Humus maken zonder tahin.

24-07-2010 21:43 13 berichten
Jullie raden het al... Ik wil humus maken maar ik heb geen tahin en bij de appie kon ik het niet vinden.

Kan ik het nu gewoon maken zonder tahin, of iets vervangends toevoegen? Of is de tahin echt essentieeel voor de smaak?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het ook met gemarineerde auberginepuree...

Ik zou zeggen probeer het eens zonder tahin, weet je gelijk of het smaakt...
Alle reacties Link kopieren
ja behoorlijk essentieel en onvervangbaar
Daar was ik al bang voor, geen humus dus morgen... En maandag onmiddelijk naar de turk voor Tahin, want ik ben wel ernstig nieuwsgierig of ik het zelf lekkerder kan maken dan uit een potje.



Bedankt voor de tips!



Heb nog even getwijfeld of ik het toch zou maken, maar ik heb nog genoeg te doen en vond het ook een beetje zonde als het vies wou worden.

Nu dus maar aan de zaziki, knoflook genoeg in ieder geval
Alle reacties Link kopieren
reform shop heeft ook tahin
Alle reacties Link kopieren
daar heb je zoiets niet voor nodig, hoor!
Lepel pindakaas i.p.v. tahin.
Alle reacties Link kopieren
Je kan tahin zelf maken als je wel sesamzaadjes hebt:recept tahin
I only get one shot at life - so I shoot to kill
of gewoon weglaten.



Scheut sesamolie.



Smaakt misschien anders, maar is wel lekker.
Alle reacties Link kopieren
Humus maak je van oude plantenresten.
quote:Christiane04 schreef op 25 juli 2010 @ 17:49:

Humus maak je van oude plantenresten.
Alle reacties Link kopieren
Op wikipedia staat een recept voor tahin.



I.p.v. olie en sesamzaadjes kan je sesam-olie gebruiken volgens mijn kookboek.



Voor Houmous:

Pureer de inhoud van 1 blik kikkererwten of dezelfde hoeveelheid gedroogde zelf gekookt. Wrijf 1 a 2 teentjes knoflook fijn met een snufje zout en meng dit geheel goed met de erwten-puree (met blender.) Voeg sap van 2 citroenen erdoor en 5 eetlepels sesamolie toe. Roer alles zorgvuldig door elkaar en maak het event. smeuïg met wat vocht van de erwten.

Serveer in schaaltjes, bestrooid met paprikapoeder en zeer fijn gehakte peterselie. Garneer met zwarte olijven en plakjes radijs. Plat Turks brood of pita is er lekker bij.
Die pindakaas had ik natuurlijk zelf nog kunnen verzinnen en had ik ook in huis gehad! Misschien nu morgen even proberen (want nog steeds geen tahin geschoord ).



Ik wist inderdaad dat tahin ook in natuurwinkels wordt verkocht als alternatief voor pindakaas o.i.d. , maar ook in het reformschap bij de Appie hadden ze het helaas niet.



Had ook wel sesamzaadjes maar niet genoeg om zelf tahin van te maken (niet genoeg zin ook trouwens )



Bedankt voor alle tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven