Slaapzakprobleem

22-10-2007 19:08 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 6 maanden slaapt in een slaapzak zonder deken. Nu heeft hij een slaapzak die iets gewatteerd is en lange mouwen heeft. Hij slaapt in een kamer die niet bepaald warm is. De kamer heeft enkel glas en de wind staat er vaak op.

Ik trek hem altijd een pyama en een romper met lange mouwen aan, maar dit kan niet warm genoeg zijn voor de winter. Ik kan niet echt dikkere slaapzakken vinden. Ik was er eigenlijk van overtuigd dat er rond de winter nog dikkere slaapzakken kwamen, maar bij de Prenatal wisten ze me te vertellen dat dit niet zo was en dat er over een slaapzak nog een dekentje moet. Dit wil ik juist niet want mijn zoon slaapt op zijn buik en ligt vaak met zijn hoofd bij het voeteneind.

Hoe lossen jullie dit op? Of weet iemand waar ik wel lekkere dikke slaapzakken kan kopen?

Alvast bedankt!

Misschien dat de combisleeper een oplossing is voor je?

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien dat er iemand reageert die er wel 1 heeft.

Of misschien is het een oplossing om een dunne zomerslaapzak en daaroverheen de winterslaapzak te gebruiken?
Ik koop altijd slaapzakken die aan de lange kant zijn. Die kan ik dan instoppen aan het voeteinde, zodat m'n dochter niet aan de 'wandel' kan gaan 's nachts. Dan durf ik het wel aan om een dekentje erover heen te doen.

Veel succes met je probleem
Hier ook een ijskoud slaapkamertje. De combisleeper was inderdaad een goede oplossing. Wat je ook kan doen is hem een pyjamapakje (aan 1 stuk) aandoen, met romper lange mouwen en een maillotje eronder.

(Volgens mij zag ik trouwens zaterdag bij de Wibra en de Hema wat dikkere slaapzakken.)

Er is ook nog een ander merk met warme slaapzakken, dat heet "slaapje", ziet er ook lekker warm uit maar ken ik verder niet.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Wij hadden hetzelfde probleem. Nu gebruik ik de slaapzak van slaapje. Het is alleen te koop via slaapje.nl, maar mijn zoon heeft het nooit meer koud.
Ik heb de CombiSleeper, eerst de kleine nu de grote uitvoering. Vind ik ideaal en zeker het geld waard! Zoontje lag er al heel jong in en alleen zomers als het heel erg warm was had ie wel een echt dun slaapzakje nodig, verder is het voor alle weerstypen. Maar ik hoor inderdaad ook goede verhalen van de Slaapje.
Hier ook een fervente gebruiker van de combisleeper. Beide kinderen liggen erin en ik vind ze het geld meer dan waard. Je hebt niks anders meer nodig en het is bij mijn weten de enige slaapzak die je dubbellaags kunt maken en die dus echt lekker warm is in koude winternachten op een koude slaapkamer.

De kleine uitvoering heb ik nooit gekocht, omdat we die niet nodig hadden en omdat ik het wel weer een hoop geld vond voor maar 1 jaar. Maar die grote uitvoering kan tot 4 jaar mee en zo te zien (oudste is bijna 3) gaat hij die tijd ook zeker gebruikt worden hier.
hier ook een combisleeper. Ik stop mijn zoontje altijd nog wel onder een dekbedovertrekje lekker strak in. Ik weet nog dat ik dat vroeger zelf zo lekker vond. Ik vind het ook best lastig om te bepalen wat hij nou precies aan moet 's nachts... Ik heb gister voor het eerst de wintervoering in de slaapzak gedaan. Verder romper en pyama. Hij klaagt niet, dus zal wel goed zijn.
Hier ook een combisleeper. Bevalt echt heel goed, gaat nu al twee kinderen mee en vertoont nog geen slijtage.

Mijn jongste wordt best snel wakker van de kou 's nachts en ze heeft een koud kamertje (raam altijd op kier). Maar in de combisleeper gaat het prima. Met echte vrieskou zal ik het raam dicht doen natuurlijk.

Als de combisleeper in de was is (twee vond ik te duur en ik had nog veel zakken liggen van voor de combisleeper), doe ik een slaapzak zonder mouwen over een flanellen slaapzak met lange mouwen. Gaat ook prima. Die flanellen wordt binnenkort te klein, weet niet meer waar deze vandaan komt, dus moet even zoeken naar hoe dan.

Mijn dochter draag overigens een romper en een pyama met lange mouwen eronder.
Wij hebben voor onze dochter een slaapzak van www.ikkelief.nl

Slaapzak is gemaakt van fleece en heeft lange mouwen. Dochter slaapt ook altijd op de dekens, en is nu nooit meer koud.
mijn zoon slaapt ook op zijn buik en is door het hele bed te vinden. Ook met slaapzak. Wanneer ik hem een dekentje over doe, blijft hij wel liggen. Heb je het weleens geprobeerd met een deken over de slaapzak? Krijgen ze nog meer begrenzing.
ik vind trouwens die slaapzakken met lange mouwen enorm duur. Wil er ook 1 kopen voor de winter omdat zoon altijd met armen boven de deken slaapt.
prenatal heeft slaapzakken met lange mouwen voor rond de 20 euro........
Wij hebben ook die van prenatal met lange mouwen. Ik vind hem zelf best lekker dik. Vorige week hebben we nog gekampeerd. Mijn zoontje kreeg dan een rompertje met lange mouwen, een pyjama en die slaapzak aan. Ik legde wel een dekentje over hem heen, maar dat trapt hij toch binnen 10 tellen weer af, dus eigenlijk sliep ie meestal zonder deken. Toch heeft hij het zeker niet koud gehad.
..
hier ook een gewatteerde slaapzak van de prenatal met de mouwen. Ik heb de mouwen er nu nog vanaf en zoon draagte er een romper zonder mouwen en een dunnen pyama onder. Dit kan ik dan nog " uitbreiden" met een romper lange mouwen, een dikke pyama en de mouwen van de slaapzak, desnoods kan er nog even de verwarming aangezet worden( bah), dus koud zal de kleine man het zeker niet krijgen.

Ik heb net een combisleeper gekocht ( via via voor 2 euro) nadat ik hier allemaal enthousiaste verhalen las, maar wat dat nou zo bijzonder aan is zie ik niet. Wellicht als ik hem ga gebruiken.
Golfje, ik denk niet dat jij dan een echte combisleeper hebt. Dat is namelijk een slaapzak die uit een zomer en winteruitvoering in één bestaat. Ik vind hem ook vrij zwaar en er zit een gat in zodat je hem ook heel makkelijk aan kan als je je kind nog moet vervoeren. Kan gordeltje dus door het gat.

De combisleeper van Prenatal (ik las dat prenatal ze niet meer had??? In Hoogeveen nog wel hoor!!!) kost tussen de 80 en 100 euro geloof ik.

De goedkopere versie met lange mouwen waar Tantoo het over heeft is niet dik genoeg voor de strenge winter hoor! Dan heb je echt nog wel een dekentje nodig!
Ik gebruik ook gewoon een slaapzak met afritsbare mouwen van Prenatal. Sowieso leg ik mijn dochter nog onder een dekentje omdat ze dat afgebakende fijn vindt. (stop haar heel stevig in) Nu ligt ze in pyama (geen romper) in slaapzak zonder mouwen onder dekentje. als het kouder wordt doe ik de mouwen eraan, romper met lange mouwen aan en evt. nog dubbele deken, maar ik denk niet dat dat nodig is, ons huis is goed geisoleerd en niet echt heel koud. Ik vind die combisleepers veel te duur en zie er niet echt de toegevoegde waarde van in.
Kleine pop ligt in een slaapje. Echt heerlijk warm, ook in koude nachten met een pyama en een romper met lange mouwen en in zachtere nachten met minder laagjes. En de helft goedkoper dan een combisleeper!! Wij hebben popje nog wel onder een lakentje liggen, want anders zwerft ze het hele bed door, maar hoeven niet bang te zijn dat ze onder een dekentje komt of dat het dekentje losgetrappelt wordt en ze (gedeeltelijk) bloot ligt.
het is wel een echte combisleeper ( merk zit er in), met binnen en buitenslaapzak en dat gat. Dat is dan ook overigens het enige wat me nu echt handiger lijkt, als we s avonds hem nog eens mee naar huis moeten nemen vanuit bed. Hij is ook iets soepeler als de zak van de prenatal, maar die is ook nog niet gewassen.

Ik moet zeggen, hij is tweedehands maar ziet er dus wel nog prachtig uit. Maar voor het volle pond had ik hem dus niet gekocht.
Hier ook een slaapje-slaapzak. Bij mijn oudste ook gebruikt en de jongste van 3 maanden ligt er nu net in! Gaat perfect en lekker warm.
Nou golfje dan heb je echt mega mazzel dat je er slechts 2 euro voor hebt betaald!!! Jemig, ik wou dat ik via via aan zo'n goedkope combisleeper kon komen.

Wij gaan namelijk regelmatig ergens op visite en de jongste slaapt dan in het campingbedje.

Tegen de tijd dat we naar huis gaan is het zo sneu om d'r wakker te maken.

Ik heb al eens, toen het een klein stukje was, haar gewoon op mijn schoot mee naar huis genoemn zodat ik haar niet uit die warme slaapzak hoefde te halen.

Nu heb ik trouwens zelf zo'n gat in de slaapzak gemaakt, maar zit niet in het midden vanwege de rits...
Als je een combisleeper koopt, neem dan NIET de groene. Die geeft namelijk ontzettend af in de was............
Ik gebruik ook de combisleeper en ben erg tevreden. Maar ik hoop dat hij als het echt koud gaat worden ook nog warm genoeg is (ik gebruik nu sinds een week allebei de delen). Gooien jullie de combisleeper in de wasdroger?
ja, inderdaad een mazzeltje. Wat ik nu doe als kind slaapt met zak aan, is de rits open maken, 1 beentje eruit, gordels dicht en dan het beentje weer terug in de zak stoppen. Moet je wel nog wat voetnruimte over hebben, merk dat het niet meer goed ging met de zomerslaapzakken die aan de kleine kant raakten.
krokusje schreef op 25 oktober 2007 @ 15:11:

mijn zoon slaapt ook op zijn buik en is door het hele bed te vinden. Ook met slaapzak. Wanneer ik hem een dekentje over doe, blijft hij wel liggen. Heb je het weleens geprobeerd met een deken over de slaapzak? Krijgen ze nog meer begrenzing.

Blijft jouw zoon wel liggen onder een deken?

Wij hadden dus eerst een deken met een slaapzakje voor het blootwoelen, maar sinds hij vaak met zijn hoofd bij het voeteneidn ligt en echt het hele bed rondtijgert durf ik dat echt niet meer aan.

Ik moet er niet aan denken dat hij 's nachts met zijn hoofd onder de dekens komt....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven