geld storten

05-11-2007 12:58 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo

ik heb een vraagje over geld storten op het postkantoor, ik moet een rekening betalen en omdat ik geen geld op mijn rekening meer hebt(salaris pas weer volgende week), maar nog wel in mijn knip.

nu wil ik het via het postkantoor storten maar, nou hoorde ik net dat je dat niet meer op een bankrekening kan alleen op een gironummer.

is dat zo ? want ik dacht dat je via het postkantoor ook op een bankrekening kon storten.

nou ja hopelijk is het een beetje duidelijk zo :-)

alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet precies of dat klopt, maar ik weet wel dat het iets van 7 euro extra kost om op het postkantoor over te maken. Kun je geen geld op je eigen rekening storten (gratis met girorekening), dat staat er de volgende dag op en dan kun je per internet het bedrag overmaken naar die andere rekening.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kun je ook beter eerst dat geld op je eigen rekening zetten en dan overstorten op de andere rekening.



Bij rabo is het zo als je het geld op je eigen rekening stort dan staat het er ook meteen op je rekening.



Maar ik weet niet hoe het met de giro of de postbank zit
Waarom persé bij de postbank storten? Loop gewoon een bank binnen, en stort daar het geld naar de desbetreffende rekening. Maar ook daar ben je stortingskosten verschuldigd als het niet de bank is waar de rekeninghouder bij aangesloten is. Dus zoek even uit bij welke bank het bedrijf zit waaraan je die rekening moet betalen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet bij welke bank je zit?

Maar ik zit bij de ABN, en daar hebben ze gewoon automaten (net als een pin automaat) waar je ook geld IN kan stoppen ivp eruit halen, dus storten. Dat doe ik altijd, hoef je ook nog eens niet in de rij te staan bij de bank zelf.

Maar ik weet niet of andere banken dat ook hebben.
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor julllie reacties, ik zit bij de fortisbank en deze bank is weggegaan uit mijn woonplaats, om het geld op mijn rekening te storten moet ik eerst naar een andere stad om naar de bank te gaan.

dan zou ik een vrije middag moeten opnemen plus reiskosten om het op mijn rekening te storten het leek me economischer en sneller om het even via het postkantoor te storten.

ik dacht dat je een acceptgirokaart alleen via de balie van het postkantoor kon betalen, maar ik begrijp hieruit dat ik gewoon een willekeurige bank kan inlopen om een rekening te betalen,dit wist ik niet.

bedankt voor de info

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven