Konijnenfoto's

28-03-2010 15:23 3399 berichten
Já genoeg met het "vervuilen" van andermans topic met mijn konijnenfoto's. Kan het steeds maar niet laten om anderen plaatjes van mijn konijnen onder de neus te drukken en post te pas en te onpas foto's van mijn langoren dus nu dan een topic voor konijnenfoto's van alle konijnenliefhebbers (het zijn er behoorlijk wat hier op het forum!)

Als je niet wilt dat je konijn herkenbaar in beeld komt, kun je een balkje over de ogen plakken natuurlijk

* voorbeeld

helemaal leuk wanneer je er enige karakterbeschrijving bij zet!

Trap ik af:

ps: laten we eventuele leuke kerstgrapjes/receptposters vanaf het begin negeren, daar zijn de meeste konijnenliefhebbers aardig in geoefend
Twomp die heeft H&M overigens Hema, en vele andere ook hoor! Ben benieuwd of dat past trouwens!

Zag laatst een stukje over speciaal gebreide sokken voor een knijn met sore hocks.. zoek nog ff waar dat ook alweer was...

Kuzu; hier ook van die dolle buien in de avond! Gisteren kwam er om de 20 seconden een maf konijn langsgeraced lol Lag helemaal dubbel!
Alle reacties Link kopieren
Borrie, wat heb jij een prachtig beestje, zeg! Zo mooi die gele Vlamen. Is hij nou ook bont? Lijkt een beetje op mijn manneke, maar dan ongeveer drie keer zo groot straks...
Bont? Vlamen hebben altijd maar 1 kleur toch?

Zijn buik is wel heel licht, misschien komt het daardoor? Of bedoel je iets anders?
Ik zie wat je bedoelt Ik zie wel vaker kleine gele vlamen die nog duidelijk licht/donker zijn qua tekening Ben benieuwd of hij nog donkerder word als ie z'n babyhaar kwijt is, op z'n schouderbladen begint hij al nieuw haar te krijgen!

Haha keek net even naar je foto's via je vergrootglas, en ik denk dat wij bij elkaar in de buurt wonen RosieQ, grappig!
-
anoniem_61593 wijzigde dit bericht op 30-09-2010 00:19
Reden: verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
Wàt een gave dieren Capibara! En dat verblijf is ook heel mooi!

Arme Puck.. je wil inderdaad niet weten wat er met sommige konijnen gebeurt nee.. gelukkig gaat het al beter bij jullie, kan ze mooi van de rest leren

Grappig trouwens, die panelen gaan wij hier zeer binnenkort ook halen om mijn kruidentuin en nog een vak mee af te zetten
Ohhh wat leuk LOTHARINGERS! En wat is Sjaak prachtig zeg!

Aahhh en dat witte buikje van Teun, Leuk!! MEERRR FOTO'S!

Fijn groot hok heb je zeg, heerlijk voor ze Erg leuk gedaan het hok en de ren. Ben je niet bang voor katten? Er zitten kleine konijntjes bij dus dat kan goed mis gaan.
Kunnen ze trouwens allemaal goed overweg met elkaar Capibara?

Bummer hier trouwens, kom net de ren in grote natte plek en overal keutels, waarom doet hij dat nu ineens? ik de natte plek weggegraven en een grote steen erop gelegd gaat ie meteen op die steen plassen.. tot nu had hij dus nog nooit iets naast zijn plasbak gedaan? Wat nu of is het gewoon jammer maar helaas?

(bak is schoon maar heeft em nog wel gebruikt, geen ander middel ofzo...)
Ik zit met tranen in mijn ogen van die foto's

(ben een beetje emotioneel vandaag)

Wat een prachtige beesten en wat een leuke foto's.

Ik word er gewoon misselijk van als ik eraan denk, wat sommige mensen hun dier aandoen.

Als je die hummels zo ziet wil je ze toch alleen maar liefkozen.
Ik heb een tijdje vrijwilligerswerk gedaan bij knijnenasiel "bunnybin". Pfff wat daar af en toe binnen kwam ... verschrikkelijk

Ik knipte de verwaarloosde angora konijntjes uit het vilt. Je kunt je niet voorstellen tot hoe lang mensen het op laten lopen allemaal.
Bij elke koppeling was het wel even mis tussen twee of meer konijnen: meestal tussen Nijn en een van de nieuwelingen. Maar de laatste koppeling, toen Sjaak er dus bij is gekomen, ging echt van een leien dakje. De heren hebben even gevochten (niet ernstig hoor, gewoon flink om elkaar heendraaien, maar zonder bloed of wonden, het ziet er al gauw heftiger uit dan het is), ze hebben eigenlijk allemaal wel achter elkaar aan gerend, maar na twee uur waren ze al zover dat ze met z'n zessen uit dezelfde schaal wilden eten. Ik heb ze na een uur of drie in de ren gezet (die ik heel grondig schoongemaakt had), toen was het weer even rennen en jagen, maar sindsdien gaat het eigenlijk perfect! Ze kunnen allemaal met elkaar opschieten, liggen allemaal bij elkaar (zelfs met dit weer, pffff...) en van de oorspronkelijke koppels is niet veel meer over. Natuurlijk trekken Ko en Nijn en Teun en Toet nog wel een beetje naar elkaar toe, maar Nijn en Teun zitten elkaar ook regelmatig te wassen, en Sjaak en Puck zijn helemaal idolaat van hun grote held Ko, dus daar liggen ze regelmatig in de buurt.

Het enige nadeel; sinds die koppeling piesen en keutelen ze werkelijk òveral! En die keutels vegen we zo op, dat is het probleem, maar die urine stinkt zo! We zijn dus twee keer per dag aan het boenen met een borstel om te voorkomen dat de buren iets vinden om over te klagen.

De hokken die we hiervoor hadden waren helemaal afgesloten, ook van de bovenkant. We merkten echter dat we in de winter amper bij de konijnen kwamen. We hebben dus nu bewust voor een open ren gekozen (we wilden 'm sowieso niet boven de schutting uit laten komen i.v.m. de buren) waar we zelf ook in kunnen staan, met een afdak, en een huisje waar we ook zelf in passen (met een beetje moeite). Zo gaan we vast sneller bij de konijnen zitten dan wanneer we nat zitten te regenen. In het huisje hebben we daarom dan ook een klein betonnen zitje staan, naast de planken waarover de konijnen naar boven en beneden kunnen hoppen. Voor katten ben ik niet echt bang. De hele tuin is afgesloten (om te voorkomen dat de konijnen zouden ontsnappen toen ze nog wel eens los liepen), en ik zie eigenlijk nooit een kat in de tuin. Wel regelmatig een ekster trouwens; die drinkt dan mee uit het waterbakje, of probeert wat van hun groenvoer te pikken. Hij wordt meestal weggejaagd door Ko.

Met de warmte hebben we een doek voor het huisje over het gaas hangen, als een soort partytent, zodat ze nog meer schaduw hebben. Op het heetst van de dag maken we die doek nat zodat het nog wat koeler wordt (als we thuis zijn dan, gelukkig ben ik morgen thuis!). Vorig weekend was Sjaak helemaal suf van de warmte. Ik wist niet zeker wat hij had; hij wilde niet eten en lag alleen maar een beetje in een hoekje. Hij zou ook gas o.i.d. kunnen hebben. Ik heb toen zijn oren natgemaakt, een ventilator naast de ren gezet, de tegels waarop hij lag natgemaakt en een Icepod neergelegd (die ligt er steeds, maar daar maken ze geen gebruik van). Met een spuitje een beetje water in zijn bekje gespoten. Toen ben ik zijn buikje gaan masseren, voor het geval het gas zou zijn. Gelukkig knapte hij daarna iets op. Ik denk toch dat hij last van de warmte gehad heeft, maar gelukkig ging het de afgelopen dagen goed met hem.

Ik heb ook nog filmpjes online staan. Interesse?
-
% gewijzigd
-
% gewijzigd
-
anoniem_61593 wijzigde dit bericht op 30-09-2010 00:20
% gewijzigd
Zijn jullie het al zat?
Filmpjes ja leuk!!

Haha zat? NEEJ

Balen joh, dat ze nu overal zo piesen, wat een werk!

Snap er ook niks van waarom de mijne dat nou ineens zomaar doet, echt tot voor vanmiddag nooit gebeurd.. jij enig idee?

Ik vind Teuntje zo'n koekie! En de rest ook, maar echt wat een koddig knijntje
Ik kan trouwens ook in mijn hok zitten das wel gezellig hoor!

(kan er ook languit in liggen, heb al dreigementen ontvangen dat ik wel in het konijnenhok mocht slapen Toen ik zei dat me dat best leuk leek hoefde het toch ineens weer niet )
-
anoniem_61593 wijzigde dit bericht op 30-09-2010 00:20
% gewijzigd
quote:borrie2 schreef op 01 juli 2010 @ 22:57:

Ik vind Teuntje zo'n koekie! En de rest ook, maar echt wat een koddig knijntje

Ik stiekem ook hoor, Teuntje en Sjaak zijn toch wel mijn lievelingetjes. Ze zijn allebei echt lief en knuffelig. De rest vind ik ook helemaal geweldig hoor, maar die hoeven niet zo nodig geaaid te worden.

Iemand maakte trouwens een opmerking over de witte buik van Teun. Zijn vorige eigenaar vertelde me dat hij juist door die buik was afgeschreven als 'goede' NHD, omdat zijn buikje niet rood genoeg was. Hij is ook wel een beetje te groot denk ik, zeker als ik het met Toet vergelijk. Toet was dan weer niet goed genoeg omdat ze te wit was (en te weinig grijs). Sneu hoe fokkers alleen bezig zijn met het perfecte konijn maken, en dat de rest dan wordt afgeschreven als waardeloos. Daar kan ik me echt kwaad om maken! Al zijn mijn konijnen misschien niet helemaal volgens rasstandaarden, ik vind ze perfect!
Haha nu snap ik die buisconstructie T is een soort glijbaan! gaaf
Het is inderdaad een soort glijbaan, alleen blijven ze wel op hun pootjes staan als ze erdoor naar beneden gaan (ze glijden dus niet, niet expres in ieder geval). En ze gebruiken 'm ook om naar boven te lopen. Toen hij net lag is Puck binnen een paar minuten zeker zes keer achter elkaar naar boven en naar beneden gelopen, zo leuk vond ze het.
Grappig zeg! De rest van de filmpjes ook trouwens

Tsja, die rasstandaarden.. voor ons is dat niet boeiend, voor de tentoonstelling wel... ik heb misschien ook wel een knijn met een foute kleur, lekker boeiend.. als ie maar lief is
AAAAAH LOTHARINGERS...
Alleen Ko maar he. Nijn is een kruising en dat is goed te merken; ze is maar net drie kilo, terwijl Ko toch zeker meer dan vijf is.

Hij is wel gaaf hoor, hij kan af en toe heerlijk lomp doen. En hij maakt zich nergens druk om; hij is de baas, en als een van de anderen daar aan durft te twijfelen wil hij dat wel duidelijk maken, maar liever ligt hij languit te suffen (en tegelijkertijd te eten, dat is zijn hobby).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven