PVV, ik ben er niet voor, maar...

11-06-2010 15:30 3056 berichten
Het is zelfs de partij waar ik me het minste in kan vinden. Ik vind het echter wel goed, dat al die mensen die ontevreden zijn, nu een stem hebben gevonden om hun onvrede te uiten. Ik hoop, dat Wilders deze mensen kan betrekken bij de politiek, zodat deze groep niet het gevoel blíjft houden dat Den Haag niets voor hen doet, en niet weet wat er leeft in de gemiddelde volkswijk.



Ik vind het wel heel verdrietig, dat bijna 1 op de 6 kiezers zijn vertrouwen in de politiek zover heeft verloren, dat Wilders 24 zetels heeft weten te halen. Ik hoop dan ook, dat Wilders zich ontpopt als een goed debater, die laat zien, dat hij een verrijking is voor de Nederlandse politiek. Dat hij de komende 4 jaar zijn partij op positieve wijze weet te leiden en niet ten onder gaat aan intern gekibbel.



De PVV stemmer blijven afschilderen als een Tokkie, gaat er natuurlijk niet voor zorgen, dat deze groep zich meer betrokken gaat voelen bij de Nederlandse politiek.



Daarom, en ik vind het echt idioot moeilijk om op te schrijven: Doe je best, Geert!



Zijn er meer mensen die zo tegenover de PVV staan?
Alle reacties Link kopieren
Hier nog wat argumenten die verklaren waarom de cijfers van Marokkaanse jongeren hoger uitvallen dan die van hun autochtone leeftijdgenoten:



Onderzoek van de Universiteit Utrecht laat evenwel zien dat Marokkaanse jongeren sneller en voor minder ernstige delicten veroordeeld worden dan Nederlandse jongeren die volgens Andersson een pakkans van 1 op 50 hebben. Met andere woorden: daar waar Nederlandse jongeren niet worden veroordeeld, worden Marokkaanse jongens dat wel. Er is sprake van een vicieuze cirkel: de jongeren provoceren, het systeem (politie, OM, rechtbank) komt met een overreactie en daarmee wordt ieders rol keer op keer bevestigd.



Dat er grote problemen zijn bij de Marokkanen in de achterstandswijken van Amsterdam, bleek onder meer uit onderzoek van het VUmc onder kinderen onder de 12 jaar met en zonder politiecontact, en hun ouders. Naast de sociaal-economische achterstand zijn er veel psychische problemen zowel bij de ouders als bij de kinderen. Deze ouders en kinderen zouden eigenlijk hulp moeten krijgen, maar de hulpverlening en de Marokkaanse gemeenschap kunnen elkaar moeilijk vinden, hoewel steeds meer initiatieven ontplooid worden om daar verbetering in te brengen (zoals de wijkposten van de Bascule voor laagdrempelige psychosociale hulp in Osdorp). Ook uit onderzoek van de Erasmus Universiteit blijkt dat kinderen van Marokkaanse komaf minder vaak behandeld worden voor bijvoorbeeld hun gedragsproblemen, met alle gevolgen van dien.
Alle reacties Link kopieren
quote:frizzy schreef op 26 juni 2010 @ 12:25:

[...]





Dat is wel een beetje naief hoor...



Maar nogmaals: een strafblad heb je pas als je een veroordeling op je naam hebt. En daar hebben we dus helemaal geen cijfers van gevonden.Ja misschien in Slotervaart wel maar je bent op de hoogte dat er nog zo'n 90% Nederland is buiten de prachtwijken?
Alle reacties Link kopieren
En die argumenten gaan over veroordelingen, daarvoor moet je eerst verdacht zijn neem ik aan, dus ik begrijp nog steeds niet waarom de ene bron het heeft over 10% en de ander over 50%.
Alle reacties Link kopieren
Yasmijn staat vast om de een of andere reden hier te "yoe-hoe-en". Zullen we dan maar effe 'knippen en plakken' naar een nieuw topic?
Alle reacties Link kopieren
quote:IlikeFormentera schreef op 26 juni 2010 @ 12:37:

Yasmijn staat vast om de een of andere reden hier te "yoe-hoe-en". Zullen we dan maar effe 'knippen en plakken' naar een nieuw topic?Hehehe! Over de 3000 vertraagt het forum!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Je bent inmiddels op je wensen bedient hoor ! Nou hier niet een 'oud' topic gaan 'vervuilen'....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven