Drama in Bijenkorf Amsterdam

22-10-2007 20:14 479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrouw springt met kindje van vierde Bijenkorf

AMSTERDAM - In de Bijenkorf in Amsterdam heeft zich maandagavond een drama afgespeeld. Een vrouw en haar zeer jonge kindje zijn van de vierde verdieping gesprongen. Het kindje is overleden, de moeder is overgebracht naar het ziekenhuis en verkeert in kritieke toestand.

Dat meldt de Amsterdamse nieuwszender AT5. Wat er precies is gebeurd, kon een woordvoerster van de politie niet zeggen. Het incident gebeurde maandag rond 18.00 uur.

Het winkelend publiek hoorde eerst mensen gillen en daarna een harde klap. De traumahelikopter werd ingezet om ter plaatse medische bijstand te leveren.

De Bijenkorf werd na de val ontruimd. Ook werd het verkeer rondom het warenhuis tijdelijk stilgelegd.

Bron: Telegraaf.nl

Bah, krijg er kippenvel van :-|
Eensch met Nessemeisje.
prulletje schreef op 23 oktober 2007 @ 15:53:

Tsja, misschien was de vrouw wel getrouwd/samen met een verschrikkelijke man, en had ze verder helemaal niemand meer. Misschien heeft die man haar zo slecht behandeld, dat ze er kapot aan ging en dus psychisch gestoord werd. Wettelijk zou die man dan voor haar kind moeten zorgen als ze die achter liet. Dat wil je dan natuurlijk ook niet, dat je kind bij zo'n vent achterblijft. Tsja ik noem maar wat, maar zo'n persoon kan zóveel redenen gehad hebben.

Ik denk ook dat als je zo ziek in je hoofd geworden bent, je niet eens meer rationeel na kán denken.

Ik wil ook niks goedpraten, maar als je gek in je hoofd bent, kan dat rare dingen met je doen

Niet te geloven, Toen ik dit eens opmerkte toen een man zichzelf en zijn kinderen ombracht kreeg ik de wind van voren.

Ik vind jullie allemaal erg mild en begripvol reageren. Graag ook weer doen als de volgende keer een man weer eens dader is.
Amsterdam........, zij dacht dat ze kon vliegen.......ik denk aan Paddo's.
En ik maar denken dat die dingen net verboden waren....
toetyfroety schreef op 23 oktober 2007 @ 15:41:

Ik vind iedereen afgezien van Mylene Valerie wel erg hard reageren hier.

Ik heb anders behoorlijk mild gereageerd.

Willem heeft volkomen gelijk trouwens.
Willem hééft ook gelijk.
fashionvictim schreef op 22 oktober 2007 @ 22:49:

Ik hoop ook maar dat ik het nooit zal begrijpen, maar ik denk hetzelfde als Lievelust. Ergens neem je de beslissing om die roltrap op te gaan, om boven over de reling te klimmen, om te springen... Op al die momenten zou er dus in theorie ook een moment moeten zijn waarop je kan denken "ik laat hem/haar hier liggen, dan vindt iemand hem wel".

Zij dacht waarschijnlijk dat het 'aan de andere kant beter was'. Voor haarzelf en voor haar kind. Net als Frau Goebbels haar 6 kinderen vergiftigde omdat zonder de nazi's het leven niet waard was om geleefd te worden.

Praat niets goed, maar als je zo diep in een psychose zit dan weet je echt niet meer wat je doet en is elke logica, ratio en gezond verstond meer dan zoek.
If you\'re going through hell, keep going
[quote]Lievelust schreef op 23 oktober 2007 @ 17:39:

De keuze voor een drukbezochte winkel zegt mij dat er toch nog best enig bewustzijn aanwezig moet zijn geweest. quote]

Misschien heeft ze er niet over nagedacht en is ze in een vlaag van verstandsverbijstering gesprongen, dat weten we toch nog helemaal niet? Men gaat er nu vanuit dat ze de sprong heeft gepland, en bewust voor de Bijenkorf heeft gekozen,maar voor hetzelfde geld is dat niet zo. Misschien knapte er iets in haar en dacht ze NU spring ik en voegde ze de daad bij het woord.
fleurtje schreef op 23 oktober 2007 @ 07:50:

Ik kan voor heel veel begrip hebben, ook voor mensen die van de vierde verdieping springen. Misschien júist wel voor mensen die van de vierde verdieping springen. Maar hiervoor níet.

Zij leeft nog? Nú heeft ze reden om te springen.
Inderdaad. Maar waarom zelfmoord plegen terwijl de Bijenkorf vol zit met mensen? Je kunt net zo makkelijk een overdosis aan medicatie slikken, gif innemen, polsen doorsnijden, je vergassen in de auto, in een ravijn springen, voor de trein (niet op het station), diepzeeduiken en dan de zuurstoftank verwijderen. Is het echt zo extreem impulsief gegaan (wat zelfmoord meestal is eigenlijk)? Even heel plastisch ,maar het moet toch enorm goor geweest zijn om te zien hoe een baby letterlijk te pletter valt. Een volwassene zou minder impact hebben, maar zo'n weerloos baby'tje, daar zou ik zeker wel een PTTS aan overhouden zeg. Christus, wat ben ik blij met mijn pilletjes these days.
Het gaat ook niet om begrip, het vált namelijk niet te begrijpen waarom iemand er een einde aanmaakt. Laat staan als een kind er ook nog eens het slachtoffer van is.

Je weet niet wat er met die vrouw was. Weten wij veel, misschien hoorde ze stemmen, mss was het een egoistisch kreng van een wijf. We kunnen van alles gaan bedenken maar we weten het niet. Kunnen we niet oordelen ook.

Het is alleen maar verschrikkelijk triest, wat de reden ook is. Triest voor het kind maar ook voor de ouder. (let wel dat ik het expliciet over ouder heb, in mijn ogen maakt het niet uit of pa of ma nu de dader is)
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
shining schreef op 23 oktober 2007 @ 10:25:

[...]

Precies. Dat is dus ook wat willem zegt. Waarom zo oordelen over de man die zijn kinderen voor de trein trok en waarom nu niet? Is namelijk precies hetzelfde. Ik snap dat niet.
Mee eens Shine. In beide gevallen moet er op z'n mis een paar steekjes loszitten (die man had het toch gedaan uit jalouzie? niet echt een normale uiting van jaloezie, die man moet psychotisch geweest zijn). Overigens, in een psychose weet je niet meer wat je doet, werkelijk waar niet. Het is een bekend verhaal mijner kant dat ik vanuit het niets met een mes op mijn keel stond en ik kon het voorgaande niet herinneren. Of een hysterische randpsychose waardoor ik -nadat ik enkel goed nieuws had gehoord- mijn arm aan gort sneed. Dit zijn geen normale dingen. Ik heb ook tijden van woede gekend dat ik ook liefst zelfs mijn onschuldige buurmeisje wel levend kon villen. Wat ik hiermee wil zeggen? Is het de schuld van die vrouw? Absoluut. Is het omdat ze enorm kwaadaardig is? Ik denk van niet. Zelfmord is enorm tegennatuurlijk dus er moet iets met die mensen gebeurd zijn. Jammer dat sommige mensen niet zoveel ratio bezitten waardoor dit soort dingen gebeuren.
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar over het geheel genomen lijken de meesten het onbegrijpelijk te vinden. Heel raar, maar sinds de geboorte van mijn zoon kan ik zo een daad juist beter begrijpen dan voor zijn geboorte. Ik kan het alleen niet zo goed verwoorden denk ik. Toen mijn zoontje eenmaal geboren was heb ik een tijdje enorme angst gevoelens gehad.(Nu Nog) Het besef dat de maatschappij in- en in verrot is drong met geweld mijn bewustzijn binnen, ik had geen relativeringsvermogen meer. Ik heb toen af en toe gedacht dat ik mijn zoontje, door hem het leven te hebben geschonken, aan potentiele gruwlijkheden blootstelde en dat hij misschien beter niet geboren had kunnen worden. Dit terwijl ik zielsgelukkig was/ben met hem. Omdat ik alleenstaande moeder ben heb ik me ook geweldig zorgen gemaakt wie mijn zoontje zou beschermen als er iets met mij zou gebeuren. Ik had toen niet veel vertrouwen dat mensen hem net zo goed in de gaten zouden houden als ik. Op een gegeven moment kwam er in het nieuws dat er in Frankrijk pedofielen waren opgepakt die plannen hadden gesmeed om samen een meisje te ontvoeren en te misbruiken.Het idee dat zo een lot mijn zoon zou kunnen treffen, en dat er zulke zieke sadisten rondlopen maakte me even zo moedeloos dat ik echt heel even dacht dat het leven te eng is om aan te gaan.Ik heb geen moment echt gedacht om er een eind te maken ofzo, ik heb ook geen depressieve gevoelens gehad. Het was meer dat de angst zo groot werd en ik mijn zoon zo graag wil beschermen, en tegelijk het besef heb dat ik hem los zal moeten laten in deze (soms zieke) maatschappij. Sommige mensen zijn zo overbezorgd dat ze hun kind nooit buiten laten komen of constant in de box zetten. Dat is ook een vorm van je kind niet laten leven uit angst. Als ik al zo"n mate van angst voelde voor de wereld, terwijl ik geen werkelijke problemen heb ( financieel niet, geen gewelddadige partner, geen psychische ziekte en veel steun) kan ik mij voorstellen dat er mensen zijn die deze problemen wel hebben werkelijk overgaan tot hun kind de dood mee inslepen. En dat ze ook nog echt geloven dat dit de beste oplossing is voor het kind.Ik ben nu precies een jaar moeder en kan nog steeds heel moeilijk omgaan met afschuwlijke berichten in de media. Dit verhaal heeft me bijna mijn hele nachtrust gekost. Wat ik dan weer niet begrijp, is dat je je kind op deze gruwlijke manier ombrengt en dan op zo een publieke plek..
lees net wat prosperina schreef over mevrouw Goebbels, ik moest ook aan haar denken.
Mijn hart huilt om dat kind, en om de moeder. Hoe ver moet je zijn, dat je de wereld niet meer leefbaar vindt. En hoe ver ben je, als je je kind uit liefde, meeneemt in de dood, Omdat je je kind deze wrede wereld niet gunt.

Ik hoop van harte, dat deze moeder mag sterven, samen met haar kind.

Amen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Poez, even heel erg offtopic, dat spijt me heel erg, maar is mijn mail wel bij jou aangekomen?

Ik betwijfel het namelijk...misschien had ik wel het verkeerde adres..

Sorry nu weer ontopic.
Ik begrijp het dus wel, dat ze het op zo'n drukke plek doet, om de reden die ik al eerder aangegeven heb.
Poezewoes schreef op 23 oktober 2007 @ 22:47:

Mijn hart huilt om dat kind, en om de moeder. Hoe ver moet je zijn, dat je de wereld niet meer leefbaar vindt. En hoe ver ben je, als je je kind uit liefde, meeneemt in de dood, Omdat je je kind deze wrede wereld niet gunt.

Amen.

Als je je kind meeneemt in de dood uit liefde??? Ik heb dit in een ander forum gelezen en ben het er helemaal mee eens. Dit is geen zelfmoord uit liefde met je kind. Dit kind is over de railing gegooid vóór de moeder (?) erachter aan sprong. Als je samen met je kind uit het leven wil stappen kan ik me voorstellen dat je samen, dus je kindje tegen je aangedrukt, springt! Die laat je niet alleen in z'n sterven! Vreselijk toch???

Het hele gebeuren doet me denken aan een (zelf)moord uit wraak. Was het kind niet van haar, maar dan van haar (ex)man? Wilde ze daarom dat iedereen het zou weten? Of is dit kind misschien geboren uit een verkrachting? Was ze er daarom niet blij mee? Nogal zacht uitgedrukt...
Poezewoes schreef op 23 oktober 2007 @ 22:47:

Amen.

Puh-lease, wat een melodramatiek. Sorry Poez, normaal zeg je zinnige dingen, maar dit vind ik echt een melodramatische post. A: het is helemaal niet bekend of het kind van haar is.

B: het kind is vermoedelijk naar beneden gesmeten, volgens ooggetuigen is dat gebeurd, en volgens de officiele verklaringen is het nog onduidelijk of het kind viel of gegooid werd.

C: Niemand weet iets over de motieven.

Come on zeg, misschien was het wel de oppas, de stiefmoeder, een gek die het kind uit een wagen heeft gesnatcht. Misschien was het de moeder. Misschien was het een ongeluk, misschien wou ze van het kind af, miscchien was ze psychotisch, misschien misschien misschien.

In ieder geval is er zo weinig bekend dat dit soort postings echt nergens op slaan.
Am Yisrael Chai!
[quote]Poezewoes schreef op 23 oktober 2007 @ 22:47:

Amen.
[/quote]

Had je al een fles witte wijn op toen je dit typte? |-)
willem1959 schreef op 23 oktober 2007 @ 18:40:

[...]

Niet te geloven, Toen ik dit eens opmerkte toen een man zichzelf en zijn kinderen ombracht kreeg ik de wind van voren.

Ik vind jullie allemaal erg mild en begripvol reageren. Graag ook weer doen als de volgende keer een man weer eens dader is.

Even goed lezen Willem!

Er zijn juist heel veel forummmers (waaronder ik) met jou eens dat er met 2 maten gemeten wordt.

Er wordt juist niet bijzonder mild gereageerd.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quattro35 schreef op 24 oktober 2007 @ 00:11:

[quote]Poezewoes schreef op 23 oktober 2007 @ 22:47:

Amen.
[/quote]

Had je al een fles witte wijn op toen je dit typte? |-)
Jij hebt er wel twee op om zoiets te posten. Dat is wel zeker.
Was voor quattro bedoeld.
Je kunt nu wel gaan speculeren over hoe en waarom...maar we weten het niet,en zullen het niet te weten komen ook!

Het is al vreselijk genoeg dat deze moeder zichzelf niet meer het leven gunde en haar kindje daarin mee heeft genomen,je moet verschrikkelijk met jezelf overhoop zitten om zoiets te kunnnen doen.

Het is vreselijk.
willem1959 schreef op 23 oktober 2007 @ 18:40:

[...]

De enige zaak die ik kon vinden van de man die met zijn twee zoontjes voor de trein sprong had toevallig daarvoor wel de oma van die twee knulletjes vermoord, zijn schoonmoeder.

Voor zo iemand heb je sowieso geen begrip. Dus het gaat er niet om dat dat een man was en per definitie een lichtelaaier en dit een vrouw en daarom medeleven en begrip verdient. Ik denk dat je daarom de wind van voren hebt gehad voor je destijds milde reactie.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Nou, in elk geval niet helemaal, shining en fleurtje. Willem liet een belangrijk aspect in het midden.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven