Hitte en hoogzwanger: tips ter verkoeling?

28-06-2010 10:29 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu vond ik 23 graden altijd al wel een mooi temperatuurtje, maar nu ik ruim 30 weken zwanger ben en het richting tropische temperaturen gaat, ben ik wat minder blij met al die kwaaltjes die erbij komen.



Wie heeft er tips om om te gaan met het warme weer, het vocht vasthouden en het gevoel een oververhitte walrus te zijn ?
Alle reacties Link kopieren
-Zwembad voor in de tuin kopen

-Met je voeten in een teiltje koud water

-Koud washandje in je nek

-Binnen blijven waar het koel is...
Zo weinig mogelijk bewegen, veel drinken, in de schaduw blijven (ook om een zwangerschapsmasker te voorkomen!). Sterkte, het is heel zwaar met dit weer als je zwanger bent...
Woon je in de buurt van Emmen?

Dan kom je maar lekker bij tante Leo in het airco gekoelde huis zitten hier!



En anders; zie tippen van Jorina.
Binnen blijven met gordijnen dicht (en je boodschappen laten bezorgen door AH). Heel veel succes!!!!
Alle reacties Link kopieren
-Niet te zout eten

-Veel blijven drinken

-Accepteren dat je een oververhitte walrus bent

-Bedenken dat dit vast leuker is dan bevallen
Alle reacties Link kopieren
quote:evalientje2 schreef op 28 juni 2010 @ 10:35:

-Bedenken dat dit vast leuker is dan bevallen
Ik heb wel geluk, ik kan beter tegen de warmte als ik zwanger ben, ik zweet ook veel minder. Deze keer, ik ben nu 17 weken zwanger en de vorige keren ook.

Een ventilator vind ik zelf heel prettig en is niet duur.

En wat vaker kort douchen om op te frissen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier een babybadje op het balkon staan waar ik vanmiddag mijn voeten weer in plemp. Heerlijk!

Verder heb ik mijn balkon gepimpt met een parasol, buiten is het nog altijd lekkerder dan binnen.



Voor het vocht vasthouden, kan je man/vriend je voeten niet masseren? Tenzij hij niet in de buurt is natuurlijk..



Anders misschien voeten omhoog met een zak ijsklontjes in een theedoek gewikkeld ertegenaan?
Alle reacties Link kopieren
Aan het einde van mijn zwangerschap zater we in een hittegolf en in een flat. Dat was echt niet te doen.



- Beetje rigoreus maar je kunt overdag gaan slapen. (deed ik)

- Veeeel je voeten omhoog proberen te doen want die gaan dadelijk opzwellen/vocht vasthouden.

- Alle bovenstaande tips.
Ik eet ijsklontjes

Klinkt stom maar je krijgt meteen ook wat vocht binnen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ruim 38 weken zwanger en ik breng deze dagen door met ijsjes eten, 2 kids die me natspuiten met waterpistolen, tussen 1 en 3 een siësta houden, nog meer ijsjes eten, of chips, en boeken lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, het is warm..ik was zomer 2006 ook (hoog)zwanger, en toen was het nog veel warmer.



maar hoogzwanger met 30 weken ??



Gewoon even stapje terug als je er niet tegen kan

voetjes in een badje, en rustig aan...

af en toe een waterijsje.

dingen 's avonds doen en overdag rusten



Heb zelf het geluk dat ik al met verlof ben, met 30 weken moet je wrs nog naar je werk etc, ben zelf 37 weken.

Mss kan je op je werk iets regelen ?? halve dagen, alleen de ochtend ??



Succes !!
Alle reacties Link kopieren
nu ik dit topic lees,krijg ik flashbacks van 2 jaar geleden.

Toen was ik ook hoogzwanger van nummer 2, en was het ook bloedheet, tel daarbij op een dreinende peuter van 3 die aandacht wou,en niet in het zwembadje wilde wat een fun!

Maar voor nu: lekker de voetjes in een badje,ventilator erbij.

Heb je al een kindje rondlopen? dan samen in het zwembadje.
Alle reacties Link kopieren
ben nu 36 weken en doe ook gewoon lekker rustig aan. Man zit hier meer te puffen nog dan ik. heb niet zoveel last nog. gelukkig nog geen dikke voeten ed. maar ach dan pak ik wel een bak water of doe rustig aan. Er staat een groot bad achter thuis voor peuter en kleuter dus dan lekker met voeten in bad en kijken hoe de andere 2 genieten.
Puck
In een badje zitten.

Venttilator richten op een teiltje ijsklontjes

ijsjes eten

watermeloen uit de koelkast eten

nesteldrang negeren

accepteren dat je zweet als een otter en dit camoufleren door in een badje te zitten

voeten in een teiltje water

polsen onder de kraan

plantenspuit



Ik ben bevallen in april 2007, midden in een (bijna?) hittegolf. Het was warm, ik had een peuter om me heen rennen en ik heb me er dus maar bij neergelegd dat ik het warm had. Schaduw, badjes en ijsjes. En veel water drinken
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 38 weken zwanger en ga zo een zwembadje kopen . Zie alleen op tegen t lopen naar de action, hihi. Verder eet ik ook veel waterijsjes en zit ik voornamelijk binnen met de ven aan.. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:tilalia2 schreef op 28 juni 2010 @ 10:54:

In een badje zitten.

Venttilator richten op een teiltje ijsklontjes

ijsjes eten

watermeloen uit de koelkast eten

nesteldrang negeren

accepteren dat je zweet als een otter en dit camoufleren door in een badje te zitten

voeten in een teiltje water

polsen onder de kraan

plantenspuit



Ik ben bevallen in april 2007, midden in een (bijna?) hittegolf. Het was warm, ik had een peuter om me heen rennen en ik heb me er dus maar bij neergelegd dat ik het warm had. Schaduw, badjes en ijsjes. En veel water drinken Hoe kan ik dit vergeten! Dit is namelijk mn allerbelangrijkste bezigheid momenteel en vergt de meeste energie
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

ik ben nu bijna 38 weken zwanger en heb het ook heel warm! Mijn voeten zijn mega dik, ik probeer het vol te houden met mijn voeten in koud water, watermeloen uit de koelkast en vaak even koel afdouchen. Verder vindt mijn dreumes het ook leuk om water in mama´s nek te gieten, ik weet niet hoe we hem dat weer af gaan leren maar nu is het heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Eind Augustus 2000 uitgerekend van de eerste, ook bloedheet de maanden juli en augustus.

Ik ben onder de parasol gaan zitten met m'n voeten omhoog en een koude,natte handdoek om m'n benen/ voeten planten spuit erbij om de rest af te koelen en zo heb ik het vol gehouden.

Oja en heel veel drinken
Alle reacties Link kopieren
Ben overmorgen 40 weken zwanger.

Heb het eigenlijk ook gehad met de temperaturen, maar ik kan er toch niets aan veranderen dus....

- weinig doen.

- middagdutje wel doen (siesta)

- veel drinken.

- voeten afwisselend hoog (tegen vocht) en af en toe voetenbad nemen.



Bij veel last van vocht vasthouden:

fruitdagen invoeren.



Verder (niet bij 30 weken, maar geldt voor mij wel): hopen dat de bevalling heel snel komt.
Alle reacties Link kopieren
Geweldig, wat een tips!



Nee, ik ben nog niet echt hoogzwanger, maar wel het laatste trimester toch? Da's ook al richting hoogzwanger, en zeker met de rest van de zomer nog op komst...



Nesteldrang heb ik gelukkig nog niet heel veel last van, en de ervaring heeft me geleerd dat als ik die écht heb, ik waarschijnlijk de dag erna ga bevallen. En dan zet ik man wel aan het werk



Werken is nu gelukkig nog uit te houden, kantoor is redelijk koel. Thuis is het ook redelijk koel, we slapen aan de koele kant van het huis, en beneden is het ook nog goed uit te houden. Man moet nog wel een zonnescherm ophangen, maar we hebben wel altijd een plekje schaduw in de tuin.



Morgen inderdaad zwembadje neerzetten, en daar de voeten maar inplempen. En me maar niet te druk maken...
Alle reacties Link kopieren
aaaaah, fijn topic! hier 39.2 (en das mijn zwangerschapsduur, volgens mij ook de temperatuur buiten? caramba.. wie verzint dit). mijn dagindeling:



niets doen.

beetje terras hangen met heul veul tijdschriften. onder parasol

niets doen.

tegen 1 uur naar binnen, middagtuk

niets doen.

meer terras hangen.

niets doen.

tegen vier uur naar binnen, voetbal fan als ik ben NOT ga ik dan bankhangen en voebbal kijken.

niets doen.

vriend eten laten maken.

niets doen.

nog een voebbal westrijd

niets doen.

slapen.



oja, heb vandaag ook baby bad naar beneden gehaald voor de voeten. Zit veel met voeten omhoog idd omdat anders de voeten formaat olifantenpoot aannemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:evalientje2 schreef op 28 juni 2010 @ 10:35:

-Bedenken dat dit vast leuker is dan bevallen En toch beval ik liever dan deze week nog uit te moeten zitten. 41 weken vandaag.
Alle reacties Link kopieren
ik ook Little sister! ik wil nl in het ZH bevallen, en daar hebben ze airco!!! bring it on!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven