Gezondheid alle pijlers

PDS, wat bij mij helpt

14-07-2010 23:09 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik heb al vanaf mijn kinderjaren last van PDS. Verschillende keren laten onderzoeken of het misschien toch niet een andere darmziekte is, maar men komt steeds terug op prikkelbaar darmsyndroom.

Zelf vind ik de term niet passend, en voel ik meer voor de benaming ODS; Overgevoelig Darm Syndroom.



Ik heb veel dingen geprobeerd en momenteel heb ik erg veel baat bij het volgende:



- ondanks dat ik er nooit in geloofde, begin ik de ochtend met Yakult. Ik weet niet of dat werkt, maar het wordt er ook niet slechter van.



- overdag zorg ik ervoor dat ik fruit (stukken, sap, etc) niet combineer met ander voedsel. Dus geen verse jus d'orange met een broodje. Of geen aardbeientoetje na mijn avondeten.

Los kan prima, maar dan niets erbij.



- bij mijn eten probeer ik combinaties te maken. Dus wel sla met aardappeltjes of vlees met groente, maar niet de hele mikmak (schijf van 5, geloof ik) bij elkaar. Geen groenten, aardappelen, vlees en toetje.



- last but not least: op een ander forum had ik gelezen over Orthiflor Plus. een zakje poeder die je voor het slapen gaan minimaal 15 minuten moet oplossen in lauw water en op de lege maag moet innemen. Het smaakt vaag naar niks, maar ik combineer het met vruchtensiroop. Bij niet iedereen werkt het en daarom was ik een beetje huiverig. En bij de apotheek kreeg ik een schok toen ik verstond dat ik voor 30 zakjes 20,- moest betalen, maar het 40,- bleek te zijn. Niet echt een prijs om mee te experimenteren.

Maar ik moest echt wat, want mijn leven had ik behoorlijk beperkt. Elke avond diarree, alleen nog maar leven op letterlijk water en brood. Ik barstte van de krampen, en durfde de deur niet meer uit, want gegarandeerd dat ik ergens naar de wc moest en wel binnen een half uur na het eten.



Maar voor wie twijfelt: probeer het!

Ik ben nu een maand verder en heb een maand geen krampen of diarree meer gehad! Het zal een combinatie van alles zijn, maar ik kan alles weer, ook ga ik weer uit eten

Nee, ik heb geen aandelen, ik ben alleen blij dat ik ervan af ben (tot nu toe) dat ik het graag met anderen wil delen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook PDS. Sinds een jaartje ga ik naar een voetreflexologe die al mijn pijnpunten behandelt.Sindsdien heb ik veel minder last van mijn PDS.

Misschien een ideetje??
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het voor iedereen verschillend is. Ik heb geen last meer sinds ik zuivelvrij(ook lactose) en glutenvrij ben gaan eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zuivelvrij gaan eten, maar wel veel minder. Dit geldt ook voor vlees.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven