Entertainment alle pijlers

Euh, waar is de Engelse vlag gebleven?

27-06-2010 16:05 49 berichten
Nu tijdens het soppen zwijmelend kijken naar Joachim Loew, valt mij nu pas op dat het Engelse team niet de vlag draagt zoals ik die hem ken (je weet wel met ook rood wit blauw, maar dan creatiever). Het is nu een witte vlag met een rode kruis. Heb ik tijdens aanbidding van Joachim iets heel belangrijks gemist?
Alle reacties Link kopieren
het verschil met de Verenigde Staten is dat die staten uit zichzelf samen zijn gaan werken en min of meer vrijwillig (ja ja, er was wat overtuigingskracht nodig, ik weet het) 1 geheel zijn gaan vormen, terwijl van oorsprong Schotland, Wales en Noord-Ierland zelfstandig waren, maar gedwongen werden om op te gaan in het Verenigde Koninkrijk na allerlei oorlogen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:loedoe schreef op 27 juni 2010 @ 16:16:

Dat kan je misschien het best vergelijken met de Benelux Pompidoe: NL is onderdeel van de Benelux, maar is verder wel gewoon een eigen land, met eigen wetten en regels en een eigen voetbalelftal. Wij vaardigen dus een Nederlands elftal af, en niet een elftal van de Benelux.



Deels mee eens, Benelux bestaat echt uit landen en VK uit graafschappen. Daarom komt het bij mij logischer over dat VK 1 team uitvaardigt ipv meerdere, maar goed de rest van de wereld denkt daar anders over



*Begint nu wel te begrijpen waarom UK enkel lid van de EU is en niet meer*
Alle reacties Link kopieren
quote:Pompiedoe schreef op 27 juni 2010 @ 16:23:

[...]





Deels mee eens, Benelux bestaat echt uit landen en VK uit graafschappen. Daarom komt het bij mij logischer over dat VK 1 team uitvaardigt ipv meerdere, maar goed de rest van de wereld denkt daar anders over



*Begint nu wel te begrijpen waarom UK enkel lid van de EU is en niet meer* nou, niet zo zeer de rest van de wereld, want die interesseert het niet zo, maar wel wales, Schotland en Noord-Ierland
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:Pompiedoe schreef op 27 juni 2010 @ 16:23:

[...]





Deels mee eens, Benelux bestaat echt uit landen en VK uit graafschappen. Daarom komt het bij mij logischer over dat VK 1 team uitvaardigt ipv meerdere, maar goed de rest van de wereld denkt daar anders over



*Begint nu wel te begrijpen waarom UK enkel lid van de EU is en niet meer* Het Vereningd Koninkrijk (dat is overigens weer anders dan Groot Brittanie) bestaat wel degelijk uit landen, die dan zélf weer zijn opgesplitst in graafschappen. Deze landen hebben een sterke samenwerking, maar het zijn wel lánden en geen graafschappen.
quote:rosanna08 schreef op 27 juni 2010 @ 16:14:

oh en noem een Welshman of een Schot nooit een Engelsman en een Limburger geen Hollander
Alle reacties Link kopieren
Tja Pompidoe, had je maar naar Schotland op vakantie moeten gaan, dan was je dit allemaal duidelijk geworden



(btw: Schotland is een aanrader!!)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Soppen bij Joachim Loew??? Gadverdegadver!! Je wordt toch niet geil van die toupetkoning of wel??
Alle reacties Link kopieren
quote:siesa schreef op 27 juni 2010 @ 20:07:

Soppen bij Joachim Loew??? Gadverdegadver!! Je wordt toch niet geil van die toupetkoning of wel?? Of bedoelde je soms dat je de ramen aan het lappen was tijdens de wedstrijd?
omg dacht je echt dat engeland een graafschap was en geen land?? Ga je schamen!
Alle reacties Link kopieren
Zie ook dit topic: potsiedikkie in "Wk vraag - Waarom Engeland, wales en Sch..."
Alle reacties Link kopieren
quote:Pompiedoe schreef op 27 juni 2010 @ 16:05:

Nu tijdens het soppen zwijmelend kijken naar Joachim LoewHij ziet er uit als een dooie Beatle
quote:Pompiedoe schreef op 27 juni 2010 @ 16:05:

Nu tijdens het soppen zwijmelend kijken naar Joachim Loew,....

Heb ik tijdens aanbidding van Joachim iets heel belangrijks gemist?kijk es naar dit topic met filmpje, of je hem dan nog zo aantrekkelijk vindt... :puke:
Huh heb je dat niet tijdens Engels geleerd dan? Dat was echt een van onze eerste lessen...ergens in de 1e klas.
quote:liubi schreef op 01 juli 2010 @ 00:02:

Huh heb je dat niet tijdens Engels geleerd dan? Dat was echt een van onze eerste lessen...ergens in de 1e klas.Bij de meesten zal wel bekend zijn hoe het Verenigd Koningrijk ongeveer in elkaar steekt, maar dat zij niet als VK optreden als voetbalteam heb ik niet op school geleerd nee.
Omdat het dus LANDEN zijn, geen staten. Deductie heeft zoiets.
Alle reacties Link kopieren
En waarom dan wel als GB op de Olympische spelen? En als UK op het Songfestival? Het is toch gewoon een kwestie van wat ze het beste uitkomt? Niet van logica in elk geval.
quote:emaille schreef op 04 juli 2010 @ 23:09:

Omdat het dus LANDEN zijn, geen staten. Deductie heeft zoiets.

Wat moet het heerlijk zijn je superieur te voelen. Al is het maar voor vijf tellen.



Zou je eens willen uitleggen, met die geniale deductie van je, waarom de United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland wel lid is van de verenigde naties, en de LANDEN Engeland, Schotland en Wales niet?
Omdat het VK politiek gezien een andere status heeft, o alwetende. Maar dat feit is veel onbekender dan het feit dat Engeland een land is, wat je inderdaad al op school leert.
quote:delphicat schreef op 05 juli 2010 @ 00:00:

En waarom dan wel als GB op de Olympische spelen? En als UK op het Songfestival? Het is toch gewoon een kwestie van wat ze het beste uitkomt? Niet van logica in elk geval.Heeft volgens mij eerder met de organisatie van het evenement te maken dan 'wat ze zelf het beste uitkomt'.
Je voelt je dus graag superieur, maar weet het eigenlijk ook niet. En om dat te verhullen blaas je hoog van de toren. Vrij sneu.
Alle reacties Link kopieren
Hmm.. is het dan gek dat ik het raar vind dat ze wél slechts één staatshoofd hebben? En dat ze ook maar één regering hebben (die naar de buitenwereld treedt dan)?



Oh, en wat mij betreft is een land (of verzameling landen) dat maar één staatshoofd heeft en geen aparte regering gewoon één land.
Alle reacties Link kopieren
quote:emaille schreef op 05 juli 2010 @ 08:23:

Omdat het VK politiek gezien een andere status heeft, o alwetende. Maar dat feit is veel onbekender dan het feit dat Engeland een land is, wat je inderdaad al op school leert.

En wat is dan precies het verschil met de Bundesländer van Duitsland?

Feit is dat er geen algemeen geldende definities van landen en staten zijn. Er zijn vele uitzonderingen en afwijkingen. En de UK/GB/Engeland-situatie is één grote afwijking.
quote:Yraatje schreef op 05 juli 2010 @ 12:45:

Oh, en wat mij betreft is een land (of verzameling landen) dat maar één staatshoofd heeft en geen aparte regering gewoon één land.



Laat de Engelsen/Schotten/Welshmen/Noord-Ieren dat maar niet horen



En wie bedoel je eigenlijk met staatshoofd? De koningin? Want binnen de UK zijn er een aantal regeringen.

Hoe het precies zit weet ik niet trouwens, ondanks dat ik met een Engelsman samenwoon, maar het het hele UK-gebeuren is best gecompliceerd.
In Duitsland heeft elke staat z'n eigen regering. Die bepaalde zaken regelt zoals onderwijs etc.



@Niekie, ik bedoel ook de vlaggen. Niet dat er aparte voetbalteams zijn.



Met voetbal ligt het gecompliceerder. Hier een antwoord van internet:

The International Olympic Committee recognizes the United Kingdom as a single country with the right to send one team to the games.



…In mid-century, however, the governing bodies of Wales, Scotland, and Northern Ireland became concerned that they were losing their soccer independence through a shared Olympic team and withdrew. The United Kingdom has not participated in Olympic soccer in more than 30 years.



An effort to resolve the dispute for the 2012 London games achieved only a partial success: There will be a U.K. team, but only Englishmen will take the field.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven