muggenbulten

23-06-2010 09:26 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ze klaagt er niet over, maar het is geen gezicht (letterlijk!!). Mijn dochter van bijna 3 jr, heeft inmiddels zo'n 15 muggenbulten op haar gezicht en oren. En op haar handen. De rest van haar lijfje zit in een slaapzakje, dus daar komen ze niet bij, maar voor de rest wordt ze lekgeprikt. Ik probeer elke avond voor ze gaat slapen alle muggen te doden (meestal zie ik ze niet eens), ze heeft een hor voor het raam, maar op een of andere manier blijft er toch eentje over die 's nachts van haar gaat smullen.

Een klamboe wil ze niet, vindt ze niet prettig, en om haar in te smeren met deet-achtige spul vind ik ook zo wat. Ben nu dus op zoek naar een andere oplossing. Misschien zo'n ding dat je in de stopcontact doet, maar mag/ moet dat dan de hele nacht aanblijven? Of moet ik luchten voordat ze gaat slapen (met het gevaar dat er nieuwe muggen binnen komen?

Iemand ideeen?

Wat ik ook zo raar vind, vorig jaar zijn we op vakantie geweest in een muggenrijk gebied en ze is gedurende de hele vakantie misschien 3 keer geprikt. Waar ligt dat nou aan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sarah Scott schreef op 23 juni 2010 @ 12:29:

Ja, wel de etherische. Maar ik druppel het op kleding en beddengoed, dus idd niet op de huid ofzo.

oh, goede tip. Ik doe dat ook, maar alleen als ze verkouden is en een verstopte neus heeft. Nooit aan gedacht dat het ook tegen muggen kan helpen
Alle reacties Link kopieren
In Zweden kan je OFF! kopen. Schijnt heel goed te werken! Ik ben er nog niet achter waar je dit online kan kopen. Ik ben ook altijd de pineut...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ook altijd last van muggen! Echt heel irritant. Ik heb helaas ook een lichte allergische reactie, waardoor de bulten heel groot worden. Ik heb zelf een klamboe wat ik erg prettig vindt, maar toch word je dan nog helemaal gek van dat gezoem van die beesten. Dus ik heb daarnaast nog een elektrische vliegenmepper, geniaal! Om de jeuk te verzachten gebruik ik vaak Tiger Balm (witte variant) of ijsklontjes zodat de bulten sneller afkoelen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven