Entertainment
alle pijlers
TV Tip: NCRV Babyboom
dinsdag 16 oktober 2007 om 16:45
A.s. donderdag (18 oktober) om half 9 's avonds is op Nederland 1 de eerste uitzending te zien van NCRV Babyboom. In de 10-delige NCRV serie worden 100 stellen met een kinderwens gevolgd.
Vanochtend las ik in NRC Next er een uitgebreid artikel over.
Op YouTube vond ik deze drie intro filmpjes: Bedverhalen (leuk!), Spermatest (kom op mannen!, presteren ) en Zwangerschapstest (ontroerend).
Vanochtend las ik in NRC Next er een uitgebreid artikel over.
Op YouTube vond ik deze drie intro filmpjes: Bedverhalen (leuk!), Spermatest (kom op mannen!, presteren ) en Zwangerschapstest (ontroerend).
donderdag 25 oktober 2007 om 10:30
donderdag 25 oktober 2007 om 15:05
Heb er een klein stukje van gezien (wilde naar het programma kijken dat erna kwam) en ik vond het echt van elk niveau gespeend. Met alle respect voor mensen hier die CT een goede presentratrice vinden: hou toch op zeg!! Komt er een vrouw huilend uit de zaal waar die test werd gehouden, loopt CT er met een zalvend "Och gossie, het valt ook niet mee hè" op af, zegt die vrouw "ik ben zwanger hoor".
Waarom moet in godsnaam alles op tv?? Het roept mij mij een groot gluren-bij-de-buren gevoel op.
Waarom moet in godsnaam alles op tv?? Het roept mij mij een groot gluren-bij-de-buren gevoel op.
vrijdag 26 oktober 2007 om 10:33
Oke, van deze uitspraak ben ik wel een beetje terug gekomen na die sperma test... .Pff, ik keek er naar met plaatsvervangende schaamte... Komt er een man dat hokje uit, gelijk een camera op je kop: "En is het gelukt?"
"Ja hoor alleen de video was stuk." Eeh oke...
Ik vindt sowieso die tests en al die weetjes erg... Die test met die onderbroeken, ook zo genant...
Het deel waarin je meekijkt met de stellen vindt ik daar in tegen wél intressant. Zo´n bonk van een man die harder dan zijn vrouw huilt om een miskraam. Hoewel ik trouwens meer te doen had met dat stel wat al vijf jaar bezig is en waarbij de eerste IVF poging mislukte. Dat deel vindt ik ook wel op een goede manier in beeld gebracht.
Hoewel mij gisteren Caroline Tensen ook opviel. Bij dat stel wat een miskraam had gehad. "Ah gos je zit er echt mee he.." Ja, duh...
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
vrijdag 26 oktober 2007 om 11:10
Kon het niet laten, gister tóch een stukje gekeken. Maar wat was het weer errrrrrrrg. Wat zagen ze eruit, en hun manier van uitdrukken. Sjeeeeee, accute plaatsvervangende schaamte.
Hoewel die arts een fantastische tip had: Haal eerst het dekseltje eraf.
Ik zweer het je, daar was ik zelf niet opgekomen.
Hoewel die arts een fantastische tip had: Haal eerst het dekseltje eraf.
Ik zweer het je, daar was ik zelf niet opgekomen.
vrijdag 26 oktober 2007 om 11:50
Ik wil het niet zien.... en toch dadelijk maar even kijken op uitzending gemist.
Na Idols, Sterren die al dan niet op het ijs dansen, Big Brother en dergelijke zal ik wel een beetje verslaafd zijn geraakt aan plaatsvervangende schaamte.
Heb er trouwens nog even overna zitten denken waarom ik zo graag een kind wilde. Zal die biologische bom wel zijn. Nu het kind er is, is ze natuurlijk gewéldig, nog veel leuker dan ik me voor had kunnen stellen. Ik heb natuurlijk ook wel een héél leuk kind .....( en een overschot hormonen, nog steeds).
Ik krijg braakneigingen als mensen het hebben over 'bekroning van hun liefde'. Dat klinkt zó nep, ik zie dan direct voor me dat híj tijdens de zwangerschap het bed in duikt met een ander en notabene niet de vader blijkt te zijn van het kind....
Na Idols, Sterren die al dan niet op het ijs dansen, Big Brother en dergelijke zal ik wel een beetje verslaafd zijn geraakt aan plaatsvervangende schaamte.
Heb er trouwens nog even overna zitten denken waarom ik zo graag een kind wilde. Zal die biologische bom wel zijn. Nu het kind er is, is ze natuurlijk gewéldig, nog veel leuker dan ik me voor had kunnen stellen. Ik heb natuurlijk ook wel een héél leuk kind .....( en een overschot hormonen, nog steeds).
Ik krijg braakneigingen als mensen het hebben over 'bekroning van hun liefde'. Dat klinkt zó nep, ik zie dan direct voor me dat híj tijdens de zwangerschap het bed in duikt met een ander en notabene niet de vader blijkt te zijn van het kind....
vrijdag 26 oktober 2007 om 19:33
Sjonge jonge...wát een kutprogramma zeg. Dat je er überhaupt al aan moedoet is al triest, maar de mensen die eraan meedoen, worden ook nog eens collectief belachelijk gemaakt. Geneuzel over het dragen van ondergoed dat de kwaliteit van sperma nadelig zou kunnen beïnvloeden etc. Het is zo mogelijk nog hilarischer dan Idols. Nederland op zijn smalst. En uiteraard alles voor de kijkcijfers. Het is ook veelzeggend dat die wandelende borstvergroting het presenteert; Ted de Braak had als presentator zeker niet misstaan. En dan leuk met zijn 100-en parapluutjes vangen bij ome Ted..tssss....
vrijdag 2 november 2007 om 16:48
Gisteren weer gekeken. Ik vind het toch wel beter worden hoor, vooral omdat je nu toch meer met de stellen mee kijkt. De vragen en domme testjes in de studio worden wel minder.
Had echt te doen met die Arnoud en Corettie. Zij doet hormoon behandelingen en hij had zijn sterilisatie ongedaan laten maken. Na die operatie hadden ze vijf tot tien procent kans op een natuurlijke zwangerschap. En ze wérd zwanger. Maar kreeg ook een miskraam...
Dan een ander stel waarvan de man zaadbal kanker heeft gehad. (Ruud en ??) Zij hebben nu twee Icsi pogingen gedaan maar er worden er maar drie vergoed door de verzekering. Ze hebben er nu dus twee gehad, maar het is nog niet gelukt...
Ja en dan het contrast. Een stel van begin 20 waarvan de vrouw (21) zwanger is van de derde. Die vrouw zei zelf al: 'Hij hoeft maar naar me te kijken en ik ben al zwanger.' En dat terwijl ik niet echt een positief beeld kreeg bij de opvoeding van de kindjes. Misschien niet terecht hoor want je ziet natuurlijk niet alles. Maar papa vertelde dat hij graag naar de kroeg ging en zijn ouders woonde tegenover hen, oom en tante verderop in de straat en zijn oma was ongeveer de buurvrouw dus als hij ze ' zat was dan dumpte hij de kinderen wel daar.'
En dan een alleenstaande moeder. (Bewust alleenstaand.) Ze had al een zoontje van 1 van een anonieme donor, maar dat mag niet meer dus voor het tweede kindje had ze zelf een donor gezocht. En nu was ze dus weer zwanger. En dan verteld ze dus dat haar zoontje nu vier hele dagen in de week naar de creche gaat! Ik begrijp dat zij ook geld moet verdienen, maar vier dagen vind ik best veel. En dan wil ze nog een kind. Daatbij missen allebei de kinderen een vader, en haar oudste kind zal ws nooit weten wie zijn vader is. Ik ben miss ouderwets, maar dat vind ik dan toch zielig...
Alles bij elkaar vond ik het gisteren nog best een goede aflevering.
Had echt te doen met die Arnoud en Corettie. Zij doet hormoon behandelingen en hij had zijn sterilisatie ongedaan laten maken. Na die operatie hadden ze vijf tot tien procent kans op een natuurlijke zwangerschap. En ze wérd zwanger. Maar kreeg ook een miskraam...
Dan een ander stel waarvan de man zaadbal kanker heeft gehad. (Ruud en ??) Zij hebben nu twee Icsi pogingen gedaan maar er worden er maar drie vergoed door de verzekering. Ze hebben er nu dus twee gehad, maar het is nog niet gelukt...
Ja en dan het contrast. Een stel van begin 20 waarvan de vrouw (21) zwanger is van de derde. Die vrouw zei zelf al: 'Hij hoeft maar naar me te kijken en ik ben al zwanger.' En dat terwijl ik niet echt een positief beeld kreeg bij de opvoeding van de kindjes. Misschien niet terecht hoor want je ziet natuurlijk niet alles. Maar papa vertelde dat hij graag naar de kroeg ging en zijn ouders woonde tegenover hen, oom en tante verderop in de straat en zijn oma was ongeveer de buurvrouw dus als hij ze ' zat was dan dumpte hij de kinderen wel daar.'
En dan een alleenstaande moeder. (Bewust alleenstaand.) Ze had al een zoontje van 1 van een anonieme donor, maar dat mag niet meer dus voor het tweede kindje had ze zelf een donor gezocht. En nu was ze dus weer zwanger. En dan verteld ze dus dat haar zoontje nu vier hele dagen in de week naar de creche gaat! Ik begrijp dat zij ook geld moet verdienen, maar vier dagen vind ik best veel. En dan wil ze nog een kind. Daatbij missen allebei de kinderen een vader, en haar oudste kind zal ws nooit weten wie zijn vader is. Ik ben miss ouderwets, maar dat vind ik dan toch zielig...
Alles bij elkaar vond ik het gisteren nog best een goede aflevering.
vrijdag 2 november 2007 om 16:55
[quote]
quote]
Moest eigenlijk trouwens ook wel lachen om die Arnoud.
'Ja ik had wel veel pijn na de operatie. Vervelend, want ik mocht niet golfen. Nee en ook niet tennisen.'
'Hoe verwerk je je verdriet over de kinderwens die niet in vervulling gaat?'
'Ik ga lekker golfen.'
Het eerste wat die mijn zijn kinderen leert als ze kunnen staan is golfen... Maar ja, hij heeft dan ook een golfbaan in de achtertuin...
Volgende week komt dat Ajax stel weer. Die man moet een keuze maken of hij mee gaat met zijn vrouw naar het ziekenhuis of naar Ajax. Mag toch hopen dat hij voor het laatste kiest...
:Had echt te doen met die Arnoud en Corettie. Zij doet hormoon behandelingen en hij had zijn sterilisatie ongedaan laten maken. Na die operatie hadden ze vijf tot tien procent kans op een natuurlijke zwangerschap. En ze wérd zwanger. Maar kreeg ook een miskraam...
quote]
Moest eigenlijk trouwens ook wel lachen om die Arnoud.
'Ja ik had wel veel pijn na de operatie. Vervelend, want ik mocht niet golfen. Nee en ook niet tennisen.'
'Hoe verwerk je je verdriet over de kinderwens die niet in vervulling gaat?'
'Ik ga lekker golfen.'
Het eerste wat die mijn zijn kinderen leert als ze kunnen staan is golfen... Maar ja, hij heeft dan ook een golfbaan in de achtertuin...
Volgende week komt dat Ajax stel weer. Die man moet een keuze maken of hij mee gaat met zijn vrouw naar het ziekenhuis of naar Ajax. Mag toch hopen dat hij voor het laatste kiest...
vrijdag 2 november 2007 om 20:50
Ik vind die Arnoud toch zo'n naar mannetje. Hoe hij práát. Ik kan niet goed uitleggen waarom, maar ik vind hem naar. Idd, al 6 dochters, dan perse nog meer kinderen willen. Hij heeft het alleen maar over háár zwanger maken. Hij ziet het volgens mij echt als een prestatie. Hij doet het in mijn ogen overduidelijk voor haar. En dat vind ik niet echt een goede reden om een kind te maken.
Die jonge ouders vond ik verschrikkelijk. Echt zielig, die kindjes. Hoe ze ook sprak. Nee, ik vond het geen reclame voor jong kinderen krijgen. Hoe ze ook zaten te eten aan de salontafel, terwijl je op de achtergrond zag dat er gewoon een eettafel stond.
En wat die alleenstaande moeder betreft: ik denk dat de ideale situatie wel is dat een kind twee liefhebbende ouders heeft. Maar ik denk ook dat een kind beter een bewust alleenstaande ouder kan hebben, dan twee ouders die gescheiden zijn en niet op goede voet met elkaar leven.
Die jonge ouders vond ik verschrikkelijk. Echt zielig, die kindjes. Hoe ze ook sprak. Nee, ik vond het geen reclame voor jong kinderen krijgen. Hoe ze ook zaten te eten aan de salontafel, terwijl je op de achtergrond zag dat er gewoon een eettafel stond.
En wat die alleenstaande moeder betreft: ik denk dat de ideale situatie wel is dat een kind twee liefhebbende ouders heeft. Maar ik denk ook dat een kind beter een bewust alleenstaande ouder kan hebben, dan twee ouders die gescheiden zijn en niet op goede voet met elkaar leven.
zaterdag 3 november 2007 om 02:56
Bij dit stukje heb ik dus echt blauw gelegen, ik bleef erin. Iets in de trant van "dan gaat de deur hier los, en dan gaat de deur daar los -wijzend naar de overkant waar opa en oma wonen- en dan gaan de kinderen lekker daarheen als ik naar de kroeg wil". Het is natuurlijk te erg voor woorden, maar ik heb er wel heel hard om moeten lachen....en die vrouw ook, pittig typje, zeg maar. En idd, dat eten aan die salontafel, vre-se-lijk!
Die Arnoud(?) en Coretti(?) weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken. Ze hebben toch al samen een kind gekregen, waarom het niet nog een keer op die manier proberen (ben even naam van die methode kwijt) ipv die man weer laten opereren, met kans op 5/10%. Daar zit je dan in je giga huis, met je leuke zoontje, geniet daar gewoon van, denk ik dan. Je kunt toch niet verwachten dat je met zo'n oudere man nog een groot gezin gaat krijgen.
En dat Ajax stel idd, hij met z'n hoedje, had hij nog op tijdens trouwen, pffff. Ben heel benieuwd waar hij voor kiest, echo of wedstrijd, haha
En die Ruud, die even 2x het peeskamertje in moest. Waarom willen mensen hiermee op tv?? Beats me. Die man gaat toch vandaag weer naar z'n werk, kan me de opmerkingen helemaal voorstellen. Ik snap helemaal dat mensen proberen om op die manier toch een kind te krijgen, maar waarom dat op tv laten zien???
Maar ja, ik kijk zelf ook
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
zaterdag 3 november 2007 om 15:46
Wat is er mis met die Ruud? Ik vond het juist heel bewonderenswaardig hoe hij er mee omgaat! Hij zag er juist de humor allemaal van in. En zoals Morrie al aangaf, wellicht speelt het doorbreken van het taboe ook wel bij hem. Dat zei hij zelf ook al een beetje!
Vwb Coretty en Arnoud heb je duidelijk ook niet echt opgelet. Ze doen naast het ongedaanmaken van zijn ingreep ook nog ICSI. volgens mij hadden ze poging 8 net gehad. Ik deel wel je vermoeden dat ex-vrouw en dochters (ZES STUKS?!?!?!?!?!) ongetwijfeld met zeer gemengde gevoelens het schouwspel zullen volgen. Tevens ben ik het met je eens dat ze hun zoontje welhaast lijken te vergeten, en alleen nog maar aan baby 2 (of 8!) kunnen denken... Maar goed, ik heb zelf nooit in die schoenen gestaan, dus kan er niet over oordelen eigenlijk. En ligt het aan mij of hebben die Arnoud en Coretty nou echt altijd hetzelfde aan? Trouwens 'briljante' opmerking van La Tensen toen ze binnenkwam bij ze op de dag dat Coretty net wat bloed had verloren "ik zie dat ik op het goede moment kom" Geen grijntje cynisme in haar ondertoon te bespeuren! sjonge zeg. rare reactie hoor!
Vwb Coretty en Arnoud heb je duidelijk ook niet echt opgelet. Ze doen naast het ongedaanmaken van zijn ingreep ook nog ICSI. volgens mij hadden ze poging 8 net gehad. Ik deel wel je vermoeden dat ex-vrouw en dochters (ZES STUKS?!?!?!?!?!) ongetwijfeld met zeer gemengde gevoelens het schouwspel zullen volgen. Tevens ben ik het met je eens dat ze hun zoontje welhaast lijken te vergeten, en alleen nog maar aan baby 2 (of 8!) kunnen denken... Maar goed, ik heb zelf nooit in die schoenen gestaan, dus kan er niet over oordelen eigenlijk. En ligt het aan mij of hebben die Arnoud en Coretty nou echt altijd hetzelfde aan? Trouwens 'briljante' opmerking van La Tensen toen ze binnenkwam bij ze op de dag dat Coretty net wat bloed had verloren "ik zie dat ik op het goede moment kom" Geen grijntje cynisme in haar ondertoon te bespeuren! sjonge zeg. rare reactie hoor!
zaterdag 3 november 2007 om 18:23
Violgens mij zei Caroline toch echt: 'Ik kom NIET echt op een goed moment binnen.'
Volgens mij willen Arnoud en Corettie nog een kindje omdat ze graag nog een broetje of zusje willen voor hun zoontje. Aan de ene kant geef ik ze gelijk. Wat moet zo´n jongetje alleen in zo´n mega huis.? Hij gaat zijn vader ws ook jong verliezen en dan ben je best wel alleen, geen broer of zus waar je dan iets mee kan delen. Wel zes halfzussen natuurlijk, maar die zijn veel ouder. En zoo lang hij nog kind is... Hij heeft alle ruimte maar als je altijd alleen bent lijkt me dat ook saai hoor...
Aan de andere kant als je al zes!! dochters hebt... Ik ben het met diegene eens die zei dat Arnoud het als een prestatie lijkt te zien. Op mij komt hij ook niet heel symphathiek over.
Volgens mij willen Arnoud en Corettie nog een kindje omdat ze graag nog een broetje of zusje willen voor hun zoontje. Aan de ene kant geef ik ze gelijk. Wat moet zo´n jongetje alleen in zo´n mega huis.? Hij gaat zijn vader ws ook jong verliezen en dan ben je best wel alleen, geen broer of zus waar je dan iets mee kan delen. Wel zes halfzussen natuurlijk, maar die zijn veel ouder. En zoo lang hij nog kind is... Hij heeft alle ruimte maar als je altijd alleen bent lijkt me dat ook saai hoor...
Aan de andere kant als je al zes!! dochters hebt... Ik ben het met diegene eens die zei dat Arnoud het als een prestatie lijkt te zien. Op mij komt hij ook niet heel symphathiek over.
zondag 4 november 2007 om 10:09
Ja, ik heb ook zitten kijken. Vind het eigenlijk best goed dat zo'n programma op tv is.
Het is natuurlijk heel persoonlijk dat kinderen krijgen, maar het is ook iets waar bijna iedereen in zijn leven een keer over nadenkt.
Wil ik ze wel, of niet. Kan ik ze wel krijgen, of niet.
Vergeleken met andere programma's die gaan over vissen, voetbal, mode, idols, dansen en al die andere dingen.....
Misschien dat het allemaal wat meer wetenschappelijk aangepakt had kunnen worden, maar ik denk dat ze juist de menselijke emoties willen laten zien, als het wel lukt, maar vooral als het niet lukt.
De tragiek als het niet lukt wordt dan natuurlijk heel sterk uitvergroot, daar is TV nu eenmaal heel goed in. (iemand staat al handenwringend en met tranen in de ogen iets te vertellen, en dan toch nog doorvragen...hoe voel jij je daarbij)
Ach die Ruud, vond dat hij het allemaal heel goed doormaakte, gun hem het zo dat het hen lukt. (Daarom blijf je ook kijken natuurlijk).
Ik heb gemengde gevoelens bij Arnoud en Cornetti, zoals jullie ook al zeiden, geniet nou eerst eens van dat mannetje wat je al hebt. (Verder, idd dezelfde kleren aan, duidt er echt op dat het allemaal in 1 dag is opgenomen, dan in stukken geknipt en gebruikt waar nodig voor meer emotie).
Ben ook benieuwd hoever ze gaan, zien we straks ook de bevalling van al die stellen waarbij het lukt? Dat zou ik toch wel een beetje te intiem vinden.
Vind het prachtig hoor zo'n geboorte op TV, maar dan ken je die mensen niet en nu leer je ze zo goed kennen.
Het is natuurlijk heel persoonlijk dat kinderen krijgen, maar het is ook iets waar bijna iedereen in zijn leven een keer over nadenkt.
Wil ik ze wel, of niet. Kan ik ze wel krijgen, of niet.
Vergeleken met andere programma's die gaan over vissen, voetbal, mode, idols, dansen en al die andere dingen.....
Misschien dat het allemaal wat meer wetenschappelijk aangepakt had kunnen worden, maar ik denk dat ze juist de menselijke emoties willen laten zien, als het wel lukt, maar vooral als het niet lukt.
De tragiek als het niet lukt wordt dan natuurlijk heel sterk uitvergroot, daar is TV nu eenmaal heel goed in. (iemand staat al handenwringend en met tranen in de ogen iets te vertellen, en dan toch nog doorvragen...hoe voel jij je daarbij)
Ach die Ruud, vond dat hij het allemaal heel goed doormaakte, gun hem het zo dat het hen lukt. (Daarom blijf je ook kijken natuurlijk).
Ik heb gemengde gevoelens bij Arnoud en Cornetti, zoals jullie ook al zeiden, geniet nou eerst eens van dat mannetje wat je al hebt. (Verder, idd dezelfde kleren aan, duidt er echt op dat het allemaal in 1 dag is opgenomen, dan in stukken geknipt en gebruikt waar nodig voor meer emotie).
Ben ook benieuwd hoever ze gaan, zien we straks ook de bevalling van al die stellen waarbij het lukt? Dat zou ik toch wel een beetje te intiem vinden.
Vind het prachtig hoor zo'n geboorte op TV, maar dan ken je die mensen niet en nu leer je ze zo goed kennen.