Gatverdamme kattenpoep in de tuin...wie weet een oplossing

04-11-2007 12:52 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



On onze tuin wordt heerlijk huisgehouden door een stel buurtkatten. Het resultaat? Een grote kattenbak achter in mijn grindtuin :-@



Heeft iemand hier een tip om de katten uit mijn tuin te houden? Kattenschrik (poeder van het tuincentrum) helpt geen meter..... :'-(



Hoop dat jullie iets weten 8-P
Alle reacties Link kopieren
katten houden niet van koffieprut,maar dat zie ik niet zo zitten in je grindtuin.

je zou lysol kunnen kopen bij de drogist,dat stinkt erg je moet t dan ook verdunnen.

ik heb dat eerder gedaan tegen honden die steeds in m,n portiek pisten.

of je gaat op wacht zitten met n plantenspuit gevuld met water.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
Investeer in busjes peper er strooi overal waar je buurkatten poepen rijkelijk. Ben je zo van ze af, ik spreek uit ervaring
Neem grind dat niet lekker aan hun pootjes voelt. Scherp niet te klein grind. Ze vinden het ook niet fijn om over gaas te lopen.



Als je ze natspuit blijven ze ook wel weg maar daar heb je zelf erg veel werk aan.



Katten hebben doorgaans ook een hekel aan citrus- en pepermuntlucht/smaak. Je kunt wat potten neerzetten met bv munt en citroegeranium, of een schaaltje met van dat aromatherapiespul.
Alle reacties Link kopieren
tijgerstront helpt en een apparaat dat hoge tonen zend
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft bij haar vijver een reigerschrik apparaat. Als er iets langsloopt of gaat zitten komt er een harde waterstraal uit. Mijn moeder heeft bij de vijver geen katten en reigers meer. Dus misschien een tip om zo'n ding aan de zijkant van je tuin te zetten en richten naar je grint pad. Die van mijn moeder sproeid niet maar 1 kant uit maar doen een kwart deel zeg maar dus meestal raak.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ook wel grappig: waterbommetjes maken. Gewoon een boterhamzakje halfvol met water, dichtknopen en klaar. Niet proberen de kat te raken maar voor hem op de grond uit elkaar laten spatten zodat het over hem heen spatl Werkt het best als de kat niet ziet dat je gooit (dus als hij niet naar jou kijkt). Is onschuldig en onschadelijk maar als je dat een paar keer doet blijven ze weg.

En ik weet nog wel een andere methode (gehoord, nooit zelf toegepast) maar die vind ik gemeen en te drastisch dus die publiceer ik maar niet.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Koop een hond.

Sinds we een hond hebben is er geen kat meer in de tuin geweest X-D

Helpt ook goed tegen duiven die een nest willen bouwen in de boom. Hond naar buiten en de duiven gaan weer weg :-P
Alle reacties Link kopieren
AgentL schreef op 04 november 2007 @ 14:17:

Koop een hond.

Sinds we een hond hebben is er geen kat meer in de tuin geweest X-D

Helpt ook goed tegen duiven die een nest willen bouwen in de boom. Hond naar buiten en de duiven gaan weer weg :-P
Kan ook een kat zijn hoor X-D, mijn katers laten niemand toe op hun terrein.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Afschieten.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Een Schep met een lange steel nemen, de kak voorzichtig opscheppen en dan......met een sierlijke boog in de tuin van de katteneigenaar gooien.

Het zijn hun katten, en dus ook hun stront. Kunnen ze er zelf lekker in trappen :)



Krijg je vast ruzie mee, maar goed, die mensen geven hun poezen Whiskas, en jij geeft het weer terug zeg maar haha



Katten snuffelen idd voor ze gaan plassen of erger, dus ergens goedkoop peperpoeder kopen in een grote hoeveelheid zou wel eens kunnen werken. Ik heb er geen ervaring mee, maar het klinkt als een goedkope en weinig arbeidsintensieve oplossing.
Satéprikkers in de "looppaadjes" prikken (bij ons hebben de coniferen "kattenpoorten") en op de plekken waar ze graag schijten een stevig peperpoeder gooien (couscous-kruiden ofzoiets, bij de Marokkaanse winkel). Ik vond mijn tuin toen heerlijk ruiken, beetje barbecue-achtig, maar dan zonder rookontwikkeling.
Alle reacties Link kopieren
tja, het probleem is dat we zelf ook door deze kattenbak heen moeten om in huis te komen. Watersproeiende reigers of paden met sate-prikkers werken wat dat betreft dus ook erg lastig voor ons zelf :-)



het peperpoeder kan ik in ieder geval eens gaan proberen!
Alle reacties Link kopieren
,
Alle reacties Link kopieren
Peperpoeder en koffiedrap hielp helemaal niet bij ons. Wel een hogere schutting

en een hoge tonen apparaat.
Weet je van welke buur de katten zijn? Wie weet wil de buur meebetalen aan een meedenken met een oplossing... een sociale buur iig wel :)
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven