Trouwen 2010/2011, voor oude en nieuwe brides-to-be 4

08-07-2010 21:58 2994 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, we zijn weer in de lucht, hier verder met ons gezwijmel

NaamDatumBudgetgoudkever april 2010Mevrouwdekees12 mei 2010Sattie2010mei 2010Itsme29 mei 2010Boom5 juli 2010Wohman 7 juli 2010Frutje14 augustus 2010 Kastanjez21 augustus 2010 Sterretjeeaugustus 2010 Legpuzzel 27 augustus 2010pipo79 september 2010 Lory 15 oktober 2010 Drenthegirl15 oktober 2010 Heupje12 november 2010¤ 12.000,-Ivetje1 april 2011¤ 10.000,-Vlammetje1 april 2011 Dzjannke6 mei 2011 Jilzz9 juni 2011¤ 4.000,-scully198127 mei 2011 ¤ 9.000,-Elfje 11 juni 2011 ¤ 10.000,- Ringelding 14 juni 2011 Knappekloon 25 juni 2011 ¤ 15.000,- soufflejuni 2011 Dark Enchantress1 juli 2011 Goudvis1 juli 2011 Likaaugustus 2011 Fotogravin10 september 2011 ¤ 7.500,- Moussiemous Juni 2012 Chiquita 13 juli 2012 ¤ 15.000,-

En wie met SPOED nog gevraagd moeten worden:

Tut

Dotje
@Ster,

Dat is ook zo, maar de laptop die ik te leen heb is zo traag. Dus dacht als jullie het weten weet ik het sneller. Maar goed, ik heb inmiddels al wat gevonden. Weet alleen niet wat ze met zachte boter bedoelen. Die uit de koelkast is? Maar dan zouden ze het op kamertemperatuur noemen. Gesmolten? Maar dan zouden ze dat wel zeggen. Smeerboter wat je op brood doet magerine? Dan zouden ze het toch ook wel zo noemen. Vloeibare boter uit een flesje? Haha, wat bedoelen ze met zachte boter???

Wat een zeur ben ik toch hé. Ik ga denk maar voor de magrine, maar dat hadden ze er gewoon even bij moeten zetten.

Die dingen moeten een uur in de oven dus ik ga maar beginnen. Tot later dames!
Hoi meisjes,

Zo heb ik alles weer bijgelezen hoor. Hier weinig trouwnieuws, maaaarr tis nu wel minder dan een jaar dus nu kan ik echt gaan aftellen. Nog even een leuke ticker zoeken en dan kan ik kijken hoeveel dagen het nog duurt. Volgende week vrijdag ga ik trouwjurken passen, daar heb ik ook wel echt veel zin in.

@Scully, wat een goed idee zeg een goodiebag als bedankje voor de daggasten!

@Heupje, geen verstand van aardappels poffen, moet zelf ook nog aan het eten gaan beginnen :S

Sorry dat ik verder niet op iemand reageer, probeer vanaf nu weer wat actiever mee te schrijven.
Hallo bruiden! Jullie zijn te leuk, dus ik blijf nog een beetje hangen!

Welkom Tica - ik hoop dat hij je snel vrragt, maar eerst is Tut aan de buurt. Sorry

De pols is mega-k, maar is ongeveer 2 dagen voor onze troouwdag, weer in full working order. Dat hebben ze beloofd!

Inmiddels is bij ons bijna alles geregeld, we hebben een datum voor HV en zijn er onderling uit. Er moet nog een boeket besteld worden en het lijkt erop dat ik mijn knalkleuren krijg, en vriend vindt gerbera's ook leuk - ben benieuwd!!

Ik hou ook erg van bakken en zou zo naar de cook en co fietsen, als ik mijn fiets niet bij het ziekenhuis had achtergelaten en nog niet opgehaald, vorige week!
Kjong: voor weinig kan een goudsmid/ juwelier ze wel voor je poetsen hoor, wordt ie weer helemaal glad. Voor CM's een mooie fles met een kaartje en een uitnodiging voor een diner bij jullie? Kun je ze nog een klein fotoalbum geven met een paar hoogtepunten van de dag na afloop.

Heupje: gewoon boter, geen margarine of iets anders. Maar je snapt toch ook wel dat je dat niet recht uit de koelkast in die aardappel kan prakken? Zacht laten worden dus!

@ DD klinkt leuk!

Hier is de huwelijksreis inmiddels geboekt! We gaan bijna 7 weken! Eerst 6 naar Nieuw Zeeland en dan nog een week Fiji, oh wat lijkt het me gaaf! *neuriet iets over met je billen bloot, melk uit een kokosnoot*
Wow MdK, klinkt goed! Wanneer ga je?
Half oktober.
En dan moeten we je tot sinterklaas missen??
Wow MDK, dat klinkt echt gaaf zeg, en zo heeeeerlijk lang.

Oja, en welkom Tica!
Maar het klinkt wel als een super-reis! Jaloers

Fijn dat het geboekt is, dan kun je je nog beter verheugen! Daarna verhuizen, "echte" baan vinden, kinderen?
Oh gaaf MdK; ik ben 9 jaar geleden 2 1/2 week in NZ geweest en vond het zo'n geweldig, mysterieus land. Ga je de Tongariro Crossing lopen? (de mooiste dagwandeling ter wereld, tenminste daar staat ie om bekend) Ik hem m gedaan en het was helemaal super! Wel pittig, maar goed te doen.
.
Hi dames,

sorry dat ik hier zomaar 'inbreek'.

Ben vanaf begin april een stille meelezer geweest, nadat ik op vakantie ten huwelijk werd gevraagd. We zijn twee weken geleden getrouwd dus ik kon jullie tips en ideeën goed gebruiken!

Maar... ik kom hier eigenlijk voor MdK... ik schrijf nooit mee en weet dus ook niet hoe ik een privé bericht kan sturen...

Heeft geen haast maar mocht het je lukken mij een privé bericht te sturen; Graag!
Zo wat wordt hier veel geschreven. Het gaat erg snel.

Goh die huwelijksreis van MdK klinkt super. 7 weken lang reizen! Ik ben al blij als ik 3 weken krijg.

Ik heb niet veel ervaringen met trouwerijen, maar ik ben op 1 trouwerij de ceremoniemeester geweest en kreeg een paar weken na de trouwdag een mand met allerlei leuke dingen (eetbaar en niet eetbaar). Ik had dat helemaal niet verwacht, maar vond dat erg leuk. Ik heb eens een website gezien waarop je persoonlijke cadeauverpakkingen kon maken (voor een fles wijn, merci, etc.) en dan kon je die zelf printen. Ik heb alleen niet de site opgeslagen, maar dat vind ik ook erg leuk.

Wel goed om te horen dat wij niet de enige zijn die voor het aanzoek al over verschillende details hebben gepraat. Ik vind het ook erg leuk, maar ik wacht ondertussen wel op dat aanzoek.

Ach ja... ik lees met jullie gewoon mee en dan ben ik alvast een beetje voorbereid op de kosten en de mogelijkheden van feesten en recepties.
@ DE : Leuk dat trouwjurken passen he!! Ik ga volgende week donderdag, heb er echt zoveel zin in! Hopelijk zit DE jurk er tussen

Verder hier geen nieuws. Alleen hoop ik dat mijn broer niet zo stom doet als ie morgen doet. Ouders hebben afscheid op het werk, want ze emigreren naar Duitsland. Het begint om 4 uur en mijn broer krijgt het voor elkaar om tot jawel....half 4 te moeten werken. Vriendin is om kwart voor 4 thuis. Lekker op tijd dus weer. En dit is niet de enige keer zo hoor. Hij heeft elk jaar weer te weinig vakantiedagen over, aangezien hij ze gebruikt voor pretparken en rare vakanties enzo. Mag toch hopen dat ie mijn trouwdag gewoon de hele dag vrij is hoor! Anders kan ie het wel vergeten om getuige te zijn, want ik heb geen zin om op hem te gaan staan wachten.

En Frutje, hier een ex-Ter ;) Heb ook redelijk in het centrum gewoond, geboren en getogen Ter dus! Maar voor vriend verhuisd en helaas zijn mijn ouders nu ook weg uit het ouderlijk huis. Komende zaterdag zijn we iig wel op de kermis te vinden!
New Bride to be!!

Ik ga 08-10-10 trouwen!!
Oyster: Viva is nogal wisselvallig mbt priveberichten, maar je mag me mailen op mevrouwdekees @ gmail. com !
En die wandeling ken ik niet GK, maar ik ga hem opschrijven. Door eerst de bruiloft en nu weer allerlei dingen met de verhuizing (en de laatste klussen in het huis die dat met zich meebrengt, want een enorm klushuis gekocht dat nu iets eerder dan gepland helemaal klaar moet zijn) zijn we nog niet zo enorm aan het voorpretten van de reis. Geeft niets, gelukkig hebben we tijd!

@ DD, inderdaad, huis afmaken, gigareis maken, huis kopen, huis verkopen, echte baan zoeken, koter proberen te verwekken, 2010-2011 wordt een enerverend jaar.
@ heupje

wij mogen voor de dag spullen brengen bij het restaurant voor de tafel enzo en wil dan die tasjes ook brengen zodat niemand er iets van weet. zit nog ff te kijken wat ik erbij doe voor de rest. wilde zelf een bruidje en bruidegom badeendje doen maar vriendlief vind dat niet leuk. dus ben nog aan het neuzen...ach heb tijd zat ;)
quote:dromendief schreef op 21 juli 2010 @ 18:00:

Welkom Tica - ik hoop dat hij je snel vrragt, maar eerst is Tut aan de buurt. Sorry

Sterkte met je pols DD!

Hier verder geen nieuws, ben ook blij dat wij niet de enigen zijn die al vantevoren over dingen nadenken. Ach, zo heb ik toch al een beetje voorpret. Tinus heeft ja gezegd tegen de nieuwe baan en vrijdag heeft hij een gesprek voor zijn ultieme droom. Mocht dat niks worden, dan heeft hij in ieder geval iets anders. Dus ik ben benieuwd. In ieder geval gaan er nu eindelijk eens dingen duidelijk worden en daarmee in rustiger vaarwater komen. Gelukkig.
@Ivetje, ja superleuk he. Ga jij ook voor de eerste keer passen?

Ik neem m'n moeder en m'n beste vriendin mee dus dat wordt wel echt leuk.

Hopelijk is je broer op tijd, wel erg vreemd om op dat soort belangrijke dagen daar niet ff rekening mee te houden maar goed op je bruiloft moet hij er toch wel de hele dag zijn.

@Tut, fijn dat hij iig een nieuwe baan heeft, en z'n ultieme droom komt misschien ook nog uit. Hoe dan ook dr zullen lekker ff wat dingen ten goede veranderen voor jullie hoop ik.
Whaa al die stukjes over jurken passen. Ik wil mijn jurk ook weer aan.. Mag in augustus, dus bijnaa.. Ben wel benieuwd hoe hij zit helemaal op mijn maat.

Verder weinig hier. De glazenwasser heeft de ramen gedaan dus ik doe ze straks misschien ff binnen. Als ik zin heb.. Ben beetje lui vandaag.
@ DE : Broer heeft inmiddels wel toegezegt dat hij 1 april de hele dag vrij neemt :D Dat is dus al iets. Maar blijf het zo ontzettend vervelend vinden als ie dit soort dingen flikt. Zeker omdat het voor mijn ouders een belangrijke dag is, na 40 jaar ergens gewerkt te hebben weggaan is niet zomaar iets. Daarnaast staat iedereen wel altijd klaar voor hem, hij wordt overal heen gebracht, gehaald, er wordt voor em geklust in huis etc. Hij heeft geen auto dus is afhankelijk van iedereen, maar omgekeerd iets terug doen is te veel. Maar goed, 1 april gaat dus hopelijk wel goed

Ik ga volgende week idd een jurk uitzoeken voor het eerst! Ben zo benieuwd naar wat er allemaal mogelijk is. Ik ga ook met mijn moeder en beste vriendin (is ook getuige). Ik ga bij ann & john's bruidsmode in Eindhoven. Die hebben een gewone winkel en een outlet-winkel. Ga iig bij beide kijken en denk dat ik daar wel slaag! Heb er echt zo'n zin in
Tica, welkom!! Ik vind ook dat eerst Tut gevraagd moet worden, maar ik gun het jou ook hoor

Ivetje, krijgt je broer niet gewoon vrij voor trouwen van zus? Bij de meeste werkgevers (CAO's) is dat toch wel een extra dag?

Verder lees ik mee maar heb ik eigenlijk weinig zinnigs te melden. Maandag wel mijn eerste bridezilla momentje... Had maandag bij zus de jurk nog eens gepast en vond ineens dat die zo raar zat. Stante pede het ding mee naar huis en mijn moeder gebeld dat ze écht gisteren langs moest komen om naar de jurk te kijken. Volgens haar was er echter niks aan de hand, hahaha!! De baleinen die rondom mijn borsten zitten zeg maar, die steken voor mijn gevoel een beetje te veel uit (als je er hard tegenaan duwt, komt er een deuk in... er zit ruimte tussen mijn borsten en de stof, begrijpen jullie het nog?). Maar in de spiegel ziet het er goed uit, dus ik vind het verder wel prima.

MdK, het is echt snel gegaan bij jullie he? Is jullie eigen huis inmiddels al verkocht?

Heupje, ik vind het zo jammer voor jullie dat het met het eten niet zo lijkt te lukken. Maar waarom niet nog een paar buffetcateraars geprobeerd? Wij hebben ik geloof wel bij 10 verschillende opties en offertes aangevraagd om een realistisch beeld te krijgen van wat kon en wat dat kostte.
Haha, Kaz, je eerste bridezillamoment. Ze overkomen de nuchterste bruid, echt waar. Als het blijft wijken heeft de hunkemuller voor weinig 'fashion-tape' daarmee kun je je jurk aan je ondergoed of vel tapen, werkt wel goed. (heb ook nog wel liggen, stuur het met liefde naar je op als je dat wil)

Huis staat nog niet in de verkoop hoor. We zijn snel, maar niet zo snel. Volgende week heeft Kees arbeidsvoorwaardengesprek. Ik ga dan mee zodat we de rest van de dag een fietsje kunnen huren en door onze toekomstige woonplaats crossen om een beetje te bepalen waar wel/ niet. Huis gaat waarschijnlijk pas in de verkoop na onze reis en misschien zelfs pas als we een ander huis kopen daar. Kees zijn baas betaald namelijk (maximaal 1 jaar) eventuele dubbele lasten en dan is twee huizen een stuk prettiger dan geen.
@Ivetje, ik wordt helemaal blij van je stukje! Het is ontzettend leuk om te passen, je zal waarschijnlijk veel plezier hebben. Je gaat heel erg glimlachen en misschien wel huilen als je wat gevonden hebt. Ikzelf kon mijn glimlach niet laten zakken en mijn ogen bleven stralen.

@Kastanjez, we hebben ook verschillende cateraars gebeld en een aantal bezocht, maar ze zitten allemaal rond de 35/40 euro als we ons nog inhouden. Het varkenshaasje en de kabeljauw maakt het gewoon duur. Vriend kreeg het een week of 2 terug op zijn heupen dat hij dus helemaal geen catering meer wilt. Er zijn genoeg restaurantjes waar je ook een heel menu kan krijgen voor rond de 40 euro. Vanavond gaan we nog naar een eetcafe hier in het centrum. Stond op de site van hun voor, hoofd en nagerecht voor 24 euro en met onbeperkt drinken 32 euro, dus dit kan heel goed wat zijn voor ons. Een cafeetje is denk veel leuker adn de chinees of een zaaltje met een catering. Dus ik ben benieuwd vanavond. En ik hoop het niet maar mocht het niks zijn dan gaan we wat resturants af en vragen of we voor 35 euro p/p mogen komen. Maar ik heb een goed gevoel over vanavond en begrijp mijn vriend ook dat catering toch niks is. Komt mede door de prijs en wat wij willen, maar we hebben nog even de tijd mocht het vanavond weer niet lukken.

OVer je jurk, dat had ik met mijn pasjurk dat het zo indeukte. Weet niet of je het met plaktape oplost wat de stof die over is zeg maar blijft. Je plakt het dan alleen vast dus je zal boven geen gat/inkijkstuk hebben zeg maar. Hier kan ik je niet zo goed mee helpen, maar als je zelf zegt dat het niet zo erg is, dan is prima toch? En anders toch even laten innemen ofzo? ben je afgevallen? Want je jurk zat eerst wel goed toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven