Seks
alle pijlers
Alleen condoom (geen pil) gebruiken in vaste relaties
vrijdag 2 november 2007 om 10:49
Hoi,
Ja ik kon de titel niet duidelijker maken, maar ik merk dat veel vriendinnen van me die getrouwd zijn niet aan de pil zijn (of een ander middel), maar dat de man iedere keer een condoom moet gebruiken. (dit vanaf het begin van hun relatie)
Ik vind dat namelijk zoooo ondenkbaar. Ik ben zeker pro-condoom gebruik, vooral als je iemand nog niet zo goed kent enz, maar als je getrouwd/monogaam/serieus bent, lijkt me echt lastig om iedere keer een condoom te *moeten* gebruiken. Dan is toch de spontaniteit volledig weg.
Als je compleet verliefd/knettergek op iemand bent, wil je toch die persoon dan & daar hebben?
Ben ik nou de enige die zo denkt?
Ben gewoon benieuwd wat jullie erover denken.
Vic
Ja ik kon de titel niet duidelijker maken, maar ik merk dat veel vriendinnen van me die getrouwd zijn niet aan de pil zijn (of een ander middel), maar dat de man iedere keer een condoom moet gebruiken. (dit vanaf het begin van hun relatie)
Ik vind dat namelijk zoooo ondenkbaar. Ik ben zeker pro-condoom gebruik, vooral als je iemand nog niet zo goed kent enz, maar als je getrouwd/monogaam/serieus bent, lijkt me echt lastig om iedere keer een condoom te *moeten* gebruiken. Dan is toch de spontaniteit volledig weg.
Als je compleet verliefd/knettergek op iemand bent, wil je toch die persoon dan & daar hebben?
Ben ik nou de enige die zo denkt?
Ben gewoon benieuwd wat jullie erover denken.
Vic
vrijdag 2 november 2007 om 11:06
Ik weet niet of je de enige bent die zo denkt..Ik denk er in ieder geval wat anders over..
Ik heb een vaste relatie en gebruik condooms. Om de simpele reden dat ik niet zwanger wil worden. Hormonale anticonceptie zit er niet in voor mij.
Er zit dan niet veel anders op. Dus lijkt het me een vrij logisch verhaal dat je condooms gebruikt. En zoveel moeite kost het echt niet.
Het onderbreken van de sex, minder voelen.. ik vind het onzin en het belemmerd ons absoluut niet tijdens de daad.
Daarnaast denk ik dat wel meer mensen condooms gebruiken om bovenstaand reden. Dus ondenkbaar...beetje naïef gedacht misschien.. ?
Ik heb een vaste relatie en gebruik condooms. Om de simpele reden dat ik niet zwanger wil worden. Hormonale anticonceptie zit er niet in voor mij.
Er zit dan niet veel anders op. Dus lijkt het me een vrij logisch verhaal dat je condooms gebruikt. En zoveel moeite kost het echt niet.
Het onderbreken van de sex, minder voelen.. ik vind het onzin en het belemmerd ons absoluut niet tijdens de daad.
Daarnaast denk ik dat wel meer mensen condooms gebruiken om bovenstaand reden. Dus ondenkbaar...beetje naïef gedacht misschien.. ?
vrijdag 2 november 2007 om 11:11
vrijdag 2 november 2007 om 11:46
ik vind het tegenovergestelde vreemd, dat er vanuit wordt gegaan dat je als vrouw maar aan de pil gaat in een vaste relatie...
Ik zou het ook wel graag zonder doen, maar wil geen pil en ook niet zwanger worden! Vind het overigens ook geen probleem even dat condoom om doen, is voor mij geen onderbreking
Ik zou het ook wel graag zonder doen, maar wil geen pil en ook niet zwanger worden! Vind het overigens ook geen probleem even dat condoom om doen, is voor mij geen onderbreking
vrijdag 2 november 2007 om 12:07
Mijn vriend en ik zijn nu ook al aantal jaren samen en we hebben nu besloten dat we het zonder condoom gaan doen! we hebben ons ivm eerdere relaties eerst samen laten testen op soa's en hiv en ik ben op een andere pil overgestapt. Aangezien ik erg last van deze pil heb slik ik deze maand af en mag van mijn huisarts weer met mijn oude pil beginnen, maar vriendlief gaf al aan dat als ik er last van blijf houden hij het ook geen probleem om weer condooms te gaan gebruiken. Maar ik vind ook dat als je een vaste relatie hebt het condoom achterwege kan blijven,mits je natuurlijk wel een andere anticonceptie gebruikt. Vind het zelf ook prettiger zonder condoom!
vrijdag 2 november 2007 om 13:41
Ik ben een aantal maanden geleden ook gestopt met de pil omdat ik doodeenvoudig pilmoe was (Heb er zo'n 5000 geslikt en ben het echt zat!)
Dus weer aan de concooms, weten we ook weer hoe dat was en met welk leed/plezier de kids de seks kunnen gaan beleven. Misschien dat mijn mannetje een knipje overweegt, maar dat vindt ie eng.....
MAar dus ja, na 20 jaar weer aan de concooms...
Dus weer aan de concooms, weten we ook weer hoe dat was en met welk leed/plezier de kids de seks kunnen gaan beleven. Misschien dat mijn mannetje een knipje overweegt, maar dat vindt ie eng.....
MAar dus ja, na 20 jaar weer aan de concooms...
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
vrijdag 2 november 2007 om 14:42
vrijdag 2 november 2007 om 15:42
Ik ben super voorzichtig als ik met condooms vrij, maar toch ben ik al twee keer zwanger geraakt toen ik alleen op condooms vertrouwde. Ik vind condooms geen veilige voorbehoedmiddelen. Ik gebruik ze alleen tegen SOA. Daarnaast slikte ik wel de pil. Nu heb ik een hormoonhoudend spiraaltje. Ik merk niet echt iets van de hormonen, maar het werkt perfect.
Ik vind niet dat ik minder voel met condoom, maar mijn partners vonden het wel minder. Mijn huidige mannetje kan niet klaarkomen met condoom. Ik denk dat het gewoon een verschil is tussen man en vrouw.
Ja, en als ik een vriend heb met wie de condooms nog moeten, dan heeft hij pech. Maar als het niet hoeft doe ik het ook liever zonder.
Ik vind niet dat ik minder voel met condoom, maar mijn partners vonden het wel minder. Mijn huidige mannetje kan niet klaarkomen met condoom. Ik denk dat het gewoon een verschil is tussen man en vrouw.
Ja, en als ik een vriend heb met wie de condooms nog moeten, dan heeft hij pech. Maar als het niet hoeft doe ik het ook liever zonder.
zondag 4 november 2007 om 14:23
Ik kan ook niet tegen de pil, heb die na een paar pogingen afgeschaft. Ook al zou ik er wel tegen kunnen, misschien zou ik dan toch voor het condoom gekozen hebben. Het enige voorbehoedsmiddel waar beide partners de verantwoording voor dragen.
Natuurlijk is neuken met condoom voor een man veel minder lekker. Omdat ik al meer dan 10 jaar een vaste monogame relatie heb, mag mijn vriend in mijn mond klaarkomen als hij daar zin in heeft. Hij komt dus echt niets tekort.
Van de onderbreking heb ik geen last. Juist opwindend als hij een condoom om zijn mooie grote pik doet, als ik het hem zie doen word ik wild van het besef dat ik hem snel in me krijg.
Natuurlijk is neuken met condoom voor een man veel minder lekker. Omdat ik al meer dan 10 jaar een vaste monogame relatie heb, mag mijn vriend in mijn mond klaarkomen als hij daar zin in heeft. Hij komt dus echt niets tekort.
Van de onderbreking heb ik geen last. Juist opwindend als hij een condoom om zijn mooie grote pik doet, als ik het hem zie doen word ik wild van het besef dat ik hem snel in me krijg.
maandag 5 november 2007 om 10:48
Ik kan ook niet zo goed tegen de pil, dus ik heb een spiraal laten plaatsen.
Heb nu geen vaste partner, dus gebruik daarnaast ook condoom, mar ik moet zeggen dat ik het zonder eiggenlijk prettiger vind. In en vaste relatie zou ik er ook niet zo snel voor kiezen, ook omdat condooms nog wel eens kapot gaan.
Voel mij toch wel veiliger met dat spiraaltje dan wanneer ik alleen op het condoom zou vertrouwen. ( overigens zeg ik tegen nieuwe partners altijd alleen dat ik niet aan de pil ben en verzwijg ik dat spiraaltje, want dan heb je iig geen gezeik over het condoomgebruik, Het idee dat je mss zwanger wordt is voor mannen blijkbaar veel angstaanjagender dan het eventueel oplopen van een SOA).
Heb nu geen vaste partner, dus gebruik daarnaast ook condoom, mar ik moet zeggen dat ik het zonder eiggenlijk prettiger vind. In en vaste relatie zou ik er ook niet zo snel voor kiezen, ook omdat condooms nog wel eens kapot gaan.
Voel mij toch wel veiliger met dat spiraaltje dan wanneer ik alleen op het condoom zou vertrouwen. ( overigens zeg ik tegen nieuwe partners altijd alleen dat ik niet aan de pil ben en verzwijg ik dat spiraaltje, want dan heb je iig geen gezeik over het condoomgebruik, Het idee dat je mss zwanger wordt is voor mannen blijkbaar veel angstaanjagender dan het eventueel oplopen van een SOA).
maandag 5 november 2007 om 15:24
Ik ben een 100% voorstander van pil + condoom. Omdat het kortom niet volkomen veilig is om het alleen met een condoom te doen. De condoom kan afglijden, kapot gaan enz., dan zit je uiteraard met een probleem. :((
Jammer dat er nog geen betere, hormoon vrije voorbehoedsmiddel is voor de vrouw. Ik wil de bescherming (tegen zwangerheid & Soa's) altijd in mijn eigen handen hebben. (vooral na het zien van de film 'Knocked up')
Jammer dat er nog geen betere, hormoon vrije voorbehoedsmiddel is voor de vrouw. Ik wil de bescherming (tegen zwangerheid & Soa's) altijd in mijn eigen handen hebben. (vooral na het zien van de film 'Knocked up')
donderdag 15 november 2007 om 08:32
Mirena werkt anders prima en staat qua betrouwbaarheid gelijk aan een sterilisatie mits ie goed geplaatst is (door een gynaecoloog laten doen dus!). Ik heb hem ook (na bijna 20 jaar de pil te hebben geslikt) en ik wil niets anders meer. En ook ik merk nauwelijks iets van de hormonen. Komt ook omdat die hormonen plaatselijk toegediend worden ipv dat ze door de pil door je hele lichaam heen zweven.
donderdag 15 november 2007 om 17:07
Ik heb eerst een pil geprobeerd waar ik niet goed tegen kon. Ik heb het toen een aantal jaar alleen met een condoom gedaan. Ik was toen echter altijd bang om toch zwanger te worden, omdat het af zou glijden, scheuren, 'oh jee zie ik daar een gaatje?', tien keer kijken of het wel goed zat...
Nu heb ik een pil die wel goed werkt.
Met de pil is het voor mij veel geruststellender en dat vergroot het plezier in bed. Het condoom omdoen op zich vind ik dus niet echt een spelbreker, maar wel het idee van 'als ik dat of dat doe glijdt het misschien wel af...'
Ik heb ook een keer gehad dat dit ook echt gebeurde en ik een morning-after pil moest halen. Daarnaast is mijn menstruatie zonder de pil vrij onregelmatig, en dacht ik dus elke maand weer: het zal toch niet...
Ik vind een combinatie van dus het beste (pil is ook niet helemaal 100% betrouwbaar).
Nu heb ik een pil die wel goed werkt.
Met de pil is het voor mij veel geruststellender en dat vergroot het plezier in bed. Het condoom omdoen op zich vind ik dus niet echt een spelbreker, maar wel het idee van 'als ik dat of dat doe glijdt het misschien wel af...'
Ik heb ook een keer gehad dat dit ook echt gebeurde en ik een morning-after pil moest halen. Daarnaast is mijn menstruatie zonder de pil vrij onregelmatig, en dacht ik dus elke maand weer: het zal toch niet...
Ik vind een combinatie van dus het beste (pil is ook niet helemaal 100% betrouwbaar).
vrijdag 16 november 2007 om 12:10
Helaasss,
Ik heb volledig respect voor de vrouwen die van de pil af willen of in eerste instantie veilig willen vrijen. Maar voor sommige mannen (zoals in mijn geval) is klaarkomen met condoom echt heel moeilijk!! Ik ben besneden en het kost mij echt twee keer zoveel energie en inspanning voor een man om klaar te komen.
Ik bedoel ik begrijp volkomen dat het geen pretje is. Hormonen, spiraaltjes, en dat soort dergelijke...., maar ik zou toch echt niet m'n hele leven lang met een stuk rubber om m'n leuter met mijn vrouw willen vrijen. En ja, ik zou dan idd de prikpil nemen voor de man...(ik zou niet anders kunnen)
xxx
Ik heb volledig respect voor de vrouwen die van de pil af willen of in eerste instantie veilig willen vrijen. Maar voor sommige mannen (zoals in mijn geval) is klaarkomen met condoom echt heel moeilijk!! Ik ben besneden en het kost mij echt twee keer zoveel energie en inspanning voor een man om klaar te komen.
Ik bedoel ik begrijp volkomen dat het geen pretje is. Hormonen, spiraaltjes, en dat soort dergelijke...., maar ik zou toch echt niet m'n hele leven lang met een stuk rubber om m'n leuter met mijn vrouw willen vrijen. En ja, ik zou dan idd de prikpil nemen voor de man...(ik zou niet anders kunnen)
xxx
vrijdag 16 november 2007 om 16:21
Ik slik de pil en mijn vriend en ik hebben ons allebij laten testen op SOA's en HIV. Allebij clean dus sindsdien vrijen we zonder condoom. Vind vooral mijn vriend echt 10x prettiger. Een tijdje terug moesten we als gevolg van antibiotica een paar weken weer condooms erbij gebruiken en toen hadden we ook veel minder seks. Mijn vriend had, vanwege het vooruitzicht een condoom te moeten gebruiken, veel minder zin. Dus ik was hartstikke blij toen de condooms weer in het laatje mochten blijven liggen!
Over een tijdje wil ik een spiraaltje, want de pil kun je vergeten in te nemen.
Over een tijdje wil ik een spiraaltje, want de pil kun je vergeten in te nemen.