Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur!

19-04-2010 18:01 3097 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Omdat ik zelf altijd heel erg snel de motivatie verlies om weer goed en gezond te eten leek het me leuk/handig om een topic te openen waar we onze eetlijstjes van de dag kunnen wegzetten. Dit als een soort van stok achter de deur.



Het is wel de bedoeling gewoon eerlijk alles weg te zetten. Ook als je een keer de mist in bent gegaan. Dat kan je aan het denken zetten waarom je het hebt genomen en misschien dat je het dan de volgende keer niet meer neemt.



Als iemand dan een advies heeft op een eetlijstje van iemand anders moet dat natuurlijk ook gewoon weggezet kunnen worden zodat we van elkaar kunnen leren.



Is er nog iemand die dit leuk/handig lijkt en met me mee wil doen? Dan kunnen we een motivator voor elkaar zijn!
Alle reacties Link kopieren
@ Teigera; dat was een late post. Je lijstje van gisteren ziet er netjes uit, knap dat je in de bioscoop alleen popcorn hebt gegeten.



@ Lien; je lijstje van gisteren ziet er inderdaad niet echt gevarieerd uit, maar ik vind het al heel knap dat je wel gewoon alledrie de hoofdmaaltijden hebt gegeten.



@ Videlle; ik heb dat boek even bekeken op bol.com, lijkt me een leuk boek. Laat je even weten wat je ervan vindt?



Mijn lijstje van vandaag tot nu toe:

O: 2 bruine afbakbroodjes, 1 gekookt ei en 1 eetlepel friteslijn

L: 2 bruine afbakbroodjes, 2x roomboter light en 2x linera worst

T: 1 banaan, 1 pakje sultana

Drinken: 0.5 liter halfvolle melk, 2 glazen water, 3 kopjes koffie (zwart)



Ik straks op de fiets naar een verjaardag (2x 20 minuten fietsen). Maar daar blijf ik ook eten, dus zal wel niet helemaal gezond zijn, maar ik ga proberen me in te houden



Fijne zondag!
Alle reacties Link kopieren
Lijstje

Ontbijt: halve meloen en een banaan

tussendoor: schaaltje aardbeien

Lunch: tosti en 2 bth met pasta, beker optimel kokos

tussendoor: stroopwafel en een softijsje (onderwg op de fiets)

Diner:patat ophalen en thuis gegeten met sperziebonen,sla en een vegetarische grillworst, chocoladevla na

tussendoor: 2 plakken krentebrood met boter



vandaag heb ik 2h gefietst



Jayla, valt op dat je best vaak ei op brood hebt. Gewoon voor d lekker? Hoe wast op de verjaardag?



Lien, het enige dat je 'niet goed' heb gedaan is je diner. De rest is nog niet veel, maar wel volgens je afspraak en dat is dan toch gewoon goed? Die kersenflap is je lijf al lang weer vergeten, dus niet e kop zo gek laten maken. Goed dat je iig brood hebt genomen en zo wel je 3 maaltijdenstructuur hebt gehouden! Brr, limoen? Door je pak kokos heen hihi.Thnx voor je tip!



Teigera, fijn dat je die crackers zo lekker vindt!



Videlle, lekker is dei limonoade vd V&D he hmmm. Ben je weer bijgekomen van t shoppn?



Ik hb vandaag ff heerlijk gefietst, twas zulk mooi weer! En onderweg heben we n softijsje gehaald, hihi kreeg meteen weer n vakantiegevoel.
Alle reacties Link kopieren
Videlle, dat was ik van dat boek. Overigens eet ik hier vooral vette kaas.
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een beetje rare dag gehad, vooral avondeten, maar wel prima op zich:



O: sinaasappel, magere yoghurt met havermout en cruesli en vers fruit

S: 45 min hardlopen

T: activia yoghurtje

L: volkoren knackebrod met geitenkaas, bruine pistolet, halfje met 20+ smeerkaas, halfje met Nutella

T: klein rond aardbeiengebakje

D: groot glas druivensap, 1 roggebroodje met 48+ kaas, 1 bruine boterham met jam, 2 toastjes met Nutella, 2 knackebrotjes met 20+ kaas

T: bakje magere vruchtenyoghurt



@ Jayla: zodra ik het binnen heb en er iets van gelezen heb zal ik zeker even melden wat ik ervan vind!



@ Maimai: ik had nu limonade van meloen en aardbei, heel erg lekker en zomers. En heel goed bijgekomen van het shoppen, en vooral ook erg blij met al het moois in mijn kledingkast



Morgen komt er veel familie eten dus ik ga zo maar eens beginnen aan de voorbereidingen. Ik ga een 3-gangen menu serveren, dus zal morgen de rest van de dag ook flink balansen. Bye!
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje:



6.00 1 volk. bh. halvarine, sandwichspread, mueslibol met halvarine en kipfilet, beker yoghurtdrank limoen

14.00 1 volk. bh. halvarine, ananasjam, schaaltje rauwkost

18.00 grote kom paprijst



Tja....... echt niet om over naar huis te schrijven dus. Ik vond het erg veel vandaag, maar als ik nu het lijstje zie, zie ik ook wel in dat dat gevoel dus totaal niet klopt. Nou een fors leermoment dus.

Gisteren was inderdaad niet gevarieerd, maar objectief gekeken wel de drie eetmomenten vastgehouden, dus goed.



@Teigera, jij was nog laat op vannacht! De vezelrijk crackers van Wasa zijn inderdaad lekker. Inderdaad net wat meer pitjes enzo.



@maimai: twee uur fietsen, bikkel! Toch bekruipt me bij het lezen het gevoel van: ooh jee, als ze maar niet doorschiet.. *bloos*.

Ja, de limoen en hij is veel minder lekker dan de kokos. Morgen dus maar weer de kokos halen. Hoewel ik het liefst eigenlijk ook af wil van de optimel ivm. de zoetstoffen. Mijn lichaam is de kersenflap allang weer vergeten, alleen mijn hoofd nog niet.



@Videlle: Ach een keer een brooddagje bij het avondeten moet kunnen. Heel veel succes met je voorbereidingen voor morgen! En een fijne dag gewenst!
Ik zou graag meeschrijven op dit topic om zo weer wat orde in mijn eten te krijgen. Ik heb de laatste tijd namelijk veel spanningen afgereageerd met meer eten dan me lief was.

Ben daardoor wat aangekomen en die paar kilo zie ik graag weer van mijn lijf afglijden.



Ik zal mijn lijstje van vandaag hier neerzetten:

O: bord fruitsalade en latte vanilla

T: paar dropjes, thee

L: 3 crackers van LU met pindakaas en xl hagel wit, pindakaas en xl hagel puur en een met dik speculoospasta, thee

T: ongeveer 2 handjes drop en een kauwgum

D: 2 borden volk. spaghetti met kookroom, pecorino/knoflooksaus, sojastukjes en in boter gewokte groenten erdoorheen.

T: thee, ongeveer 2 handjes dropjes

T: bakje sojavla choco met caramelsaus

T: 4 handjes gesuikerde pecan- en hazelnoten

(en nu nog vanwege de trek snel 3 bospeentjes voor ik naar bed ga..)



Vreemd, voor mijn idee heb ik vandaag voor het eerst sinds tijden best redelijk gegeten, maar als ik het zo zie lijkt het nog best veel.

En eigenlijk vond ik dat ik nu wel weer wat verdiend had...ahum.



Feedback is altijd welkom, al zal ik misschien niet altijd suggesties op willen volgen, dan zeg ik dat wel.
@Lien en Jayla: ja, ik was tot laat op vannacht, de film duurde tot 01h45. Dan nog naar huis fietsen dus rond 02h15 kwam ik thuis, toen nog even een kopje thee en dus even forummen .



O: maple-pecanbroodje

T: -

L: 1-persoons Steak & Ale pie (rundvlees, ui, appel en bladerdeeg), tomatensalade

T: 1 stukje appel-vlierbessengebak (Moscovisch gebak, dus zonder boter, volgens mijn dietiste is dat best oke), 1 toastje met camembert

D: opscheplepel mihoen Singapore, 2 opscheplepels nasi met groentes en garnaaltjes, 1 lepel witte rijst met wat Tjap Tjoy, 2 hapjes gebakken banaan. Toe 1 bolletje chocoladeijs.

T: 2 abrikozen en 1 perzik



Vanaf de middag tot en met de avond ben ik op een verjaardag geweest, dus de T middag en D waren aldaar. Geen drank genomen, geen chipjes, geen andere hapjes behalve de omschreven hapjes. Ik ben trots! Morgen weer in mijn "normale" eetritme met de adviezen van de dietiste erbij. En dat betekent dus ook dat ik van de koektrommel op werk af moet blijven... en dat is oh zo lastig!!
Teigera, wij hadden ook een feestje met nasi



Eerst mijn lijstje van gisteren nog:



O: 1 volkoren bh met 30+ kaas, 1 activia low fat

T: flink stuk watermeloen

L: 4 stukjes kibbeling en 6 gebakken mosselen met 1 el knoflooksaus

T: 1 hand gemengde noten met gedroogd fruit, 1 hand chocoladerozijnen, 1 rosé

D: 2 volkoren bh met gebakken ei, 6 aardbeien, 1 beker milk & fruit 0%vet

T: kwart verse ananas



En vandaag:

O: grote bak magere yoghurt met 3 el muesli met rozijnen en gedroogd fruit en zelf toegevoegd 4 hazelnoten, 1 paranoot, 1 pecannoot

T: zandkoekje

L: 2 tosti's met alleen 30+kaas en 1 beker milk & fruit 0%vet

T: punt kwarkvlaai, 1 sneetje stokbrood met krabsalade, 1 met garnalen, 5 pinda's, 1 glas sinas

D: 2 opscheplepels nasi, 1 lepel satésaus, 1 stokje kipsaté van de grill, atjar, komkommer.

T: kwart verse ananas (en nu enorme pijn in mijn mond).
Alle reacties Link kopieren
Welkom, kopjekoffie!



Mijn lijstjes van zaterdag en zondag:



Zaterdag:



Ontbijt 1 (vanwege hardlopen): banaan

S: les 1 van start to run

Ontbijt 2: 2 witte boterhammen met chocoladevlokken

T: koekje

Lunch: Tosti met mozzarella, pesto, tomaat, een verse jus, bitter lemon

T: 2 lolly's

Diner: pastasalade (pasta, paprika, tomatensaus, courgette, pijnboompitten) met stokbrood en kruidenboter

T: Swirl



Zondag:



Ontbijt: 3 boterhammen met kaas

T: stukje aardbeienvlaai

Lunch: 3 boterhammen met kaas

Diner: Gado gado (ei, pindasaus, sperziebonen, tauge, kool, rijst)
Dank je Meera!

Ik ben eigenlijk best benieuwd wat van jullie zoal de redenen zijn om mee te schrijven. Van een aantal heb ik het al wel uit de berichtjes kunnen halen, maar om alle pagina's nu terug te gaan lezen, wordt wel erg veel.. Dus wie er iets over wil zeggen, leuk!
Ik neem even een time-out hier want mijn lijstjes van de afgelopen tijd zijn inderdaad niet om aan te zien. Dit komt omdat ik net afscheid van mijn vriend heb genomen die voor 2 weken weggaat, wat me toch best heel zwaar viel. Mede daarom liep ik de afgelopen dagen met een knoop in mijn maag- en nog steeds.



Vandaag heb ik een schaaltje magere yoghurt met muesli en rozijnen gegeten om 11.45 en net wat losse M&M's, ik ga zo werken tot 22:15 en dan lekker naar bed om te beginnen met aftellen van de dagen..



(Afleiding zoeken is momenteel heel lastig want al mijn vriendinnen zijn op vakantie, net als mijn ouders)



Nu merk ik goed dat ik -ondanks voel ik me soms ouder- toch echt pas 18 ben
Alle reacties Link kopieren
Lijstje

Ontbijt: banaan met drinkontbijt

tussendoor: banaan

Lunch: 4 bth boter,kokosbrood, pindakaas en sandwichspread

tussendoor: bossche bol

Diner: zilvervliesrijst,roerbakgroentn,quorn en pindasaus light, vanillevla na

tussendoor: rolletje meller caramel/chocolade (zie er nu al tegenop dat dat genomen gaat worden...)



dyaa, goed dat je inziet dat je lijstjes belabberd zijn. Sterkte met aftellen en probeer n beetje beter voor jezelf te zorgen!



KK, wat n supergoed lijstje!! Heb beroerdere dingen van je gezien.. je houdt gewoon van zoet en tis toch prima it op je brood te doen en tussendoor dropjes enz te nemen? Ik neem n bossche bol hihi, kun je heeeeeeel veel dropjes voor eten. Hoe ist nu met de spanningen dan?



sinas, ben je allergisch voor ananas?



Teigera, goed gedaan op de verjaardag hor! Hoe ging t vandaag met de koektrommel op je werk?



Lien, waar was je goeie 2 bth bij de lunch? Enneh, weer geen diner? wrom? Haha. je mag t zeggen hoor van t fietsen, snap t ook wel. Wilde eigenlijk n uurtje gaan, maar had me verkeken op de route. .vandaag dus ff nx. Nou ja, voor vervoer enz heb ik ook wel 20km gefietst vandaag, maar das anders. Ben zelfs naar een 2e supermakrt geweest voor de kokosoptimel, en ook aar was ie op ... dat kan natuurlijk niet ;) Ts ook meuk met die zoetstoffen, karnemelk is beter en ook niet meer kcal.. aleen das weer niet zo lekker zoet.



Videlle, ist gelukt met de voorbereidingen van t diner? Ben heel benieuwd wat je gemaakt hebt! Haha en ja, van niuwe kleren kun jecht blij worden he!
Alle reacties Link kopieren
Lijstje:

O: 220 ml halfvolle melk, 35 gram brinta

L: 1 mueslibol met halvarine en kipfilet, beker karnemelk

D: 2 kleine aardappels, 3 ol spinazie a la crème, tartaartje



Teigera: Is het gelukt om vandaag weer je lijst op te pakken? En de koektrommel dicht kunnen laten?



KK: Welkom hier! En inderdaad wat Maimai zegt, wel eens beroerdere lijstjes van je gezien. Tja…. Ik lees al een behoorlijk tijdje mee



Dyaa: Goed dat je inziet dat je lijstje niet “je van het” is momenteel. Sterkte met alles en pas goed op jezelf!



Videlle: Is het allemaal gelukt met het uitgebreide diner?



Maimai: Tja, die tweede boterham durfde ik niet aan, vanwege die mueslibol… tja krom ik weet het. Maar hetzelfde geldt voor vandaag (icm. De brinta, die wel erg zwaar viel), maar ze zijn op, dus nu weer gewoon aan het brood.

Haha een tweede supermarkt voor de optimel…Tja het is inderdaad verstandiger om karnemelk te nemen, maar de kokos is ook wel erg lekker. Hier was hij trouwens ook uitverkocht.

Succes met je Meller snoepjes vanavond...Hoe ging de Bossche Bol?
Alle reacties Link kopieren
@ Dyaa; ik had eigenlijk ook gedacht dat je ouder was dan 18! Grappig hoe je soms zo'n beeld van iemand kan hebben..In ieder geval veel sterkte deze week, dat is nooit leuk als je vriend een poos weg is..Mijne gaat zaterdag voor een maand weg, op zich kan ik er wel tegen, maar tis gelijk zo stil in huis, en qua koken vind ik het ook altijd lastig dan..



Lijstje vandaag:



Ontbijt: 1 boterham met humus, 1 bruin pistoletje met roomkaas en komkommer, glas vruchtensap uit pak

T: minikitkat

Lunch: een stuk cheesecake..Hoe slecht, maar wel heerlijk..

Diner: Hartige taart: bladerdeeg, zure room, pesto, courgette, paprika, tomaat, kaas



Vanavond naar de film, maar daar neem ik meestal geen snoep ofzo, dus het lijstje blijft zo denk ik
Maimai: wat leuk dat je mijn lijstje goed vind, joehoe!

Je bent ook echt goede stappen aan het nemen, he?

De spanningen zijn weer wat geluwd, eerlijk gezegd, nu even kijken of het ook zo blijft ;)



Lijstje van vandaag:

O: halfvolle yoghurt met veel muesli

T: latte van soyamelk

L: 2 bh, 2x halfvolle roomboter, 2x fruitstroop, 1x kaas, 1 nectarine, thee met sojamelk.

T: hele grote bak kersen (ohoh, als dat maar goed gaat met mijn darmen!), veel zoete gebrande pecannoten, 3 snack-a-jacks choco-cocos, en een koffie met creamer

D: 2 borden pasta met kaasgedoe erdoor en een beetje ketchup erbij, toe; wat kersen

T: schrijf ik nog wel op als ik het weet: kopje koffie met volle koffiemelk, 1 latte vanilla, 0,5 reepje bonbonbloc wit, spa rood



Moet nu als de wiede weerga gaan!
anoniem_54464 wijzigde dit bericht op 27-07-2010 14:16
Reden: aanvulling
% gewijzigd
@kopjekoffie: ik schrijf hier mee omdat ik wat meer controle over mijn eetpatroon wil krijgen. Ik ben te zwaar en dat vind ik vervelend. Vorige week voor het eerst bij een dietiste geweest, daar ben ik dus nu hard mee aan de slag. Wat is jouw reden om mee te schrijven? En je "kent" maimai al van een ander topic?



@Dyaa: pas je een beetje op jezelf?



@Lien en maimai: ik ben heel trots op mezelf, geen dropjes/schuimpjes of koekjes genomen vandaag, ondanks dat collega de potten verleidelijk vulde.



Ik ga proberen bij te houden hoe laat ik eet, om een wat preciezer overzicht te krijgen. Ik heb nogal afwisselend werk, waarbij ik niet op vaste tijden kan eten.



07h15: magere yoghurt met fruit & fibres flakes en 1 eetlepel lijnzaad

11h: Evergreen muesli

13h15: 1 meergranen pistolet met mosterd en 2 plakjes kipfilet, 1 meergranen pistolet met humus, 3 cherrytrostomaatjes

16h15: 1 appel

18h15: 2 vezelrijk crackers met jam

19h30: naanbrood met aloo gobi (paar aardappeltjes, vooral veel bloemkool) en chicken tikka (in yoghurt en kruiden gemarineerde kipfilet, ui en paprika, gegrild in de oven op een spies).

Voor vanavond weet ik het nog even niet. Misschien nog wat fruit straks, maar ik heb goed gegeten dus ik hoef nu eigenlijk niks.

T: 2 abrikozen (heerlijk, zo zoet!!)
Alle reacties Link kopieren
@ Kopjekoffie: ik schrijf mee omdat ik een jaar geleden ongeveer 5 kilo ben afgevallen en daar errug blij mee ben. Ik was heus niet veel te zwaar (toen 64 kg, bij 1.75 m, nu rond de 59 kg bij zelfde lengte natuurlijk). Ik ben toen door omstandigheden gestopt met ongezond snoepen. Ik eet nu meer dan vroeger, maar stop minder slechte dingen in mijn mond. Ik at bijvoorbeeld rustig een heel pak reepjes Kinderchocolade om 4 uur 's middags. En ik sportte vrij weinig. Nu doe ik veel gezonder, leef ik veel bewuster, en zie ik er gezond en atletisch uit (ipv 'gewoon', richting 'gezettig').



Mijn diner vanavond was zeer geslaagd, erg lekker allemaal en goed gelukt (2 van de 3 gerechten maakte ik voor het eerst, dat doe ik vaak).

O: bord Brinta van magere melk, sinaasappel

L: 3 x volkoren knackebrod, 2 x met 20+ smeerkaas, 1 x met gekookt ei, bakje rauwkost, kopje bouillon, pakje roosvicee, gele kiwi en een cupje Activia yoghurt (dat dit bijna allemaal in mijn lunchtrommel past zeg )

T: appel en een cappuccino

D: voorgerecht: soep van geroosterde gele paprika met een beetje crème fraiche, hoofdgerecht: risotto met citroen en mascarpone, met kipfilet uit de oven en een frisse salade, nagerecht: dun flensje met vulling van Hüttenkäse en rood fruit (gepureerd)



Straks misschien nog een plak ontbijtkoek en dan zit het er weer op vandaag. Ik ben erg blij met mijn lijstje, goed gebalanst en qua hoeveelheden ook perfect. Eetmeter was het met me eens



Ik hoop ook snel het boekje over de dunne Franse vrouwen binnen te krijgen, al denk ik dat ik al een heel eind op het goede pad ben! (sorry Kalliope, zal nu altijd aan je denken als het boek eenmaal in mijn kast staat!!!)



Tot morgen!
Meera, hoe is start2run bevallen?

Dyaa, ik sluit me aan bij de rest: zorg goed voor jezelf!

Maima, niet allergisch, maar schijnt een enzymen reactie te zijn op je tong. Had het nooit eerder.

Kopjekoffie, ik schrijf mee omdat ik een kilo of 3 a 5 wilde afvallen en uit gewoonte soms te veel en op de automatische piloot at. Ben nu al redelijk op gewicht, maar blijf schrijven.



O: activia yoghurtje

T: 1 volkoren boterham met 30+ kaas

L: mosterdsoep zonder vlees, ijsbergsla met met vruchten en surimi, dressing

T: 1 volkoren boterham met 30+ kaas, stuk komkommer

D: spaghetti met tomatensaus en spekjes en beetje geraspte kaas. Bakje komkommer, tomaat, olijven.



(nog) geen fruit op vandaag dus dat moet eigenlijk nog, maar geen zin in.
Alle reacties Link kopieren
@ Maimai; ik eet inderdaad nogal vaak een gekookt ei ik denk zo'n 5x per week. Ik ben er dol op!

Jammer van die slechte verkrijgbaarheid van die kokosoptimel. Hoe was het gegaan met je snoepmomentje van vvond? Heb je er toch nog een beetje van kunnen genieten?



@ Videlle; klinkt als een heerlijk diner



@ Dyaa; veel sterkte!



@ Teigeera; ik vind je lijstje van vandaag er goed uitzien.



Ik heb het gisteren op de verjaardag niet zo goed gedaan. een stuk of 4 roséetjes gedronken en veel hapjes van het buffet. En als klap op de vuurpijl thuis ook nog een halve zak m&m's... Echt niet goed dus.



Maar gelukkig vandaag weer goed opgelet. Mijn lijstje van vandaag:

O: 2 br. bth. met 1 gekookt ei en 1 el friteslijn

L: 2 br. bth met roomboter light en linera smeerpaté

D: 2 br. pistoletten met 2x 30+ kaas, half zakje rucola, 1 bakje cherrytomaatjes en een cup-a-soup tomaat

T: 1 peer, 2 kleine appels, 250 ml Optimel kwark, 1 komkommer, 7 suikervrije dropjes

Drinken: 0.3 liter hv-melk, 7 kopjes thee, 3 kopjes koffie, 1.5 liter water

Beweging: -
Todays list, tot nu toe



-2 bruine boterhammen met halvarine en hagelslag

-1 reepje 40 gr. chocolade met noten.





Gisteren,



-2 bruine boterhammen met boter en hagelslag

-2 bruine boterhammen mret boter en pindakaas

-1 appel

-4 reepjes 40 gr. chocola met nootjes

-schaaltje chips

-bord macaroni met gehakt en roerbakgroenten.

-grote bak vanillevla

-1 grote reep chocolade met nootjes



Dranken



-1 bekertje hot chocolate

-2 bekertjes tomatenbouillon

-2 grote glazen cola light

-2 flesjes water

-4 bekertjes zoethoutthee
Alle reacties Link kopieren
Mag ik hier deze week ook even mee schrijven. Het gaat n.l. even niet zo lekker. Ik snoep te veel maar op momenten dat ik het 'niet in de gaten heb'.



Eten van vandaag:

ontbijt:

glas sinasappelsap

kopje koffie met 1 suikerklontje

kom havermout (250 ml melk)



Tussendoor:

1 bekertje mokka met melk en suiker uit de automaat

perzik

3 koppen thee

boterham met rauwe ham

boterham met kipkerriesalade

handje dropstaafjes



'lunch':

Boterham met ham

(en een rondje lopen)

Boterham met kipkerrie

Boterbabbelaar

Glas water
Alle reacties Link kopieren
Even snel tussendoor; ik weet niet meer wie er kwam met de cheesecakepudding, maar die heb ik nu, en hij is heeeeeeeeeerlijk!! Bedankt voor de tip
Bedankt voor alle lieve reacties!

Ik ben vandaag erg moe en nonactief, behalve 1 ritje naar de supermarkt (5 min in totaal en hoe erg: in joggingbroek en vest van lief)



merk wel dat ik weer honger krijg en dat vind ik ergens heel eng. Ik ben na gisteren een kilo afgevallen en nu 'durf' ik niet zo goed veel meer (a la oude lijstjes, veel brood en avondeten enz) te gaan eten omdat ik bang ben weer veel aan te komen (dit zal ongetwijfeld met mijn ES-verleden)



anyway, mijn lijstje van vandaag:

o: schaaltje magere yoghurt met wat roosvicee en rozijnen

t: appel

l: 1 droog broodkapje en een half bastognekoekje



ik heb voor vanavond voor 't gemak een blikje 300 ml groentesoep van Unox staan.



Ik heb even niet de puf om op iedereen persoonlijk te reageren maar dat zal ik natuurlijk snel weer komen doen!
teigera: goed dat je probeert meer controle te nemen over je eetgedrag. Ben je echt veel te zwaar of is het meer esthetisch?

Ik ben ook onder begeleiding van een dietist geweest, al kwam ik op een gegeven moment wel erachter dat ik de informatie wel echt toe moest passen en daar hapert het bij mij Ik ben wel weer (zoals altijd) benieuwd wat de lijst is die jij voorgeschreven hebt gekregen. Je afspraken met de dietist heb ik wel gelezen. Die klinken als nuttig. Succes ermee!

Ik zelf wil hier schrijven omdat mijn eetgedrag de laatste tijd eigenlijk niet echt ergens op sloeg, het was vooral snaaien en ongezonde shit eten naast het gewone eten en dat steeds maar weer, dat ik dacht; nou, wie weet helpt het me wel als ik er wat bewuster op ga letten. Simpelweg door het hier op te schrijven, geef ik mezelf (vooralsnog) een stok achter de deur. Ik ken maimai van het andere topic op de eten pijler waar je ook lijstjes kan plaatsen en van een eerder topic over eetproblemen.



Lien: gek dat ik jou nooit eerder heb zien schrijven, of heb je je nickname veranderd? Je lijstjes zijn nog errug klein, zie ik.

Ben je erg bang om aan te komen? Of is er een andere reden dat je niet veel eet? Misschien ben je bang om alle controle te verliezen als je meer gaat eten? In ieder geval zal ik het hier wel volgen en is het dapper dat je stappen zet.

Leuk dat jij ook zegt: ik heb wel beroerder lijstjes van je gezien.

Niet zo positief geformuleerd, maar ik begrijp dat het door jouw ogen echt baggerlijstjes moeten zijn geweest om te zien. Maakte die lijstjes dan ook es-denken in je los, in de zin van: wat moet je wel niet wegen als je die dingen allemaal eet? Ik zelf heb dat soort gedachten wel gehad bij andere lijstjes die ik wel eens zag.



maimai: pindasaus light? nog nooit gezien! waar koop je die en bovenal smaakt die een beetje? Is het vet eruit of de suiker? Ik eet het niet vaak, maar vind vooral de remia wel goed te eten.

Hoe staat het met jou in je behandeling? Heb je nu meer zicht op achterliggende zaken die met eten verweven, bestreden en vermeden zijn geraakt? en is er al een einddatum in zicht?

hier nog wel therapie voor achterliggende dingen. Ook nog steeds wel nodig.



sinas: knap dat je je doel al bereikt hebt. verstandig wel dat je dan nog steeds schrijft, want dan blijf je je bewust en ga je niet zo snel weer terug naar oude vertrouwde eetgewoonten.



videlle; je klinkt heel bewust van je gedrag. knap dat het je lukt om daar greep op te houden, dat wil ik voor mezelf ook graag.

je gewicht klinkt inderdaad als erg mooi slank en ik ken maar al te goed dat je je dan met een paar kilo extra een stuk minder lekker kunt voelen. doe je ook veel aan beweging?

en ja, die 4 uur doos met choco is ook best herkenbaar.



Alvast voor vandaag (bang het te vergeten):

(rest komt nog als aanvulling later vandaag)

O: bakje soja choco met caramelsaus

L: 2 zware biologische boterhammen met 2x halfvolle roomboter, 1x stroop, 1x dik! speculoospasta en (daarop bij een paar stukjes nog wat chocopasta: de oude vertrouwde manier van brood beleggen), thee

T: 0,5 reepje bonbonbloc wit, thee

T: beker halfvolle yoghurt met steviaextract en 1 nectarine

T:10 dropjes, water

D: aardappelen, salade met avocado, tomaat, komkommer en honing mosterd dressing, duitse biefstuk

T: 200 gram gesuikerde pecannoten oeps en een latte vanilla

T: thee
anoniem_54464 wijzigde dit bericht op 27-07-2010 21:47
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
KopjeKoffie: Het klopt dat je mij nooit ergens hebt zien meeschrijven. Destijds was ik vooral aan het overal meelezen.

Ik heb behoorlijke angst om aan te komen, maar het zal toch moeten. Daarnaast ook wel bang om "door te schieten".

Oeps, nu ik het zo lees is het inderdaad niet positief van mij geformuleerd (goed dat je het aangeeft!). Maar toch bedoelde ik "beroerdere" niet met het idee van "bagger". Ik bedoelde "beroerder" meer ten op zichte van jouw mening dat je vond het dat geen "goed" lijstje was. En ik vond hem eigenlijk gewoon netjes. (Het wordt er volgens mij alleen maar vager op...) De lijstjes van destijds die in het topic voorbij zag komen, stimuleerden juist dat het "wel gewoon moet kunnen". Soms triggerden ze ook wel, afhankelijk van hoe ik in mijn vel zat. Ik wilde het destijds nog "alleen" proberen. Dat bleek natuurlijk niet te lukken en nu uiteindelijk toch hulp aanvaard. En er zit zeker vooruitgang in. Qua eten (ook al zou je dat met deze lijstjes nog niet echt zeggen), maar ook qua dingen die er bij mij achter zitten. Ik zet stug door, dit moet gewoon te overwinnen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven