Wanneer weet je dat je het moet uitmaken?? Hulp!

10-07-2007 15:32 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik word gek van alle twijfels.

Ik heb sinds drie jaar een vriend, mijn eerste in alle opzichten.

Het was altijd een rumoerige relatie, hij heeft het een paar keer uitgemaakt en mij flink gekwetst. Ik was kapot van liefdesverdriet ondanks alles. Nu is het alweer 8 maanden dik aan, hij lijkt geen enkele twijfel meer te hebben en werkt hard om zijn zoveelste kans te verdienen.

Mijn hele omgeving is erop tegen door alles wat is gebeurd. Ik vond dat heel erg maar was blij hem terug te hebben.

Maar de laatste tijd weet ik eigenlijk zeker dat hij niet de man is met wie ik kinderen wil, samenwonen, etc... Hij is van een compleet ander slag, veel 'simpeler'. Dat heb altijd wel geweten maar ik vond het niet erg. Nu wel. Ik droom bijna elke nacht over andere mannen en spannende avonturen en word dan helemaal enthousiast wakker, Ik weet dat ik het heel moeilijk zou vinden niet vreemd te gaan als de kans zich voordeed. Ik merk aan mezelf en mijn gedrag dat het niet goed zit. Ook weet ik dat mijn familie en vrienden opgelucht adem halen als het over is. Niet omdat het zo'n kwaaie jongen is, maar omdat ze weten (denken) dat er 'meer' is voor mij. En zij kennen me het best..



Aan de andere kant hou ik heel veel van hem! Hij kent me zo goed, door dik en dun. Als hij slaapt en ik kijk naar hem kan ik wel janken.

Hij is mijn maatje. Onze levens zijn zo verbonden.. Dus, mijn vraag: wanneer weet je dat je het uit moet maken?! Ik heb zo veel voor hem gevochten, zoveel verdriet om hem gehad... :( Ik ben iemand die heel veel moeite heeft met afscheid nemen... Misschien dat ik daarom nog bij hem ben..

Ik weet dat ik zelf moet doen, maar ik vind het zo moeilijk en kom er niet uit. Hebben jullie misschien een beetje wijsheid voor mij??



Heel erg bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Toen ik de titel van dit topic las dacht: Als je die titel voor je topic gebruikt....





Dat is misschien een beetje kort door de bocht, maar ik denk dat je er in je hoofd al mee bezig bent, anders stel je die vraag niet, en misschien ben je gewoon op zoek naar argumenten die je beslissing kunnen 'goedpraten'. Wat mij betreft: Geen argumenten zoeken, als jij het gevoel hebt dat je vriend geen wezenlijke 'aanvulling' meer is op je leven, dan is het volgens mij tijd alles nog eens goed te overdenken.
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
Alle reacties Link kopieren
Toen ik de titel van dit topic las dacht ik: Als je die titel voor je topic gebruikt....





Dat is misschien een beetje kort door de bocht, maar ik denk dat je er in je hoofd al mee bezig bent, anders stel je die vraag niet, en misschien ben je gewoon op zoek naar argumenten die je beslissing kunnen 'goedpraten'. Wat mij betreft: Geen argumenten zoeken, als jij het gevoel hebt dat je vriend geen wezenlijke 'aanvulling' meer is op je leven, dan is het volgens mij tijd alles nog eens goed te overdenken.
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad. Je weet het eigenlijk al. Nu dus. Op een mooie lieve manier.
Alle reacties Link kopieren
Maar de laatste tijd weet ik eigenlijk zeker dat hij niet de man is met wie ik kinderen wil, samenwonen, etc... Hij is van een compleet ander slag, veel 'simpeler'. Dat heb altijd wel geweten maar ik vond het niet erg. Nu wel.
Het lijkt me meer dan duidelijk. Je zou jezelf tekort doen door bij iemand te blijven waarvan je weet dat hij 'het' niet is. Ik begrijp best dat het heel moeilijk is om er een punt achter te zetten. Zeker als je al moeite hebt met afscheid nemen en je houd natuurijk toch van hem. Toch zijn dat allemaal geen goede redenen om bij elkaar te blijven. Dan doe je jezelf te kort, maar ook hem.



Sterkte met je beslissing!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Willow,

Je houdt niet meer op de goede manier van je vriend. Je ziet hem als je maatje, maar niet als de vader van je kinderen.

Ik denk dat je er zelf al wel uit bent, maar dat je nog bevestiging zoekt om die stap ook daadwerkelijk te zetten, en het is ook best eng om zoiets te doen.

Je kunt het alleen beter niet te lang uitstellen, want je gaat er steeds meer tegenop zien.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!

Het is misschien ook wel duidelijk, maar ik hou wel heel veel van hem, en we hebben ook echt goeie momenten. Ik vraag me zo af, mensen die een lange relatie hadden, wanneer ze echt wisten dat ze het uit moesten maken... Ik kan me er echt niks bij voorstellen het uit te maken...
Alle reacties Link kopieren
Tja... ik zou het niet zo snel uitmaken.



Misschien ben je in je hoofd al bezig met dat proces, maar blijkbaar is de tijd nog niet rijp. Anders zou je het wel doen!!



En volgens mij kan niemand vanaf hier bepalen of jij op de "goede manier" van iemand houdt. Misschien zie jij niet voor je dat het de man is waar jij je hele leven mee door zal brengen. Dat kan... maar om dan meteen te zeggen dat je het uit moet maken.

Bij twijfel niet doen, is mij geleerd.

En dan heb ik het natuurlijk wel over een normale relatie, waar gewoon wederzijds respect is.



Ik zou niks overhaast doen, op t moment dat jij geen liefde meer voelt of in je onderbuik voelt dat het echt nodig is om te breken... dan is het vroeg genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft dat je zeker weet dat hij niet de man is met wie je wilt samenwonen, dus niet de man met wie je een toekomst voor je ziet. Daarnaast heeft hij je al een aantal keren flink gekwetst. Lijkt me een duidelijke zaak... In dit geval is "houden van" gewoon niet genoeg.

En dat je je niet kan voorstellen hoe het is om je relatie te verbreken, is helaas geen goede reden om het dan maar niet te doen.

 

Je schreef ook dat dit je allereerste relatie is... Kan het zijn dat je bang bent om weer alleen te zijn?
Alle reacties Link kopieren
Plib, "bij twijfel niet doen" zou je ook op de relatie zelf kunnen betrekken...
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je gelijk Isa, zeker waar.





Toch zou ik eerst met vriend in kwestie gaan praten over je gevoel, wel zo eerlijk.

En dan nog, bij twijfel.... als je zeker weet... dan is het verloren zaak.

Zolang het nog geen verloren zaak is, mag je hem best een kans geven.
Alle reacties Link kopieren
tja...moeilijk. Bedenk dat het gras ook altijd groener is aan de andere kant. Dromen van andere mannen is leuk, spannend enzo. Maar ja,  die hebben ook stinksokken en ruiken 's ochtends uit hun mond. Klinkt misschien wel erg plastisch...



Kijk, niemand kan voor jou bepalen wat je moet doen. Zelfs je familie en vrienden niet, al kennen ze jou goed.



Ik vraag me af nu dat hij eindelijk niet aan het twijvelen is, of het eindelijk veilig genoeg voor jou is om te twijvelen. En of je verwerkt hebt hoeveel pijn hij je heeft gedaan, ondanks dat hij nu echt voor jou kiest.



Ik weet niet wat voor jou het beste is, ik zou alleen niets overhaast doen. Ga bij jezelf te raden....mis je echt iets aan je relatie...of mis je iets in je leven?



Succes....hou ons op de hoogte.
Alle reacties Link kopieren
Goed punt van Plib: heb je het er al eens met je vriend over gehad? Hebben jullie sowieso wel eens 'evaluatiemomenten'? Kan me voorstellen dat je af en toe even moet bijpraten hoe het er nu voor staat als het al een aantal keer uit is geweest....
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties, echt super! We hebben best vaak evaluaties, en ik heb hem laatst ook wel min of meer verteld hoe ik me voel. Hij schrikt daar wel van en is dan heel lief voor me, maar veel meer kan hij niet doen. Ik wil hem er ook niet te veel mee opzadelen want hij zit dan alleen in onzekerheid en kan er eigenlijk toch niks aan doen..



Het is zeker nog geen uitgemaakte zaak (letterlijk..) anders zou het niet zo'n dillema zijn. Misschien is het wel zo dat ik voor eerst de kans heb er over na te denken wat IK wil omdat hij altijd degene was met problemen..

Hij is mijn eerste vriendje en ik denk steeds vaker aan een 'wilde tijd' die ik nooit heb gehad.. Natuurlijk idealiseer ik dat wel voor mezelf, maar toch..



En van ouders ed moet je je natuurlijk niks aantrekken, maar ik heb het idee dat ze me doorzien, en er daarom zo over denken.



Ik hou wel veel van hem en wordt helemaal treurig bij het idee dat het uit zou zijn.. Maar is dat om hem of gewoon om het idee?? Pieker me helemaal suf... Thanx iedereen! :)
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik ook lang met deze vraag rondgelopen en uiteindelijk de knoop doorgehakt. Ik ga alleen verder. De koek was na 8 jaar op, we leefden meer als broer en zus dan als geliefden en ik zag mezelf niet samen met hem in het bejaardenhuis zitten. En nee na 8 jaar is net niet ineens over, maar er wel ingeslopen. Tot op vandaag ben ik blij met mijn beslissing, maar de klap zal achteraf wel komen denk ik. Denk in ieder geval als eerste aan jezelf en niet wat anderen ervan vinden. Jij bent tenslotte degene die een relatie met hem heeft en anderen niet. Tuurlijk je kan iedereen om een mening vragen, maar luister eerst naar jezelf! Sterkte!*;
Jij heb duidelijk bepaalde sterke gevoelens. Wat dat zijn, dat moet je voor jezelf uitzoeken.



Wel moet ik zeggen dat een relatie verbreken, er geen "seintje"  doorkomt. In de zin van: " Een belletje, dan moet ik het maar uitmaken". Het is een wel overwogen gevoel/beslissing die je maakt.  Wat zijn de nadelen op dit moment aan je relatie en heel erg belangrijk, welke voordelen?? En kunnen jullie samen werken aan de nadelen zodat ze geen nadelen  meer zijn, maar juist voordelen?? Neem geen overhaaste beslissingen, maar denk goed na over wat je wilt en hoe je je voelt.



Tot slot, als de relatie geen toekomst meer kent, misschien kunnen jullie wel verder als goede vrienden?? Hij kent je tenslotte door en door en je heb het over een band die je niet kwijt wilt. Misschien dat dit iets kan zijn voor jou en hem.

Een een verbroken liefdesrelatie kan een begin zijn van een mooie vriendschap.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik kwam per toeval op deze vraag terecht, maar ben nu wel heel nieuwsgierig hoe het is afgelopen?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, ik wilde net reageren want zit echt in precies hetzelfde schuitje.... Totdat ik de laatste reactie zag

Ben ook wel erg benieuwd hoe het is afgelopen. Krijg je een melding als iemand op je post reageert?
Alle reacties Link kopieren
Gelet op de geschiedenis onder het loepje denk ik gevalletje "die zien we nooit meer terug'. Heeft zich al 4,5 jaar niet meer gemeld.

Je krijgt trouwens geen bericht als iemand op je post reageert. (het is geen facebook )
Alle reacties Link kopieren
It ain't over 'till it's over..
Alle reacties Link kopieren
ik zat het hele verhaal te lezen......blijkt het uit 2007 te zijn. Wat irritant
Alle reacties Link kopieren
LOL ik wilde ook gaan reageren.
Alle reacties Link kopieren
quote:lavan568 schreef op 03 februari 2012 @ 20:20:

ik zat het hele verhaal te lezen......blijkt het uit 2007 te zijn. Wat irritant

Verrek! Idd!!

Nouja, ik blijf bij mijn eerdere reactie..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het uitmaken als ik jou was, maar wel op een nette manier.
Alle reacties Link kopieren
Maak het uit. Genoeg redenen om niet verder te gaan met hem. Emotioneel en rationeel zit het niet meer goed. Move on, door langer te wachten wordt het alleen maar moeilijker en moeilijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven