Slaapzakprobleem

22-10-2007 19:08 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 6 maanden slaapt in een slaapzak zonder deken. Nu heeft hij een slaapzak die iets gewatteerd is en lange mouwen heeft. Hij slaapt in een kamer die niet bepaald warm is. De kamer heeft enkel glas en de wind staat er vaak op.

Ik trek hem altijd een pyama en een romper met lange mouwen aan, maar dit kan niet warm genoeg zijn voor de winter. Ik kan niet echt dikkere slaapzakken vinden. Ik was er eigenlijk van overtuigd dat er rond de winter nog dikkere slaapzakken kwamen, maar bij de Prenatal wisten ze me te vertellen dat dit niet zo was en dat er over een slaapzak nog een dekentje moet. Dit wil ik juist niet want mijn zoon slaapt op zijn buik en ligt vaak met zijn hoofd bij het voeteneind.

Hoe lossen jullie dit op? Of weet iemand waar ik wel lekkere dikke slaapzakken kan kopen?

Alvast bedankt!

Misschien dat de combisleeper een oplossing is voor je?

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien dat er iemand reageert die er wel 1 heeft.

Of misschien is het een oplossing om een dunne zomerslaapzak en daaroverheen de winterslaapzak te gebruiken?
Ik koop altijd slaapzakken die aan de lange kant zijn. Die kan ik dan instoppen aan het voeteinde, zodat m'n dochter niet aan de 'wandel' kan gaan 's nachts. Dan durf ik het wel aan om een dekentje erover heen te doen.

Veel succes met je probleem
Hier ook een ijskoud slaapkamertje. De combisleeper was inderdaad een goede oplossing. Wat je ook kan doen is hem een pyjamapakje (aan 1 stuk) aandoen, met romper lange mouwen en een maillotje eronder.

(Volgens mij zag ik trouwens zaterdag bij de Wibra en de Hema wat dikkere slaapzakken.)

Er is ook nog een ander merk met warme slaapzakken, dat heet "slaapje", ziet er ook lekker warm uit maar ken ik verder niet.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.