Mode & Beauty alle pijlers

Dermatologische make-up

13-07-2010 10:45 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers, ik heb een vraagje.



Sinds een aantal weken weet ik dat ik een make-up allergie heb. Vraag me niet hoe het kan dat zoiets na 37 jaar ontstaat, maar het is zo. Als ik make-up draag, zitten mijn ogen binnen no-time onder het exceem.



Aangezien ik het wel leuk vind om af en toe wat make-up op te kunnen doen, ben ik op zoek naar goede, huidvriendelijke, dermatologische make-up. Of ik hier allergisch voor ben, weet ik niet, maar ik ben wel bereid wat testjes te doen.



Maar wat voor make-up zou ik nu moeten proberen? Iemand tips. Het gaat eigenlijk alleen om oogpotlood en mascara.



Hoor het graag, alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Alle make-up is volgens mij dermatologische make-up.



Volgens mij betekent dermatologisch gewoon dat het op de huid getest is. Is een beetje een onzin marketing term geworden, dus staar je daar niet blind op. Alle make-up is namelijk getest. En make-up die claimt dat niet te zijn gebruiken gewoon bestanddelen die al eerder getest zijn, dus hoeven zij niet te testen. Snap je hem nog?



Zou het ook kunnen zijn dat je mascara en oogpotlood gewoon oud of vies is? Veel mensen weten niet dat er bacteriën achterblijven op de mascara. Eigenlijk moet je een mascara daarom na een paar maanden al vervangen.



Wellicht helpt het als je je ogen even een tijdje rust geeft?
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor je reactie, Liselotte4!



Ik heb mijn ogen een tijdje rust gegeven en toen weer even geprobeerd met huidige make-up. En, plop, het zat er weer.



Ben dus op zoek naar iets anti-allergisch, als dat uberhaupt al bestaat.



Gebruik nu dus geen make-up (behalve een beetje lippenstift), scheelt wel veel tijd 's morgens .
Alle reacties Link kopieren
Misschien een idee om je wimpers laten verven i.p.v. mascara?
Alle reacties Link kopieren
En ik heb weleens gehoord dat de spullen van Clinique hypoallergeen zijn. Is wel duur, maar wellicht het proberen waard?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven