Mode & Beauty alle pijlers

fijn haar opsteken

12-07-2010 19:31 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
komende vrijdag heb ik een huwelijk, nu ben ik niet zo handig met mijn eigen haar. Het is dun, stijl en tot net boven mijn schouders.

Ik wil het graag opsteken, met een bloem of ander leuk haaraccesoire erin ofzo, maar ik weet niet goed hoe ik dit zelf mooi kan doen (even bij de kapper na gevraagd en die vroeg hier 60 euro voor met krullen inzetten!).

Wie kan mij een goede tip geven?
Alle reacties Link kopieren
Kun je geen thuiskapper inschakelen?
Alle reacties Link kopieren
Heb je zelf geen carmen-set (van die krullers die warm worden). Die inzetten, goed af laten koelen en eruit halen. Als je het op wil steken zal je moeten touperen want anders zakt het binnen no-time weer uit. Misschien dat er een zus/vriendin kan helpen?
Alle reacties Link kopieren
Anders gewoon met een mooie klem/banaan opstekene en een bloem erin zetten (klip)
Alle reacties Link kopieren
Even googelen, staan allemaal filmpjes op.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wax oid in je haar smeren? Dan blijft het bij mijn dochter altijd wat beter zitten.
Alle reacties Link kopieren
(niet mijn taalgebruik eerlijk gevonden via google):



Eerste manier :

ik deed altijd mn haar naar voren gooien en dan 2 keer gewoon het elastiek erom draaien als een staart en de derde keer half zodat je een bol hebt. Deze druk je dan op je hoofd en zet het rondom vast met schuifspeldjes of klemmetjes,wel beetje plukkies trekken natuurlijk en van te voren kun je bijv. een paar plukken voor en achter los laten. deze kun je eventueel ff indraaien met hotsticks als ze te stijl vallen



Tweede manier:

wat trouwens ook kan is een enorm hoge staart maken en dan je plukjes kruislings vastzetten...links naar rechts,rechts naar links enzovoorts....hoe rommeliger hoe beter en je nekhaar en bij je slapen en je pony laat je iets los



Nog tips:

Als je je haar goed toupeerd kan het niet uitzakken. Je moet de haren van boven naar beneden schuiven.



Met schuifspeltjes plukje voor plukje opsteken



Alle reacties Link kopieren
60 euro is wel belachelijk duur, volgens mij kost het bij mijn kapper de helft.



Verder: gewoon wat experimenteren. Koop een zut speldjes, een grote bus haarlak en een kam en lekker uitproberen....

Zelf föhn ik mijn haar altijd eerst warrig voor volume. Ik doe dan eerst flink veel schuimversteviger op nat haar en föhn op de kop. Dan neem ik een streng haar, toupeer deze een beetje en zet deze vast. Beetje haarlak en dan de volgende streng. Je kunt zo'n streng bijvoorbeeld ook een btje draaien , dan zit het beter vast. Ik gebruik van die schuifspeldjes, je kan dan een bloem oid later inzetten.

Het werkt het best als je haar niet net gewassen is.



Je kunt bijvoorbeeld beginnen met je haar in een halve staart, onderste helft van je haar vastzetten en dan naar boven werken. Steeds een pluk uit die staart pakken en bijv draaien en vastmaken. Met een beetje oefenen gaat het al snel alsof je gewoon een staart maakt succes!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
ja, heb op youtube gekeken in ieder geval. maar daar geen geschikt filmpje gevonden. ik heb zo'n fijn haar, met wax lijkt dat zo vettig.

geen carmenset, maar ja, ik weet niet eens hoe ik mijn haar in de krul zet :-S
Alle reacties Link kopieren
haha, die foto's zijn mooi, maar erg ambitieus.

Als je strengetje voor strengetje vast zet, zakt dat dan niet heel erg uit? Lijkt me nog erger dat ik halverwege de dag met een zwaar uitgezakt kapsel zit...

maar bedankt voor de tips. Hoeveel betalen jullie eigenlijk voor zoiets dan? misschien moet ik maar eens verder zoeken...
Alle reacties Link kopieren
De kapper deed laatst fantastisch spul in m'n haar. Het heet Dirtworks en het is van Parucci (een kappersmerk) en het is een soort droge, niet vette wax die je in je haar spuit. Het wordt dan "vies en stug" zodat het niet sluik en netjes valt. Beetje net zoals wanneer je een dag naar het strand bent geweest, dan steekt het een stuk makkelijker op.
Alle reacties Link kopieren
Wil je een heel 'strak' opgestoken kapsel, of juist wat losser?



Als het wat losser mag zou ik ervoor kiezen om mn haar de avond ervoor te wassen, mousse erin, en vóór het opsteken te touperen. Dan krijg je ook wat meer volume. Dan in 'plukken' je haar vastzetten/ronddraaien. Hoeft niet heel netjes, juist wat rommeliger vind ik zelf mooier.



Als het strakker moet zou ik eerst een (halve) staart maken, en dan van daaruit de plukken vastzetten.



Heb je geen vriendin/zus/buurvrouw die dit voor je kan doen? En 60 euro is idd belachelijk veel geld. Zit er geen kappersschool bij jou in de buurt?



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Als je die strengetjes toupeert en genoeg haarlak gebruikt, zakt het niet uit. Ook genoeg schuifspeldjes gebruiken, ik denk dat ik er zo'n stuk of 15 tot 20 gebruik.



Ik zou het van te voren gewoon eens uitproberen, dan weet je vanzelf of het blijft zitten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een tip om bij een kapperschool langs te gaan?Die zijn vaak heel heel erg op zoek naar modellen omlang haar te vlechten en zo,en als je daar dan zegt dat je een proefkapsel wil voor je bruiloft,kost het echt niet zoveel.Ze zijn allang blij iets te leren,wat niet zo standaard is als permanent of kleurspoeling.

Ook kan je dan als je een leuk meisje hebt,haar vragen voor je bruiloft.Zo heb ik het gedaan,het meisje is jaren mijn thuiskapster geweest............ en ze vond het een eer om mijn bruidskapsel te doen(smorgens om 5uur) en wilde er zelfs niets voor hebben!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mijn haar vaak in een staart, en dan dubbel op het laatst. Die lus zet ik boven en onderen vast met schuifspeldjes, wat plukjes opzij vastzetten met speldjes en je hebt een soort wrong achterop.
Alle reacties Link kopieren
Oh en een borstel + minibusje haarlak + reservespeldjes + elastiekjes in je tas en er kan niets meer misgaan
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor de tips mensen. Ik kies voor het losse opgestoken kapsel, dus ik ga morgen een partij speldjes en een bus haarlak kopen en eens aan de slag met touperen, strengetjes draaien en dan van bovenaf (ben een oplettende leerling de speldjes erin schuiven.

Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
http://www.girlscene.nl/b ... 70100a6e8e5a9a62dcfd324e7



Verschillende filmpjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven