muggenbulten

23-06-2010 09:26 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ze klaagt er niet over, maar het is geen gezicht (letterlijk!!). Mijn dochter van bijna 3 jr, heeft inmiddels zo'n 15 muggenbulten op haar gezicht en oren. En op haar handen. De rest van haar lijfje zit in een slaapzakje, dus daar komen ze niet bij, maar voor de rest wordt ze lekgeprikt. Ik probeer elke avond voor ze gaat slapen alle muggen te doden (meestal zie ik ze niet eens), ze heeft een hor voor het raam, maar op een of andere manier blijft er toch eentje over die 's nachts van haar gaat smullen.

Een klamboe wil ze niet, vindt ze niet prettig, en om haar in te smeren met deet-achtige spul vind ik ook zo wat. Ben nu dus op zoek naar een andere oplossing. Misschien zo'n ding dat je in de stopcontact doet, maar mag/ moet dat dan de hele nacht aanblijven? Of moet ik luchten voordat ze gaat slapen (met het gevaar dat er nieuwe muggen binnen komen?

Iemand ideeen?

Wat ik ook zo raar vind, vorig jaar zijn we op vakantie geweest in een muggenrijk gebied en ze is gedurende de hele vakantie misschien 3 keer geprikt. Waar ligt dat nou aan?
lavendel-olie

munt-olie

citronella-olie

stekker van vapona (doe ik als de kinderen naar bed zijn, op de overloop in het stopcontact)

voor bedtijd muggenjacht



Dat is wat ik altijd bij dochter en mijn eigen kamer doe. Wij worden altijd lekgeprikt, welke maatregelen we ook nemen. Ik heb dat ook al van jongs af aan, dus er blijvend iets tegen doen is een illusie.

Hier overigens dit jaar nog weinig last (*klopt af*) maar vorig jaar zat ik er onder, met grote muggenbulten van wel 15cm doorsnede.
Alle reacties Link kopieren
ieuw!!! 15 cm doorsnee is wel heel erg extreem! een soort van allergische reactie??

maar doe je de vapona eerst in de kamer van de kinderen? en dan als ze naar bed gaan op de overloop?
Alle reacties Link kopieren
Heeft ze niet gewoon de waterpokken?
MILF in the making ;-)
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter had dat ook onlangs, met 8 maanden... Arm jong... Wij hebben alle zichtbare muggen geelimineerd, en de onzichtbare overdag verdreven met zo'n stekker. Stekker aan, deur open, en blij zijn dat muggen slim genoeg zijn om van het geluid weg te vliegen.



Die stekker maakt overigens een pestgeluid, dus 's nachts hebben we hem uitgelaten. Dit hielp allemaal best aardig: er zijn de laatste dagen geen nieuwe bulten bijgekomen.
Alle reacties Link kopieren
nee, waterpokken heeft ze al gehad, die zagen er heeeeeeeeel anders uit!!

plus dat ik 's ochtends toch wel elke keer zo'n bloody bastard vind (en op de muur uitsmeer....)
Alle reacties Link kopieren
aletta, maar dat is dus een ander apparaatje dan sarah bedoelt. DIe vapona werkt met een chemisch iets wat erin zit, toch? en dat van jou met een hogefrequentie geluid o.i.d.?
Alle reacties Link kopieren
Een ventilator boven het bed? Wij hebben er een boven ons bed, werkt erg goed.



Die dingen in het stopcontact werken niet. Onlangs heeft "trosradar" hier een onderzoek naar gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch voor de klamboe gaan, als ze slaapt kun je hem toch dicht doen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja vapona is met een chemisch goedje, dat doe ik dus niet op de kamers zelf. De ramen staan altijd open van de kamers. Overdag de deuren dus ook, waarmee er een tocht gecreerd wordt op hun kamer (want die liggen tegenover elkaar). Muggen houden niet van tocht en zullen dus in principe overdag niet bij hen op de kamer gaan zitten.

Savonds de deuren dicht, en onze deur nog open, rolluik voor t raam (kan er niks meer naar binnen) en stekker aan op de gang. Zo blijven de muggen meestal in onze kamer en kan ik ze killen

Op de gordijnen van de kinderen druppel ik muntolie, da's meestal wel voldoende. Bij mezelf werkt dat niet zo goed, dus doe er lavendelolie bij op mijn kussen en citronella op t voeteneinde van het bed. Knappe mug die daar niet van doodvalt
quote:Dahlia74 schreef op 23 juni 2010 @ 09:44:

Die dingen in het stopcontact werken niet. Onlangs heeft "trosradar" hier een onderzoek naar gedaan.Dat gaat om de geluidsstekkers, als ik me niet vergis.
Alle reacties Link kopieren
oh, ik ga even kijken of ik op de radarwebsite iets van kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
http://www.trosradar.nl/n ... t/muggenwerende-middelen/



Ook de geluidsstekker is getest.
Alle reacties Link kopieren
Ja, het was zo'n geluidding. Dat heel irritant zoemt. Ik wilde niets op haar smeren of in de lucht spuiten (ze is nog zo jong...), dus dit was de enige oplossing. Of onze intensieve jacht het was, of de stekker erna: ze wordt nu in ieder geval niet meer gestoken.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
quote:Dahlia74 schreef op 23 juni 2010 @ 09:51:

http://www.trosradar.nl/n ... t/muggenwerende-middelen/



Ook de geluidsstekker is getest.

Mijn stekker staat er niet bij



Geloof trouwens ook dat ie inmiddels uit de handel is.
Alle reacties Link kopieren
ik lees nu op de site van trosradar een tip over Mosiquard. Schijnt net zo goed te helpen als Deet maar is alleen van natuurlijke ingredienten. Alleen istie in NL niet in de winkel te verkrijgen....
Waar wel? (Of staat dat er niet bij? )
Oh ik heb al gegoogled en vond dit;



Mosi-Guard ® flacon 100 ml met handmatige pomp zonder aerosol.

Samenstelling : natuurlijke eucalyptus citriodora extracten (40 %). Mostanol L, gedestilleerd water.

Contra-indicaties : mag niet rechtstreeks aangebracht worden in het aangezicht; in geval van irritatie, stoppen met de behandeling. Niet gebruiken bij baby's jonger dan 3 maand. Code ACL 7739116





Je kan ook gewoon eucalyptus olie kopen (heb ik ook, vergeten te melden in de voorgaande post) kun je kopen bij een apotheek.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een citroengeranium staan en tot nu toe helpt het. Nog geen mug gezien. Ruikt wel, maar na een paar dagen valt het eigenlijk niet meer op.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
http://www.careplus.nl/website.asp?l=nl



voila! Kijk maar eens of je daar kan bestellen (mocht je dat willen)
Alle reacties Link kopieren
Thanks Sarah. Maar als het niet op het gezicht gesmeerd mag worden heb ik er niets aan.

Wat voor eucaliptusolie heb je? Niet de etherische neem ik aan, dat irriteert volgens mij behoorlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 23 juni 2010 @ 11:11:

Wij hebben een citroengeranium staan en tot nu toe helpt het. Nog geen mug gezien. Ruikt wel, maar na een paar dagen valt het eigenlijk niet meer op.dat is ook een goed idee! ik vind het eigenlijk lekker ruiken.
Ja, wel de etherische. Maar ik druppel het op kleding en beddengoed, dus idd niet op de huid ofzo.

Ik zag ook nog een potje 'mug weg' van de tuinen in de kast staan da's een mengsel van eucalyptus, citroen en lavendel-olie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven