Gezondheid alle pijlers

Detox

24-10-2007 06:48 19 berichten
Alle reacties Link kopieren


Helleuw,



Ik ben gisteren begonnen met een 7 daagse detox. De eerste 3 dagen alleen groente, fruit of sappen hiervan. De laatste 4 dagen zijn een aaneenschakeling van pillen, thee, klei en andere kruiden(dranken). Ik volg het puriti programma (www.puriti.org).



Iemand ervaring met een detox? Ik krijg begeleiding van een vriendin die dit hele programma heeft ontworpen, maar ik vraag me af of er dames zijn die al eens een detox hebben gedaan.



Tot nu toe valt het allemaal reuze mee. Gelukkig woon ik in Thailand en is het aanbod van fruit enorm groot en ook nog eens goedkoop. Het enige wat ik echt mis, is mijn bakkie koffie 's morgens op het werk...



Ik ben benieuwd!



Groetjes,

Peefje



Alle reacties Link kopieren
Sorry, maar dit klinkt allemaal niet erg gezond. Er zit bijna geen eiwit in vruchten en je lichaam heeft toch minimaal 70gr eiwit nodig, want er moeten cellen in je lichaam gerepareerd worden en dat gaat 24 uur per dag door. (en dan bedoel ik dus bloedcellen, weerstandcellen, haar, huid etc.etc.)

Ook heb je een heel nuttig onderdeel in je lichaam, nl. je lever, en die ontgift ook 24 uur per dag, zomer en winter, dag en nacht. Dus tenzij je een alcoholist bent is detoxen echt niet nodig.
Alle reacties Link kopieren


Hoi toetyfroety,

Ik was gisteren aan een reply begonnen maar heb het niet afgemaakt. Vandaag alsnog.

Detox is wel degelijk gezond. Je lijft hoopt een hele hoop troep op in de jaren, in mijn geval 29 jaren. Dat de lever elke dag filtert is helemaal waar, maar je kunt dat proces bevorderen door het drinken van de juiste sappen.

Detox elke dag van het jaar zou niet gezond zijn, dat klopt. Het gaat er deze week niet om wat je lichaam wel nodig heeft, het gaat erom wat het niet nodig heeft en hoe je dat eruit krijgt.

De eerste dag voelde ik mij helemaal jofel, dag twee en drie onwijs chagrijnig en geirriteerd, vandaag (dag 4) lijkt alles weer oke te zijn.



Er hangt nog altijd een taboe over detox. Ik weet niet hoe oud je bent, maar mijn ouders (60 en 55) verklaren mij dus voor gek. En mijn moeder is dan nog verpleegster (of juist daardoor, haha).



Nu, ook al wil ik mijn eetpatroon verbeteren, ik ga niet helemaal ombuigen tot een raw food fanaat. In mijn boekje staat dat als het programma afgelopen is, je geen zuivel, sinaasappelen, pasta, koffie, alcohol en nog een lijst met andere dingen waarvan ik denk dat als je dit met mate eet en drinkt, het niet direct een gevaar voor je gezondheid is. Het gaat om een balans in je leven (en niet alleen met eten) en persoonlijk zie ik niet het gevaar in een kop koffie met melk per dag een glaasje wijn of 3 per week.



Bedankt voor je reactie!

Groetjes,

Peefje
Alle reacties Link kopieren
Heej Eefje,



Ik geloof ook in de voordelen van detoxen! Het is niet een levenstijl voor altijd om op een fruitdieet te gaan maar om dat zo eens een weekje te doen ruimt je lichaam gewoon op!

Ik denk ook echt dat gezond eten, kortom, goed met je lichaam omgaan talloze benefits heeft voor je toestand, voor lichaam en geest dus. Hihi, wat zweverig, en dat nog wel voor een 19-jarige...

Maargoed, ik geloof er echt in. Ben je al klaar, is het goed bevallen??



succes
Alle reacties Link kopieren


He blond meiske!

Vandaag dag 5 en ging super en ik voel me super en mijn geest voelt zich ook super!

Dag 2 en 3 (voorbereidende dagen) waren heul zwaar. Gadver ik voelde me waardeloos, kon mij ook ab so luut niet concentreren. Maar op dag 4 werd ik wakker en voelde mij top. Vanmiddag voelde ik mij alsof ik een marathon kon lopen (en dat heb ik al eens gedaan)! Nog twee dagen te gaan en dan maandag een collonic irrigation. Dan laat ik alle troep eruit spoelen. Ik ben benieuwd. Ik voelde mij al een tijdje niet top (zowel in mijn hoofd als lichamelijk) en het mag een wonder heten dat ik nu een compleet ander persoon voel!



Groetjes,

Peefje
Alle reacties Link kopieren
Eefje Peefje schreef op 26 oktober 2007 @ 04:30:



Hoi toetyfroety,

Ik was gisteren aan een reply begonnen maar heb het niet afgemaakt. Vandaag alsnog.

Detox is wel degelijk gezond. Je lijft hoopt een hele hoop troep op in de jaren, in mijn geval 29 jaren. Dat de lever elke dag filtert is helemaal waar, maar je kunt dat proces bevorderen door het drinken van de juiste sappen.

Volstrekte onzin, daar is geen enkele wetenschappelijk onderzochte onderbouwing voor. Een gezonde lever heeft een forse overcapaciteit en zuivert je lijf elke dag, het is niet waar dat je met de jaren meer giffen en afvalstoffen in je lijf buffert.



Detox elke dag van het jaar zou niet gezond zijn, dat klopt. Het gaat er deze week niet om wat je lichaam wel nodig heeft, het gaat erom wat het niet nodig heeft en hoe je dat eruit krijgt.

De eerste dag voelde ik mij helemaal jofel, dag twee en drie onwijs chagrijnig en geirriteerd, vandaag (dag 4) lijkt alles weer oke te zijn.

Nogmaals; er is geen buffer aan afvalstoffen in je lijf. Hooguit zitten er toxinen in je vet, maar die krijg je niet weg door sapjes.



Er hangt nog altijd een taboe over detox. Ik weet niet hoe oud je bent, maar mijn ouders (60 en 55) verklaren mij dus voor gek. En mijn moeder is dan nog verpleegster (of juist daardoor, haha).

Een taboe is een iets andere kijk op de werkelijkheid. Elke arts of gezond nadenkend mens zal een vastenkuur afraden vanwege de risico's op calamiteiten. Je vraagt een hele grote inspanning van je lijf (namelijk doorleven zonder volwaardige voedingsstoffen en calorieen) je lijf schiet in de stress. Spieren breken af, je afweersysteem komt in actie en in het gunstigste geval voel je je miserabel, krijg je een koortslip of flinke verkoudheid. In een minder gunstig geval krijg je hartklachten, maagklachten, galproblemen etc.



Nu, ook al wil ik mijn eetpatroon verbeteren, ik ga niet helemaal ombuigen tot een raw food fanaat. In mijn boekje staat dat als het programma afgelopen is, je geen zuivel, sinaasappelen, pasta, koffie, alcohol en nog een lijst met andere dingen waarvan ik denk dat als je dit met mate eet en drinkt, het niet direct een gevaar voor je gezondheid is. Het gaat om een balans in je leven (en niet alleen met eten) en persoonlijk zie ik niet het gevaar in een kop koffie met melk per dag een glaasje wijn of 3 per week.



Bedankt voor je reactie!

Groetjes,

Peefje
Alle reacties Link kopieren
Nee zeg, laat je je darmen nu ook al spoelen? Wat een idioterie, door het spoelen van je darmen worden je darmwanden glad, bovendien verstoor je het biologisch evenwicht van de bacterieen die je nodig hebt voor je stofwisseling.



Je beschrijft zelf dat je je de eerste dagen ellendig hebt gevoeld, denk je nu echt dat je lichaam je ellendig laat voelen als je met iets goeds bezig bent?



De euforie is een reactie op de honger, het is een teken dat je lijf in nood is, dit is iets wat hongerstakers of ernstige zieken ook doormaken.



Ik hoop dat je dit allemaal onder medische begeleiding doet? en dan heb ik het niet over een wazige kruidendokter maar over een afgestudeerd en bevoegd arts
Alle reacties Link kopieren


@ Meds,



Ik vroeg om ervaring, niet om kritiek.



Edoch fijn dat je de moeite genomen hebt om je energie in een post te steken.

Heerlijk zo de bekrompenheid van een hoop mensen.

Alle reacties Link kopieren
Hoi Meds, ik dacht al waar blijfffffff je toch.



Maar het is verspilde moeite huh, alles wat eefjepeefje moet doen is es een goed boek lezen over de werking van het menselijk lichaam. Dan komt ze er erachter wat een wonder het eigenlijk is, en dat ze dankbaar mag zijn voor haar gezondheid en daar niet aan moet gaan klooien als er eigenllijk niks aan de hand is.



Maar ze is niet de enige, laatst zat ik naar een programma te kijken op de BBC en dat ging ook over detoxen, ze hielden op een gegeven moment een stuk zeewier omhoog en beweerden dat dit was los gekomen uit de darmen van iemand. Ja hoor, vast wel, de meeste mensen weten niet eens dat je darmen elke dag een hele nieuwe laag cellen aanmaken, de ouwe cellen poep je gewoon uit.

Tenzij je een stuk zeewier inslikt komt er dus echt alleen maar poep doorheen.

Maar goed, eefjepeefje moet het maar zelf weten of ze een clysma

wil met koffie, vind het meer iets voor mensen zoals Patty Brard, (ook het verstand van een kanariepietje). Patty heeft vorig jaar ook wel wat gewicht verloren door haar detoxen, maar het zit er allemaal weer aan hoor. Goh, hoe zou dat nou komen?
Alle reacties Link kopieren


Meisjes meisjes,

er is zoooooooo veel dat jullie nog moeten leren. En de keuze om je in detox te verdiepen ligt he le maal bij jullie. Uit jullie commentaar merk ik dat dat niet gaat gebeuren en dat is niet erg. Jullie jullie ding, ik het mijne.



Even voor de duidelijkheid, ik laat een colonic irrigation doen, geen clysma. Duidelijk is dat jullie het verschil niet kennen.

Mag ik uit de zin "ook het verstand van een kanariepietje" dan opmaken dat jij denkt dat ik dat ook heb? Wel heel kort door de bocht.

Bovendien gaat het bij detox niet om afvallen, maar voor zuivering.



En weet je wat ik volgende week ga doen? 10 dagen mijn mond houden in een tempel in Thailand (waar ik al 4,5 jaar woon). 10 dagen yoga, meditatie en lezingen van Buddhistische monniken.



Jammer eigenlijk he, dat je om ERVARINGEN vraagt en alleen kritiek krijgt. Toch zonde van zo'n forum.



Meds en toetyfroety, een hele prettige Zondag nog en dat meen ik echt.

Namaste
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt nogal zuur voor een "gezuiverde" geest. 10 dagen je kwek houden lijkt me heel gezond, en Yoga kan ook geen kwaad. Hopelijk ben je tegen die tijd weer fit genoeg om ervan te genieten.



Bizar dat deze shit bij "Gezondheid" moet staan
Alle reacties Link kopieren
Hey



Ik ben bijna 26 jaar, half Thais ;-) en ben vandaag ook met een detox kuur begonnen... En dit wel op aanraden van mijn Huisarts!!!! Mijn lever is zodanig verzadigd met toxines dat deze nog nauwelijks werkt.

Bij mij wel een iets minder radicale detox en dit door druppeltjes die ik in 1.5l water moet doen en opdrinken gespreid over de hele dag.



Het is dus volgens mij wel medisch bewezen dat detoxen werkt! Mijn HA is allesbehalve een kwakzalver en zou dit nooit voorgeschreven hebben indien het ongezond was. Ik drink geen alcohol, geen koffie of zwarte thee, eet veel groenten en vis en nauwelijks vlees... Niet door de één of andere overtuiging, maar gewoon omdat ik het niet lust.



Ik heb een gezonde leefstijl en eetgewoonte volgens dokter, maar mijn lever doet het gewoon niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Thaise dokter zeker?
Alle reacties Link kopieren
Detox juice fasting is not recommended for durations longer than one to three days. Longer durations must require medical supervision as fasting can lead to nutrient deficiencies, particularly protein and calcium deficiency.



Common temporary side effects include headaches or migraines, fatigue, hypoglycemia, facial and body acne, constipation and stomach discomfort, increased body odor and bad breath. Other side effects include low blood pressure and heart arrhythmias which can lead to fainting or dizziness. Weight loss, hunger, vomiting and diarrhea may also be experienced.



Eat your heart out Eefje Peefje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb half september een 2 weekse detox kuur gedaan.

Het was een drankje van Lucovit 'daily detox'.

Ik heb normaal gegeten zoals altijd.

Sinds die tijd heb ik een super goede stoelgang, ik kon nooit goed naar de wc (1x in de week meestal en nu dagelijks!).

Ik ben dus erg te spreken over de detox kuur.
Ik denk dat het heel gezond is om je lichaam eens een keer te ontgiften. Ik ben er ooit een keer aan begonnen, aangemoedigd door mijn yogalerares, maar ik heb het precies 4 uurtjes volgehouden. Ik word gek als ik smorgens mijn sigaretje en mijn koffie niet krijg :-$ .

Goed dat het jou wel lukt Eefje.
Alle reacties Link kopieren
Spam
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 29-01-2014 00:10
Reden: Spam is niet toegestaan
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spammert!! Topic is ruim 6 jaar oud....
bah spam

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven