Help! mijn baby huilt al de hele dag hysterisch!!!

02-11-2007 14:13 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
OK, de kraamhulp zei dat het in dit soort gevallen de kunst is om rustig te blijven en niet in paniek te raken....maar toen had ik dit nog niet meegemaakt!!!



Mijn dochter van bijna 5 weken, normaliter een heel rustig en makkelijk kindje, is al de hele dag hysterisch. Ze krijst zoals ik het nog nooit gehoord heb en is maar heel af en toe 5 minuten stil. Dan schrikt ze weer wakker uit haar hazeslaapje en krijst in vol ornaat verder.



Wat moet/kan ik doen? Verschonen, voeden, knuffelen, laten liggen, etc.....het heeft tot nu toe nog niets geholpen. Ze krijgt sinds enkele dagen druppeltjes Cinababy tegen krampjes. Is dit een zogenaamde regeldag of anders?
Alle reacties Link kopieren
Wyfke, sterkte meid. Ik zou denken dat het inderdaad een regeldag is. Mijn zoontje heeft dat ook gehad toen hij ongeveer 5 weken was. Vreselijk, de hele dag door krijsen, op het laatst zat ik er naast net zo hard mee te huilen. Inderdaad, als je partner thuis is, even weggaan, dat helpt echt, al is het maar even boodschappen doen of naar de bieb of zo.

Gelukkig is het bij ons na die paar vreselijke dagen overgegaan en daarna kon hij ineens lachen! En dat doet ie sindsdien de hele dag door, dus echt, het komt goed.....
..
Alle reacties Link kopieren
He Wyfke,



Toevallig dat ik dit nu lees... ik heb vandaag min of meer hetzelfde met mijn dochtertje (3 weken en 2 dagen).



In het boek 'oei, ik groei' wordt inderdaad gesproken over een groei sprong met vijf weken. Ons meisje is met 42 weken geboren, en het kan dus inderdaad heel goed die groei sprong zijn. Ze is vanochtend van 9 tot 2 wakker geweest, met misschien 3 hazenslaapjes van 10 minuten tussendoor, van 2 tot 4 heeft ze geslapen, toen gedronken en nu ligt ze weer in bed. Van een kennisje heb ik een bakerzak geleend, daar ligt ze nu in, en het is zowaar rustig en ze is na 10 minuutjes huilen in slaap gevallen! Ze maait namelijk heel erg met haar armpjes, heb echt het idee dat ze zichzelf wakker houdt.



Nou, heel veel succes...
Alle reacties Link kopieren
Hallo Wyfke

Gefeliciteerd met die kleine meid,ik reageer even omdat ik jou probleem heel erg herken.

Ik ben oma van n prachtige kleindochter nu inmiddels 4 jaar.

het was n pracht van n baby maar ze huilde ook dagen met enkele momenten dat ze even sliep(bijna opluchting) Tot ze er achter kwamen als ze op haar buikje over hun arm lag met het hoofdje naar de grond kijkend, dan was ze goed te spreken en zo liepen ze om de beurt dagen met haar. Tot ze n tip kregen om naar n fysiotherapeut te gaan,en dat hebben ze gedaan.

Daar bleek direct dat ze door de bevalling iets vast had zitten in haar nekje en je zou het haast niet geloven maar na de eerste behaldeling ging het gelijk stukken beter, ze is daar 3 a 4 keer geweest en daarna huilde ze alleen als er echt wat was.

Jij moet ook haast radeloos zijn,je houd van je meisje en kan er geen goed aan doen lijkt het,probeer het eens over je arm, maar volgens de terapeut waren zelfs de huilbaby s vaak geen huilbaby en heel vaak te helpen.

Naast al de goeie raad hoop ik dat het goed komt, en je echt zal gaan genieten heel veel geluk, en laat nog eens wat van je horen



Groetjes Magda
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie meelevende woorden. Fijn om altijd op dit forum terecht te kunnen. Al was ik ook wel blij dat ik iemand van het cb kon bellen en dat diegene benadrukte dat ik het zo goed gedaan had...moest bijna huilen toen ze dat zei.



Ik heb mijn kleine verdrietige meisje om circa 16.00 uur "ingebakerd" in de wikkeldoek en deze vastgezet met pleistertape, en sindsdien is ze in diepe slaap! Ze heeft nog 5 minuten heel nijdig gekrijst, maar daarna is ze in slaap gevallen. Ze zal wel doodop zijn. We laten haar voorlopig nog mooi even apart staan in de kinderwagen. Vind het wel moeilijk en het gaat ook een beetje tegen m'n natuur in. Ze is rond 18.30 uur toe aan de volgende voeding, maar zal ik maar wachten met voeden tot ze weer wakker wordt???



En als dit nou een regeldag is, heb ik dan wel vaak genoeg gevoed? Ik hoorde altijd dat je je kind op zo'n dag de hele dag aan het voeden bent om de melkproductie op te schroeven.



Hoop wel dat het dit weekend beter gaat, want we hebben van alles op de planning. Zou morgenmiddag in m'n eentje een middagje shoppen, m'n eerste dagje uit sinds de bevalling (29 september).
Alle reacties Link kopieren
he wyfke, wat een ellende zeg, sterkte!



heb je je meisje nog wakker gemaakt, zo niet zou ik dr gewoon even laten slapen, en na een uur of vijf wakker maken.

hoop dat ze na een goede dut weer in de goede doen is en jij lekker kan gaan shoppen morgen!



liefs, nitro
Alle reacties Link kopieren
Hai Wyfke,



Wat heb je een vervelende dag achter de rug zeg! Gelukkig lijkt inbakeren voor nu te helpen.

Maak je voor wat betreft het extra aanmaken van melk geen zorgen als het een regeldag blijkt te zijn. Als ze morgen nog vindt dat ze meer melk drinken wilt, last ze nog een regeldag in. Net zo lang tot je dochter het naar haar zin heeft. Dus als.... dan leg je haar morgen toch veel en veel vaker aan. (Met daarnaast het inbakeren. Nu dat blijkt te werken voor jullie.)



Sterkte meid. Jammer dat je geen gebruiksaanwijzing als nageboorte krijgt hè.
Alle reacties Link kopieren
Ze werd om 19.30 uur uit zichzelf wakker en was helemaal rood van het diepe slapen. Heb haar net gevoed en na het boeren begon ze weer wat te pruttelen, dus we hebben haar weer in de wikkeldoek "ingebakerd". Ze huilde nog even toen ze net weer in haar bedje lag (gelukkig niet zo hard meer als vanmiddag) en nu is het weer rustig. Ik moet zeggen dat ik het verschrikkelijk vind dat gehuil, ik vind het zo zielig voor haar! Als ik dat bundeltje zo hulpeloos in haar bedje zie liggen....probeer naar m'n verstand te luisteren want dat zegt dat er weinig aan de hand kan zijn, haar temperatuur is nog steeds hetzelfde als vanmiddag.
Alle reacties Link kopieren
Hier weer even een update. Inmiddels is hier alles weer rustig, vooralsnog. Onze dochter heeft na de voeding van 19.30 uur doorgeslapen tot 2.30 uur. Toen hoorde ik haar wat geluidjes maken en heb ik haar maar wakker gemaakt voor een voeding. Daarna weer te slapen gelegd en niet weer ingebakerd, en ze heeft vervolgens weer doorgeslapen tot 8.00 uur. Toen dus weer gevoed en sindsdien ligt ze tevreden tegen mijn vriend aan te slapen in ons grote bed. Dat gaat dus erg goed tot nu toe. Voel me wat schuldig dat ik vanmiddag erop uit ga, maar aan de andere kant...haar vader is bij haar en verheugt zich op wat tijd alleen met z'n dochter. Doordeweeks is ze met mij alleen, dus een middag alleen met haar vader zal ze vast wel overleven.



Ik ga dinsdag voor het eerst met haar naar het cb, zal het gebeurde dan ook nog even bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat ze weer zonder bakerzak heeft geslapen. Ben benieuwd of ze het haar vader ook nog zo lastig gaat maken.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft vandaag wel gehuild, maar niet meer zo heftig als gister gelukkig. Op een gegeven moment heeft mijn vriend haar weer in de wikkeldoek gewikkeld en toen kwam ze weer heerlijk tot rust. Heb haar een uur geleden gevoed en zonder wikkeldoek in haar bedje gelegd, en ze is stil!!! Ik hoop zo dat we het ergste nu gehad hebben, want ik maak me er ontieglijk veel zorgen over. Heb je 5 weken een ontspannen en tevreden baby, en dan is ze van de ene op de andere dag ineens zo verdrietig. Niet leuk als je geen idee hebt van de oorzaak.
Alle reacties Link kopieren
zoals iemand anders al zei het kan een groeisprongetje zijn. Staat goed beschreven op de site van oei ik groei. Als dat het is heb je het voordeel dat het maar een paar dagen duurt en dan je blije baby weer terug hebt. Onze uk heeft het net achter de rug en is weer een stuk happier
Alle reacties Link kopieren
Ik zou stoppen met de cinababy!!!!



Ik had dit precies hetzelfde met mijn zoontje, die poepte nooit en had veel kramp.

Ben toen cinababy gaan gebruiken en exact hetzelfde verhaal als van jou.

Ik denk dat jouw kindje's darmen erg heftig reageert op de cinababy en de krampjes dus verergeren net als bij mijn kindje.



Probeer voor de krampjes misschien andere trucjes uit?



Als je kindje ook moeilijk poept kun je beter aan de huisarts lactulose vragen,

veel zachter voor de darmen en kramp verdwijnt als sneeuw voor de zon!
Alle reacties Link kopieren
ik had van iemand gehoord dat cinababy niet meer verkocht mag worden, zou dat om deze reden zijn? Ik heb net even gegoogled, maar kan er niets over vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel dat veel apotheken het niet meer hebben, maar de reden weet ik ook niet.

Bij ons lag het absoluut aan de cinababy.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam iemand tegen met de "Oei ik groei" in bezit, en had ik nou vrijdag maar geweten wat daar in staat over de leeftijd van zo'n vijf weken oud!!! Inderdaad: baby's eerste groeistuipje!!! Er was dus niets bijzonders aan de hand eigenlijk.



We zijn vandaag erop uit geweest met z'n drieën en zijn op drie verschillende adressen op bezoek geweest, en ze heeft zich werkelijk waar voorbeeldig gedragen. Hele dag geslapen en als ze wakker was, was ze heel ontspannen. Toen we net weer thuis waren heeft ze een kwartier gekrijst, maar da's meer om de indrukken van vandaag af te reageren denk ik.



En misschien eerst maar even stoppen met Cinababy. Als iemand kan ontdekken waarom dit niet meer verkocht mag worden, hoor ik het graag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven