Trouwen in het buitenland

06-01-2010 15:28 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben opzoek naar tips en leuke verhalen. Wie is er getrouwd in het buitenland en waarom? Hoe heb je het geregeld, waar en wanneer? Samen stiekem of met familie....



Ik wil graag deze zomer trouwen in het buitenland maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik vind het ook vrij prijzig...



Ik ben benieuwd....



Groet
Als je in het buitenland wilt trouwen kun je beter niet in de zomer gaan want: duurder (hoogseizoen), drukker en in veel landen regentijd.

Kies 'n seizoen wat klimaattechnisch gunstig is in het land van je keus.

Volgens mij zijn er reisorganisaties die 'n compleet trouwpakket aanbieden op diverse tropische bestemmingen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn op Curaçao getrouwd, zonder familie of vrienden. Het was geweldig!

(We hadden op zich wel naar Italië of Bali gewild, maar dat is veel duurder én niet meteen rechtsgeldig. Trouwen op NA is wel meteen rechtsgeldig, scheelt een hoop papierwerk)

Ik had het overigens wel zelf geregeld, is goedkoper dan een pakket via een organisatie.



Wat wil je nog meer weten?
Ik ben getrouwd in Sri Lanka omdat mijn man daarvandaan komt. Op de traditionele wijze compleet met kandydansers, priester en olifant. Een geweldige en bijzondere ervaring. Mijn ouders en enkele familieleden van zijn kant waren erbij. Wij hebben het geregeld via een klein reisbureau, zij hebben daar onze hele bruiloft georganiseerd. De documenten om in het buitenland te trouwen moet je wel zelf regelen en kan behoorlijk tijdrovend zijn, Begin daar dus ruim vantevoren mee.

Ook als je getrouwd bent is het aan te raden na je huwelijk nog een paar weken in het desbetreffende land te blijven. Je huwelijkspapieren moeten nl worden vertaald en gelegaliseerd om je huwelijk ook in NL te kunnen laten inschrijven. In veel gevallen zal de reisorganisatie waar je hebt geboekt dat ook voor je kunnen doen maar je moet wel ff op de papieren wachten.



Ondanks het gedoe met de papieren is het wel echt een bijzondere ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Ben ook in Sri Lanka getrouwd, niet omdat mijn man daarvandaan komt trouwens. Het leek ons een mooi land en we hebben er een weekje Malediven aan geplakt. Maar wel op dezelfde manier als Schimmelteentje schrijft, met dansers, olifant etc. Zonder familie.

Wij hadden het via een normaal reisbureau geboekt, daar kon je een huwelijkspakket bij boeken. Papieren regelen in Den Haag kosten mij maar een paar uurtjes. Eerst bij BZ en daarna naar de ambassade van Sri Lanka. Ik vond het wel prijzig, betaalde voor 3 stempeltjes echt tientallen euro's. In Sri Lanka geldt de regel dat je er een paar dagen moet zijn voordat je mag trouwen. Wij zijn er niet naderhand nog gebleven, of ja maar een dagje en daarna naar de Malediven, de papieren werden dus gewoon opgestuurd. Daarna huwelijk in onze gemeente en in Den Haag laten inschrijven. Dit vanwege het opvragen van een ev. huwelijksakte in de toekomst voor notaris ofzo, dat kon alleen maar als je het in Den Haag ook had laten inschrijven.

Ik heb er geen moment spijt van gehad dat ik het zo gedaan heb en vind het nog steeds een hele mooie ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben getrouwd in India omdat mijn man daarvandaan komt en wij daar ook wonen. Traditionele bruiloft met alles erop en eraan. Ik vond zelf het trouwen erg makkelijk, hadden alleen een paspoort nodig en dat was het. Het klopt wel wat Schimmelteentje zegt; het laten legaliseren kan een paar weken duren en is wel nodig als je je huwelijk in NL wilt laten registreren.



Ik ben blij dat we hier getrouwd zijn, stuk leuker. Een aantal familieleden en vrienden waren over. We zijn in Goa getrouwd, op het strand en dat kan in NL niet zo snel
Alle reacties Link kopieren
Heel cliché in Las Vegas getrouwd: vlucht geboekt en hotel, met zijn tweetjes erheen gevlogen en een paar dagen later waren we getrouwd.



Je moet het daarna nog wel even in je thuisland laten registreren en je moet ook wat papieren terugsturen daarna naar Vegas, dus er zit achteraf nog wel wat werk aan.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie verhalen!

Leuk om te horen dat jullie er van hebben genoten. Akka hoe heb je het zelf geregeld?

Sri Lanka klinkt ook leuk zeg... zo'n traditionele bruiloft.



Groet
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet getrouwd, maar geregistreerd partnerschapt (heet dat zo??) in Frankrijk. Omdat mijn vriend hiervandaan komt en wij hier al wonen.

Ik had toch aardig wat formulieren nodig : een bewijs dat ik nog niet getrouwd/GP was (voor zowel de NL als Franse wet). Een bewijs van meerderjarigheid, een uittreksel geboorteregister, een certificaat van uitleg van de wetgeving wat betreft het huwelijk/GP in Nederland en nog een paar andere formulieren. Dit alles natuurlijk vertaald in het Frans.

Ik was er wel een tijdje mee bezig om al die formulieren te verzamelen en het sommigen waren ook vrij duur. (Het was ongeveer 100 euro voor mij, terwijl het voor m'n vriend gratis was )

Als je al die formulieren bij elkaar gaat zoeken, kijk dan wel uit wanneer je dat doet, want sommigen hebben maar een beperkte "houdbaarheid" (Uittreksel geboorteregister was maar 6 maanden geldig bijvoorbeeld)



Als je hebt besloten in welk land je wilt trouwen, kan ik je aanraden om op de website van de NL ambassade van dat land te kijken, daar staat meestal wel op wat je allemaal moet hebbeb/doen. Ook moet je kijken of je met een contract (huwelijkse voorwaarden) wilt trouwen of niet en of dat überhaupt mogelijk is. (Kan bij een notaris)

Ook moet je kijken of je überhaupt wel mag trouwen. Hier in Frankrijk is het zo dat je alleen hier kan trouwen/GP als je hier woont. (En dus een adres hebt)



Wij hebben ons GP gewoon met z'n tweetjes gedaan. Ouders en schoonouders wonen te ver weg, en het feestje komt wel als ik eenmaal ben bevallen



Heel veel plezier met de voorbereiding en ik wens je een mooie bruiloft toe !!
Alle reacties Link kopieren
Razzmatazz, uit nieuwsgierigheid, waarom GP ipv trouwen als het ook zoveel (dezelfde) rompslomp oplevert?
Alle reacties Link kopieren
quote:mayou schreef op 07 januari 2010 @ 22:40:

Razzmatazz, uit nieuwsgierigheid, waarom GP ipv trouwen als het ook zoveel (dezelfde) rompslomp oplevert?Mijn vriend wil niet trouwen (zijn ouders zijn gescheiden, lang verhaal...) en aangezien we een huis gekocht hebben en ik zwanger ben, wilden we toch wat geregeld hebben, vandaar het GP. Maar idd, qua rompslomp is het hetzelfde
Alle reacties Link kopieren
Aha duidelijk. Gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Ook heel cliche: Las Vegas. Met onze kinderen als getuige.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
vanaf hoe oud mogen kinderen getuige zijn?

18 jaar?
Man en ik zijn getrouwd in Malta. Alleen wij en 2 onbekende getuigen. Niet stiekem trouwens, we hadden het op voorhand verteld. Voor ons was dit de ideale manier om te trouwen. We wilden er wel echt iets speciaals van maken, maar alleen voor ons tweetjes. We hadden geen zin om zo even naar het gemeentehuis te gaan, maar ook geen zin in een hele dag trouwgedoe en dingen als wie je moet gaan uitnodigen en wie niet.



Alles is geregeld door een bureau. Op dat gebied zijn er meerdere aanbieders, google maar eens op World Wide Weddings of Extravacanza.



Ik ben blij dat het bureau alles regelde en ons precies liet weten welke papieren wij moesten aanleveren en op welke termijn. Net als bij Razzmataz moesten wij ook uittreksels uit het geboorteregister en een huwelijksbevoegdheidsverklaring aanleveren. En we moesten naar een notaris om een soort verklaring op te laten stellen dat we van plan waren te gaan trouwen. Aangezien de regels per land verschillen, is het handig als je iemand hebt die ter zake kundig is en je kan vertellen wat je moet weten.



Ik vond het trouwen in het buitenland, zeker in vergelijking met de kosten van een traditionele trouwdag in Nederland, helemaal niet zo duur trouwens. Ons trouwpakket kostte iets van een 1300 euro en daar kwamen de kosten voor de vakantiereis nog overheen (ik geloof ongeveer 750 euro p.p. voor 8 dagen L+O in een 5-sterrenhotel). Totale kosten waren dus circa 2800 euro.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn vriend en ik willen op 9 oktober 2011 (09-10-11) gaan trouwen in het buitenland.

We weten alleen niet goed hoe we dit moeten aanpakken.

We hebben al op internet rondgekeken en kwam 2 huwelijksbureaus tegen world wide weddings en extravanca, heeft iemand ervaring met deze bureaus? (graag goede en slechte ervaringen)

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Alvast bedankt!

Groetjes Lisa & Mark
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Een vriendin van mij is getrouwd in de buurt van Salou op het strand, een prachtige lokatie. Zij had wel een weddingplanner ingehuurd die alles voor hen had geregeld met korting. Ze betaalden gewoon een vast bedrag aan de WP. Die WP had goede contacten waarbij ze goedkopere prijzen kreeg dan als je het zelf zou gaan regelen. Het was echt prachtig met heel veel extraatjes waar je zelf nooit aan zou denken. Kijk maar eens op de site ...

Veel succes
anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 27-05-2010 18:02
Reden: reclame verwijdeerd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
HEb je nu speciaal een profiel aangemaakt om je website te promoten? Voorwaarden zeker niet gelezen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sanne_A schreef op 06 januari 2010 @ 16:20:

Ik ben getrouwd in India omdat mijn man daarvandaan komt en wij daar ook wonen. Traditionele bruiloft met alles erop en eraan. Ik vond zelf het trouwen erg makkelijk, hadden alleen een paspoort nodig en dat was het. Het klopt wel wat Schimmelteentje zegt; het laten legaliseren kan een paar weken duren en is wel nodig als je je huwelijk in NL wilt laten registreren.



Ik ben blij dat we hier getrouwd zijn, stuk leuker. Een aantal familieleden en vrienden waren over. We zijn in Goa getrouwd, op het strand en dat kan in NL niet zo snel Wauw... ik heb nu een voorstelling van Monsoon Wedding voor me. Wat leuk zeg, ook dat je daar woont! Woon je ook in de buurt van Goa? Ik ben er nog nooit geweest hoor, maar het spreekt enorm tot de verbeelding!!!
Alle reacties Link kopieren
Wil je ook minder leuke verhalen horen? Mijn nogal impulsieve zus die altijd een grote bruiloft wilde, kwam samen met haar huidige man op het idee om te trouwen in Parijs. Naar aanleiding van een film of iets dergelijks. Ze hebben dat direct geregeld en het zou de maand daarna al gaan gebeuren. Toen hebben ze iets van 100 uitnodigingen de deur uit gedaan (daadwerkelijk mensen gaan uitnodigen om op een doordeweekse dag naar Parijs te komen...).



Je kunt het al raden. Op ons (met een beetje tegenzin) en haar beste vriendin na, wilde volgens mij niemand komen. Ze hebben de trouwerij toen op het laatste moment weer afgeblazen (met alle kosten voor alle reserveringen die erbij kwamen). Dat was voor hun een enorme domper. Wel een goede les, want ze zijn een jaar later gewoon in Nederland gaan trouwen!
quote:Lisa091011 schreef op 12 mei 2010 @ 16:27:

Hallo,

Mijn vriend en ik willen op 9 oktober 2011 (09-10-11) gaan trouwen in het buitenland.

We weten alleen niet goed hoe we dit moeten aanpakken.

We hebben al op internet rondgekeken en kwam 2 huwelijksbureaus tegen world wide weddings en extravanca, heeft iemand ervaring met deze bureaus? (graag goede en slechte ervaringen)

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Alvast bedankt!

Groetjes Lisa & MarkWWW heeft onze trouwdag geregeld en dat hebben ze heel netjes gedaan. Een positieve ervaring dus.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in 2008 op curacao getrouwd, ideaal, makkelijk en stuk goedkoper dan in nederland.

Alleen wij hadden maar 10 gasten, maar goed dat vond ik ideaal. Manlief op slippers en ik in een strapless wit jurkje, geboekt via een weddingplanner daar, en perfect!!!!



Prachtig op t strand getrouwd, aan t water, met de zon die een uur later onderging, echt PRACHTIG gewoon!! Daar kan geen kerk of gemeente/stadhuis in nederland tegenop.

En gelijk de honeymoon daar natuurlijk ook..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven