Entertainment alle pijlers

serie everwood vanuit amerika halen?

01-07-2010 20:02 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



ik heb een vraag, ik hoop dat mensen hier ervaringen mee hebben! Ik ben bezig met het kijken naar de serie everwood seizoen 1, deze serie had ik op dvd gekocht. Nu wil ik graag seizoen 2, 3 en misschien ook wel 4 kopen. Ik vind alleen geen adres waar ik ze kan verkrijgen! Alleen amerikaanse sites, zoals amazon. Maar ik had ooit een keer gehoord, dat dvd's uit amerika vaak niet op de nederlandse dvdspelers kunnen afspelen. heeft iemand hier ervaringen mee? Ik weet niet zoveel van dvd-spelers af.. maar misschien weet iemand hoe ik kan zien of mijn dvd-speler ook amerikaanse dvd'tjes kan afspelen? Of misschien weet iemand een adres waar ik ze toch kan kopen?



Alvast bedankt voor de hulp!
Alle reacties Link kopieren
op ebay en marktplaats staan een paar advertenties.
Alle reacties Link kopieren
Je DVD speler moet volgens mij 'region free' zijn wil je DVD's uit andere regio's zoals Amerika kunnen afspelen. De meeste DVDspelers kunnen alleen films uit eigen regio afspelen. Hangt dus af van je DVDspeler.



Everwood, ontzettend mooie serie trouwens! Jammer dat in Nederland alleen het eerste seizoen is uitgebracht.
Alle reacties Link kopieren
nee hoor in Nederland zijn alle delen uitgezonden, het werd alleen op het einde een beetje een draak van een serie.
Alle reacties Link kopieren
Wiki:



Regiocode



Dvd-films kunnen een regiocode bevatten, die aangeeft op welk gebied de film gericht is. De standaard voor commerciële dvd-spelers schrijft voor dat de spelers alleen dvd's met hun eigen regiocode mogen afspelen. Hierdoor kunnen de filmmaatschappijen, om commerciële en logistieke redenen, de vrijgave en prijzen van dvd's in verschillende delen van de wereld beheersen. Veel dvd-spelers negeren echter de regiocode, of kunnen hiervoor worden aangepast. In de Verenigde Staten is dat verboden. De regiocode voor Nederland en België is 2.

Regiocode Gebied

0 Afspeelbaar in alle regio's

1 Verenigde Staten, Canada

2 Europa, Groenland, Zuid-Afrika, Lesotho, Swaziland, Japan, Egypte en het Midden-Oosten

3 Zuidoost-Azië, Zuid-Korea, Hongkong, Indonesië, Filipijnen, Taiwan

4 Australië, Nieuw-Zeeland, Mexico, Centraal-Amerika, Zuid-Amerika,

5 Rusland, andere voormalige landen van de Sovjet-Unie, Oost-Europa, het Indiase werelddeel, Mongolië, Afrika

6 China

7 Gereserveerd voor toekomstig gebruik

8 Internationale gebieden zoals vliegtuigen, schepen etc.



Regiocode 0 correspondeert niet met een regio, maar geeft aan dat een dvd in alle spelers moet kunnen worden afgespeeld. Er kwamen regio-0-spelers op de markt die elke schijf afspeelden, hiernaar wordt meestal verwezen als 'regio vrij'. Goedkopere dvd-spelers hebben dit meestal, omdat deze wereldwijd gedistribueerd worden. De filmmaatschappijen reageerden hierop door dvd-schijven te maken die niet in regio-0-spelers kunnen worden afgespeeld.
Alle reacties Link kopieren
Dit heb ik gevonden: Dvd's bevatten naast CSS-encryptie ook nog een regiocode. Als je dvd-speler niet op dezelfde regio is ingesteld als de dvd, dan zal hij de dvd niet afspelen. De regio's zijn verzonnen om ervoor te zorgen dat er bijv. geen dvd's uit Amerika geïmporteerd kunnen worden voordat de film hier uit is. Amerika heeft regio 1, wij zitten in regio 2. Als er regio 0 op een dvd staat, dan zal geen enkele dvd-speler moeilijk doen over het afspelen. Die zijn dus feitelijk regiovrij.

Everwood heeft helaas altijd regio 1. Verder weet ik dat het lastig is om de DVD's hier te krijgen. Dat heb ik namelijk een aantal jaar geleden ook geprobeerd.

Er zijn maar heel weinig exemplaren op de markt gebracht in Europa, en toen bleek het ook nog eens niet goed te verkopen (terwijl ik de serie echt heerlijk vond). Daarna zijn ze niet meer op de markt gebracht... Schaars dus! Succes en let me know als je een goede bron vindt: dan wil ik namelijk ook nog wel het hele seizoen, lekker genieten van Ephram en Amy!
Alle reacties Link kopieren
@Jala5 klopt dat alles wel is uitgezonden, maar dus niet op dvd is uitgekomen..
Alle reacties Link kopieren
Zijn in Amerika dan wel alle seizoenen uit op DVD? Ik dacht dat daar alleen seizoen 1 en 2 uit was. Vind het echt stom dat deze serie nog niet volledig op DVD is maar het schijnt dat er iets mis was met de rechten van de muziek die gebruikt wordt in de serie.

Maarja seizoen 1 was in Amerika al jaren uit op DVD voordat ie hier uit kwam dus ik denk dat ze de rest ook nog wel gaan uitbrengen hier.



Regiocodes zouden ze gewoon moeten afschaffen. Ik snap waarom ze er zijn maar het is zo vreselijk achterhaald inmiddels. Ik koop best regelmatig DVDs met andere regio's en heb daarom ook een regiovrije DVDspeler. Die zijn vaak wel een stuk goedkoper dan een gewone omdat ze heel officieel eigenlijk niet verkocht mogen worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in de VS, en laat vaak nederlandse kinder DVD`s uit NL versturen voor m`n dochter. In de DVD speler lukt het inderdaad niet, maar op de laptop wel. Vervolgens kun je die weer aansluiten op de TV. Maar ik weet niet of het ook andersom werkt (amerikaanse DVD`s op een NL computer).
Alle reacties Link kopieren
Dat werkt gewoon, tenminste op mijn mac.



Ik zag trouwens net dat je Everwood 1 t/m 3 kunt bestellen op amazon.com en play.com. Je hebt er wel een creditcard voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor de reacties! het is me nu een stuk duidelijker, alleen jammer dat everwood dus regiocode 1 heeft.. ik ben op de helft van seizoen 1, dus heb nog eventjes om hiervan te genieten!
Alle reacties Link kopieren
quote:Keroppi schreef op 01 juli 2010 @ 21:32:

Dat werkt gewoon, tenminste op mijn mac.



Ik zag trouwens net dat je Everwood 1 t/m 3 kunt bestellen op amazon.com en play.com. Je hebt er wel een creditcard voor nodig.Oke, ja dat klopt.. ik zag het ook! En ook via marktplaats kan het.. maar zullen allebei wel regiocode 1 hebben.. dan maar via laptop kijken!
Alle reacties Link kopieren
heb je al gekeken wat voor dvd-speler je hebt?



vriendlief zegt:

is het een goed merk vaak regio 1

baggermerk alle regio's

het staat achter je dvdspeler tussen de stekkers.

en je zou ook op play.uk kunnen kijken heb je nog europese dvd's..



succes!
Alle reacties Link kopieren
goed merk regio 2 bedoel ik



het is een wereldbolletje met een nummer erin..
Alle reacties Link kopieren
Downloaden en op een dvdtje branden?

Werkt vast ook!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook op internet zoeken naar code om je dvd speler regio vrij te maken. Doet mijn man ook altijd omdat wij zOwel dvd's uit vs als Ned hebben. Gewoon even googlen dus. Op laptop lukt het overigens ook niet altijd zat bij ons ook regio code op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven