Geen les, maar voetbal kijken. S.v.p. jullie mening?

14-06-2010 19:40 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag kwam ik mijn kind van 10 van school halen. Die was helemaal blij want het bleek dat ze naar nederland-denenmarken hebben zitten kijken. Ik was te verbaasd om te reageren.



Na een beetje doorvragen hebben ze echt 90 minuten lang zitten kijken en de juf heeft al verteld dat ze alle wedstrijden van het nedelands elftal gaan kijken als het onder lestijd is.



Nou ben ik best in voor een geintje en kan ik me van mijn schooltijd herinneren dat we ook wel eens onder schooltijd iets anders hebben gedaan dan leren, maar ik vind dit toch te ver gaan.



Ik woon in een achterstandwijk met kinderen die echt hun lessen nodig hebben incl. mijn dochter. Ik vind dat een schooldag beter besteed kan worden dan aan voetballen.



Eigenlijk wil ik naar de directeur stappen om te klagen. Vorig jaar is de school nog op hun vingers getikt vanwege het slechte onderwijs en zijn er veel kids die heel erg achterlopen.



Vinden jullie het gezeur van mijn kant of heb ik gelijk. S.v.p. jullie mening. Wil niet als een zeikerd overkomen en ik snap best dat als nederland in de finale zal komen dat er dan gekeken wordt, maar vind dit overdreven.
Alle reacties Link kopieren
Hier is ook in de hal naar de wedstrijd gekeken. Oudste vond er overigens geen ruk aan omdat hij niet over de hoofden heen kon kijken. Gezellig toch? Het loopt tegen het einde van het schooljaar aan dus inhoudelijk gebeurt er toch al niet zo heel veel meer.
Ik zat om kwart over 7 vanmorgen al vlaggetjes te schminken en beide kinders zijn met oranje haarspray in hun haar en bijpassende kleding naar school gegaan.



Dochter ( 6) vond de tweede helft niet meer zo boeiend maar heeft heerlijk ongestoord zitten kleuren. Vond ze fijn want zoveel tijd is daar normaal gezien niet voor. Zoon (4) vertelde vol vuur over de eigen goal. Verder had hij buitengespeeld geloof ik.



Het kan me werkelijk niet boeien dat ze hierdoor eens in de 4 jaar anderhalf uur les missen.
Alle reacties Link kopieren
quote:traincha2 schreef op 14 juni 2010 @ 22:20:

En ik vind het onzin dat er mensen zijn die zich zo negatief uitlaten over deze wedstrijd. Goed: het was midden op de dag. Er zullen mensen vrijgenomen hebben, zich wellicht ziekgemeld hebben of er is op het werk gekeken. En de schoolkinderen hadden een onverwacht leuke les. Who cares? Het is toch alleen maar leuk?Ik heb zelf een hekel aan het nederlands elftal maar kan het alleen maar eens zijn met deze post. Het was leuk voor de kinderen, zo enthousiast als ze waren. Moet kunnen vind ik.
Als jij hiervoor naar de directeur wil moet je dat vooral doen, maar we hebben het over een keer anderhalf uur plus kwartier rust in 4 jaar tijd. Ik zou me er maar niet zo druk om maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd enigszins verbaasd dat mensen denken dat je aan het einde van het jaar "niks" meer doet in de klas. Hier wordt echt nog gewoon hard gewerkt. Niet langzamer of minder dan een/twee/vier maanden geleden. Dat is pas zonde van je tijd. Niet die wedstrijd...

Wij hebben heel WK-thema waarbij we Afrika uitgebreid behandelen, veel leren over voetbal, ook nodige aan sport extra doen, een keer Bobotie gaan koken, het vaderdagcadeau zo mogelijk in thema maken en vriendschapsbandjes in kleuren van de vlag gaan knopen. Voor rekenen worden een of twee speciale lessen gemaakt. We gaan op zoek naar extra taal activiteiten en ik heb vorige week brieven gestuurd aan de voetballers. (Die op piost naar KNVB zijn gegaan en nu onderweg naar Z-Afrika schijnen te zijn... Kregen vandaag post terug, voor iedereen poster, sticker, sleutelhanger en handtekeningen kaart! Leuk toch! En kinderen hebben nog nooit zulke goede brieven geschreven!)
Wat onwijs leuk Bridges! Dat is nog eens leuk leren!
Alle reacties Link kopieren
Hier op de basisschool ook voetbal gekeken. De kinderen mochten de wedstrijd op school afkijken, terwijl ze normaal om 15.00 uur uit zijn.



Het was reuze gezellig. Mijn zoon van 4 was helemaal bezig met het concept eigen doelpunt. Mijn dochters hadden gezellig vlaggetjes op wangen geschminkt.

En het was ook heel leuk om te zien hoe op onze super multi-culti school het oranjegevoel en de saamhorigheid werd beleefd.



En nog een tip voor diegene die het hebben over wel of niet vrij kunnen krijgen op de vrijdag voor de vakantie: bij ons op school worden de extra roostervrije dagen standaard op de vrijdag voor het begin van de vakantie gepland. Wellicht kan dat geopperd worden op school; is dat probleem ook weer uit de wereld.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet zeuren en thuis zelf een extra lesje erin gooien...
Alle reacties Link kopieren
quote:dangeensuus schreef op 14 juni 2010 @ 21:51:

Ik weet nog dat ik als kind zijnde op school de lancering van een echte raket mocht zien ipv les. Schande ( temeer omdat de raket ontplofte.. wat een desillusie was dat).



Ja die kan ik me ook nog herinneren. Wat een schok was dat zeg. En de elfstedentocht keken we ook en alle andere nieuwsdingen.



In den Haag hebben alle schoolkinderen de derde dinsdag van september vrij. Kunnen ze naar de koets gaan kijken. Mag dat wel TO?
MILF in the making ;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Stephanietje schreef op 14 juni 2010 @ 21:40:

Ik snap je wel hoor vlinder.. ik loop momenteel stage op het speciaal onderwijs in groep 8, en het valt me op dat er élke keer wel een reden is om niet gewoon les te hebben. Dan moeten ze dit, dan hebben ze dat uitje, dus het gaat bij ons sowieso al niet om 'maar 1,5 uur'.



Bovendien vind ik het persoonlijk belachelijk dat het nu al moet. We zitten verdorie nog niet eens in de achtste finales! Waar gáát het over? Wat is er zó belangrijk aan dat iedereen dit persé moet zien?



Mijn moeder is directrice van een basisschool en heeft het verboden. De kinderen kregen dit uitgelegd en vonden het geen enkel probleem... De ouders waren echter zo zielig dat ze op het schoolplein een handtekeningenactie begonnen. Hoe sneu is dat??





Je zegt het zelf...bij jullie in het so gaat het dus niet om maar 1,5 uur. Bij mij dus wel. Ik werk elke dag keihard met mijn kids en ze hebben hun werk af. Ik ben de eindverantwoordelijke en daarbij, mijn school/collega's, inclusief directie, hebben groen licht gegeven om te kijken. Dus waar maak jij je druk om? Het gaat erom dat je aan het eind van het jaar je werk afhebt en voldoet aan de kerndoelen. Een directrice die het verbiedt, terwijl het hele land in rep en roer is en zin heeft om te kijken, dat vind ik bekrompen.

Je hebt dus echt nog wat te leren als stagiaire. Dus ik zeg...maak een handelingsplannetje voor jezelf en stel nieuwe leerdoelen op...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat hele voetbalgezeik zo over de top...

Echt.



Ik werk op een middelbare school en bij ons was het de hele dag een puinhoop. Als het nu om de (halve) finale ging dan kon ik het nog proberen te begrijpen, maar dit. Achterlijk gewoon.



Ik hoorde zelfs van kleuterklassen die voetbal keken, nu vraag ik je!
quote:sosofie schreef op 15 juni 2010 @ 17:55:

Ik vind dat hele voetbalgezeik zo over de top...

Echt.



Ik werk op een middelbare school en bij ons was het de hele dag een puinhoop. Als het nu om de (halve) finale ging dan kon ik het nog proberen te begrijpen, maar dit. Achterlijk gewoon.



Ik hoorde zelfs van kleuterklassen die voetbal keken, nu vraag ik je!Helemaal eens, trouwens waarom alleen zo'n gedoe om voetbal, paar weken geleden was Wimbledon, zijn vast ook kinderen die daar naar willen kijken. En zo zijn er wel meer sporten, maar nee, dat voetbal is heilig. :puke:
Alle reacties Link kopieren
Denk dat heel veel scholen ook keken omdat andere scholen dit ook deden.

Een peuterklasje vind ik een beetje ver.



Als ik docent was, zou ik zoiets met ouders overleggen.

Een briefje vind u het goed als.....En de meerderheid geldt.



Ach tis best leuk.

Weet nog van vroeger toen de elfstedentocht was, we ook in de klas gekeken hebben :-)
Alle reacties Link kopieren
Het WK voetbal is nu eenmaal qua impact niet te vergelijken met Wimbledon. Los van het feit dat de sport an sich veel minder populair is, wordt er niet zo'n volkfeest van gemaakt. Of je dat nu leuk vindt of niet. WImbledon zal nooit zo veel losmaken bij de mensen (schooljeugd) als het Nederlands Elftal met voor de kinderen daarin hun helden uit hun favoriete voetbalclubs. Het WK is iets waarnaar nagenoeg de hele wereld kijkt. Het nationaal team is populair, niet bij iedereen uiteraard en dat hoeft ook niet, maar er zijn ook veel mensen die niets met voetbal hebben maar een WK of EK toch heel leuk vinden.



Nogmaals, het ging om 1 wedstrijd. En er hebben heel veel kinderen van genoten op school. Leuk toch!
Alle reacties Link kopieren
bij mijn zus op school (ze is leerkracht) mochten ze geen voetbal kijken! belachelijk gewoon! weet je hoeveel ze leren over samen spel, de kracht van aanmoediging enz. Ze heeft maar gewoon de radio opgezet in de klas! De directeur vondt het onzin, alleen bij een Finale mag er gekeken worden. Als je kind gaat voetballen, ga je toch ook niet alleen naar de Finale, maar moedig je die toch ook aan? het gaat toch om het spelletje (en alles daar dus om heen) en niet om het winnen? (ok ok zou best leuk zijn als Nederland wint)

Ik vindt het juist goed als ze kijken!
Alle reacties Link kopieren
Alsof de intelligentie van die kinderen nu direct naar de maan is omdat ze 90 min. geen les hebben gehad..

Ik vind het daarom overdreven om te zeggen dat het belachelijk is. Overige wedstrijden zullen niet tijdens schooltijden uitgezonden worden dus dat is weer een zorg minder.



Verder is het toch leuk dat die scholen een beetje mild zijn. Sommige kinderen gaan op vakantie tijdens schooltijd, hebben een bruiloft/begrafenis, zijn ziek etc. Dan missen ze ongetwijfeld véél meer dan wanneer ze 1,5 uur voetbal kijken.

Enne.. je eigen land aanmoedigen zorgt wel voor een eenheids/groeps gevoel. Vrijwel het énige namelijk dat we als Nederlandse burgers echt gemeen hebben. Dus je kunt het ook nog vanuit een politiek (of sociaal) oogpunt bekijken
Alle reacties Link kopieren
quote:Prinsesjeenco79 schreef op 15 juni 2010 @ 18:13:

De directeur vondt het onzin, alleen bij een Finale mag er gekeken worden. Leuk dat hij daar toestemming voor geeft, de finale van een WK is altijd in het weekend. Hij heeft zeker ook een hekel aan voetbal.
Alle reacties Link kopieren
@ prulleke

Dat zeiden wij nou ook!
Alle reacties Link kopieren
quote:Prinsesjeenco79 schreef op 15 juni 2010 @ 18:23:

@ prulleke

Dat zeiden wij nou ook!



Had hij zeker even niet van terug



Anders massaal even met de beste man bellen op de dag van de Finale. Meester, mochten we nu kijken of niet? Ik ben het vergeten.
Mijn eerste reactie zou ook "belachelijk" zijn, maar als het inderdaad zo is dat de rest van de wedstrijden buiten schooltijd vallen, dus dat het maar eenmalig was, dan is het een ander verhaal, alleen maar leuk voor die kinderen. Nou ja, ik zie het leuke er niet van in, maar in theorie dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:vlinder72 schreef op 14 juni 2010 @ 19:40:

Vandaag kwam ik mijn kind van 10 van school halen. Die was helemaal blij want het bleek dat ze naar nederland-denenmarken hebben zitten kijken. Ik was te verbaasd om te reageren.



Na een beetje doorvragen hebben ze echt 90 minuten lang zitten kijken en de juf heeft al verteld dat ze alle wedstrijden van het nedelands elftal gaan kijken als het onder lestijd is.



Nou ben ik best in voor een geintje en kan ik me van mijn schooltijd herinneren dat we ook wel eens onder schooltijd iets anders hebben gedaan dan leren, maar ik vind dit toch te ver gaan.



Ik woon in een achterstandwijk met kinderen die echt hun lessen nodig hebben incl. mijn dochter. Ik vind dat een schooldag beter besteed kan worden dan aan voetballen.



Eigenlijk wil ik naar de directeur stappen om te klagen. Vorig jaar is de school nog op hun vingers getikt vanwege het slechte onderwijs en zijn er veel kids die heel erg achterlopen.



Vinden jullie het gezeur van mijn kant of heb ik gelijk. S.v.p. jullie mening. Wil niet als een zeikerd overkomen en ik snap best dat als nederland in de finale zal komen dat er dan gekeken wordt, maar vind dit overdreven.



Je zeikt enorm.

Twee uur op een heel schooljaar...pfffff

Wees blij dat er in een kinderleven eens speciale dingen gebeuren en dat ze er zo van genieten.

Destijds bij mijn zoons hebben ze ook in groep acht met de hele klas gekeken, en raad eens? het is ze, ondanks dat, toch nog gelukt om naar het vwo te gaan.

Niet te geloven toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook totaal geen problemen mee dat ze met z'n allen voetbal hebben gekeken op de school van mijn dochter en zoon. Leuk juist!!



Beetje overdreven als je daar een probleem van maakt. Laat ze toch lekker, hoe vaak komt dit nu voor?
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven