Gezondheid alle pijlers

Hoofdpijn na massage

12-06-2010 10:29 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben een paar dagen terug bij de fysiotherapeut geweest, ik heb last van mijn rug/nek/schouders/hoofd en hij heeft mijn spieren gemasseerd. Hij vertelde dat mijn hoofdpijn erger kon worden en wees ook aan waar dat precies zou zitten. Maar ik ben het nu vergeten... Zo stom, maar ik heb ook behoorlijke concentratieproblemen.



Nu heb ik al een aantal dingen flinke pijn in mijn hoofd boven/achter mijn oor. Het zijn steken, die een tijdje aanhouden en dan ook weer even weg gaan. Paracetamol helpt niet veel helaas.



Weet iemand of waar je precies hoofdpijn kan krijgen na het masseren? Mijn zus zegt dat ik oorontsteking kan hebben, maar dat heb ik nog nooit gehad, dus geen idee hoe dat zou voelen. Maar zelf denk ik dat het wel door de massage zal komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de fysiotherapeut bellen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar maandag weer een afspraak.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt er hoofdpijn van krijgen. Bel de fysio, misschien weet hij wat je er tegen kunt doen. Helaas ben je een dag te laat, hij zal op zaterdag vast niet werken.



Je zou, als het tegen je hoofdhuid aan zit, tocotholin (pepermuntolie) kunnen proberen, of anders iets zwaarders dan een paracetamol. Een warme kruik/kersenpittenzak wil ook nog wel eens helpen, of een massage.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg na een massage altijd het advies om veel water te drinken, de massage zou namelijk ervoor zorgen dat er afvalstoffen los komen en die kunnen flinke hoofdpijn veroorzaken.. paar litertjes water proberen?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad mijn fysio zei ook altijd heel veel water drinken na masseren. Hoofdpijn na zo een schouder/nek massage is normaal, die kan heftig zijn. Het had iets met "afvalstoffen" te maken (doorbloeding).
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip van het veel drinken, ga hier op letten,
Alle reacties Link kopieren
Mosterd , maar zeker veel drinken. Ik laat me om de twee weken masseren en had ik het begin niet de raad opgevolgd van de masseuse om vooraf en naderhand echt een halve liter water te drinken. Kreeg ook verschrikkelijke koppijn. Nu drink ik braaf het water en heb nergens meer last van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven