Mode & Beauty alle pijlers

onderrok

11-10-2007 11:33 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo



(ik snap de zoekfunctie hier nog niet echt, dus msch is er ooit al een onderwerp hierover geweest, sorry)



ik ben op zoek naar een (liefst zwarte) onderrok, tot boven de knie. dit omdat ik een aantal jurkjes/rokjes heb waarbij de rok aan mn panty blijft 'plakken', en dat is niet zo charmant.

heeft iemand tips waar ik zo'n onderrok kan kopen? of andere tips om dit 'plakken' tegen te gaan?

op de site van de hunkemoller kwam ik alleen huidskleurig en wit tegen.



groeten Sterretje
Alle reacties Link kopieren
Al gekeken bij Zeeman of Wibra? Anders bij de winkel van Hunkemoller, Livera en als je een maat hebt vanaf 42 bij Ulla Popken, daar hebben ze in elk geval broekjes voor onder een rok.
Alle reacties Link kopieren
Ulla Popken heeft ze zeker niet! Ben daar ook al geweest! Maar inderdaad die broekjes zijn ideaal! Ik heb helaas nog geen winkel gevonden die nog onderrokken verkopen, maar heb bij een coupeuse bij drie rokjes een voering laten plaatsen, maar zelfs die blijven plakken! Het is nu pas echt statisch! En dat komt dus weer door het materiaal van de voering! Heb ook wel eens gehoord dat je je panty met haarlak moet insprayen maar dat heb ik nooit geprobeerd!
Alle reacties Link kopieren
Hoi sterretje1



bij een betere lingeriezaak hebben ze dejuiste onderrokjes te koop. Ook in het zwart! Succes!
Alle reacties Link kopieren
Bij de kringloop, lekker goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
op de markt misschien?
Of zelf maken? Volgens mij zou ik het zelfs kunnen........
onderrokken zijn heel simpel zelf te maken, juist omdat ze niet zo heel erg goed hoeven te lukken om toch draagbaar te zijn!

stof is vaak wel goedkoop ergens te krijgen. Patroon is zo makkelijk, dat kun je zelf bedenken. Denk er wel aan dat je zomen in de stof moet maken (ongeveer 1cm extra nemen bij het knippen dus). Elastiek aan de bovenkant is makkelijker dan een rits maken.
Alle reacties Link kopieren
Als je rok aan je panty 'plakt' vermoed ik dat je aan een statische werking refereert. Ik dacht ook dat een onderrok de oplossing zou zijn, maar dat bleek toch voor mij iig niet echt de oplossing. Hier verkopen drogisterijen anti-statische spray voor textiel en dat heb ik vorige winter gebruikt en werkt tot mijn verbijstering fantastisch. Heel eerlijk gezegd weet ik niet of dat in NL te koop is, omdat ik het daar nooit gebruikte. Je kunt ook (veel) wasverzachter toevoegen als het in de was mag, dat gaat het statische ook tegen. Je kunt het ook een uurtje binnenstebuiten in een vriezer leggen.
Alle reacties Link kopieren
Voorheen had livera onderrokken. Ik heb er tenminste in het verleden 2 gekocht in het zwart. Een met kant en een gladde.
Alle reacties Link kopieren
Livera heeft ze zeker, in 2 lengtes en in de 3 basiskleuren
Alle reacties Link kopieren
Bijenkorf ook! Net eentje gekocht. Ze hebben ze in drie kleuren (zwart, wit en huidskleur). In twee lengtes, net op/over de knie, en mini-achtig. (jammer, want ik zocht er net eentje tussenin...maar goed)....Prijs van de langere variant is 14,95.



Succes!
anoniem_7734 wijzigde dit bericht op 12-10-2007 16:05
Reden: typefoutje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bosbes schreef op 12 oktober 2007 @ 16:04:

Bijenkorf ook! Net eentje gekocht. Ze hebben ze in drie kleuren (zwart, wit en huidskleur). In twee lengtes, net op/over de knie, en mini-achtig. (jammer, want ik zocht er net eentje tussenin...maar goed)....Prijs van de langere variant is 14,95.



Succes!
Ehm, zelf even korter maken of laten doen.. :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die van mij bij de Zeeman gekocht voor slechts 4 euro p/s. Je kan ze zowel in zwart als wit krijgen, misschien ook wel in huidskleur maar daar heb ik niet naar gekeken..
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor alles reacties. ik zal deze week kijken of ik er een op de kop kan tikken!

en nog een vraagje aan ik weet niet meer wie, over die anti-statisch spray: spray je dat spul dan op je panty of op je rok

(aan de binnenkant)? of op allebei? sorry, msch een btje dom, maar ik heb echt geen idee. :-$

groetjes
Alle reacties Link kopieren
Da's helemaal niet dom hoor, ik heb ook de verpakking minutieus bestudeerd omdat ik er nog nooit van gehoord had! Je sprayt dat aan de binnenkant van de rok, voordat je 'em gaat dragen, al moet ik eerlijk zeggen dat ik 'em meestal al aan heb, omdat ik in mijn bijgelovigheid denk dat het effectiever is om het op het allerlaatste moment te sprayen. Soms spray ik ook de panty, dat dan wel voordat ik 'em aan heb (ik spray liever niet direct op mijn benen). Heel milieuvriendelijk zal 't niet zijn, dus ik spray nooit veel en ook niet vaak (al is dat ook omdat ik niet zo vaak een rok draag). Als je net zo'n statisch geladen type bent als ik, denk ik dat het zeker de moeite waard is om bij een Etos of Kruidvat eens te vragen of ze het hebben.
Alle reacties Link kopieren
ik ben bij de etos geweest voor die anti-statische spray, maar daar kenden ze het niet.

toen maar bij de hunkemoller een zwarte onderrok gekocht (14,99)!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven