Mode & Beauty
alle pijlers
Topless zonnen
dinsdag 23 oktober 2007 om 21:15
Ik kan mij bijna letterlijk aansluiten bij een berichtje van tum tum:
Liever naakt zelfs..
maar op het gewone strand topless ja.
En als ik dan de zee in ga, dan trek ik een bovenstukje aan, want anders zwengelt de boel zo.
Heel gek, op het naaktstrand heb ik die behoefte niet, op het textielstrand wel... misschien voel ik me dan meer bekeken ofzo..al trek ik me daar doorgaans ook niet zoveel van eigenlijk.
Nu ik het zit te typen vraag ik het me pas af eigenlijk, tja waarom....??
Liever naakt zelfs..
maar op het gewone strand topless ja.
En als ik dan de zee in ga, dan trek ik een bovenstukje aan, want anders zwengelt de boel zo.
Heel gek, op het naaktstrand heb ik die behoefte niet, op het textielstrand wel... misschien voel ik me dan meer bekeken ofzo..al trek ik me daar doorgaans ook niet zoveel van eigenlijk.
Nu ik het zit te typen vraag ik het me pas af eigenlijk, tja waarom....??
dinsdag 23 oktober 2007 om 21:36
Gek is dat he, dat veel meiden zich op het strand toch beschaamd voelen om topless rond te lopen terwijl ze wel gewoon naar een sauna gaan? Ik ga zelf dus wel rustig een eindje wandelen of een ijsje halen zonder topje aan en mijn zusje vind dat dan maar raar. Terwijl ze in de sauna net zo makkelijk in haar blote kont rondloopt als ik. En dat vind ik dan weer raar :-)
dinsdag 23 oktober 2007 om 21:56
Topless zonnen - niets voor mij. Ik heb het wel gedaan, maar was niet blij met de aandacht die ik kreeg. De enigen die nu mijn blote borsten te zien krijgen, zijn mijn man en mijn kinderen. Sorry, ik ben helemaal niet preuts, ik loop gewoon bloot rond in huis, maar ik vind dat er ook nog iets te raden moet zijn op het strand :-))
Wat me op vakantie in landen als Malta (erg katholiek - topless zonnen is daar echt a big no-no) heeft geirriteerd, is dat vrouwen daar toch topless gaan, terwijl ze weten dat ze daar de lokale bevolking mee voor het hoofd stoten. Maar dat waren dan vooral Duitse vrouwen, moet ik zeggen.
Wat me op vakantie in landen als Malta (erg katholiek - topless zonnen is daar echt a big no-no) heeft geirriteerd, is dat vrouwen daar toch topless gaan, terwijl ze weten dat ze daar de lokale bevolking mee voor het hoofd stoten. Maar dat waren dan vooral Duitse vrouwen, moet ik zeggen.
dinsdag 23 oktober 2007 om 22:29
[quote]
Wat me op vakantie in landen als Malta (erg katholiek - topless zonnen is daar echt a big no-no) heeft geirriteerd, is dat vrouwen daar toch topless gaan, terwijl ze weten dat ze daar de lokale bevolking mee voor het hoofd stoten. Maar dat waren dan vooral Duitse vrouwen, moet ik zeggen.[/quote]
Ik kan me niet voorstellen dat de mannen op Malta moeite hebben met al die topless vrouwen uit Noord Europa..........:)
En grrrristen fundamentalisten die problemen hebben met zoiets moois en onschuldigs moeten hun bizarre Godsdienst maar eens wat minder serieus nemen en uit hun geestelijke middeleeuwen kruipen.
:Wat me op vakantie in landen als Malta (erg katholiek - topless zonnen is daar echt a big no-no) heeft geirriteerd, is dat vrouwen daar toch topless gaan, terwijl ze weten dat ze daar de lokale bevolking mee voor het hoofd stoten. Maar dat waren dan vooral Duitse vrouwen, moet ik zeggen.[/quote]
Ik kan me niet voorstellen dat de mannen op Malta moeite hebben met al die topless vrouwen uit Noord Europa..........:)
En grrrristen fundamentalisten die problemen hebben met zoiets moois en onschuldigs moeten hun bizarre Godsdienst maar eens wat minder serieus nemen en uit hun geestelijke middeleeuwen kruipen.
woensdag 24 oktober 2007 om 01:24
Quattro, wat dacht je van het gezegde "When in Rome, do as the Romans do"? - m.a.w. als je in het buitenland bent, is het niet altijd slecht om je aan de cultuur daar aan te passen. Nederlanders verwachten dat buitenlanders zich hier aanpassen - omgekeerd kan toch ook, zeker als je op vakantie bent?
woensdag 24 oktober 2007 om 03:42
Zon topless als het kan (strand Nld, eigen balkon, vakantie) maar niet als het ongebruikelijk is (zoals toen vakantie Egypte) want gewoon idd geen zin in witte vlakken/strepen etc.
Sinds (beperkt) aantal jaren nudistenstrand 'ontdekt' en dat bevalt nog beter. Dan idd niets aan als ik ga zwemmen, wel meestal heupomslagdoek als ik iets te drinken ga halen/bij strandtentje iets drink.
Zonnen jullie, die topless op vakantie/strand zonnen, dan ook/wel topless in tuin of op balkon? Of is dat ook 'not done' voor evt. gluurders of kindertjes die het zien vanaf overkant (hier 6 rijstroken en wat groenstroken van elkaar verwijderd en daar houd ik dus géén rekening me!) of zeg je, mijn ruimte, ik doe dat wel??
Sinds (beperkt) aantal jaren nudistenstrand 'ontdekt' en dat bevalt nog beter. Dan idd niets aan als ik ga zwemmen, wel meestal heupomslagdoek als ik iets te drinken ga halen/bij strandtentje iets drink.
Zonnen jullie, die topless op vakantie/strand zonnen, dan ook/wel topless in tuin of op balkon? Of is dat ook 'not done' voor evt. gluurders of kindertjes die het zien vanaf overkant (hier 6 rijstroken en wat groenstroken van elkaar verwijderd en daar houd ik dus géén rekening me!) of zeg je, mijn ruimte, ik doe dat wel??
woensdag 24 oktober 2007 om 14:12
In de sauna zit je naakt, maar als je op het terras of in het restaurant bi die sauna iets gaat drinken sla je ook je handdoek om of trek je een badjas aan.
Dus ook in de sauna ga je niet naakt een ijsje kopen. Ik zon topless, maar ik vind het zelf behoorlijk aso om topless in een strandtent of op een terras te gaan zitten. Vind trouwens ook dat dat voor mannen geldt, als je op een terrasje gaat zitten drinken of eten, trek dan ff een shirt aan.
Dus ook in de sauna ga je niet naakt een ijsje kopen. Ik zon topless, maar ik vind het zelf behoorlijk aso om topless in een strandtent of op een terras te gaan zitten. Vind trouwens ook dat dat voor mannen geldt, als je op een terrasje gaat zitten drinken of eten, trek dan ff een shirt aan.
woensdag 24 oktober 2007 om 23:46
[quote]
Quattro, wat dacht je van het gezegde "When in Rome, do as the Romans do"? - m.a.w. als je in het buitenland bent, is het niet altijd slecht om je aan de cultuur daar aan te passen. Nederlanders verwachten dat buitenlanders zich hier aanpassen - omgekeerd kan toch ook, zeker als je op vakantie bent?[/quote]
De echte Nederlander heeft geen boodschap aan gezegdes. Eigen cultuur eerst. Nederland Gidsland! De ware Hollander neemt z'n eigen eten mee op vakantie, eigen sleurhut, eigen muziek, eigen ANWB hulpverlener, eigen schotelantenne voor de eigen TV-zenders, leest zijn eigen krant op vakantie, en drinkt gewoon Hollands bier.
:Quattro, wat dacht je van het gezegde "When in Rome, do as the Romans do"? - m.a.w. als je in het buitenland bent, is het niet altijd slecht om je aan de cultuur daar aan te passen. Nederlanders verwachten dat buitenlanders zich hier aanpassen - omgekeerd kan toch ook, zeker als je op vakantie bent?[/quote]
De echte Nederlander heeft geen boodschap aan gezegdes. Eigen cultuur eerst. Nederland Gidsland! De ware Hollander neemt z'n eigen eten mee op vakantie, eigen sleurhut, eigen muziek, eigen ANWB hulpverlener, eigen schotelantenne voor de eigen TV-zenders, leest zijn eigen krant op vakantie, en drinkt gewoon Hollands bier.
donderdag 25 oktober 2007 om 09:21
Ik snap dus niet dat mensen hun bovenstukje aantrekken om te gaan zwemmen. Als ik íets irritant vind, is het wel dat bovenstukje, dat allekanten opschuift en waar je borsten dan weer uitvallen enzo. Kun je zeggen "koop dan een goed bovenstukje" zit misschien wat in, maar ik kies dan toch liever voor óf een badpak (normaliter in het zwembad) óf het naturistenstrand, waar ik me niet af hoef te vragen of ik wel of niet m'n borsten bloot mag laten.
En dan nog even over het kijken op naturistenstranden: Ja, we kijken. Inderdaad, net zoveel als op een 'klere(n)strand', maar het voorbeeld van Yoyo (geloof ik) waarbij de piemel van een man groeide, naarmate zij en haar vriendin dichterbij kwamen, ik begreep hiervan dat zij en haar vriendin juist wél hun bikini aanhadden, waardoor ik het verband niet zo goed zie? Kennelijk is er door een bikini dan dus meer reactie dan zonder, als deze man specifiek op haar en haar vriendin reageerde?
En dan nog even over het kijken op naturistenstranden: Ja, we kijken. Inderdaad, net zoveel als op een 'klere(n)strand', maar het voorbeeld van Yoyo (geloof ik) waarbij de piemel van een man groeide, naarmate zij en haar vriendin dichterbij kwamen, ik begreep hiervan dat zij en haar vriendin juist wél hun bikini aanhadden, waardoor ik het verband niet zo goed zie? Kennelijk is er door een bikini dan dus meer reactie dan zonder, als deze man specifiek op haar en haar vriendin reageerde?
Later is nu
donderdag 25 oktober 2007 om 09:35
Ik vind als man het helemaal prima als vrouwen topless op het strand willen zijn. Als ze zich daar goed bij voelen, prettig en vrij dan vind ik het ook goed. IK heb ook niets met geloofsfundamentalisten, trendwatchers of etiquetteliefhebbers die menen in boekjes op te kunnen zoeken of uit hun hoofd weten of iets wel of niet kan. Als jij egaal bruin wilt worden,dan moet je dat doen, en of de meute dat nog ambieerde in 1990 en daarom moet jij dat niet meer willen, ga toch heen. Doe wat je wilt.
Als er landen zijn die menen dat de vrouwenborst aanstootgevend is, verdienen zij een boycot van vakantiegangers.
Deze oproep tot vrijheid blijheid is natuurlijk van een geheel andere orde als je hond maar laten schijten waar je wilt, of je medemens uitmaken voor varken omdat hij niet gelooft wat jij gelooft, en vervolgens die medemens zijn auto in de fik steken. Met dat soort lieden die misbruik maken van de vrijheden in Nederland heb ik geen geduld.
Als er landen zijn die menen dat de vrouwenborst aanstootgevend is, verdienen zij een boycot van vakantiegangers.
Deze oproep tot vrijheid blijheid is natuurlijk van een geheel andere orde als je hond maar laten schijten waar je wilt, of je medemens uitmaken voor varken omdat hij niet gelooft wat jij gelooft, en vervolgens die medemens zijn auto in de fik steken. Met dat soort lieden die misbruik maken van de vrijheden in Nederland heb ik geen geduld.
donderdag 25 oktober 2007 om 15:20
Er zijn veel mensen die regelmatig een sauna bezoeken. Er gaan veel minder mensen naar een naaktstrand denk ik. Als je het prettig vind op bloot te zijn in de sauna, waarom vind je het dan niet prettig om bloot te zijn op het strand?
Voor mij gaat dat namelijk op, maar voor anderen kenneijk niet. Als het normaler is om naar een naaktstrand te gaan moeten er waarschijnlijk wel meer locaties ontstaan waar dit toegestaan wordt.
En eerder werd de vraag gesteld ..thuis ook topless? Ja, meestal zonnen we thuis bloot in onze tuin, maar die ligt dan ook redelijk vrij. In het bijzijn van bepaalde mensen kan topless nog wel, maar komen minder bekende mensen langs of als mijn kinderen anderen meenemen dan kan bloot niet naar mijn mening.
Voor mij gaat dat namelijk op, maar voor anderen kenneijk niet. Als het normaler is om naar een naaktstrand te gaan moeten er waarschijnlijk wel meer locaties ontstaan waar dit toegestaan wordt.
En eerder werd de vraag gesteld ..thuis ook topless? Ja, meestal zonnen we thuis bloot in onze tuin, maar die ligt dan ook redelijk vrij. In het bijzijn van bepaalde mensen kan topless nog wel, maar komen minder bekende mensen langs of als mijn kinderen anderen meenemen dan kan bloot niet naar mijn mening.
donderdag 25 oktober 2007 om 20:43
Gelukkig mag je in Nederland langs alle dijken bloot, en op heel Schiermonnikoog, m.u.v. het strand tussen paal 2 en paal 7. Plus op nog flink wat andere plekken. Gelukkig woon ik in het noorden van het land, en heb ik aardig wat keus.
blootlokaties, site NFN
vrijdag 26 oktober 2007 om 22:16
zaterdag 27 oktober 2007 om 00:59
Doe het wel hoor, vind bruine borsten bij een bruin lichaam wel zo mooi.
Wat zouden jullie eigenlijk doen als je vriend het helemaal niks zou vinden als jij topless zou zonnen?
Ik was namelijk van de zomer met vrienden op vakantie, waaronder een koppel, en de eerste stranddag lagen wij daar lekker topless te bruinen. Vervolgens vertelt hij en haar dat hij dat eigenlijk niet zo leuk vindt, en bam, volgende stranddag ligt zij daar netjes met haar bikinitopje aan..
Wat zouden jullie eigenlijk doen als je vriend het helemaal niks zou vinden als jij topless zou zonnen?
Ik was namelijk van de zomer met vrienden op vakantie, waaronder een koppel, en de eerste stranddag lagen wij daar lekker topless te bruinen. Vervolgens vertelt hij en haar dat hij dat eigenlijk niet zo leuk vindt, en bam, volgende stranddag ligt zij daar netjes met haar bikinitopje aan..
zondag 28 oktober 2007 om 15:09
Iedereen moet het zelf maar weten vind ik. Als je je daar prettig bij voelt moet je lekker top less gaan liggen. Voor mij is het niets, ik vind het al erg om in een bikini te moeten met dat slappe vel. Maar als iemand zeker van zichzelf is en het fijn vind ga dan lekker zonder bikinihesje. Ik ga zelf wel extra onder de zonnebank, kleurt het redelijk bij.
Wat mij wel opvalt is dat op het strand weinig jonge meiden top-less liggen maar de oudere dames wel.
Wat mij wel opvalt is dat op het strand weinig jonge meiden top-less liggen maar de oudere dames wel.