Wat maakt jou witheet?

26-10-2007 08:46 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft het vast wel eens meegemaakt: er gebeurt plotseling iets waar je op z'n minst geïrriteerd van raakt en op z'n ergst witheet....

Laatst had ik zoiets. Had m'n auto in een parkeervak gezet van een parkeerplaatsje dat haaks op een smalle straat lag. Ik dacht nog: zal ik 'm achteruit inparkeren, stel je voor dat er iemand in de straat parkeert dan kan ik er niet uit. Ach nee, dat doen ze vast niet, veel te smal. Dus ik vooruit ingeparkeerd. Kom ik later terug, je raadt het al, heeft er zo'n X-@ z'n auto in de straat geparkeerd, haaks op de parkeerplek waar ik sta, dus ik stond helemaal klem! Ik weet ook wel dat kwaad worden geen zin heeft, maar op dat moment overvalt het me, daar word ik me toch een partij kwaad om, dan denk ik...nou ja dat kunnen jullie zelf wel invullen uit eigen ervaring X-D ?

Maar goed, nadat ik even had staan briesen kwam er toevallig een aardige oudere heer langsrijden en die bood aan me eruit te loodsen. Met het schaamrood op de kaken (want ja, waarom kan ik dat niet alleen en heb ik toch weer een man nodig?!) lukte het me na 8x steken (zo krap stond het) m'n auto eruit te krijgen. De man vriendelijk bedankt en ik zie hem in m'n achteruitspiegel hoofdschuddend weglopen. Toen zakte ik nog dieper weg in m'n stoel...maar goed, ik was eruit zonder schade :smile:

Iemand anders nog zo'n herkenbare situatie? Laat ons meesmullen, immers: gedeelde smart is dubbele vreugd X-D
Ook zwaar irritant; Picture this. Een bomvolle trein met van die vierzitjes. Dan heb je altijd wel zo'n #k%$-wijf die per se haar benen over elkaar wil slaan, waardoor de mensen tegenover haar dus krom moeten zitten om haar voet te ontwijken. Ik kan dat maar niet begrijpen. Klein iets misschien maar ik trek dat sleeeeeecht...of forens ik al te lang?
.
Niet witheet maar wel geirriteerd: de trein in lopen te duwen terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn en mensen in de trein die per se tegenover mij willen zitten als ik er al zit en er nog heel veel plek is. Dan ga ik vaak zelf op een andere plek zitten en mensen kijken dan heel beledigd!

Witheet eigenlijk alleen als mensen met 2 maten meten en mj bijvoorbeeld iets verwijten wat ze zichzelf wel toestaan.
Je forenst te lang ;-).

Ik maak me nog witheet om een aanrijding al een maand of 9 terug. Ik fietste rustig mét lampjes aan over straat, komt er van de andere kant een auto aan geracet die dus voor mij langs snel even linksaf wilde slaan. Voor mij langs werd 'm niet meer, dus reed ie vol tegen mijn voorwiel. Nou ja, man put zich uit in verontschuldiging, Tangerine's voorwiel is verbogen, Tangerine is geschrokken maar in eerste instantie had ik niet echt ergens pijn. Meneer was vriendelijk en putte zich uit in verontschuldigingen, dus Tangerine ging uit van de goedheid van de mens, (heftig in shock natuurlijk) kreeg telefoonnummer van meneer om het nieuwe wiel te declareren en Tangerine gaat verder.

Uiteindelijk bleek mijn schouder ook geblesseerd te zijn, en ook al heb ik hem keurig gebeld, het bonnetje van het wiel naar zijn huis gestuurd met een briefje met mijn bankrekeningnummer, ik heb nóóit meer wat van hem gehoord.

De volgende keer haal ik direct de politie erbij.
Mensen die in trein of bus denken dat de stoel tegenover ze bedoeld is om hun schoenen op te parkeren.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Niet allemaal de zelfde kledinghangers in je kast, daar kan ik helemaal confused van worden, bij mij dus allemaal hetzelfde!

ik erger mij geel en groen aan mensen die allemaal verschillende en gekleurde kledinghangers hebben O.o hangen in hun kast
Festen, dat erger je je dus groen en geel aan mij ;-).
tangerine schreef op 31 oktober 2007 @ 15:23:

Ik maak me nog witheet om een aanrijding al een maand of 9 terug. Ik fietste rustig mét lampjes aan over straat, komt er van de andere kant een auto aan geracet die dus voor mij langs snel even linksaf wilde slaan. Voor mij langs werd 'm niet meer, dus reed ie vol tegen mijn voorwiel. Nou ja, man put zich uit in verontschuldiging, Tangerine's voorwiel is verbogen, Tangerine is geschrokken maar in eerste instantie had ik niet echt ergens pijn. Meneer was vriendelijk en putte zich uit in verontschuldigingen, dus Tangerine ging uit van de goedheid van de mens, (heftig in shock natuurlijk) kreeg telefoonnummer van meneer om het nieuwe wiel te declareren en Tangerine gaat verder.

Uiteindelijk bleek mijn schouder ook geblesseerd te zijn, en ook al heb ik hem keurig gebeld, het bonnetje van het wiel naar zijn huis gestuurd met een briefje met mijn bankrekeningnummer, ik heb nóóit meer wat van hem gehoord.

Gevalletje withete Miez: Was in 2004. Ixtond voor het stoplicht met m'n fiets. Werd VAN 8ER aangereden door een scooter. Lag languit over het kruispunt (nog weken last gehad van m'n rug, méga blauwe plek, fiets totaal in de kreukels). Jongen (bestuurder van scooter) deed agressief. Politie gebeld. Politie kwam maar 'kon nix doen'. Er zou wel een rapport worden gemaakt en dat kon ik dan opvragen voor de verzekering. Paar keer gebeld, paar keer naar het bureau geweest, maar dat rapport is dus nooit opgemaakt.

Ben blij dat mijn lichamelijke kl8en over zijn gegaan. Was verdrietig omdat ik altijd zo zuinig ben geweest op die fiets (was onwijs bang dattie gejat zou worden, maar dat zoiets als dit zou gebeuren, daar had ik geen rekening mee gehouden). En ik ben nogsteeds WITHEET omdat die gast nogsteeds op z'n scooter rondrijdt en wie weet hoeveel mensen dagelijx ongestraft kapotrijdt.
(6)
tangerine schreef op 31 oktober 2007 @ 15:23:

Je forenst te lang ;-).

Je hebt zijn gegevens toch? Laat je verzekering het uitzoeken.. of ga alsnog naar de politie..
Veel verkeersdingen hoor... Maar ik ben het er allemaal helemaal mee eens! Kan ik ook woest om worden!

Waar ik een gruwelijke hekel aan heb zijn mensen die mijn keuzes niet respecteren. Mijn ouders zijn vegetariërs en hebben mij ook altijd zo opgevoed. In eerste instantie vanwege het geloof, en toen we daar uit zijn gestapt, zijn we nooit vlees gaan eten. Vis wel overigens. Omdat ik al mijn hele leven vegetariër ben, kan mijn maag ook geen vlees aan en word ik er gewoon gruwelijk ziek van. (1 kop soep met runder bouillon is al genoeg voor een middag toilet) Vervolgens krijg je mensen die mij gaan vertellen wat ik dan allemaal wel of niet moet eten. Alsof ik dat zelf niet weet! Maar zij weten het natuurlijk altijd beter.

Of mensen die beginnen te zeiken dat ik leren schoenen draag. Mijn commentaar is dan standaard dat ik mijn schoenen niet opeet. Heb er ooit een gehad die vervolgens een heel verhaal begon te houden dat ik dan ook dieren 'consumeerde' en dat ik dus niet echt vegetarisch was. Etc etc. Vervolgens heb ik hem toen maar even uitgelegd dat ik mijn eigen keuzes wel kon maken, dat ik om bepaalde redenen vegetariër ben en dat ie pas moest oordelen als hij die redenen wist. En dat ik een gruwelijke hekel had aan mensen die het altijd beter wisten. En dat ik hem ook niet ging vertellen hoe hij zijn leven moest leven.

Het ergste ooit is dat ik ergens aan tafel zat en dat er iemand begon te roepen dat ik toch echt eens vlees moest proberen. En vervolgens een grote lap vlees, druivend van het vet en bloed, vlak voor mijn neus heen en weer slingerde.

Daar kan ik nou gewoon echt woest om worden.

En dan even voor de achtergrondinformatie: ik ben niet zo'n marianne thieme typje die aan iedereen rondbazuint dat vlees eten zooooo zielig is. Ik maak gewoon het vlees voor vriendlief klaar, vind oprecht dat iets er lekker uitziet en lekker ruikt. Alleen eet ik het niet omdat ik nou eenmaal mijn hele leven vegetariër ben, en al zou ik het willen eten, dan word ik er gruwelijk ziek van omdat mijn maag het niet aankan. Grrrrrrr...
Festen schreef op 31 oktober 2007 @ 15:36:

Niet allemaal de zelfde kledinghangers in je kast, daar kan ik helemaal confused van worden, bij mij dus allemaal hetzelfde!

ik erger mij geel en groen aan mensen die allemaal verschillende en gekleurde kledinghangers hebben O.o hangen in hun kast
Nog erger: mensen die alleen maar gratis gekregen hangers in hun kast hebben hangen. Dus van die goedkope plastic dingen die ieder moment kunnen breken.
Nog een: mensen die een kras of deuk maken in andermans auto en vervolgens niks melden.

Iedereen is ervoor verzekerd, en nu kan ik dus zelf die schade gaan betalen...
Karan schreef op 02 november 2007 @ 08:28:

Veel verkeersdingen hoor... Maar ik ben het er allemaal helemaal mee eens! Kan ik ook woest om worden!

Waar ik een gruwelijke hekel aan heb zijn mensen die mijn keuzes niet respecteren. Mijn ouders zijn vegetariërs en hebben mij ook altijd zo opgevoed. In eerste instantie vanwege het geloof, en toen we daar uit zijn gestapt, zijn we nooit vlees gaan eten. Vis wel overigens. Omdat ik al mijn hele leven vegetariër ben, kan mijn maag ook geen vlees aan en word ik er gewoon gruwelijk ziek van. (1 kop soep met runder bouillon is al genoeg voor een middag toilet) Vervolgens krijg je mensen die mij gaan vertellen wat ik dan allemaal wel of niet moet eten. Alsof ik dat zelf niet weet! Maar zij weten het natuurlijk altijd beter.

Of mensen die beginnen te zeiken dat ik leren schoenen draag. Mijn commentaar is dan standaard dat ik mijn schoenen niet opeet. Heb er ooit een gehad die vervolgens een heel verhaal begon te houden dat ik dan ook dieren 'consumeerde' en dat ik dus niet echt vegetarisch was. Etc etc. Vervolgens heb ik hem toen maar even uitgelegd dat ik mijn eigen keuzes wel kon maken, dat ik om bepaalde redenen vegetariër ben en dat ie pas moest oordelen als hij die redenen wist. En dat ik een gruwelijke hekel had aan mensen die het altijd beter wisten. En dat ik hem ook niet ging vertellen hoe hij zijn leven moest leven.

Het ergste ooit is dat ik ergens aan tafel zat en dat er iemand begon te roepen dat ik toch echt eens vlees moest proberen. En vervolgens een grote lap vlees, druivend van het vet en bloed, vlak voor mijn neus heen en weer slingerde.

Daar kan ik nou gewoon echt woest om worden.

En dan even voor de achtergrondinformatie: ik ben niet zo'n marianne thieme typje die aan iedereen rondbazuint dat vlees eten zooooo zielig is. Ik maak gewoon het vlees voor vriendlief klaar, vind oprecht dat iets er lekker uitziet en lekker ruikt. Alleen eet ik het niet omdat ik nou eenmaal mijn hele leven vegetariër ben, en al zou ik het willen eten, dan word ik er gruwelijk ziek van omdat mijn maag het niet aankan. Grrrrrrr...
Sowieso, mensen die zich bemoeien met wat je wel of niet eet... ik wil niet zeggen dat ik er witheet van word, maar irritant vind ik het wel. Ik herken wat je zegt; ik heb ook 6 jaar geen vlees gegeten (wel vis) en in die tijd kreeg ik ook een hoop commentaar.
Karan schreef op 02 november 2007 @ 08:30:

[...]

Nog erger: mensen die alleen maar gratis gekregen hangers in hun kast hebben hangen. Dus van die goedkope plastic dingen die ieder moment kunnen breken.
Mensen die zich ergeren aan dit soort triviale dingen. Wat boeit het je in vredesnaam wat een ander in zijn eigen kast heeft hangen ? Moet jij soms wonen in die kast of zo ? Of zit je bij een ander in de kast te neuzen of de hangertjes wel voldoen aan jouw eisen ? Get a life aub :rofl:
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Ik word witheet als ik verbaal word gekleineerd. Oeh, daar krijg je me echt mee op de kast. Eigenlijk maak ik het niet zo vaak meer mee, maar het zijn altijd mannen, en dan het type bal ofzo. Een oude baas van me deed het, oh, wat had ik een hekel aan die kerel zeg. En het maar beter weten, sjongejonge..
wat mij werkelijk witheet maakt,is het niet houden of nakomen van belangrijke afspraken.Zoals deze week,dat na een behoorlijke relatiecrisis,er afgesproken wordt geen afspakjes te maken met andere dames,het dus toch gewoon geprobeerd wordt,al is het dan maar om te gaan golven.ik ben nog steeds witheet erover.
Miezjuh73 schreef op 31 oktober 2007 @ 22:38:

[...]

Gevalletje withete Miez: Was in 2004. Ixtond voor het stoplicht met m'n fiets. Werd VAN 8ER aangereden door een scooter. Lag languit over het kruispunt (nog weken last gehad van m'n rug, méga blauwe plek, fiets totaal in de kreukels). Jongen (bestuurder van scooter) deed agressief. Politie gebeld. Politie kwam maar 'kon nix doen'. Er zou wel een rapport worden gemaakt en dat kon ik dan opvragen voor de verzekering. Paar keer gebeld, paar keer naar het bureau geweest, maar dat rapport is dus nooit opgemaakt.

Ben blij dat mijn lichamelijke kl8en over zijn gegaan. Was verdrietig omdat ik altijd zo zuinig ben geweest op die fiets (was onwijs bang dattie gejat zou worden, maar dat zoiets als dit zou gebeuren, daar had ik geen rekening mee gehouden). En ik ben nogsteeds WITHEET omdat die gast nogsteeds op z'n scooter rondrijdt en wie weet hoeveel mensen dagelijx ongestraft kapotrijdt.
(6)

Ik erger me aan mensen met een schrijfwijze zoals jij...

dagelijx | Ixtond | VAN 8ER | 'kon nix doen' | kl8en |

Let wel, niks persoonlijks tegen jou hoor Miezjuh....maar die SMS/MSN taal komt me werkelijk de strot uit! Slechte ontwikkeling trouwens...
Ik word witheet van mensen die thuis een hele lieve, eerlijke en spontane man/vrouw hebben en dan vreemdgaan.

Dit is gebeurd bij een vriendin van mij, hij was gewoon uitgebreid bezig met een ander bij hem thuis.

Zij had gewoon de sleutel en was op tijd thuis.

Ik heb nog nooit iemand gezien die zo gekwetst en verdrietig was, ze had het echt niet verdient.

Ik was echt witheet op dat moment, had hem ook niet tegen moeten komen.

Wat een kl**tzak!!!!!
Goh, inderdaad lullig voor je vriendin Sammy. Kan er ook niet tegen hoor! X-@
Donkeyshot schreef op 02 november 2007 @ 10:27:

[...]

Mensen die zich ergeren aan dit soort triviale dingen. Wat boeit het je in vredesnaam wat een ander in zijn eigen kast heeft hangen ? Moet jij soms wonen in die kast of zo ? Of zit je bij een ander in de kast te neuzen of de hangertjes wel voldoen aan jouw eisen ? Get a life aub :rofl:

Ik zit zeker niet in andermans kast te neuzen hoor. Ik heb alleen een schoonmoeder die zo vriendelijk is om alles wat mijn vriend ooit nog eens bij haar heeft laten liggen, naar ons huis te brengen en dat ongevraagd in mijn hangkast op te hangen. Op van die goedkope hangertjes dus. Zelfs van die staaldraaddingen. Je kleding word er niet mooier van.

Maar... Ik geef toe: witheet word ik er niet van!
Mensen die voordringen, zo irritant!
boompje schreef op 02 november 2007 @ 14:09:

Mensen die voordringen, zo irritant!
Ja, en dat zijn meestal van die ouwe demente koeien die voordringen....grrrr!
Xander68 schreef op 02 november 2007 @ 23:18:

[...]

Ja, en dat zijn meestal van die ouwe demente koeien die voordringen....grrrr!
Xander, daar is maar 1 remedie tegen (als het in de supermarkt is): je karretje tegen hun enkels aanrijden ;-) .
Ik word vooral witheet wanneer iemand doet alsof ik er niet toe doet. of dat nu een kind of volwassene is...dat maakt niet uit. Er komt dan zoveel woede omhoog. ik krijg het warm en tril en het liefst zou ik iemand dan in elkaar willen timmeren.

Waar ik ook erg pissig over word, is als er tijdens het hardlopen een hond achter me aan komt rennen. ik ben daar niet van gediend. Als hondenbezitters dan hun hond niet terug roepen of er bij staan te grijnzen dan ga ik bijna uit mijn plaat. Niet op die hond maar op die baas ben ik dan erg boos!
Donkeyshot schreef op 02 november 2007 @ 10:27:

[...]

DS; Get a life aub???

Ik heb een leven, dat kan ik van jou domme opmerking niet zeggen, vandaar dat je nog geen relatie hebt? je zoekt je de tyfus, zie topic: de zoektocht naar...

over triviale zaken gesproken...
Ik kan heel kwaad worden op mensen die alleen aan zichzelf denken.

Dat je dat thuis doet... fijn!

Maar op straat niet!

Mensen die in een drukke tram blijven zitten als er een opa of oma binnenkomt en dan breekt m'n hart als zo'n oud opaatje in een volle tram voor mij wil opstaan omdat ik zwanger ben

mensen die tegen je oplopen in de winkel/ tram en gewoon geen sorry zeggen! Ik vind het niet meer dan normaal dat je even je excuses maakt als je per ongeluk iemand om ver loopt maar ja.. wie ben ik

en ook van mensen die onredelijk zijn

Bleeegh!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven