Mode & Beauty alle pijlers

Welke oogcreme is goed om mee te beginnen ??

20-10-2007 20:21 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aloha

ik heb in het veleden wel eens oogcreme gesmeerd van clinique, ik vond het toch te duur dus toen eens een olaz oogcreme geprobeerd die doorzichtige ervan, helaas dat plakte en lag op de huid. Had er dus geen zin meer in, en smeer gewoon mijn dagcreme onder mijn ogen, maar dat is veels te agressief.

Wil nu toch wel weer een oogcreme/gel gaan gebruiken, een gel lijkt mij wat koeler en niet zo vet.

Is die van vichy wat ? of... ???

Welke gebruiken jullie?

Graag niet te duur ;-]

alvast bedankt.
Ik ben ook wel benieuwd!

Wel graag eentje met UV-filter :)
ik gebruik nu de ´cooling´ ooggel van Etos eigen merk. Het zit in een blauwgroen doorzichtig kunstof potje. Het is tegen wallen en blauwe kringen lekker fris spul!helemaal lekker als je het in de koelkast bewaard...

Qua oogcreme ben ik wisselend, heb op het moment die van Nivea met Q10.

Ben wel tevreden, trekt snel in, en is niet plakkerig ofzo...
Ik vind de oogcontourcreme van Dove helemaal fijn..

Er zit een zonnefactor in, en hij heeft een kleine glinstering, wat een heel mooi, subtiel effect geeft (je ziet het niet maar ook weer wel...). Hij is ook goed te betalen.

Van die van nivea, met Q10 heb ik enorme uitslag gekregen!!
uitslag?? jeetje, ik niet hoor! Zo zie je maar weer...

Die van dove klinkt ook erg fijn! Mijn nivea is bijna op, dus ook goede tip!
Ja, hihi, ik had al wat branderig gevoel rond mijn ogen, maar oke..

Kom ik op mijn werk, kijken mensen me aan, wat is er met jou gebeurt?? Ik nog, hoezo??

Nou, naar de spiegel...ik zag er niet uit! Rode korsten rond mijn ogen, en dik!!

Tubetje weggegeven aan een vriendin, maar ik smeer liever wat anders.

Het gebeurde me trouwens meteen bij de eerste keer smeren.
Edit: voor wallen onder je ogen heeft the bodyshop wel een lekkere oog-gel. Maar het nadeel van die gels vind ik wel dat ze zo plakkerig aanvoelen... dus eigenlijk gebruik ik hem nauwelijks.
Ik gebruik ooggel en oogcreme van de Hema, prima spul. De gel voelt wat trekkerig, maar dat heb je bij alle gels.

Ik heb de oogcreme voor 35+, zit ook een zonnefactor in, prima spul.
zelf gebruik ik deze van de bodyshop.

Ruikt erg lekker en trekt snel in. Ook handig dat er een pompje aan zit, kun je precies de juiste hoeveelheid doceren.

http://www.bodyshop.com/images/bathpc/pd_vitamin_c_eye_reviver_rpk.jpg
jaaaa een pompje!Das handig! Bij die kleine tubbetjes spuit ik vaak per ongeluk een grote sliert door de kamer...
Ik gebruik oogbalsem van dr. Hauschka, heerlijk spul! Ik kreeg juist weer een branderig gevoel van de ooggel van de Etos. Het verschilt per persoon, ik zou gewoon wat uitptoberen.
laatje schreef op 21 oktober 2007 @ 17:06:

zelf gebruik ik deze van de bodyshop.

Ruikt erg lekker en trekt snel in. Ook handig dat er een pompje aan zit, kun je precies de juiste hoeveelheid doceren.

[afbeelding]

Dank je voor de reacties, deze lijkt mij wel lekker, alleen je vertelt dat hij lekker ruikt dus er zit parfum in ??? (O) en daar kan ik niet tegen.

Nivea ben ik niet zo'n fan van, dus die word het niet, die dove lijkt mij ook niets omdat ik niet van glinstertjes houd, ook niet als het weinig is.

dr.hauska, ben ik net gaan opzoeken voor de ingredienten, en erzit aardnootolie in, ben ik allergische voor :'-(

nog meer suggesties ???

groetjes.
Heb ook tijden verschillende oogcremes geprobeerd maar zweer nu al jaren bij die van Weleda (rosa mosqueta). Trekt snel in en is niet geparfumeerd. Verder doe je tijden met zo'n tubetje.
Die glinstering van Dove zie je alleen als je het wil zien hoor... haha
tum tum schreef op 21 oktober 2007 @ 20:30:

Die glinstering van Dove zie je alleen als je het wil zien hoor... haha

Hihi, dan zal ik wat in mijn oog smeren zie ik toch alles wazig 8-P

Zal dan eens kijken naar die dove morgen.
framboos81 schreef op 21 oktober 2007 @ 17:13:

jaaaa een pompje!Das handig! Bij die kleine tubbetjes spuit ik vaak per ongeluk een grote sliert door de kamer...
inderdaad. en das zonde.... haha
girlxxx schreef op 21 oktober 2007 @ 19:16:

[...]

Dank je voor de reacties, deze lijkt mij wel lekker, alleen je vertelt dat hij lekker ruikt dus er zit parfum in ??? (O) en daar kan ik niet tegen.

das lastig.

hier heb ik de ingredienten even voor je opgezocht (best veel voor 1 zo'n product...):

Water, Cyclomethicone, Glycerin, Dimethicone, Butylene Glycol, Persea Gratissima (Avocado) Oil, PPG-2 Myristyl Ether Propionate, Zea Mays (Corn) Oil, Lecithin, Phenoxyethanol, Acrylates/Vinyl Isodecanoate Crosspolymer, Benzyl Alcohol, Magnesium Ascorbyl Phosphate, Lanolin, Polysilicone-11, Hydroxyethylcellulose, Barium Sulfate, Sodium Hydroxide, Sodium Citrate, Sodium Gluconate, Methylparaben, Disodium EDTA, Butylparaben, Ethylparaben, Isobutylparaben, Propylparaben, Citrus Dulcis (Orange Flower) Water, Mica, Titanium Dioxide.~[/fgcolor]
Dank je meis, voor de ingredienten.

Geen parfum, gewoon natuurlijke orange flower haha, volgens mij kan dat wel met een gevoelige huid toch ? ik ga vandaag naar the body shop, dus maak er een leuk dagje van, kom er bijna nooit.

zal ook naar de Dove kijken en toevallig moet ik straks even naar de aphotheek, dus kan ik ook even vragen over de oogcreme van vichy, want volgens mij is dat prima spul voor de gevoelige huid ???

dank je wel voor de reacties meiden !
Wat ik me afvraag is het volgende... ik wil graag een verzorgende oogcreme/gel. Maar niet een anti-rimpel variant, gewoon eentje die de huid verzorgt... iemand tips? Want bijna elke oogcreme/gel die ik vind is anti-rimpel en daarvan gaan mijn ogen opzetten (omdat er nog geen rimpel is die opgevuld moet worden word alles maar opgevuld)...
Nou Pien, ik heb ook geen rimpels hoor.. maar gewoon zo een dun, gevoelig huidje rond mijn ogen dat ik het daarom smeer. ben er trouwens ooit mee begonnen na een monstertje van een vreselijk duur merk (dat kostte 45 euro een potje). Daarom toen maar naar iets anders gezocht...
Hoi zal vertellen welke het is geworden :-] ik had bij de aphotheek de vichy gel gekocht therme fix yeux voor 16,50, ik savonds anthousiast opgedaan, :'-( idd ja, het begon te branden werd rood en zwelde op, ik snel dat goedje eraf gewassen.

Ik ben vandaag terug gegaan om mijn ervaring te vertellen, ik moest het een en ander invullen en kreeg netjes mijn geld terug, echt garantie, ze vertelde dat vichy dat altijd garandeerd, dus gelukkig geen weggegooit geld :-] ik heb de oogcreme van dr hoog gehaald, heb het daarnet aangebracht en voeld fijn aan, en het was onder de 10 euro.

De dove is het niet geworden, omdat ik hem bij de etos kon testen, en vond het jawel voor mij toch te glimmend :sigh: sorry tumtum.

De oogcreme van de body shop vond ik veels te duur, en ik zou het niet 1 2 3 kunnen terug brengen, dus als het niet zou werken dan was ik die 19 euro O_O ook kwijt geweest, my god wat een geld zeg !! haha.

dus weten jullie iig dat ik er wel eentje heb gevonden !!

Pienmarks, succes met een oogcreme vinden waar jij geen last van krijgt.

groetjes en nog bedankt voor de helpende reacties :applause:
hee goed voor jou!

dr van de hoog heeft ook fijne producten.

Wat ik was vergeten te vertellen bij de bodyshop maken ze als je er om vraagt een proefpotje voor je. Zodat je eerst ff kunt testen. Dat heb ik van te voren ook gedaan. En idd 21 euro is best prijzig, maar ik vond deze dus echt de lekkerste toen ik een tijd terug ook op zoek ging naar oogcreme.

smeerse!
ehm 19 euro bedoel ik..
up voor bruinoog!
Ik heb ook een extreem droge huid onder mijn ogen, in de herfst/winter (nu dus) heb ik een schilferende huid onder mijn ogen, not so charming... Nu heb ik een tijdje ooggel van Decléor gebruikt (duur!!!!) maar dat irriteert nu ook al... Ik kan dus ook niet tegen parfum en weet even niet zo goed wat nu een goed alternatief zou zijn. Is er iemand met hetzelfde probleem die inmiddels de oplossing heeft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven