bij de dermataloog beland. Deze kan me alleen nog roacutanne voorschrijven of anti biotica.. Dit wil ik niet, omdat ik hele gevoelige darmen en maag .Heb al drie kuren gehad, met alle misselijkheid en darmkrampen erbij. Mijn ervaring is dat als ik met de anti biotica stop de pukkels etc gelijk weer terugkomen

Ik heb al van alles geprobeerd van chemische middelen tot homeoptatische middelen. Niets helpt .

Mijn huid ziet er slecht uit. Lijk wel een rozijnenebroodje en voel me hier heel ongelukkig bij

Loop wel tegen de vijftig en denk dat de hormonen zeker invloed hebben.

Had gehoopt dat ik allergisch was voor een bep voedingsmiddel o.i.d. maar nee dus.Maar ze testen ook niet alle voeding he.

Nu lees ik op internet dat nikkel ook zit in voeding bv chocolade, sojabonen, peulvruchten , drop .. Dat lust ik graag.. Chocolade mijdt ik al zoveel mogelijk. Al valt dat niet altijd mee.. Ook eet ik gezond.. Rook en drink niet. Weet niet meer wat ik er aan moet doen en hoop elke morgen als ik in de spiegel zie dat het beter is.

Overdag camoufleer ik het met minerale poeder van pure luxe, dan ziet er nog een beetje toonbaar uit. Hier ben ik niet allergisch voor heb ik voor de zekerheid ook maar laten testen.

Heeft er iemand van jullie ervaringen met voeding waar nikkel in zit en rosacea acne.?? Heb ze ook op de kaak en wangen en zijkant gezicht.. .. Zou het van lange oorbellen kunnen komen?? De dermataloog gelooft hier niet in en zegt dat het in de genen zit. en hromonen hebben zeker invloed..

Is een heel verhaal geworden, kan er wel een boek over schrijven

De dermatoloog heeft me nu doorverwezen naar het UMC in Groningen, Misschien dat ze daar meer weten, Ben wel secptisch geworden.. Maar ja wie weet..

Moest dit even kwijt en hoor graag wat jullie ervaringen zijn lieve viva forum dames
Alle reacties Link kopieren
Lange oorbellen kan het zeker van komen als die tegen je kaak aanzitten. Ik heb het ook en moet altijd uitkijken met knoop van broek, riemen etc. krijg gelijk uitslag.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hormonen zeker veel invloed hebben. Ik had een tijdlang ook last van rosacea, ook van alles geprobeerd, maar sinds ik gestopt ben met de pil (nee, niet om zwanger te worden ) ziet mijn huid er een stuk beter uit.

Maar als je allergisch bent voor nikkel zou ik zeker die oorbellen laten liggen. (ook al vindt je dermatoloog dat onzin)
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder is ook allergisch voor nikkel en heeft een voedselallergie. Als ze last van uitslag heeft is dat (gelukkig?) meer op haar benen, elleboogholtes en knieholtes dan in het gezicht.



Op haar lijstje:

het ergste: tomaten, chocola en champignons



verder staat er o.a.: haring, ijsbergsla, thee, peren, rabarber en spinasie.



Ik heb een tijdje geleden een potje nagellakachtig spul gekocht bij bijoux birgitte (ofzo) en dat kan je op sieraden smeren waar je uitslag van krijgt. Volgens haar werkt dat wel. Nog draagt ze niet veel (of zo zuiver mogelijk spul) maar wat van haar favorieten kan ze nu iig weer dragen.



Sterkte er mee.



(voordeel, je weet nu iig wat het is....)
Alle reacties Link kopieren
Ik smeer altijd blanke nagellak op gespen van riemen en knopen of plak er een pleister achter. Verder alleen zilveren sieraden. (of goud als je dat mooi vindt)
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vroeger ook een nikkel allergie gehad (vreemd genoeg nu geen last meer van) en kon ook niet tegen oorbellen die niet van zilver of goud waren en knopen van spijkerbroeken. Dus misschien al het nikkel vermijden? Mijn moeder naaide vroeger trouwens over alle knopen van mijn spijkerbroeken een lapje stof, nagellak werkte bij mij niet zo goed.



Verder heb ik ook acne rosacea en slik daar nu roaccutane voor. Eerder heb ik metronidazol creme gesmeerd en daarna een antibioticakuur van een aantal maanden geslikt. Dit had enigszins resultaat, maar toen ik hiermee stopte kwam het weer even hard terug.



Nu dus de roaccutane, waar ik erg tegenop zag, maar wat me op zich best wel mee valt. Ik ben er bijna klaar mee nu, dus ben benieuwd. Ik heb in ieder geval geen enkel bultje meer. Misschien dat je toch roaccutane zou kunnen proberen? Een lage dosering schijnt ook heel goed te werken tegen rosacea en dan heb je veel minder bijwerkingen (nadeel is alleen dat je dan wel veel langer bezig bent omdat je een bepaalde hoeveelheid binnen moet krijgen.)



Na de roaccutanekuur wil ik evt. de bloedvaatjes weg laten laseren. Het academisch ziekenhuis Maastricht heeft een goede dermatoloog die onderzoek gedaan heeft naar laser (Photoderm/IPL) en rosacea, het staat ook ergens op de rosacea site;

http://rosacea-support.org/ipl-is-excel ... sacea.html



Een van de beste methodes schijnt dan ook te zijn;

1) zorgen dat de ontstekingen weg gaan dmv roaccutane

2) haarvaatjes weglaseren zodat roodheid minder wordt en er daardoor ook geen nieuwe ontstekingen kunnen ontstaan.
Alle reacties Link kopieren
probeer een tijd helemaal geen sieraden, ook geen kleine knopjes van goud of zilver, zelfs daar zit iets nikkel in verwerkt.

Sowieso geen sieraden dragen in bed, je ligt op je kussen te schuiven en komt zo met je wang op de plek waar eerst je oorknopje lag. Heb je een wasmiddel wat antiallergisch is? zeker voor je beddengoed is dat verstandig.

lastig hoor, ik hoop dat je snel vindt waar het precies aan ligt.



http://www.huidinfo.nl/nikkelallergie.html
Alle reacties Link kopieren
de allergische reactie waar jullie het over hebben, zijn de pukkels en ontstekingen??. Daar heb ik namelijk last van.. Kan dat ook van nikkel komen.. Lees op internet alleen over eczeem achtige huidslag..
Alle reacties Link kopieren
In bijna alle vormen van cosmetica zit nikkel als conserveringsmiddel dus let goed op als je iets koopt. De volgende merken zijn verder ook gegarandeerd nikkelvrij: Chanel, Shiseido, Biotherm, Lancome en Kneipp. Mocht je willen weten of een product nikkel bevat kun je altijd even de leverancier mailen of er nikkel inzit, het staat bijna nooit in de bijsluiter bij de ingredienten. Wellicht zijn andere merken ook ondertussen nikkelvrij. Pas vooral op met oogschaduw in bijna alle tinten behalve bruin-/aardetinten zit nikkel om de kleur te intensiveren en als conserveringsmiddel. In de meeste wasmiddelen zit ook nikkel verwerkt dus waarschijnlijk ook in shampoo's en zepen, de fabrikanten zijn niet verplicht dit in de lijst met ingredienten te vermelden helaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:steenbokje61 schreef op 04 juni 2010 @ 10:26:

de allergische reactie waar jullie het over hebben, zijn de pukkels en ontstekingen??. Daar heb ik namelijk last van.. Kan dat ook van nikkel komen.. Lees op internet alleen over eczeem achtige huidslag..



Mijn oorlellen werden van oorbellen die niet van goud of zilver waren helemaal rood en opgezet en ze jeukten dan heel erg. Het ging niet ehct gepaard met ontstekingen of bultjes.



Op mijn buik waar de knoop tegenaan kwam kreeg ik wel een soort eczeemachtige, jeukende uitslag; rode, ruwe plek met wel wat kleine rode bultjes.
Alle reacties Link kopieren
Verder gebruik ik ook minerale poeder van BareMinerals (nu FreshMinerals). http://www.fresh-minerals.nl/p/12/25/ms0-0/home Daar zit zink oxide in dat de huid beschermt en kalmeert en het is ook erg geschikt voor mensen met rosacea. (het zou zelfs rosacea kunnen verminderen)
Alle reacties Link kopieren
quote:steenbokje61 schreef op 04 juni 2010 @ 10:26:

de allergische reactie waar jullie het over hebben, zijn de pukkels en ontstekingen??. Daar heb ik namelijk last van.. Kan dat ook van nikkel komen.. Lees op internet alleen over eczeem achtige huidslag..Ik weet dat mijn moeder er iig pukkels van krijgt en dat het JEUKT! (ja met hoofdletters) Hoe erg het verder is weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Even over de oorbellen, de rest vd tips en ervaringen lees ik hier al, behalve deze:

Rosacea kan ook verergeren door prikkeling van de huid. (heb zelf ook rosacea). Dus al zou je bij wijze van spreken lange plasticen oorbellen dragen zodner nikkel of andere allergene stof, als deze steeds langs je huid schuiven, kan de rosacea ook erger worden. Net als scrubben etc, een rosacea-huid moet zoveel mogleijk met rust gelaten worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vaak grote ontstoken puisten, vooral in mijn nek en op mijn wangen. Wat bij mij het nog wel eens rustiger wil maken in mijn gezicht is brandnetelthee. Dat zuivert, en ondertussen ben ik ook wel aan de smaak gewend moet ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij kwam aan het licht dat ik nikkel allergie had nadat ik uitslag kreeg op mijn oksel. Mijn dokter wist te vertellen dat er in (spuit)deoderant ook nikkel zit. Dus na jaren sukkelen met eczeem werd ik eindelijk doorverwezen naar de dermataloog. Maar goed, wat ik wil zeggen is... het lijkt erg heftig bij jou als ik het zo hoor. Misschien dat je spuitdeoderant gebruikt en hiervan sporen op je gezicht belanden? Misschien ook in zijn geheel beter om geurvrije middelen te gebruiken? Ik lees in een eerdere post dat een rosacea huis met rust gelaten moet worden. Misschien kom je hiermee al een heel eind.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkeling,

wat raar dat de dermataloog dat niet vermeld.. Die moet toch ook weten dat er nikkel zit in wasmiddelen, cremes etc. Ik ga vandaag nog de fabrikanten mailen.Wat gebruik jij dan??

Voor mijn huid gebruik ik dermolin.. dat schijnt heel zacht te zijn voor je huid. Heb al zoveel cremes geprobeerd, maar kan weinig verdragen. Dermolin voel ik gelukkig niet.. Het is me bekend dat je een rosacea huid met zachtheid moet behandelen. Mijn huid is ook erg dun..

Wel vreemd toch dat ik het alleen in mijn gezicht heb en verder niet op mijn lichaam.. Als het een allergie is zou het toch ook op andere lichaamsdelen moeten zitten..

Ga weer verder zoeken.,.

Is er verder nog iemand die bekend is met nikkel in voeding en daarvan acne o.i.d. krijgt?

Bedankt voor alle snelle leuke reacties. Zo leren we wat van elkaar en helpen we elkaar met die akelige huid aandoening
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat die 'uitslag' in je gezicht toch echt de rosacea is, hoor! En dat het helemaal niets met een nikkelallergie te maken heeft. Die allergie voor nikkel zal je wel hebben, maar dan krijg je irritatie op de plekken waar je met nikkel in aanraking komt, zoals bijv. op je buik door de eerder genoemde knopen van spijkerbroeken.



En een nikkelallergie gaat gepaard met heel veel jeuk.



Rosacea gaat gepaard met bultjes, ontstekingen, e.d. in je gezicht. Denk je zelf dat die bultjes niet door de rosacea komen? Dat lijkt mij nl. wel het meest logische. Ik denk (maar ben natuurlijk geen arts) dat je met die nikkelallergie nu het verkeerde spoor op gaat.



Misschien een andere derma raadplegen?
Alle reacties Link kopieren
ja maar is laatste maanden wel veel erger geworden. dus ik zoek een oorzaak.. ga zeker een second opion vragen.. Vind het wel raar dat er zo weinig aan te doen is en dat de dermatalogen er inderdaad niet veel van weten. Ik moest hem van alles vertellen en vragen..Kan het wel van hem overnemen ha ha
Alle reacties Link kopieren
Maar rosacea kan in de loop der tijd ook erger worden. En het kan ook met periodes wat meer opspelen. Je bent niet van producten gewisseld?



Dat de ontstekingen van nikkel komen lijkt me erg sterk eerlijk gezegd. Vooral omdat het alleen in je gezicht zit en het niet jeukt.



Op zich zijn er best wel effectieve behandelingen tegen rosacea hoor! Zoals ik al eerder schreef is een van de beste methodes een roaccutanekuur en daarna evt. laseren. Is dat echt geen optie voor je? Heb je roaccutane al eens overwogen?
Alle reacties Link kopieren
ja maar ben bang voor de bijwerkingen.. Zoals ik al mailde, heb ik erg gevoelige darmen en maag en heb geen zin constant misselijk te zijn en krampen te hebben. Ook is het slecht voor je lever.. Ik wil mijn lichaam wel graag gezond houden..

Dus het is een beetje dubbel.. Aan de ene kant wi ik graag een gave huid , maar wil ook gezond blijven.

De dermataloog begrijpt dat en vind het ook heftig spul..Welke bijwerkingen heb jij??Hoelang slik je het?? Enne komt het niet weer terug na stoppen..
Alle reacties Link kopieren
Steenbokje, het is i.d.d. een heel andere aandoening dan je van een ''nikkel''allergie zou verwachten, ik heb even op rosacea gegoogeld. Sorry ik ben gewoon ingegaan op het probleem nikkelallergie zonder me af te vragen wat precies rosacea is.
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden, ik Lees even mee met jullie

mijn vriend heeft sinds een half jaar allemaal kleine rode pukkeltjes/ bultjes.

Hij heeft het over rosea ofxoiets?

Heeft al een keer antibiotica gekregen, een of ander lotion maar daar werd het erger van

geloof dat hij nu dinsdag zijn bloed wil laten onderzoeken

ik blijf dus meelezen
Alle reacties Link kopieren
quote:steenbokje61 schreef op 04 juni 2010 @ 15:04:

ja maar ben bang voor de bijwerkingen.. Zoals ik al mailde, heb ik erg gevoelige darmen en maag en heb geen zin constant misselijk te zijn en krampen te hebben. Ook is het slecht voor je lever.. Ik wil mijn lichaam wel graag gezond houden..

Dus het is een beetje dubbel.. Aan de ene kant wi ik graag een gave huid , maar wil ook gezond blijven.

De dermataloog begrijpt dat en vind het ook heftig spul..Welke bijwerkingen heb jij??Hoelang slik je het?? Enne komt het niet weer terug na stoppen..



Antibiotica kan inderdaad nogal wel eens voor o.a.darmproblemen zorgen (het doodt nl. niet alleen slechte bacterien maar ook de goede). Roaccutane heeft een hele lijst met bijwerkingen en ja, om de zoveel tijd moet je je bloed laten controleren op o.a. je leverfunctie. Maar die wordt dus keurig door de derma in de gaten gehouden. Mijn ergste bijwerkingen zijn drogere huid, droge lippen en snel rood worden in het gezicht. Het valt me allemaal erg mee in ieder geval. En ik slik 30 mg per dag bij 56 kg. Als je maar 10 mg per dag slikt (of nog minder) heb je echt bijna geen bijwerkingen (of in ieder geval een stuk minder). Voor normale acné kan je het beste een zo hoog mogelijke dosering nemen, voor rosacea volstaat een lage ook.



Ik zou het als ik jou was echt overwegen, of praat er eens over met je derma. En daarbij, als het je niet bevalt kan je toch altijd gewoon weer stoppen?



Ik slik het nu 7 maanden en ben bijna klaar met de kuur. De kans dat het terugkomt is heel erg klein, roaccutane is echt een paardemiddel; het laatste redmiddel als niets blijkt te werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:shoppen schreef op 04 juni 2010 @ 22:21:

Hallo meiden, ik Lees even mee met jullie

mijn vriend heeft sinds een half jaar allemaal kleine rode pukkeltjes/ bultjes.

Hij heeft het over rosea ofxoiets?

Heeft al een keer antibiotica gekregen, een of ander lotion maar daar werd het erger van

geloof dat hij nu dinsdag zijn bloed wil laten onderzoeken

ik blijf dus meelezen



Klinkt als acné rosacea. Daar wordt in eerste instantie een zalf voor gegeven (metronidazol/rozex) en in tweede instantie een antibioticakuur (o.a. minocycline). Als niets meer werkt is een roaccutanekuur een oplossing.



Heeft hij alleen bultjes of ook nog andere klachten? (zoals zichtbare haarvaatjes, roodheid in het gezicht of gemakkelijke rood worden, is hij een licht type?)



Rosacea is niet uit het bloed te halen, dat moet echt op het blote oog door een dermatoloog geconstateerd worden.
Alle reacties Link kopieren
Denk niet dat er veel aan te doen is en acne kan niet van voeding komen (in principe) Wel kun je je zuivelinname minimaliseren, dat wil wel eens iets helpen.

Roa zou ik uiteraard niet slikken.

En juist geen poeder gebruiken, verstop je de porien mee=weer acne.

Slik je de pil?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven