84857 fotos, 3564 knutselwerkjes, 473 stokken en 9721 stenen

07-06-2010 19:51 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is dit herkenbaar? Ik heb 2 heerlijke boefjes maar zooooooo veel spullen dat ik er gek van word



Op de eerste plaats al die fotos. Ik weet het, ik moet gaan ordenen, inplakken, printen, boekjes maken, maar het lukt niet. De oudste heeft een album van zijn eerste jaar en dat was het. De jongste heeft niks * schaam* ja, duizenden op de computer.

We printen af en toe wat uit met als doel wat in te lijsten of naar familie te sturen maar dat uiteindelijk komt dat er dan weer niet van



Dan heb ik nog ontiegelijk veel knutselwerkjes van school. Ik laat ze een tijdje hangen en het mooiste bewaar ik, maar ook het mooiste word heel veel. Moederdag, vaderdag, verjaardagsknutseltjes, zoiets kun je toch niet weg doen? Zelfs niet als ze per verjaardag 4 dingen knutselen

Iemand had de tip om van mooie dingen een foto te maken maar...zie mijn bovenstaande tekst :-)



En dan nog de verzamelwoede van de boys (6 en 4) Ze komen regelmatig met stokken en stenen thuis, die hebben allemaal een functie en mogen echt niet weg. Soms doe ik het toch, uiteraard. Nu hebben we de regel: 1 ding van buiten (dus stok, steen, denneappel whatever) per persoon mag in het huis

En dan gaan ze naar het strand, uuuuuren schelpen zoeken en dan mogen ze met 1 lullig schelpje thuiskomen, want ja, regel is regel. Ook weer zielig eigenlijk



Ik probeer te beperken en te ordenen, alles in bakken te doen etc. Maar soms, wordt het me toch wat teveel. Zoals net, toen ik eens flink wilde opruimen maar ik gewoon niet wist waar te beginnen. Niet dat het hier een zooi is, maar meer verscholen zooi, in bakjes, laatjes, aan de muren, aan de koelkast etc



Wat ik wil met dit topic? Even hart luchten en wie weet komt DE tip wel voorbij!

Groter huis zit er helaas niet in, sterker nog, er is een derde op komst :-)
Alle reacties Link kopieren
Groter huis zou ik juist niet aanbevelen, komt nog meer zooi van



Tsja, wat wil je horen? Of wil je gewoon een schop onder je kont?



Kies een vrije dag/avond, en bedenk van te voren wat je op die dag gaat doet. Bijvoorbeeld alle foto's van kind nr. 1 sorteren, evt. inplakken, of in een album laten printen. Dat is ook alles wat je op die dag moet willen doen, álle foto's op 1 dag willen doen is te groot, hou je 'taken' klein.

Als je denkt dat je aan 1 dag niet genoeg hebt, bepaal je van te voren 2 dagen, en bedenk je wat je op dag 1 gaat doen (bv sorteren) en wat op dag 2 (bv inplakken)



Zo ga je stapsgewijs al je klusjes af.



Voor knutselwerkjes koop je per kind een grote plastic bak, en een A4 map met van die plastic inschuifhoesjes. Papieren werkjes doe je in de inschuifhoesjes, grotere knutselwerkjes doe je in de bak.



Niet meer dan 1 ding van buiten in huis lijkt mij een goede regel.



Succes!



Tja, de foto's en filmpjes liggen hier ook nog. Verder hang ik knutselwerkjes op tot de volgende komen. Dan gaan de leukste in hun plakboek en de rest weg.

Stokken, stenen, denneappels en schelpjes in een bak in de schuur en niet in huis.
Alle reacties Link kopieren
Dank!



Ja, schop onder mijn kont is misschien wel nodig. Alhoewel ik wel echt mijn best doe het te beperken.



Jammergenoeg werkt mijn vriend ook niet echt mee want die vindt alles zoooo leuk. Laatst kwamen ze thuis van mijn schoonouders met een oerlelijk plastic reuzekasteel

Dolblij waren ze, ik had het niet meer
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van wegtiefen? Uit het oog uit het hart, bij kinderen.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Alle reacties Link kopieren
Je moet denk ik ook af en toe eens grote schoonmaak houden, en oude meuk waar niet mee wordt gespeeld weggooien/geven.



Gooi ál het speelgoed op een hoop, pak drie grote plastic bakken, en laat je kinderen zelf hun speelgoed in de juiste bak doen. Weggooien (kapot)/weggeven/houden. Als de bak 'houden' vol is, is 'ie vol. Moet je natuurlijk wel een redelijke bak nemen, niet 1 waardoor ze 90% van hun speelgoed weg moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Van de knutselwerkjes een foto maken (ja sorry, nog meer foto's, maar dat neemt altijd minder plek in dan het werkje zelf). Heb je toch de herinnering waar je af en toe naar kunt kijken, maar niet het hele geval in huis....

Is sowieso wel een goeie bij heel veel dingen die je niet wil weggooien omdat ze je ergens aan herinneren....
Alle reacties Link kopieren
84857 fotos, 3564 knutselwerkjes, 473 stokken en 9721 stenen



.... en 1 vuilnisbak.
Alle reacties Link kopieren
quote:qwertuu schreef op 07 juni 2010 @ 20:22:

84857 fotos, 3564 knutselwerkjes, 473 stokken en 9721 stenen



.... en 1 vuilnisbak.
Alle reacties Link kopieren
Leuke topictitel.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Niet dat je daar wat aan hebt, aan zo'n reactie.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Erg herkenbaar . We hebben in de keuken een metalen strip (Ikea) van een paar meter lang met magneten. Daar kunnen ze tekeningen ophangen. Vol is vol en dan moet er gekozen worden. Werkt er goed ;).



De jongste is hier ook 4 en tekent wat af. Per dag komen er soms wel 3 tekeningen uit school mee en dan maakt ze er thuis ook nog een heleboel.



Zo ongeveer al het speelgoed kan hier in de kast. op wat grote dingen na, maar die staan niet in de weg.
Alle reacties Link kopieren
En jij zit al die knutselzooi te bewaren. Hoelang nog?

Totdat ze het huis uit gaan en dan zelf al die zooi weggooien: ma waarom heb je die troep bewaard?

Ik heb niets uit mn kleutertijd, en nog 1 borduurwerkje uit mn lagere school tijd, en dat is het. Geen trauma aan overgehouden hoor.

Volgens mij ruimde mijn moeder ook op als wij niet in de buurt waren, en ik kan me niet herinneren dat we ooit iet misten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik bewaar echt niet alles hoor, juist niet. Ik gooi veel weg maar bijvoorbeeld die dingen die je van moederdag krijgt, dat is nu al 1 doos en dat vind ik best moeilijk om weg te doen



Uit het oog uit het hart gaat bij mijn kinderen trouwens niet op. Hoe lelijker en kapotter, hoe meer eraan gehecht, lijkt wel. Misschien heb ik rare kids



Je hebt wel een punt, Niles, ik heb ook bijna niks uit mijn jeugd, paar dingetjes en een paar albums
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. En ik gooi gewoon veel weg. Ook mooie knutsels. Sommige dingen hang ik op in de keuken, als ik in een goede bui heb. Maar het meeste gaat na 2 dagen rondslingeren gewoon de vuilnisbak in. Uiteraard wel onder wat ander afval, want als een van de jongens het de volgende ochtend ziet liggen is het oorlog in de tent!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven