Twee keer inchecken bij een overstap??

15-07-2010 16:45 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb een vraag, wie weet dit:

Ik moet overstappen op een luchthaven. Moet ik nou ook 2 x inchecken van te voren? Ik heb ook 2 vluchtnummers gekregen, misschien dat dat iets zegt??

Alvast heel erg bedankt.
het hangt er vanaf. ik zou de vliegtuigmaatschappij even bellen en vragen hoe dat zit. ook qua bagage vooral.

kun je ook op het vliegveld doen trouwens.
Met welke luchtvaartmaatschappij (en) vlieg je?
Ligt er ook aan waar. In Amerika moet je inderdaad je bagage ophalen en opnieuw inchecken.

Vlieg je bijvoorbeeld met Air France vanuit Amsterdam via Parijs naar Rio, dan hoef je in Parijs níét opnieuw in te checken.
Ligt er ook aan waar in Amerika.

Al een paar keer overgestapt in Amerika maar hoefde niet opnieuw in te checken!

Kun je even vragen op Schiphol bij het inchecken!
Als je in Amerika aankomt moet je eerst door de douane, daarom moet je opnieuw inchecken.

Wanneer je op Schiphol incheckt zal/kan de grondstewardess bij wie je incheckt je zeggen of je op de tussenstop nogmaals moet inchecken. Wanneer dat niet hoeft, zal ook je bagage doorgelabeld worden. Daar heb je dan dus ook geen omkijken meer naar.
quote:mahie schreef op 15 juli 2010 @ 16:51:

Met welke luchtvaartmaatschappij (en) vlieg je?Emirates.
Maar Mayou, inchecken gaat tegenwoordig toch meestal via internet?
Klopt wat Mayou zegt.

Substanza, ook als je via internet incheckt en dus 2 instapkaarten krijgt (voor iedere vlucht 1) dan nog moet je je bagage inchecken en die moet dan doorgelabeld worden tot aan de eindbestemming.
Cum non tum age
Als je met Emirates via Dubai naar bijvoorbeeld Kuala Lumpur vlieg hoef je niet twee keer in te checken. Als je online inchecked kun je twee boarding passen printen. Je hebt twee vlucht nummers als je met twee verschillende vliegtuigen reist. Als je alleen een tussenstop maakt en met hetzelfde toestel verder gaat blijft naar mijn weten het vluchtnummer gelijk. Je bagage krijgt meestal een label met de twee vlucht nummers, gaat dus direct door naar het volgende toestel en zodat je deze niet hoeft op te pikken na de eerste vlucht (de US is daarop een van de uitzonderingen)
Je hoeft niet van te voren 2x in te checken.

Als jij gewoon met Emirates vliegt en een overstap hebt in Dubai, check 1x in!

Je krijgt bij het inchecken 2x boarding passes, 1 voor de eerste vlucht en 1 voor de 2e vlucht.

Meestal staat op de 2e boardingpass het gate nummer nog niet van de 2e vlucht, dat zoek je ter plaatse op.

Ook als je naar Amerika vliegt en daar over stapt hoef je van te voren niet 2x in te checken. En ook niet in Amerika nog een keer. Je bagage in Amerika wel, maar je hoeft jezelf niet weer voor de vlucht in te checken.

Je gaat daar wel door de paspoort controle/immigrations wat soms erg lang kan duren. En daarna pak je ook je bagage, die je dan zelf door de douane neemt en gelijk weer af geeft, dat zou ik niet eens in checken noemen.
Oké, bedankt!
je kunt toch thuis gewoon online inchecken? Dan kun je daarna zelf je bagage inleveren op schiphol! ;)
Vraag het even bij het afgeven van je bagage of ze je bagage kunnen doorlabelen naar de plek van bestemming. Ik kon laatst mijn bagage wel al laten doorlabelen, maar moest zelf op de airport waar ik overstapte nog inchecken (internetcheck-inn was niet mogelijk).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven