Hey Juul, ik sluit mij helemaal aan bij de conclusie van Nadine.
Mijn dochter is nu 9 weken oud en is met 2.5 week opgenomen via onze huisarts (waar wij gelukkig wel veel aan hebben gehad) in het zh. Het huilen werd steeds erger. Achteraf logisch: de slokdarm raakte steeds meer geirriteerd. Ze zou voor 1 week worden opgenomen: obersevatie en onderzoek om de oorzaak te achterhalen. Binnen 1 dag was het echter al duidelijk: verborgen reflux in extreme mate. Ze slikte enorm, overstrekte zich extreem, hikken etc etc.
Opname 1: 2x per dag 5mg Nexium (10 dus op 1 dag in totaal) en verdikking van de voeding met Nutriton/johannesbroodpitmeel. Daardoor ging het al een stuk beter. Motilium lukte toen nog niet omdat ze daar extreme darmkrampen van kreeg. Ook rust ritme en regelmaat in het zh geleerd: troosten in bed en dus niet meer rondzeulen! Het bedje staat erg schuin en dat helpt (we hebben een schuimrubberkussen in haar bed aan de zijkant om het bed te verkleinen zodat ze niet scheef kan glijden en een handdoek opgerold onder haar billen zodat ze niet kan zakken) en verder continu hetzelfde schema: slapen, wakker maken/verschonen, fles geven, 30 minuten rechtop houden/spelen en naar bed (dit laatste half uur is nu ze iets ouder is al 45 mins ongeveer). Geen gedoe. Reflux wordt erger door onrust dus ja.. je gaat er minder uit, maar so be it. Niet te veel nieuwe indrukken en gesjouw van hot naar her dus. Je merkt meteen dat ze dan extra last krijgt.
Na de eerste week weer thuis nog een terugslag, weer opgenomen in het zh maar wel eruit gekomen als een totaal andere baby. Tijdens deze opname heeft ze ook de motilium gekregen, 3x per dag 2mg.
Nu dus: 2x per dag 5mg Nexium, 3x per dag 2ml Motilium en de voeding aangelengd met Nutriton. Let wel: ze krijgt Nutramigen voeding. Reflux hebben alle baby's in principe, maar kan erger worden door een koemelkallergie. Dit kunnen ze zo klein nog niet vast stellen. Nutramigen is op basis van algenmelk en dus in alle opzichten veilig (mocht het nu wel of geen koemelk zijn).
Mijn dochter is nus dus 9 weken: ze kan na de fles binnen 15 mins gewoon plat in de bugaboo, haar bed staat bijna plat en we hebben - even afkloppen - al zeker 3 weken geen enkel spoor meer gezien van de reflux en ze kwam het zh in met een diagnose "extreme verborgen reflux".
Medicijnen, hoe vervelend ook, en de voeding en daarbij dus de extra tips en trucs (bed omhoog, na de fles omhoog, rust ritme en regelmaat) hebben ons in de baby-hemel gebracht. Geloof mij, het was verschrikkelijk de eerste weken.. ik sliep zelf niet meer en wij zaten er echt door heen. Maar, nu heb ik een baby die alleen maar lacht en heus nog huilt maar dan omdat haar luiers vies is of ze heel moe is maar denkt dat ze niet naar bed wil

Heel veel sterkte. Ik hoop dat je in aanmerking komt voor onderzoek/observatie in het ziekenhuis... met idd alleen de Nutriton kom je er niet ben ik bang... (maar, ik ben geen arts.. geef puur weer hoe het hier is gegaan).